De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

 :sneaky2:
Quote from: jasjenl on March 13, 2012, 23:04:04
Ik vind de tweedehands prijzen voor iPads anders nog best tegenvallen. Voor mijn werk ben ik nog op zoek naar een iPad 1 maar als ik de prijzen zo her en der zie is mijn conclusie dat Apple hardware relatief erg waardevast is...
Er zijn zat leuke dingen mee te doen waar je misschien geen 600 euri voor over hebt maar wel 250. Zoals mengpaneel voor cubase, fotoediting, remote control, afstandsbediening. Tja zelfs als je dan een nieuwe ipad gaat halen hou jeje oude nog voor dat soort toepassingen, oftewel de vraag is veel groter dan het 2e hands aanbod om de prijzen flink te laten zakken.

Nosoforos

Ik raad je wel aan om minimaal voor een iPad 2 te gaan. Nu nog aan een iPad 1 beginnen zal je tegenvallen, dan merk je de beperkingen toch al gauw (heb er zelf een, heel tevreden mee, maar wil waarschijnlijk wel een 3, oa. vanwege snelheid met grote pdf's)

jasjenl

Quote from: Nosoforos on March 13, 2012, 23:44:37
Ik raad je wel aan om minimaal voor een iPad 2 te gaan. Nu nog aan een iPad 1 beginnen zal je tegenvallen, dan merk je de beperkingen toch al gauw (heb er zelf een, heel tevreden mee, maar wil waarschijnlijk wel een 3, oa. vanwege snelheid met grote pdf's)
Ik weet niet of dit een reactie was op mijn post maar de reden waarom ik juist een iPad 1 zoek is dat we bezig zijn met een game voor o.a. de iPad die ook op de traagste modellen nog goed moet lopen. Dus vandaar dat ik juist niet een snelle iPad moet hebben.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Nosoforos

Ok, helder. (was idd reactie op jouw post)

skank1

Quote from: squeek on March 13, 2012, 18:48:50
Dan zou ik zeker voor een android tablet gaan. Dat gaat altijd makkelijker samenwerken.

weet ik.. maar ik wou die brug nog opblazen indien ipad 3 beter zou zijn in mijn geval...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: jasjenl on March 13, 2012, 18:46:32
Zit je wel weer met android, waar ik onderhand ook steeds minder vrolijk van wordt sinds ik ICS op mijn Asus Transformer heb...Klinkt me wel als een enorme omweg om iets van je tablet naar je NAS te krijgen..

tja android
zal misschien altijd bij beloftes blijven...
het is zo moeilijk kiezen he :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

B.

#281
skank, stel jezelf ook de vraag waarvoor je de tablet echt regelmatig voor wilt gebruiken.

Voor de ´normale´ surf, mail, muziek, video, etc. dingetjes vind ik de iPad over het algemeen VEEL beter dan een Android tablet.
Niet dat ik Apple aanhanger ben hoor, integendeel, ik vind een hoop strategieën van Apple niet de juiste.

De logica en snelheid van de iPad is niet te evenaren met welke Android based tablet dan ook! Ja, je hebt wat beperkingen, maar dat hebben de Androids zeer zeker ook. Naar mijn mening heb je pas echt wat aan die open OS als je zelf app´s gaat ontwikkelen.

Je kunt het ook zo zien: Apple heeft een streng beleid voor app´s, waardoor de iDevices niet virus gevoelig zijn en applicaties altijd werken.
Android heeft een open market..... met alle gevolgen van dien.

Even over de updates... Voor de Samsung Galaxy S (android, 1 jaar oud) zijn geen updates meer te krijgen. Voor de iPhone 3gs (3 jaar oud) zijn nog steeds updates te krijgen!

Probeer beide tablets eens in de winkel. TIP: probeer een PDF te lezen op zowel de iPad als Android!

Android: google.nl -> manual.pdf -> downloaden -> downloads -> kies office of reader -> LEZEN!
Apple: google.nl -> manual.pdf -> LEZEN!

Kjelt

Heute geht's los  :pompom: , althans bij onze oosterburen  :nopompom: , ben benieuwd naar de gebruikers ervaringen, afhankelijk daarvan weet ik of ik volgende week in de rij ga staan  :D

danielo

Quote from: Kjelt on March 16, 2012, 09:44:54
Heute geht's los  :pompom: , althans bij onze oosterburen  :nopompom: , ben benieuwd naar de gebruikers ervaringen, afhankelijk daarvan weet ik of ik volgende week in de rij ga staan  :D

Als ik zo de reviews lees dan zit het prima met de gebruikers ervaring..

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Martinus

ik ga hem vanmiddag openen, de doos, mot eerst nog ff beetje werken.

Ben ook benieuwd...
............

MerijnP

Heb er vanmorgen 2 bij een kleine Mediamarkt in Duitsland gehaald. Was de eerste keer dat ik even moest wachten maar was behoorlijk rustig.
Uiteindelijk bleek dat die Mediamarkt er maar 25 had gekregen totaal.

Eerste impressie is dat het allemaal heel soepel loopt. Verder het scherm is echt fenomenaal. Nu zit ik weer achter een MBP en dat verschil is echt groot!

danielo

Quote from: MerijnP on March 16, 2012, 14:40:51
Heb er vanmorgen 2 bij een kleine Mediamarkt in Duitsland gehaald. Was de eerste keer dat ik even moest wachten maar was behoorlijk rustig.
Uiteindelijk bleek dat die Mediamarkt er maar 25 had gekregen totaal.

