De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ga anders even lekker een klaagtopic openen, dit heeft niets met de nieuwe iPad te maken.

Erik

Kjelt onze diplomaat in spĂ©  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

#327
Quote from: Eddye on March 16, 2012, 23:54:59
welke anderen? En wat is er restrictief aan DRM vrije MP3?
Film en muziek producenten bepalen waar en wanneer films en muziek worden uitgebracht, niet Apple. Zo ook uitgevers van boeken, tijdschriften en kranten. Het verdienmodel van Apple werkt omdat het niemand anders lukt om een alternatief van de grond te krijgen, en als die alternatieven er komen, denk je dan echt dat die minder gaan vragen?
Apple is gewoon een bedrijf wat geld wil verdienen, net als letterlijk alle andere bedrijven ter wereld. Het grootste verschil is dat zij het hele pakket kunnen leveren, en dat dat hele pakket erg goed werkt.

Niet om de discussie verder te voeren maar puur als informatie. Apple verdient vrijwel niets aan de media die ze verkopen helemaal als je de apps weghaalt. De jaar cijfers geven dat aan, de schatting is dat als je de kosten van het overzetten, hosten, downloaden en runnen van de online winkel eraf haalt er een deel overblijft wat nog geen paar dagen winst is van de hardware. De prijs wordt vooral bepaald door de content eigenaren helemaal voor muziek en films. Het apple ecosysteem is soms meer gesloten dan van andere maar vreemd genoeg leid dat vaak tot meer keuzes in de markt indien ik een dock, kabel, onderdeel, software of iets anders zoek heb ik in de praktijk vaak meer keuzes en betere support dan met mijn android spullen. Opensource/platform kan tot meer keuzes/vrijheid leiden maar hoeft dat niet vraag dat maar eens aan de mensen die ze laten wachten op ICS 4.0. Meer vrijheid en keuzes kan je ook maken door een stabiel (lees restricted) platform te maken waar software en hardware makers op kunnen vertrouwen om stabiel te zijn voor de desktop was dat microsoft voor mobiel is dat nu apple.

De nieuwe ipad is een aanvulling op dat platform, iedereen weet wat die kan verwachten. De nieuwe features komen op wat we al verwachten en mogen verwachten niet als een nieuw plan/vervanging dat maakt het zo krachtig niet een wilde spring in het rond van de andere nu.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Voor de gelukkigen met een nieuwe iPad: Hoe klinken de luidsprekers?

GH

Quote from: Kjelt on March 16, 2012, 23:59:29
Ga anders even lekker een klaagtopic openen, dit heeft niets met de nieuwe iPad te maken.

De discussie ging in mijn optiek over de waarde van Icloud voor een Ipad (en dus de link met de hoeveelheid beschikbaar geheugen). En ik kan niet anders concluderen dat als je geen "kapitaal" uitgeeft in de Itunes store de waarde ervan heel beperkt is en je dus nog gewoon met Itunes moet werken en een Ipad moet hebben van minimaal 32GB, zeker als je wilt genieten van het mooie scherm. Nu tevreden? :-).

Kjelt

Quote from: GH on March 17, 2012, 10:37:47
De discussie ging in mijn optiek over de waarde van Icloud voor een Ipad (en dus de link met de hoeveelheid beschikbaar geheugen). En ik kan niet anders concluderen dat als je geen "kapitaal" uitgeeft in de Itunes store de waarde ervan heel beperkt is en je dus nog gewoon met Itunes moet werken en een Ipad moet hebben van minimaal 32GB, zeker als je wilt genieten van het mooie scherm. Nu tevreden? :-).
Ja prima maar dat geld ook voor de iPad , de iPad2 , iPod, iPhone 3, 3Gs,4, 4S. En als je even zoekt op het forum zie je dat dit onderwerp al tig keer is behandeld met voors en tegens etc. etc.
Dit topic is juist in het leven geroepen voor 1 apparaat, de nieuwe iPad.

