De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddye

Ik ben nog in dubio. Ik wil graag eerst even kijken hoe het scherm is, misschien dat ik vanavond even naar een winkel ga.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

jasjenl

Collega van mij heeft er een en ik heb die qua scherm vergeleken met mijn Asus Transformer. Je merkt inderdaad vooral bij teksten dat de hogere resolutie goed van pas komt (bijv. bij websites). Bij foto's is het ook wel zichtbaar maar toch is het verschil daar niet wereldschokkend. Wellicht dat het t.o.v. een oude iPad wat groter is maar t.o.v. een 10 inch tablet met 1280x800 resolutie valt het wel mee. Maar het is zeker wel een mooi scherm, alhoewel het toch wel wat minder 'retina' aanvoelt dan een iPhone 4 schermpje: daar kun je echt de pixels vrijwel niet meer onderscheiden, bij het iPad scherm is dat vanaf een bepaalde afstand nog wel mogelijk.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Bolle

En ook maar voor de bijl gegaan... na de iPad 1 en 2 overgeslagen te hebben, nu maar een 3 gehaald, 32 Gb Wifi.
Waren nog genoeg bij Media Markt Amsterdam Arena.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

skank1

Quote from: Bolle on March 23, 2012, 19:28:51
En ook maar voor de bijl gegaan... na de iPad 1 en 2 overgeslagen te hebben, nu maar een 3 gehaald, 32 Gb Wifi.
Waren nog genoeg bij Media Markt Amsterdam Arena.

ga ik ook doen :)

wit of zwart?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Eddye

Heel even gespeeld met een demo model in de lokale apple reseller, ik ben nog niet overtuigd. Het 32gb model wat ik eigenlijk wilde was ook uitverkocht. Misschien dat ik toch wacht op de nieuwe nieuwe iPad (4).....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Kjelt

Quote from: jasjenlMaar het is zeker wel een mooi scherm, alhoewel het toch wel wat minder 'retina' aanvoelt dan een iPhone 4 schermpje: daar kun je echt de pixels vrijwel niet meer onderscheiden, bij het iPad scherm is dat vanaf een bepaalde afstand nog wel mogelijk.
snap niet waar je het over hebt, zelfs met heel veel moeite kan ik de pixels niet zien.
Ik vermoed dat je of een oude app hebt met oude resolutie of een ipad2.

Bolle

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Nosoforos

Quote from: Kjelt on March 23, 2012, 20:03:49
snap niet waar je het over hebt, zelfs met heel veel moeite kan ik de pixels niet zien.
Ik vermoed dat je of een oude app hebt met oude resolutie of een ipad2.

Ik kan het op zich ook hoor (op iPhone 4 ook trouwens) maar goed, dan zit je er naar te zoeken en er belachelijk dicht op. De dichtheid is inderdaad iets minder dan bij de iphone. Ik vind het zelf een vrij subtiele, maar wel belangrijke verbetering. Het verschilt per manier van gebruiken hoeveel de pixels uitmaken. Ik zelf lees vooral veel op de iPad, en dat is nu juist waar ik het nieuwe scherm een groot verschil vind maken.

squeek

Mijn eerste ipad sinds enkele uurtjes in men handen  :pompom: mooi ding zeg. Wel zwaarder dan ik verwachtte. Heb gelijk maar voor de 64 gig gegaan om geen beperkingen tegen te komen in de toekomst. Typt ook vrij vlot met het gesplitste toetsenbord. Tevreden!
greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

jasjenl

Quote from: Kjelt on March 23, 2012, 20:03:49
snap niet waar je het over hebt, zelfs met heel veel moeite kan ik de pixels niet zien.
Ik vermoed dat je of een oude app hebt met oude resolutie of een ipad2.
Geen app, gewoon in de menu schermen e.d. kun je wel degelijk nog iets van een pixel raster onderscheiden als je goed kijkt. Ik vermoed dat ik gewoon betere ogen heb ;) En nee, dit was geen ipad2, dit was een nieuwe ipad die mijn collega net vanochtend gekocht had.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

maxtrash

vandaag een iPad 2 en iPad 3 naast elkaar gezien met hetzelfde op het scherm. Hij is heerlijk scherp en dat is fraai, ik vind de resolutie van mijn ipad 1 namelijk tegenvallen (vond ik al vanaf 1e minuut).
Het verschil in warmte was wel ENORM, dat vond ik echt schrikken. Ik zeg niet per se dat hij té warm is, maar toch.
Koop er zelf geen, maar mijn schoonmoeder wil er wel een. Eigenlijk vraag ik me af of ze niet net zo goed af is met de iPad 2 maar ja zal toch maar de 3 doen...

Erik

47 graden was het toch?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martinus

Quote from: maxtrash on March 23, 2012, 23:36:47
vandaag een iPad 2 en iPad 3 naast elkaar gezien met hetzelfde op het scherm. Hij is heerlijk scherp en dat is fraai, ik vind de resolutie van mijn ipad 1 namelijk tegenvallen (vond ik al vanaf 1e minuut).
Het verschil in warmte was wel ENORM, dat vond ik echt schrikken. Ik zeg niet per se dat hij té warm is, maar toch.
Koop er zelf geen, maar mijn schoonmoeder wil er wel een. Eigenlijk vraag ik me af of ze niet net zo goed af is met de iPad 2 maar ja zal toch maar de 3 doen...

