De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Waar is die icloud nou eigenlijk precies voor bestemd, je krijgt maar 5 gb. M'n hele muziek en film verzameling gaat nooit passen. Maw wat stop je waar?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martinus

Doos opengemaakt... Wat een scherm.....  :thumbs-up:
............

Eddye

Quote from: Erik on March 16, 2012, 19:33:34
Waar is die icloud nou eigenlijk precies voor bestemd, je krijgt maar 5 gb. M'n hele muziek en film verzameling gaat nooit passen. Maw wat stop je waar?


Muziek en films worden niet van je icloud gb's afgetrokken
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Erik

Het lijkt erop dat iedereen een ipad kan kopen, geen rijen deze lauch.  
QuoteDe nieuwe iPad van Apple zorgt in de Verenigde Staten voor lange rijen voor de winkels. Traditiegetrouw staan fans van het merk in de rij voor nieuwe producten bij Apples eigen verkooppunten. Ook bij verschillende winkelketens staan mensen in de rij, melden Amerikaanse media. De verkoop ging vrijdag van start.
Winkelketen Wal-Mart begon om midddernacht al met de verkoop, acht uur eerder dan de Apple Store. Een filiaal in San Francisco moest tientallen klanten teleurstellen. Het bedrijf had maar veertig iPads gekregen. Toch sloten enkelen gewoon weer aan in de rij. "Misschien doet iemands creditcard het wel niet", zei een van de wachtenden tegen techwebsite Cnet.
De iPad wordt vanaf vrijdag behalve in de Verenigde Staten verkocht in onder meer Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In Londen stonden vrijdagochtend bij Apples eigen winkel op Covent Garden honderden mensen te wachten. Ook in andere steden, waaronder Tokyo, Hamburg en Parijs stonden mensen in de rij.
In Nederland ligt de nieuwe iPad, die onder meer beschikt over een verbeterd beeldscherm en krachtigere processor, volgende week vrijdag in de winkel.

Update 17.57 uur:
Het blijkt allemaal nogal tegen te vallen voor Apple. Lange rijen blijven op de meeste plekken uit, zo meldt techsite Webwereld. 'De dranghekken stonder er desolaat bij'.
Techsite The Register (met fotoserie) meldt dat op Regent Street korte tijd een rijtje stond, maar die verdween binnen enkele minuten na opening van de winkel. Op een gegeven moment stond er meer personeel buiten dan potentiële kopers.
Vanuit de Verenigde Staten twitterde Gonny van der Zwaag van de Nederlandse iPadclub al dat er geen hond stond bij de WalMart die om middernacht begon met de verkoop.
Femme Taken, oprichter van Tweakers.net, wist te melden dat in Oberhausen Apple met een flinke voorraad bleef zitten. "iPads zijn nog ruim voorradig, in de opslagruimte liggen er ook nog honderden." Een bijgevoegde foto toont bergen iPad's en nul klanten.
Of de tegenvallende hype te maken heeft met de beperkte vernieuwingen aan de iPad 3 blijft speculatief. Wel staat het gebrek aan succes in schril contrast tegen de iPhone 4s en iPad 2 taferelen van weleer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

#304
Quote from: Erik on March 16, 2012, 19:36:27
Het lijkt erop dat iedereen een ipad kan kopen, geen rijen deze lauch.  

Het heeft wel weer een negatieve smaak over zich heen zoals we gewend zijn bij webwereld. Er zijn veel meer punten van verkoop en via de post. Wat ik van Gonnie las was dat ze nummer 6 ofzo was en er 14 man aan het wachten waren want elke walmart had er maar tussen de 10 en 14 heeft dan niet veel zin om er met 200 man te gaan staan.

Neemt niet weg dat de eerste uren ze nog niet uitverkocht zijn maar gezien de wachttijd van 2/3 weken online zal dit wel snel gebeuren als mensen doorkrijgen dat veel mensen niet de moeite nemen bij winkels te proberen.

