De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Quote from: BJF on March 11, 2012, 11:33:11
Ik weet niet of de drukte in dit topic illustratief is/wordt voor de drukte as. vrijdag bij de Apple-stores?
Ik ook niet, we zullen zien...
JBL PRX Power!

Kjelt

#226
Quote from: Raphie on March 11, 2012, 11:29:45
De drukte neemt met iedere launch verder af lijkt het wel, amper beweging in dit topic.
Tja wat valt er te vertellen? De presentatie is net geweest en nu is het wachten op de mensen die er daadwerkelijk eentje in hun handen krijgen om pas weer wat te horen over responsiveness, echte accuduur, of het scherm echt de moeite waard is enz. enz. De rest is speculatie en blabla.
Verder was de eerste iPad natuurlijk ECHT schokkend vernieuwend en nu komen er steeds vernieuwingen bij maar geen daadwerkelijk innovaties om over van de daken te schreeuwen.

Oftewel de launch is nog niet geweest alleen de presentatie en na de echte launch 23 maart zal het topic wel weer wat "vaart" krijgen is mijn verwachting.

Nosoforos

Een mogelijk nadeel van het retina-scherm is wel dat apps veel groter zullen worden. De Apple-apps zijn al geüpdatet en zijn hiermee 1.5 tot 3x groter geworden! Hiermee wordt het opeens ook een nadeel als apps universal zijn (zowel iPad als iPhone geschikt)- want je installeert voortaan een hele hoop data die je niet gebruikt op je apparaat (terwijl in principe universal apps zo fijn zijn/waren). Denk je in wat er gebeurt met een flinke game, die straks in hogere resolutie zal worden uitgebracht. Dit betekent dat je er verstandig aan doet om, als je een beetje gebruiker bent, niet lager te gaan dan de 32GB versie. Het is mede met het oog hierop dus jammer dat er niet al grotere varianten zijn uitgebracht dan de 16GB t/m 64GB. Voor het overige zie ik erg uit naar het scherm, maar dit zijn wel overwegingen die ik meeneem, en die helaas maken dat ik in ieder geval niet voor de 16GB kan/wil gaan.

Erik

Zou fijn zijn als spotify eens een app zou maken die meer dan 320x160 oid ondersteunde. Nu moet je op je ipad "X2" aanklikken en dan ziet het er niet meer uit. Krijg ik straks een knop X4 erop.
Maw die zal nog wel even heel klein blijven maar je hebt wel een goed punt wat grootte betreft.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Spotify moet inderdaad nodig gewoon een iPad app maken, zou erg mooi zijn- deze opgeblazen iphone app slaat idd nergens op (en idd, straks met retina wordt het al helemaal erg, maar- wie weet waren ze daar wel op aan het wachten).

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje


skank1

kun je nu eenvoudig bestanden (films, fotos) enz overzetten van je sd kaart naar een nas? om zo ruimte te besparen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

danielo

#233
Quote from: Gaeje on March 12, 2012, 00:45:05
niet al te best

Enigste punt dat ze maken (en dat onder voorbehoud) is dat die soms wat langzamer lijkt. Zelfs als dat waar is kunnen we nog niet zeggen of dat via software nog wat te fixen is. Maar laten we zeggen dat het inderdaad komt door de 4x zoveel pixels die er nu zijn dan vind ik dat een afweging waar ik best mee kan leven de volgende versie van de software en/of hardware lost dat wel weer op. Dat dit het eerste jaar is met 'echte' concurrentie is natuurlijk onzin ze hadden dit jaar ook concurrentie maar die zijn gewoon gefaald zo simpel is het.

Microsoft heeft net als apple een duidelijke aanhang in hun geval bedrijven het kan goed zijn dat ze een groot deel van de markt pakken maar dit hoeft/zal niet perse inhouden dat het slecht gaat met apple of de ipad het kan niet zo zijn dat apple de enigste speler is en dat zullen ze zelf ook niet verwachten denk dat ze al blij zijn dat ze nog 1 jaar de leiding vast kunnen houden en ik denk dat we dit ook in het huidige ontwerp zien. Zover we weten blijven de windows8 tablets allemaal bv steken op 1366x786.

Alles is een afweging, hoeveel telefoons zijn er niet dikker en minder batterij duur sinds LTE.

Ik voorspel dat ze in de eerste maand meer van deze ipad verkopen dan alle 12Miljoen en 0Miljoen android en windows8 tablets tot nu toe en dat deze ipad wel eens de omslag kan betekenen naar echt mainstream dit zie je vaak bij het 3 jaar van apple producten. Als apple dit nog 1 jaar kan vasthouden moeten de andere tegen een enorme markt van een 100/150M ipads vechten die er dan uitstaan en een ecosysteem wat nog veel groter is.