Eerste impressie is dat het allemaal heel soepel loopt. Verder het scherm is echt fenomenaal. Nu zit ik weer achter een MBP en dat verschil is echt groot!


Vraag mij af hoe snel het ons 'verpest' in dat ik minstens een Air/MBP wil met zelfde pixel per cm.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

skank1

ik ga ook maar voor de nieuwe ipad
twijfel nog tss 32 en 64
en waar ik hem zou kopen (hier in Belgie of toch nl ofzo?)
online of bij vandenborre...?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

danielo

Quote from: skank1 on March 16, 2012, 17:49:47
ik ga ook maar voor de nieuwe ipad
twijfel nog tss 32 en 64
en waar ik hem zou kopen (hier in Belgie of toch nl ofzo?)
online of bij vandenborre...?

Je moet natuurlijk kopen wat je kan betalen, ik vind het wel zorgelijk dat de files voor nieuwe scherm veel groter zijn dan met de oude. Had al een 64Gig en baal een beetje dat er geen 128G is nu. Indien je geen muziek of films erop zet is 32G wel ok maar anders hou je best weinig over vind ik.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

skank1

Quote from: danielo on March 16, 2012, 17:55:43
Je moet natuurlijk kopen wat je kan betalen, ik vind het wel zorgelijk dat de files voor nieuwe scherm veel groter zijn dan met de oude. Had al een 64Gig en baal een beetje dat er geen 128G is nu. Indien je geen muziek of films erop zet is 32G wel ok maar anders hou je best weinig over vind ik.

Daniel.

films en muziek komen op de server... niet op de ipad
tenzij eens op reis, dan een filmpje erop kan wel
ondersteund hij mkv bestanden?

ik vraag me ook af, stel je hebt gekochte apps
en je wil toch voor een reis, films erop zwieren maar hebt weinig plaats.. als je dan je apps verwijdert, kun je ze dan later opnieuw installeren of ben je ze kwijt?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Eddye

Quote from: skank1 on March 16, 2012, 18:04:18
films en muziek komen op de server... niet op de ipad
tenzij eens op reis, dan een filmpje erop kan wel
ondersteund hij mkv bestanden?
Helaas niet.....
Quote
ik vraag me ook af, stel je hebt gekochte apps
en je wil toch voor een reis, films erop zwieren maar hebt weinig plaats.. als je dan je apps verwijdert, kun je ze dan later opnieuw installeren of ben je ze kwijt?

eens gekocht blijft gekocht. je kan het later zo weer installeren.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bama

Quote from: Eddye on March 16, 2012, 18:06:28

eens gekocht blijft gekocht. je kan het later zo weer installeren.

Met muziek geldt dat niet

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

skank1

Quote from: Eddye on March 16, 2012, 18:06:28
Helaas niet.....
eens gekocht blijft gekocht. je kan het later zo weer installeren.

geen mkv bestanden?

damn :(

ok dus in mijn geval (vermits alle films/muziek op mn server staat) is 32 gig voldoende?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

GH

#294
En hoe had je die bestanden op je server dan willen benaderen? Niet standaard met de Ipad als er geen Itunes server draait.....

skank1

Quote from: GH on March 16, 2012, 18:26:37
En hoe had je die bestanden op je server dan willen benaderen? Niet standaard met de Ipad als er geen Itunes server draait.....

muziek via logitech squeezebox app
films tja , weet ik niet of ik dit wel ga doen, ik kijk ze liever op tv ;)
fotos geen idee

via een file explorer?

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Teejoo


danielo

#297
Quote from: Teejoo on March 16, 2012, 19:20:50
Zeker wel!

Eerst kon je muziek niet opnieuw downloaden, Apple waarschuwde dat je zelf een back-up moest maken. Met de komst van icloud/music-match kan het wel. Apple heeft blijkbaar nieuwe afspraken met de muziek eigenaren die hier eerst tegen waren (het opnieuw downloaden van muziek die je al gekocht had). Was je vroeger je muziek kwijt dan kon je smeken bij apple en soms lieten ze toe dat alle muziek weer gedownload werd maar het was onder de radar van de eigenaren/labels.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Bama

Quote from: Teejoo on March 16, 2012, 19:20:50
Zeker wel!

Ik had een gecrashte pc en was dus wel al mijn gekochte muziek kwijt. Als je tips hebt hoe ik het terug kan halen hoor ik dat heel graag.

danielo

#299
Quote from: TonBert on March 16, 2012, 19:28:00
Ik had een gecrashte pc en was dus wel al mijn gekochte muziek kwijt. Als je tips hebt hoe ik het terug kan halen hoor ik dat heel graag.

Als dat bij apple/itunes is dan, icloud aanzetten en dan kan je alles wat je gekocht hebt weer downloaden. Dit is ook de manier als je alle 'slechte' muziek wil upgraden maar dan moet je 25euro (eenmalig) uitgeven aan music match.

Daniel.

PS: vroeger kon dat ook wel maar dan moest je echt persoonlijk contact opnemen met apple die dan een 'uitzondering' kon maken en alles in je download queue zetten.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.