[edit] lees net bijvoorbeeld dat FedEd er vandaag meer dan 500.000 heeft afgeleverd en dat is maar 1 van de 3 bedrijven wat aangeeft dat meer en meer mensen vertrouwen op thuis laten brengen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Het zou me ook niets verbazen als veel mensen heb via het web hebben besteld, lekker makkelijk je hoeft de deur niet uit en in de rij te staan. Alleen de die hards gaan nog in hun stoeltje voor de deur zitten ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Eddye on March 16, 2012, 19:36:06
Muziek en films worden niet van je icloud gb's afgetrokken
Ook gedloade films niet? Zolang je het maar in itunes kan zetten (lees converteren naar een apple formaat) is het goed?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on March 16, 2012, 19:57:59
Ook gedloade films niet? Zolang je het maar in itunes kan zetten (lees converteren naar een apple formaat) is het goed?

Nee, alleen content die je bij apple gekocht hebt of 'herkend' via music match gaat niet van je hoeveelheid af anders krijg je hele vreemde werkelijkheid waarbij je alles bij apple kan opslaan door het 'video' te laten lijken (of een lossless audio).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Eddye

Quote from: Erik on March 16, 2012, 19:57:59
Ook gedloade films niet? Zolang je het maar in itunes kan zetten (lees converteren naar een apple formaat) is het goed?

Ik bedoelde muziek en film/tv series die je koopt van iTunes, daar had ik wat duidelijker in kunnen zijn.
Die content staat in je iDevices als aangekocht, en kan je zo opnieuw downloaden.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

GH

En wie is zo gek om veel van die te dure muziek,films en/of boeken zo aan te schaffen.... oftewel aan de standaard Icloud heb je bar weinig. Leuk voor de foto's die je zelf maakt en wat andere bestanden, maar niet voor de content die echt ruimte inneemt.

MerijnP

Quote from: danielo on March 16, 2012, 14:42:51
Vraag mij af hoe snel het ons 'verpest' in dat ik minstens een Air/MBP wil met zelfde pixel per cm.

Daniel.

Nou bij mij begon dat al bij de Iphone 4 en de 4S, toen leek een Ipad met Retina scherm mij geweldig en dat is het ook.
Hoop dat ze binnenkort dit met de MBP en Air ook doen! Volgens de geruchten wel maar ben benieuwd.
Resolutie van de Air is al beter dan de MBP.

Eddye

Quote from: GH on March 16, 2012, 20:07:38
En wie is zo gek om veel van die te dure muziek,films en/of boeken zo aan te schaffen.... oftewel aan de standaard Icloud heb je bar weinig. Leuk voor de foto's die je zelf maakt en wat andere bestanden, maar niet voor de content die echt ruimte inneemt.

Een HD film kopen in iTunes is ongeveer even duur als een blu-ray schijf. Een album in iTunes is ongeveer even duur als een CD, een ebook is ongeveer even duur als een papieren boek. Zoals zoveel zaken ligt dat echt niet alleen aan Apple, maar ook aan de uitgevers van deze media. Kom een met een nieuw argument, in plaats van gewoon maar wat te spuien.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

skank1

hoeveel gaat de wifi versie 32 en 64 weer?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Eddye

Quote from: skank1 on March 16, 2012, 20:23:06
hoeveel gaat de wifi versie 32 en 64 weer?

Waarschijnlijk €599,- en €699,-
Met 4g iets van 120 euro erbij optellen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

skank1

#314
pff zoveel
dan zal het wel de 32 worden

dit is toch voldoende he, als mn films/fotos en muziek op mn server staan?

prijzen op tweakers

Wi-Fi
•$499 16GB (€ 379,80)
•$599 32GB (€ 455,92)
•$699 64GB (€ 532,03)


wat is het nu?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Eddye

Quote from: skank1 on March 16, 2012, 20:27:32
pff zoveel
dan zal het wel de 32 worden

dit is toch voldoende he, als mn films/fotos en muziek op mn server staan?

prijzen op tweakers

Wi-Fi
•$499 16GB (€ 379,80)
•$599 32GB (€ 455,92)
•$699 64GB (€ 532,03)


wat is het nu?