Deze voorspelling is minstens net zo zinnig als die van tweakers met misschien wel meer kans om waarheid te worden als naar de laatste 'matige' release kijken in de vorm van de iphone4s.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: skank1 on March 12, 2012, 09:24:49
kun je nu eenvoudig bestanden (films, fotos) enz overzetten van je sd kaart naar een nas? om zo ruimte te besparen?

Je zal wat duidelijker moeten zijn wat je precies wil, je kan het doen op een aantal manieren maar van je SD naar je NAS ?. Je kan foto's inlezen op van de SD naar de ipad en dan waarschijnlijk via bv ftp of iets als photosync of als je zorgt dat je NAS je itunes disk is via syncen of photostream.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Ik verwacht niet dat Microsoft zomaar snel geaccepteerd zal worden in bedrijven, alleen maar omdat het Microsoft is. De iPad heeft daar al enorme stappen gemaakt en die Windows 8 tablets moeten we eerst nog maar even zien natuurlijk. 

Kjelt

Quote from: Gaeje on March 12, 2012, 00:45:05
niet al te best
Als ze het gebruiker scherm-interface gevoel niet gelijk of beter dan de iPad2 krijgen bij release hebben ze denk ik wel een probleem bij Apple.
Wachten op de nieuwe iPad (met A6) volgend jaar die het wel aankan zoals Danielo zegt vind ik onzin, je hebt met een nieuw product te maken en die kan je reputatie schaden zeker omdat je er niet halverwege het jaar een andere processor in kunt stoppen. 2e hands waarde bij het release van de nieuwe wordt dan wel janken verwacht ik, want wie wil een trage iPad?
Ik moet het natuurlijk zelf nog ondervinden want ik vind vaak dat techie reviewers uitermate kritisch zijn op producten maar ik zie dit wel als een bedreiging.

danielo

Quote from: Kjelt on March 12, 2012, 10:29:05
Als ze het gebruiker scherm-interface gevoel niet gelijk of beter dan de iPad2 krijgen bij release hebben ze denk ik wel een probleem bij Apple.
Wachten op de nieuwe iPad (met A6) volgend jaar die het wel aankan zoals Danielo zegt vind ik onzin, je hebt met een nieuw product te maken en die kan je reputatie schaden zeker omdat je er niet halverwege het jaar een andere processor in kunt stoppen. 2e hands waarde bij het release van de nieuwe wordt dan wel janken verwacht ik, want wie wil een trage iPad?
Ik moet het natuurlijk zelf nog ondervinden want ik vind vaak dat techie reviewers uitermate kritisch zijn op producten maar ik zie dit wel als een bedreiging.

Het is 1 review die dit zegt, En je vergeet een beetje het effect dat de meeste reviewers het nieuwe scherm als een het beste scherm beschrijven wat ze ooit gezien hebben. Ik kan mij best voorstellen dat er plek(jes) zijn dat de enorme hoeveelheid pixels effect hebben op hoe smooth alles gaat. Kan dit schade aan het image van apple geven natuurlijk maar de meeste eerlijke vergelijking is met de andere tablets van de zelfde prijs niet ?. Vind jij dat de enorme sprong van aantal pixels niet opwegen tegen het (mogelijk) iets minder smooth zijn in alle gevallen dan koop je het kleinste model (oude ipad2) die is nu ook nogeens 100euro goedkoper.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Nosoforos on March 12, 2012, 10:13:00
Ik verwacht niet dat Microsoft zomaar snel geaccepteerd zal worden in bedrijven, alleen maar omdat het Microsoft is. De iPad heeft daar al enorme stappen gemaakt en die Windows 8 tablets moeten we eerst nog maar even zien natuurlijk. 

Helemaal mee eens maar anders dan google die niet zoals bij de telefoons de enorme 'push' van de telco's heeft. heeft microsoft wel een enorme aanhang in die sector. Dat apple hier ook zo snel opkomt had ik niet verwacht en ik denk veel mensen niet. Als microsoft het nog 1 of 2 jaar laat afweten hebben ze echt een probleem. Wat ik gezien heb van windows8 zijn ze tenminste goed bezig.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on March 12, 2012, 11:53:03
Het is 1 review die dit zegt
Ik heb er al eerder van gehoord dan deze review (niet gelezen)

QuoteEn je vergeet een beetje het effect dat de meeste reviewers het nieuwe scherm als een het beste scherm beschrijven wat ze ooit gezien hebben.
Nee dat vergeet ik niet, dat is leuk voor eReaden maar voor bewegende informatie en interactie met de gebruiker (even scrollen door ht forum bv) is het essentieel dat de gebruikers ervaring (zeer) goed is anders doet het product niet datgene waar het voor ontworpen is. Steve wist dit en heeft eerdere launches (voor de iPad1) afgeblazen vanwege de niet (bijna) perfecte user interactie.

