De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: Xander32 on March 24, 2012, 16:43:03
4G is `n leuke marketing-truuk van Apple betreft de IPad-3, maar is voorlopig nog niet beschikbaar in Europa ... (die kan nog wel een hele tijd op zich laten wachten).

helemaal mee eens, punt is alleen dat het niet alleen een 'truuk' is van apple maar eigenlijk zijn alle verwijzingen naar 4g onzinnig ook LTE is geen 4g. Kan goed zijn dat de nieuwe ipad sneller is maar zeker geen LTE of 4g. Voor mij is helaas de praktijk dat de snelheid met t-mobile en vodafone achteruit gaat de laatste maanden en niet vooruit. Voorlopig zit de beperking aan de telco kant niet je ipad/iphone.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: jowi on March 24, 2012, 16:47:42
Mijn iTunes betalingen hebben nooit gewerkt. Ik doe dat noodgedwongen via Click&Buy...
Mijn ONTVANGSTEN :D uit de appstore komen direct op mijn bankrekening terecht...
Overigens zegt VISA dat er (wederom) GEEN probleem is met de kaart en dat ik Apple moet bellen... pfff.

Tja het is een vage boel, zowel visa als master hebben vaak geen idee wat wel of niet aan de hand is met hun eigen kaarten. Laatste keer dat ik het bizarre bedrag van $99 uitgaf bij best-buy in de states was het weer reden om hem af te sluiten want pfff dat was toch verdacht zeg.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: squeek on March 24, 2012, 09:51:43
Is er feitelijk een makkelijke manier om al mijn foto's van men iphone op men ipad te zetten? Ik kan ze niet verplaatsen naar de fotostream. Moet dat dan via itunes?

Grtz

Of via photosync een app voor iOS, mac en window. Kan je photo's en video direct van de 1 naar de andere zappen (http://www.photosync-app.com/).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nooff

Gisteren even zitten spelen met de nieuwe iPad. Ik heb momenteel nog een iPad 1, sinds de updates wel iets trager geworden overigens. De nieuwe voelt snel aan en ziet er idd hetzelfde uit als de iPad 2, toch trekt de echte eyecatcher mij nog niet echt, het scherm. Het ziet er allemaal mooi scherp uit, maar de basis is toch al gelegd met de iPad 1 en vooralsnog zie ik dan ook geen enkele reden om weer geld tegen een tablet aan te smijten. Ik kan me wel voorstellen als je veel met foto's doet (bewerken e.d.) dat dit scherm een meerwaarde is, maar persoonlijk vind ik de stap het niet echt waard. Ik internet er vooral op, af en toe eens angry birds ofzo, veel meer doe ik er niet mee. Daarnaast is voor mij het design van de iPad 1 nog steeds ongeevenaard. Ik denk dan ook dat (mocht er niet een heel mooie aanbieding voorbij komen) dat ik pas weer een iPad ga kopen als er iets echt vernieuwends mocht gaan gebeuren, het Retina scherm ken ik van m'n iPhone 4S en dat vind ik prima zo.

Kjelt

#404
Ik vind de snelheid toch wel een groot verschil tov de ipad1.
Daarnaast heb ik nu 2 dagen met de nieuwe gewerkt en als nu terug ga naar de 1 denk ik dat ik een leesbril nodig heb  :D

Nooff

Quote from: Kjelt on March 25, 2012, 12:32:57
Ik vind de snelheid toch wel een groot verschil tov de ipad1.
Daarnaast heb ik nu 2 dagen met de nieuwe gewerkt en als nu terug ga naar de 1 denk ik dat ik een leesbril nodig heb  :D
Dat klopt ook, maar het is ook maar net waarvoor je hem gebruikt. Ik vind persoonlijk de 1 'snel genoeg' voor wat ik er mee doe. Qua resolutie is dat begrijpelijk, maar ik heb ze niet naast elkaar gehad en het is niet zo de iPad 1 opeens onleesbaar is geworden  ;)

Kjelt

#406
Quote from: Nooff on March 25, 2012, 13:34:23
Dat klopt ook, maar het is ook maar net waarvoor je hem gebruikt. Ik vind persoonlijk de 1 'snel genoeg' voor wat ik er mee doe. Qua resolutie is dat begrijpelijk, maar ik heb ze niet naast elkaar gehad en het is niet zo de iPad 1 opeens onleesbaar is geworden  ;)
Niet onleesbaar maar wel erg mistig, korrelig en onscherp opeens, ik heb ze nu naast elkaar en als je de nieuwe eenmaal gewend bent...... ik zou het vergelijken met een 720p naar een 1080p projector maar dan zelfs nog iets hoger, dus van ongeveer 640p naar een 1080p projector  :D

danielo

Quote from: Kjelt on March 25, 2012, 13:57:15
Niet onleesbaar maar wel erg mistig, korrelig en onscherp opeens, ik heb ze nu naast elkaar en als je de nieuwe eenmaal gewend bent...... ik zou het vergelijken met een 720p naar een 1080p projector maar dan zelfs nog iets hoger, dus van ongeveer 640p naar een 1080p projector  :D