Testen gaven 5 graad aan, bij max belasting. Wat denkt die schoonmoetie van jou er mee te gaandoen?
............

squeek

Is er feitelijk een makkelijke manier om al mijn foto's van men iphone op men ipad te zetten? Ik kan ze niet verplaatsen naar de fotostream. Moet dat dan via itunes?

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Nosoforos

of via camera connection kit?

jowi

Dat Apple moet toch echt een keer serieus iets aan hun betalingsmodule doen hoor, wat een amateuristisch gedoe. Kon ik vorig jaar pas na uitgebreid met Apple USA te bellen, pas via VISA betalen, nu wil ik de iPad 3 + appleTV bestellen, kan het gdvr... wéér niet. Ze blijven op 1 of andere manier mijn creditcard weigeren. Prutsers. Het is een wonder dat het ze wel lukt om maandelijk mijn inkomsten uit de appstore direct naar mijn bankrekening over te maken... dat wel. Maar goed, ik zal dus blijkbaar een banktransfer moeten doen, of gewoon naar een winkel...

neptune

Quote from: squeek on March 24, 2012, 09:51:43
Is er feitelijk een makkelijke manier om al mijn foto's van men iphone op men ipad te zetten? Ik kan ze niet verplaatsen naar de fotostream. Moet dat dan via itunes?

Grtz
Fotostream zou dit automatisch moeten doen, heb je het wel op beide apparaten aangezet?
En Icloud ook aan uiteraard.
zet hier iets neer

squeek

Quote from: neptune on March 24, 2012, 11:24:32
Fotostream zou dit automatisch moeten doen, heb je het wel op beide apparaten aangezet?
En Icloud ook aan uiteraard.


Ja, heb ik gedaan. Maar je kan geen 'oudere' foto's die op je iphone staan voor dat fotostream opstond verplaatsen naar je streamfolder. Ik heb er een aparte app voor gedownload nu om men foto's over te zetten.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

maxtrash

Quote from: Martinus on March 24, 2012, 00:48:51
Testen gaven 5 graad aan, bij max belasting. Wat denkt die schoonmoetie van jou er mee te gaandoen?
spelletjes...
ze zit nu uren op een nintendo ds dus zal wel goed komen

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

B.

Ik neem ´m denk i.c.m. een Vodafone abonnement, maar kan nergens vinden of dat 4G gaat worden?

danielo

Quote from: jowi on March 24, 2012, 11:18:00
Dat Apple moet toch echt een keer serieus iets aan hun betalingsmodule doen hoor, wat een amateuristisch gedoe. Kon ik vorig jaar pas na uitgebreid met Apple USA te bellen, pas via VISA betalen, nu wil ik de iPad 3 + appleTV bestellen, kan het gdvr... wéér niet. Ze blijven op 1 of andere manier mijn creditcard weigeren. Prutsers. Het is een wonder dat het ze wel lukt om maandelijk mijn inkomsten uit de appstore direct naar mijn bankrekening over te maken... dat wel. Maar goed, ik zal dus blijkbaar een banktransfer moeten doen, of gewoon naar een winkel...

Ik heb dat regelmatig maar zover ik begrijp is het vooral de bank(en) hier die vaak een blokkade op grote getallen (wat ze dan niet vertrouwen) om die reden werken je normale itunes betalingen wel.

Kom net uit praag en bij aankomst maar even naar de apple winkel in adam gegaan, Nieuwe 64G/4G/zwarte ipad, appletv3 en een jawbone opgepikt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Xander32

#397
Quote from: B. on March 24, 2012, 16:27:16
Ik neem ´m denk i.c.m. een Vodafone abonnement, maar kan nergens vinden of dat 4G gaat worden?
4G is `n leuke marketing-truc van Apple betreft de IPad-3, maar is voorlopig nog niet beschikbaar in Europa ... (die kan nog wel een hele tijd op zich laten wachten).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

danielo

Quote from: B. on March 24, 2012, 16:27:16
Ik neem ´m denk i.c.m. een Vodafone abonnement, maar kan nergens vinden of dat 4G gaat worden?

Ik heb helaas slecht nieuws voor je nog geen 1 telco in de wereld doet echt 4G dat zou dan 100Mbit of meer moeten zijn. Wat er in de ipad nu zit is verschillende vormen van 'super' 3g. De snelste is LTE vorm op de nieuwe ipad (gemeten op 50Mb/sec) maar deze zit op frequenties die we waarschijnlijk niet in nederland gaan krijgen. Dit houd in dat we in nederland beperkt zijn tot een andere 'nep 4g' vorm hspa+.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jowi

Quote from: danielo on March 24, 2012, 16:39:20
Ik heb dat regelmatig maar zover ik begrijp is het vooral de bank(en) hier die vaak een blokkade op grote getallen (wat ze dan niet vertrouwen) om die reden werken je normale itunes betalingen wel.
Mijn iTunes betalingen hebben nooit gewerkt. Ik doe dat noodgedwongen via Click&Buy...
Mijn ONTVANGSTEN :D uit de appstore komen direct op mijn bankrekening terecht...
Overigens zegt VISA dat er (wederom) GEEN probleem is met de kaart en dat ik Apple moet bellen... pfff.