QuoteIk kan mij best voorstellen dat er plek(jes) zijn dat de enorme hoeveelheid pixels effect hebben op hoe smooth alles gaat.
Als het sporadisch is zou ik er mee kunnen leven maar als het echt symptomatisch is dan........  :nowink:
Wellicht dat ze dan bij een nieuwere firmware update bij het scrollen terugschakelen naar de oude lagere resolutie en als het beeld stil staat weer upscalen maar zou je daar blij van worden?

QuoteKan dit schade aan het image van apple geven natuurlijk maar de meeste eerlijke vergelijking is met de andere tablets van de zelfde prijs niet ?.
Nou nee, ze hebben met de iPad en iPad2 een statement gemaakt en dat is je gebruikers referentie voor je upgrade, niet een of andere china donkey tablet of android tablet  ;)
Hetzelfde als met auto's je verwacht dat de nieuwere generatie een zelfde maar eigenlijk beter rijgedrag heeft dan de vorige, waarom zou je anders upgraden?

Laten we hopen dat ze voor de launch dit rechtgestreken hebben anders laat ik hem gewoon liggen tot het wel goed is. Want eerlijk is eerlijk dit is een serieuze indikatie dat ze een te slome processor in hun nieuwe hardware hebben gestopt en dat wil je niet. Als hij met scrollen (een dimensionale lineaire translatie) al zoveel moeite heeft hoe zal dat met games dan wel niet eruit komen te zien  :o ?

Erik

Eerlijk gezeg denk ik bij traagheid aan een software/driver probleem wat ze met een getunde driver wel kunnen oplossen. Traagheid kan wel irritant zijn, ik merk dat mijn ipad1 ook trager reageert met internet sinds de laatste update, zo erg dat hij me mateloos irriteert en ik de pc pak.
Zou hem eigenlijk moeten terugflashen naar het vorige OS, maar dat kan volgens mij niet zonder jailbreak.

Maar goed hopelijk reageert deze wel flitsend abnders wordt het wachten op de ipad 4 voor mij.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

skank1

Quote from: danielo on March 12, 2012, 09:42:31
Je zal wat duidelijker moeten zijn wat je precies wil, je kan het doen op een aantal manieren maar van je SD naar je NAS ?. Je kan foto's inlezen op van de SD naar de ipad en dan waarschijnlijk via bv ftp of iets als photosync of als je zorgt dat je NAS je itunes disk is via syncen of photostream.

Daniel.

oops
geen SD, mistypt
ik bedoel het geheugen 16,32of64
stel ik download muziek met de ipad (kan dit trouwens ook? via ttorrent?)
kan ik dan die muziek gewoon copy and paste doen via het netwerk naar mijn nas?

dit alles zonder itunes
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kjelt

Quote from: Erik on March 12, 2012, 13:22:50
Traagheid kan wel irritant zijn, ik merk dat mijn ipad1 ook trager reageert met internet sinds de laatste update, zo erg dat hij me mateloos irriteert en ik de pc pak.

Maar goed hopelijk reageert deze wel flitsend abnders wordt het wachten op de ipad 4 voor mij.
Dat is dus wat ik bedoel met gebruiker interactie en dat dit essentieel is voor de slagingskans van een product.
Dan kunnen bepaalde onderdelen nog zo mooi zijn (bv het scherm) als de gebruiker zich irriteert aan de interactie dan is het apparaat niet bruikbaar.

danielo

Quote from: Kjelt on March 12, 2012, 15:04:45
Dat is dus wat ik bedoel met gebruiker interactie en dat dit essentieel is voor de slagingskans van een product.
Dan kunnen bepaalde onderdelen nog zo mooi zijn (bv het scherm) als de gebruiker zich irriteert aan de interactie dan is het apparaat niet bruikbaar.