Nosoforos

@ GH: ik vind zelf de synchronisatie tussen alle apparaten, en het feit dat een iOS device nu zonder tussenkomst van een computer direct na aanschaf is te gebruiken e.d. veel belangrijker dan het opslaan van documenten. Ik gebruik daar zelf momenteel lekker dropbox voor. Ik zie inderdaad (nog) geen reden om geheugen in iCloud bij te kopen, aangezien je met de gratis opslag heel ver komt. (Wel heb ik een iTunes Match abonnement genomen overigens.) Het is fijn dat de functionaliteit van iCloud steeds iets verder uitgebreid wordt, waardoor in kleine dingetjes het gemak flink wordt vergroot.

BJF

Quote from: Kjelt on March 17, 2012, 10:32:17
Voor de gelukkigen met een nieuwe iPad: Hoe klinken de luidsprekers?
Ik heb (nog?) geen nieuwe iPad, maar er is nog nooit sprake geweest van luidsprekers. Apple houdt het bij eentje nl.
NAD M10 V2
Elac FS247

GH

Die helaas nog steeds dezelfde kwaliteit heeft als in de Ipad2 (technisch ook helemaal identiek).... net voldoende maar dan is het ook wel gezegd, maar vooruit er is nog altijd de koptelefoon aansluiting.

GH

Quote from: Nosoforos on March 17, 2012, 10:53:24
ik vind zelf de synchronisatie tussen alle apparaten, en het feit dat een iOS device nu zonder tussenkomst van een computer direct na aanschaf is te gebruiken e.d. veel belangrijker dan het opslaan van documenten. Ik gebruik daar zelf momenteel lekker dropbox voor. Ik zie inderdaad (nog) geen reden om geheugen in iCloud bij te kopen, aangezien je met de gratis opslag heel ver komt. (Wel heb ik een iTunes Match abonnement genomen overigens.) Het is fijn dat de functionaliteit van iCloud steeds iets verder uitgebreid wordt, waardoor in kleine dingetjes het gemak flink wordt vergroot.

Het enige wat ik nu echt handig vindt is dat de foto's van mijn Iphone nu ook op mijn Ipad verschijnen. Activatie van een nieuw apparaat is ook wel leuk, maar die frequentie is zo laag dat het me niet echt kan boeien. En hij moet meestal toch gelijk aan de stroom. In de praktijk is het nut voor mij dus beperkt, ook als je bijvoorbeeld in het buitenland geen onbeperkte snelle verbinding hebt. En synchen via Itunes is nog steeds een flinke factor sneller, de eerste wifi update van mijn Iphone duurde wel erg lang.

Maar wellicht dat het langzaam beter gaat worden, hoewel beperkingen in datalimieten nou niet echt veel goeds voorspellen.

En voor er nog meer gezeur komt over de link met de titel van de thread..... het zal nu bij iedereen toch wel duidelijk zijn dat de nieuwe Ipad het praktisch alleen van het nieuwe scherm moet hebben. Voor de rest zijn de prestaties niet echt beter (effectief wordt alle verbetering opgeslokt door het betere scherm). En helaas hebben we aan 4G nog jaren niets.

Martinus

Quote from: Kjelt on March 17, 2012, 10:32:17
Voor de gelukkigen met een nieuwe iPad: Hoe klinken de luidsprekers?

Vind die van mijn ipad 1 mss wel beter....
............

danielo

Quote from: Martinus on March 17, 2012, 16:53:27
Vind die van mijn ipad 1 mss wel beter....

Ipad1 had 2 mono speakers (vlak naast elkaar). En meer 'kast' om voor geluid te zorgen de nieuwe ipads hebben slechts 1 speaker en vooral minder kast om te werken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: GH on March 17, 2012, 15:23:19


En voor er nog meer gezeur komt over de link met de titel van de thread..... het zal nu bij iedereen toch wel duidelijk zijn dat de nieuwe Ipad het praktisch alleen van het nieuwe scherm moet hebben. Voor de rest zijn de prestaties niet echt beter (effectief wordt alle verbetering opgeslokt door het betere scherm). En helaas hebben we aan 4G nog jaren niets.