Het effect is inderdaad subtiel en zo persoonlijk erg vergelijkbaar met het hele SD vs HD verhaal. Daarbij heb/had je ook mensen hele andere ervaringen. De mijne heeft nog iets last van een gele vloed wat als het goed is na een paar dagen weggaat hierdoor lijkt die veel warmer dan de ipad2 die duidelijk veel koeler is nu. Het beest is veel scherper maar ook ik heb geen probleem met de ipad2 tov van de 3gen ik had ook nooit echt problemen met SD ookal kan ik HD prima zien. Kan mij dus heel goed voorstellen dat mensen zijn die meer dan genoeg hebben aan de oude resolutie voor wat ze doen en dan is het best fijn dat er nog een 399 optie is nu.

Moet zeggen dat de AppleTV3 duidelijker sneller is en erg fijn dat je nu gewoon 1080p hebt waardoor hier de hele video-chain niet maf heen en weer staat te hoppen maar alles 1920x1080 blijft.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred

M'n nieuwe ipad laadt veel langzamer op dan de ipad2, duurt bijna 2x zo lang. Is dit een bekend fenomeen?

modde239

Quote from: Starred on March 26, 2012, 17:47:49
M'n nieuwe ipad laadt veel langzamer op dan de ipad2, duurt bijna 2x zo lang. Is dit een bekend fenomeen?

Yep dat is normaal de nieuwe accu is bijna 2x zo groot qua capaciteit als voor de ipad 2 en Apple heeft dezelfde lader als de ipad 2 erbij gedaan. Derhalve gaat het laden ook 2x zo lang...

skank1

Quote from: Starred on March 26, 2012, 17:47:49
M'n nieuwe ipad laadt veel langzamer op dan de ipad2, duurt bijna 2x zo lang. Is dit een bekend fenomeen?

perfect normaal
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Starred

Inmiddels hebben zich mbt de accu de eerste problemen voorgedaan

Apple 'Must Fix' iPad Battery Issue, Study Warns
http://www.pcworld.com/article/252548/apple_must_fix_ipad_battery_issue_study_warns.html

Starred

Quote from: modde239 on March 26, 2012, 17:58:48
Yep dat is normaal de nieuwe accu is bijna 2x zo groot qua capaciteit als voor de ipad 2 en Apple heeft dezelfde lader als de ipad 2 erbij gedaan. Derhalve gaat het laden ook 2x zo lang...


Kwam er achter dat ik met een iphone oplader de ipad aan het opladen was. Nu met de originele lader lijkt het sneller te gaan...

Kjelt

De vraag is of de lader de beperkende factor is of het interne laadcircuit.
Als het de lader is dan loont het de moeite een zwaardere voeding aan te schaffen. Voor mij zelf maakt het eigenlijk niet veel uit, ik laad hem altijd op als ik ga slapen en acht uur is meer dan genoeg.

danielo

Quote from: Kjelt on March 26, 2012, 18:10:03
De vraag is of de lader de beperkende factor is of het interne laadcircuit.
Als het de lader is dan loont het de moeite een zwaardere voeding aan te schaffen. Voor mij zelf maakt het eigenlijk niet veel uit, ik laad hem altijd op als ik ga slapen en acht uur is meer dan genoeg.

Gewoon de 10watt van de ipad gebruiken, meer kan er niet door usb zonder bepaalde regels te breken dat is denk ik de beperkende factor. Indien het niet 100% laden echt een probleem is dan releasen ze wel een fix.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Bolle

Na een paar dagen met de iPad, weet niet meer hoe ik ooit zonder kon... Waar ik pre-iPad altijd snel paar uur per dag op m'n studeerkamertje achter m'n bureau op de iMac zat te mailen/browsen/facebooken etc doe ik dat nu relaxed op de bank. Ideaal! De iMac is nauwelijks aangeweest afgelopen paar dagen.
Ook kijken wat er op tv is erg gemakkelijk met de diverse tv-gids apps, en muziek bedienen op de squeezebox met de iPengHD app.

Zoek nu alleen nog een goede case, iets met een smart cover achtige voorkant maar ook een shell voor de achterkant. Vandaag bij MM een targus case geprobeerd, maar de auto-lock functie deed het daar maar erg matig vergeleken met de originele Apple covers. Zoek ook geen cases die als een boek opengaan. Iemand tips?
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

skank1

Bolle, wat denk je van deze case, ga ik zelf ook aanschaffen

http://www.geckocovers.com/apple-ipad-hoes-p-83.html

ivm die app voor je squeezebox, waarom gebruik je niet de app van de squeezebox zelf? (logitech)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

neptune

Quote from: Bolle on March 27, 2012, 03:38:19
Na een paar dagen met de iPad, weet niet meer hoe ik ooit zonder kon... Waar ik pre-iPad altijd snel paar uur per dag op m'n studeerkamertje achter m'n bureau op de iMac zat te mailen/browsen/facebooken etc doe ik dat nu relaxed op de bank. Ideaal! De iMac is nauwelijks aangeweest afgelopen paar dagen.
Ook kijken wat er op tv is erg gemakkelijk met de diverse tv-gids apps, en muziek bedienen op de squeezebox met de iPengHD app.