Hij is nog niet uit in Nederland, dus geen idee
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

squeek

Quote from: skank1 on March 16, 2012, 20:27:32
pff zoveel
dan zal het wel de 32 worden

dit is toch voldoende he, als mn films/fotos en muziek op mn server staan?

prijzen op tweakers

Wi-Fi
•$499 16GB (€ 379,80)
•$599 32GB (€ 455,92)
•$699 64GB (€ 532,03)


wat is het nu?

de prijs voor de 32 wifi zal 579€ zijn wsl en de 64 wifi 679€. Voor de 3G versie 120€ bijtellen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

579 is wel het max dat ik wil geven

dan ga ik voor de 32 versie denk ik


ik heb al mn films/muziek/fotos op een server staan

muziek speel ik af via squeezebox app
fotos via ipad maar weet nog niet hoe
en films, zijn die ook te bereiken via ipad (eventueel via itunes, maar die zet dan alles om???)

dit in het achterhoofd houdend, is de 32 dan genoeg voor mij? ik ga dus geen muziek/films op de ipad zetten
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

squeek

Quote from: skank1 on March 16, 2012, 20:37:10
579 is wel het max dat ik wil geven

dan ga ik voor de 32 versie denk ik


ik heb al mn films/muziek/fotos op een server staan

muziek speel ik af via squeezebox app
fotos via ipad maar weet nog niet hoe
en films, zijn die ook te bereiken via ipad (eventueel via itunes, maar die zet dan alles om???)

dit in het achterhoofd houdend, is de 32 dan genoeg voor mij? ik ga dus geen muziek/films op de ipad zetten

Denk het wel hoor. Als je praktisch enkel foto's en apps gaat gebruiken erop zeker. Met muziek moet je ook al lelijk gaan doen. Films zijn de echte slokop van de opslag. Als je die eraf houdt dan gaat het zeker genoeg zijn.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

MerijnP

Quote from: skank1 on March 16, 2012, 20:37:10
579 is wel het max dat ik wil geven

dan ga ik voor de 32 versie denk ik


ik heb al mn films/muziek/fotos op een server staan

muziek speel ik af via squeezebox app
fotos via ipad maar weet nog niet hoe
en films, zijn die ook te bereiken via ipad (eventueel via itunes, maar die zet dan alles om???)

dit in het achterhoofd houdend, is de 32 dan genoeg voor mij? ik ga dus geen muziek/films op de ipad zetten

Zou ruim voldoende moeten zijn. Met de 32 kan je bijna niet misgaan tenzij je heel veel media mee wil nemen en dat is hier niet het geval.

skank1

ok prima
32 wordt het dan
bedankt !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

GH

Quote from: Eddye on March 16, 2012, 20:17:02
Een HD film kopen in iTunes is ongeveer even duur als een blu-ray schijf. Een album in iTunes is ongeveer even duur als een CD, een ebook is ongeveer even duur als een papieren boek. Zoals zoveel zaken ligt dat echt niet alleen aan Apple, maar ook aan de uitgevers van deze media. Kom een met een nieuw argument, in plaats van gewoon maar wat te spuien.

Wat een vreemde conclusie die laatste woorden....

Wie gaat er nu in Itunes iets kopen als de gelijk geprijsde alternatieven je veel meer flexibiliteit opleveren. Ik koop gewoon nog CD's omdat ik die overal kan afspelen, zelfs na rippen op al mijn Apple apparaten. En het origineel gaat een tijd in de auto.
Films op BR zijn toch wel een heel stukje beter van kwaliteit, e-books van Amazon ook weer een stuk flexibeler te gebruiken dan het beperkte Ibooks dat eigenlijk alleen op een Ipad te lezen is. Om over het minder legale aanbod nog maar te zwijgen....

In mijn optiek heb je dus voor al die zaken weinig tot niets aan Icloud en is dus een Ipad 16GB amper bruikbaar. En in het buitenland met de vaak hoge datakosten is het al helemaal geen optie...

Eddye

Quote from: GH on March 16, 2012, 20:55:54
Wat een vreemde conclusie die laatste woorden....

Wie gaat er nu in Itunes iets kopen als de gelijk geprijsde alternatieven je veel meer flexibiliteit opleveren. Ik koop gewoon nog CD's omdat ik die overal kan afspelen, zelfs na rippen op al mijn Apple apparaten. En het origineel gaat een tijd in de auto.
Films op BR zijn toch wel een heel stukje beter van kwaliteit, e-books van Amazon ook weer een stuk flexibeler te gebruiken dan het beperkte Ibooks dat eigenlijk alleen op een Ipad te lezen is. Om over het minder legale aanbod nog maar te zwijgen....