Ook het 3g kan nu sneller zijn (niet dat dit in nederland tegenwoordig iets uitmaakt) en de camera is aanzienlijk beter wat vooral voor video opname wel eens handig kan zijn. Maar grootste stap is zonder twijfel het scherm maar het scherm en de interface is waar het bij een tablet omgaat niet ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: GH on March 17, 2012, 10:37:47
De discussie ging in mijn optiek over de waarde van Icloud voor een Ipad (en dus de link met de hoeveelheid beschikbaar geheugen). En ik kan niet anders concluderen dat als je geen "kapitaal" uitgeeft in de Itunes store de waarde ervan heel beperkt is en je dus nog gewoon met Itunes moet werken en een Ipad moet hebben van minimaal 32GB, zeker als je wilt genieten van het mooie scherm. Nu tevreden? :-).

Zelfs als je 0 euro hebt uitgegeven in de istore doet het nogsteeds veel voor je van back-up tot photosync, doc sync, agenda sync. Indien je 25euro uitgeeft aan music match dan match die al je muziek en kan je die upgraden (indien je een slechte copy hebt) ook als je nooit maar 1 nummer gekocht hebt via itunes maar bijvoorbeeld alleen via amazon of van cd's. Hierna heb je de mogelijkheid je hele muziek collectie te streamen, herdownloaden (dus back-up) en op je devices te zetten en er als je ruimte tekort hebt weer af te gooien (hij download ze weer als ze nodig/gewenst  zijn. Op een AppleTV is het zelf helemaal streaming.

De prijs van 25euro is de prijs van een bluray waar hebben we het dan over ;).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Het is een prima service idd. Het enige waar is dat het eigenlijk wel overzichtelijk was weinig keus op mijn iPhone te hebben (16 GB), terwijl ik nu dus 13.000 nummers 'op' mijn telefoon heb  ;D

jasjenl

Is het eigenlijk wel gewoon mogelijk op een iPad om dingen die je op een NAS hebt staan, zoals foto's, te bekijken zonder een al te grote omweg? Ik had al eens even gekeken en zag dat er zoiets bestaat als de app 'Filebrowser' maar ik vroeg me af of je dan toch niet weer tegen bepaalde beperkingen aan gaat lopen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

skank1

Quote from: jasjenl on March 18, 2012, 15:12:42
Is het eigenlijk wel gewoon mogelijk op een iPad om dingen die je op een NAS hebt staan, zoals foto's, te bekijken zonder een al te grote omweg? Ik had al eens even gekeken en zag dat er zoiets bestaat als de app 'Filebrowser' maar ik vroeg me af of je dan toch niet weer tegen bepaalde beperkingen aan gaat lopen.

ik ging juist zeggen, filebrowser
:)
verder weet ik het ook niet, ik heb nog geen ipad
ipad bezitters zouden dit eens moeten testen :)

kun je overigens betalende apps eerst eens uittesten alvorens te kopen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kjelt

Zit er nu USB3.0 op?
Kun je via Wifi ook via iTunes syncen?

Eddye

Nee, geen USB 3, maar via wifi syncen gaat wel (vanaf IOS5)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Kjelt

Quote from: Eddye on March 20, 2012, 16:56:20
Nee, geen USB 3
:(
Quotemaar via wifi syncen gaat wel (vanaf IOS5)
Ok hoe werkt dat precies (wellicht domme vraag) hoe "ziet" iTunes op een laptop via Wifi een ander Wifi device zoals de iPad om te syncen en te backuppen?

Eddye

Quote from: Kjelt on March 20, 2012, 21:46:00
Ok hoe werkt dat precies (wellicht domme vraag) hoe "ziet" iTunes op een laptop via Wifi een ander Wifi device zoals de iPad om te syncen en te backuppen?

Via een vinkje aanzetten in iTunes.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Kjelt


skank1

Quote from: skank1 on March 18, 2012, 15:17:50
ik ging juist zeggen, filebrowser
:)
verder weet ik het ook niet, ik heb nog geen ipad
ipad bezitters zouden dit eens moeten testen :)

kun je overigens betalende apps eerst eens uittesten alvorens te kopen?


iemand?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Eddye

Quote from: skank1 on March 21, 2012, 12:48:36

iemand?

Nee, maar van de meeste apps bestaan ook gratis versies, maar je kan niet 30 dagen proberen oid.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Teejoo

..en het overgrote deel kost bijna niets.