De vraag is dus of het waar is en als het waar is hoe erg niet ?, Heb je in de demo en/of 1 van de hands-on reviews al iets gezien dat er op lijkt dat de ervaring helemaal 'stuk' is ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on March 12, 2012, 15:47:32
De vraag is dus of het waar is en als het waar is hoe erg niet ?, Heb je in de demo en/of 1 van de hands-on reviews al iets gezien dat er op lijkt dat de ervaring helemaal 'stuk' is ?
Helemaal "stuk' is overdreven maar lees bv bovenstaande ervaring van Erik met de iPad1 met nieuwe os 5 , ik kan er nog wel mee leven (vind het niet fijn dat het langzamer geworden is) maar dat is dus kennelijk voor sommige gebruikers al genoeg om het product links te laten liggen. We gaan het zien de komende week(en). Ik ben op zich in de markt voor de 3e editie (vind "nieuwe ipad" echt te dom voor woorden maar ala) maar zal wel nadat ik een doos in mijn handen heb eerst het product eens goed testen daaro om te zien of de gebruikers interactie niet bagger is, anders leg ik de doos gewoon terug. Niet dat het Apple wat kan schelen want ze hebben nu al meer pre-orders dan ooit.

danielo

Quote from: Kjelt on March 12, 2012, 16:12:46
Helemaal "stuk' is overdreven maar lees bv bovenstaande ervaring van Erik met de iPad1 met nieuwe os 5 , ik kan er nog wel mee leven (vind het niet fijn dat het langzamer geworden is) maar dat is dus kennelijk voor sommige gebruikers al genoeg om het product links te laten liggen. We gaan het zien de komende week(en). Ik ben op zich in de markt voor de 3e editie (vind "nieuwe ipad" echt te dom voor woorden maar ala) maar zal wel nadat ik een doos in mijn handen heb eerst het product eens goed testen daaro om te zien of de gebruikers interactie niet bagger is, anders leg ik de doos gewoon terug. Niet dat het Apple wat kan schelen want ze hebben nu al meer pre-orders dan ooit.

Punt is met zoiets als de ipad dat je het moet ervaren, ik denk dat er zeker mensen zijn die om deze (of andere) reden hem overslaan maar er zijn minstens zoveel mensen zijn die als ze zelf de nieuwe dingen zien zeggen .. ooo f.... hier is mijn geld apple. Punt is en dat weet jij ook prima dat er maar zoveel kan per generatie en ik denk niet dat apple hier heel veel keuze had indien ze niet het nieuwe scherm hadden gedaan hadden veel meer mensen hun aangevallen zelfde met LTE of batterij duur. En de naam tja ze hadden nooit de ipad2 zo moeten noemen dan had niemand er een issue van gemaakt gezien de meeste van hun producten zo werken (op de iphone na en ik denk dat ook de laatste keer is).

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on March 12, 2012, 16:32:14
Punt is en dat weet jij ook prima dat er maar zoveel kan per generatie en ik denk niet dat apple hier heel veel keuze had indien ze niet het nieuwe scherm hadden gedaan
Nogmaals ik hoop dat de review overdreven is maar als dat niet het geval is dan had ik zelf liever nog een half jaar , hell zelfs tot het einde van het jaar gewacht tot ze ook de juiste (A6) processor er bij hadden gemaakt.
Dat of nu met een iets minder scherm (bv 1920*1080) maar dat zal software technisch wel geen optie zijn geweest.
Als dit inderdaad niet dezelfde fijne ervaring is als met de vorige generatie denk ik dat ze nog meer kritiek over hun heen krijgen dan als ze hadden gewacht met hun release, de iPad2 kan nog prima meekomen, getuige ook het feit dat veel mensen er nu eentje willen kopen ipv de nieuwe ipad.

Raphie

ff vraagje voor de iPda kenners, als ik HTforum op de iPAd bekijk, dan veeg ik me suf me m'n vinger om pagina's door te scrollen is er ook een envoudige "ga naar het einde van de pagine gesture" ?
JBL PRX Power!

danielo

Quote from: Kjelt on March 12, 2012, 16:41:19
Als dit inderdaad niet dezelfde fijne ervaring is als met de vorige generatie denk ik dat ze nog meer kritiek over hun heen krijgen dan als ze hadden gewacht met hun release, de iPad2 kan nog prima meekomen, getuige ook het feit dat veel mensen er nu eentje willen kopen ipv de nieuwe ipad.

Helemaal mee eens, op het eind van de dag moet de ervaring voldoende zijn, ik merk elke keer op adroid dat het gewoon iets 'mist' indien apple dit verloren heeft laten gaan met deze nieuwe dan hebben ze echt een probleem. Persoonlijk denk ik niet dat dit het geval is en als het op het 'randje' is hoop ik dat de bij behorende software (iOS6.0) dat weer verhelpt. Maar geef toe veel kanten konden ze niet op zelfs apple moet werken binnen wat haalbaar is binnen de stand van de techniek.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on March 12, 2012, 18:11:29
Maar geef toe veel kanten konden ze niet op zelfs apple moet werken binnen wat haalbaar is binnen de stand van de techniek.
Als je inderdaad het 4x scherm als vaste requirement beschouwd dan houdt het op of ze hadden er twee proc's in moeten stoppen maar dan hadden ze de accuduur requirement weer niet gehaald en de BOM was dan ook niet on target geweest.