In mijn optiek heb je dus voor al die zaken weinig tot niets aan Icloud en is dus een Ipad 16GB amper bruikbaar. En in het buitenland met de vaak hoge datakosten is het al helemaal geen optie...
Tja, ik vind jou aanname vreemd om mensen voor gek te verklaren die media digitaal aanschaffen. Een blu-ray heeft een betere kwaliteit, maar is het minst flexibele formaat op de markt, kijk naar versleuteling en de grote van de bestanden. Een ebook van Amazon is prima te kezen op een iPad (there's an app for that). Een CD moet je wel eerst rippen, voordat je die op een MP3 speler kan spelen, het schijfje zelf staat daarna vaak werkloos in de kast. Je valt gewoon over het prijsbeleid, en dat is niet alleen aan Apple toe te schrijven, maar ook aan de studio's en uitgevers.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

GH

#323
Je leest wat je wilt lezen... je begint zelf over nieuwe argumenten terwijl het overduidelijk is dat de manier waarop Apple omgaat met digitale media te duur en te restrictief is. En anderen volgen maar al te graag.

Ik zie simpelweg alleen nadelen om muziek en films digitaal te kopen. Slechte(re) kwaliteit en beperkt afspeelbaar, niet echt een vooruitgang.
Als de graaiers van Apple dan ook nog eens 30% willen verdienen en daarbij ook nog eens buiten de VS amper wat aanbieden, dan heb je niet bepaald een succesverhaal voor de consument. Dan is het kopen van oude media en rippen toch echt de betere optie. En voor kwaliteit heb je nou eenmaal grote bestanden nodig. Als je die eenmaal hebt kan je er zelf elk formaat aanmaken wat je zelf handig vindt en wat bij je te gebruiken apparaat past.

Tijdschriften en kranten leek een tijd beter te gaan worden, maar ook daar moest Apple zo nodig met zijn excessieve verdienmodel de zaak blokkeren.
En Ibooks aanschaffen is nu nog gewoon bagger, praktisch alleen op een Ipad te lezen. Dan doet Amazon het al iets beter met een lezer op nagenoeg alle platformen.

Voor mij dus geen kapitalen naar de Itunes store.....en dan is Icloud ook ineens niet zo spannend meer.

Eddye

Quote from: GH on March 16, 2012, 23:13:29
Je leest wat je wilt lezen... je begint zelf over nieuwe argumenten terwijl het overduidelijk is dat de manier waarop Apple omgaat met digitale media te duur en te restrictief is. En anderen volgen maar al te graag.
welke anderen? En wat is er restrictief aan DRM vrije MP3?

Quote
Ik zie simpelweg alleen nadelen om muziek en films digitaal te kopen. Slechte(re) kwaliteit en beperkt afspeelbaar, niet echt een vooruitgang.
Als de graaiers van Apple dan ook nog eens 30% willen verdienen en daarbij ook nog eens buiten de VS amper wat aanbieden, dan heb je niet bepaald een succesverhaal voor de consument. Dan is het kopen van oude media en rippen toch echt de betere optie. En voor kwaliteit heb je nou eenmaal grote bestanden nodig. Als je die eenmaal hebt kan je er zelf elk formaat aanmaken wat je zelf handig vindt en wat bij je te gebruiken apparaat past.

Tijdschriften en kranten leek een tijd beter te gaan worden, maar ook daar moest Apple zo nodig met zijn excessieve verdienmodel de zaak blokkeren.
En Ibooks aanschaffen is nu nog gewoon bagger, praktisch alleen op een Ipad te lezen. Dan doet Amazon het al iets beter met een lezer op nagenoeg alle platformen.

Voor mij dus geen kapitalen naar de Itunes store.....en dan is Icloud ook ineens niet zo spannend meer.
Film en muziek producenten bepalen waar en wanneer films en muziek worden uitgebracht, niet Apple. Zo ook uitgevers van boeken, tijdschriften en kranten. Het verdienmodel van Apple werkt omdat het niemand anders lukt om een alternatief van de grond te krijgen, en als die alternatieven er komen, denk je dan echt dat die minder gaan vragen?
Apple is gewoon een bedrijf wat geld wil verdienen, net als letterlijk alle andere bedrijven ter wereld. Het grootste verschil is dat zij het hele pakket kunnen leveren, en dat dat hele pakket erg goed werkt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005