Zoek nu alleen nog een goede case, iets met een smart cover achtige voorkant maar ook een shell voor de achterkant. Vandaag bij MM een targus case geprobeerd, maar de auto-lock functie deed het daar maar erg matig vergeleken met de originele Apple covers. Zoek ook geen cases die als een boek opengaan. Iemand tips?
Je wilt eigenlijk een smart cover maar dan met een achterkantje of zoiets? Helaas is die er niet. En volgens mij is smartcover gepatenteerd door Apple en mogen andere merken dit dus niet namaken.
zet hier iets neer

Bolle

Quote from: skank1 on March 27, 2012, 07:30:01
Bolle, wat denk je van deze case, ga ik zelf ook aanschaffen

http://www.geckocovers.com/apple-ipad-hoes-p-83.html

ivm die app voor je squeezebox, waarom gebruik je niet de app van de squeezebox zelf? (logitech)

Vind de iPeng app prettiger. Ook de playback functie zodat de iPad werkt als een squeezebox client is erg handig.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Kjelt

#419
Quote from: danielo on March 26, 2012, 21:18:34
Gewoon de 10watt van de ipad gebruiken, meer kan er niet door usb zonder bepaalde regels te breken dat is denk ik de beperkende factor.
Ik denk dat je gelijk hebt (zie hier of quote onder), 1,8A en 5V is 9W.
Als ze in de toekomst nog grotere accupacks gaan gebruiken zullen ze een aparte snel-laadconnector erbij willen maken.
QuoteBattery Charging Specification 1.1: Released in March 2007 (Updated 15 Apr 2009).
If a USB device is connected to dedicated charger, maximum current drawn by the device may be as high as 1.8 A. (Note that this document is not distributed with USB 2.0 specification package only USB 3.0 and USB On-The-Go.)

skank1

Quote from: Bolle on March 27, 2012, 09:15:21
Vind de iPeng app prettiger. Ook de playback functie zodat de iPad werkt als een squeezebox client is erg handig.

hoezo
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Nosoforos

Quote from: neptune on March 27, 2012, 07:49:59
Je wilt eigenlijk een smart cover maar dan met een achterkantje of zoiets? Helaas is die er niet. En volgens mij is smartcover gepatenteerd door Apple en mogen andere merken dit dus niet namaken.


Covers die aan de voorzijde iets hebben dat vergelijkbaar is met de smartcover qua functionaliteit maar tevens achter bescherming hebben zijn er wel hoor. Ik weet even de naam niet helaas, maar zoiets zoek ik zelf ook (heb het laatst bij iemand gezien). Het rol-effect is niet exact als bij de smartcover, maar goed genoeg en de automatische aan-uit functie werkt ook.

Kjelt

Quote from: Nosoforos on March 27, 2012, 12:13:14
Covers die aan de voorzijde iets hebben dat vergelijkbaar is met de smartcover qua functionaliteit maar tevens achter bescherming hebben zijn er wel hoor. Ik weet even de naam niet helaas, maar zoiets zoek ik zelf ook (heb het laatst bij iemand gezien). Het rol-effect is niet exact als bij de smartcover, maar goed genoeg en de automatische aan-uit functie werkt ook.
Zijn die dan ook snel verwijderbaar want ik vind de 140 gram van de smartcover te zwaar om continu te gebruiken.

neptune

#423
Quote from: Kjelt on March 27, 2012, 12:36:14
Zijn die dan ook snel verwijderbaar want ik vind de 140 gram van de smartcover te zwaar om continu te gebruiken.
Tis ook nooit goed he ;D


Edit: zonder gekheid, ik ben wel benieuwd naar die covers....
zet hier iets neer

Bolle

Quote from: skank1 on March 27, 2012, 11:33:23
hoezo

Met de playback functie kan ik bv met de iPad op mijn terras zitten en koptelefoon op luisteren naar mijn muziekcollectie. (woon in appartement centrum grote stad dus iets met speaker buiten is wat asociaal voor de buren).

Ik vind de functionaliteit van de iPeng app gewoon prettiger en uitgebreider. Opzoeken extra info lyrics, wiki, etc.
En wat voor mij cruciaal is, met iPeng kan je sorteren op artiesten + alle albums per artiest. Bv je ziet dan alle albums van de artiest 'Bruce Springsteen' bij elkaar, en niet 'Born to Run' ergens onder de 'B' en 'Nebraska' ergens onder de 'N'. Als je een verzamelalbum hebt met Bruce Sprinsteen erop staat dat album netjes gegroepeerd bij de 'various artists' albums. Dus niet alleen op artiestnaam en album. Dit lijkt het meeste zoals ik mijn CD collectie vroeger geordend had en m.i. het meest prettig zoeken.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis