De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

ok thx
en hoe bekijken jullie je fotos op de nas?
dmv filebrowser?


als er dit iemand eens zou willen testen...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Heeft er iemand/ of wil er iemand eens proberen om met OPlayer HD een mkv (of zelfs br) te streamen naar je ipad vanaf je nas/server aub?
Daarmee zou het moeten lukken
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Quote from: skank1 on March 21, 2012, 14:31:32
Heeft er iemand/ of wil er iemand eens proberen om met OPlayer HD een mkv (of zelfs br) te streamen naar je ipad vanaf je nas/server aub?
Daarmee zou het moeten lukken

Ik zal het eens proberen, maar hopelijk is die functionaliteit in de lite versie.

skank1

Quote from: RonG on March 22, 2012, 08:10:29
Ik zal het eens proberen, maar hopelijk is die functionaliteit in de lite versie.

thx let me know
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Flavio

Ik ben maandagavond naar de Media Markt in Krefeld gereden een nieuwe 4G 64GB gekocht. Er was daar voldoende voorraad.

De nieuwe iPad voelt toch wat vlotter aan dan de iPad 2 en het scherm is inderdaad heel erg mooi.

Nu nog wachten op de Jailbreak!
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

WickedGame

Tweakers heeft een full-review nu geschreven over de New Ipad.

http://tweakers.net/reviews/2520/de-nieuwe-ipad-schermen-met-de-resolutie.html

Ze zijn maar matig enthousiast. Heb je een Ipad1 dan raden ze wel aan naar new ipad eventueel te upgraden. Heb je een Ipad2 dan ligt het wat anders. Veel leesplezier :)

neptune

Quote from: WickedGame on March 22, 2012, 16:13:27
Tweakers heeft een full-review nu geschreven over de New Ipad.

http://tweakers.net/reviews/2520/de-nieuwe-ipad-schermen-met-de-resolutie.html

Ze zijn maar matig enthousiast. Heb je een Ipad1 dan raden ze wel aan naar new ipad eventueel te upgraden. Heb je een Ipad2 dan ligt het wat anders. Veel leesplezier :)

Heb het gelezen.
In ieder geval hebben ze het niet meer over dat de Ipad niet soepel is of vertraging heeft wat ze eerst wel als een van de weinige reviewers meldden.
zet hier iets neer

Kingpin

Safari in iOS 5.1 heeft een ernstig lek

Linkje
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

B.

Dat is sowieso altijd te wijten aan het iOS en niet aan het apparaat. Hoe kan een opvolger nou trager zijn dan zijn voorganger...

RonG

#359
Quote from: skank1 on March 21, 2012, 14:31:32
Heeft er iemand/ of wil er iemand eens proberen om met OPlayer HD een mkv (of zelfs br) te streamen naar je ipad vanaf je nas/server aub?
Daarmee zou het moeten lukken

Ik heb het getest en kan ze idd afspelen. Maar, het stottert enorm. Zowel mkv's van pakweg 10 Gb en ook een M2ts file van een BR rip. Des te groter de bitrate des te erger het stotteren is.
Zelfs een mkv van een episode van bv alcatraz van 1,5 Gb loopt niet soepel.

Het DVD formaat gaat wel goed, alleen kan het programma niet met ISO files omgaan helaas, het DVD menu blijft in een loop zitten.

De Ipad kan het wel maar de bandbreedte is te beperkt via wifi ben ik bang.

Kjelt

Quote from: B. on March 22, 2012, 16:48:55
Dat is sowieso altijd te wijten aan het iOS en niet aan het apparaat. Hoe kan een opvolger nou trager zijn dan zijn voorganger...
Doordat een nieuw apparaat bv nieuwere hardware aan boord heeft die een hogere I/O doorvoer nodig heeft en de processor gelijk is gebleven?

neptune

#361
Quote from: B. on March 22, 2012, 16:48:55
Dat is sowieso altijd te wijten aan het iOS en niet aan het apparaat. Hoe kan een opvolger nou trager zijn dan zijn voorganger...
Waar het aan ligt boeit me niet zoveel, ik koop geen apparaat om er pas na de volgende software update optimaal van te kunnen profiteren, het moet direct goed gaan.
Updates brengen niet alleen maar een betere werking, kijk maar maar de oudere iPhones, die kan je beter ook niet updaten als je ze een beetje soepel werkend wilt houden.
zet hier iets neer

B.

Quote from: neptune on March 22, 2012, 17:39:51
Waar het aan ligt boeit me niet zoveel, ik koop geen apparaat om er pas na de volgende software update optimaal van te kunnen profiteren, het moet direct goed gaan.
Updates brengen niet alleen maar een betere werking, kijk maar maar de oudere iPhones, die kan je beter ook niet updaten als je ze een beetje soepel werkend wilt houden.


Noem mij maar een tablet waarmee out of the box direct alles goed en soepel werkt, die is er niet. Updates brengen VAAK verbeteringen, maar met iOS5 op een iPhone 3G bijvoorbeeld gaat het mis. Wees dus verstandig en ga deze niet updaten.


Eddye

Is er nog iemand die vanavond in een rij gaat staan om er een om 0:00 te bemachtigen?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martinus

Quote from: Eddye on March 22, 2012, 19:40:49
Is er nog iemand die vanavond in een rij gaat staan om er een om 0:00 te bemachtigen?

Neuh...
............

squeek

Ik hoop dat ik em morgen te pakken krijg, maar ik vrees er voor.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Shorkan

Quote from: Eddye on March 22, 2012, 19:40:49
Is er nog iemand die vanavond in een rij gaat staan om er een om 0:00 te bemachtigen?

Ik fiets wel even naar de stad. Lijkt me erg sterk dat ze hier (Schagen) gelijk op zijn.
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Eddye

Quote from: Shorkan on March 22, 2012, 20:46:19
Ik fiets wel even naar de stad. Lijkt me erg sterk dat ze hier (Schagen) gelijk op zijn.

Dat dacht ik twee jaar geleden ook tijdens de start van de verkoop van de eerste iPad, hier in Ede stond om 07:45 al een hele rij!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

-madison-

Ik zit nog te twijfelen :unsure:
Zit te twijfelen tussen een 2e hands Ipad 2 of een nieuwe Ipad, helaas zijn de 2e hands prijzen nog belachelijk hoog..
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

jasjenl

Quote from: -madison- on March 22, 2012, 22:20:49
Ik zit nog te twijfelen :unsure:
Zit te twijfelen tussen een 2e hands Ipad 2 of een nieuwe Ipad, helaas zijn de 2e hands prijzen nog belachelijk hoog..
Is me met apple spullen sowieso opgevallen, ik heb vorige week een mac mini via marktplaats gekocht maar de prijzen die je daar voor dat soort apparaten nog ziet langskomen zijn best hoog. Blijkbaar waardevast spul...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Madhouse

Quote from: -madison- on March 22, 2012, 22:20:49
Ik zit nog te twijfelen :unsure:
Zit te twijfelen tussen een 2e hands Ipad 2 of een nieuwe Ipad, helaas zijn de 2e hands prijzen nog belachelijk hoog..

Ik heb uiteindelijk maar een nieuwe iPad 2 gekocht daar de prijzen 2e hands idd belachelijk hoog zijn.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nosoforos

Voordeel is dat je altijd je gebruikte mac weer kwijt kunt en de nieuwe dus weinig kost. Zo hoef je in feite maar 1x aardig in te leggen, daarna compenseert 't.

mradem

Ik ben wel benieuwd naar het beeldscherm. Dit is eigenlijk voor mij het enige wat iets extra's kan geven. Ik vraag me alleen af hoe groot het verschil nu daadwerkelijk is met films, foto's en games.
Is het scherm nou niet veel te klein om die pixel verviervoudiging merkbaar te aanschouwen? met tekst kan ik het me wel voorstellen. Dat zie je in de review van Tweakers eigenlijk ook terugkomen..

Martinus

#373
Quote from: mradem on March 23, 2012, 09:56:24
Ik ben wel benieuwd naar het beeldscherm. Dit is eigenlijk voor mij het enige wat iets extra's kan geven. Ik vraag me alleen af hoe groot het verschil nu daadwerkelijk is met films, foto's en games.
Is het scherm nou niet veel te klein om die pixel verviervoudiging merkbaar te aanschouwen? met tekst kan ik het me wel voorstellen. Dat zie je in de review van Tweakers eigenlijk ook terugkomen..

heb hem nu een week, absoluut verschil. Zeker met fotos die rond de 3 mp of hoger zitten. Dan merk je absoluut verschil in resolutie.. ik ben blij met de stap van een 1 naar een 3
............

CoSo

Quote from: squeek on March 22, 2012, 20:09:12
Ik hoop dat ik em morgen te pakken krijg, maar ik vrees er voor.
Hier in Almere waren er iig nog zat.