De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: danielo on March  9, 2012, 13:38:42
Wat ik 'mis' is geen betere frontcamera
wat zou je daar mee willen doen dan?

Quoteiets lichter ipv zwaarder
was mooi geweest en iets dunner en kleiner (geen rand om scherm heen) maar geef mij maar die 10 uur accutijd  ;)

Quotequad core ipv dual core
Er zit een quad core GPU in en dat is nou juist wat nodig was voor dit nieuwe scherm, de dual core is kennelijk nog snel genoeg maar ik weet niet of ze de klokfrequentie ook iets verhoogd hebben?

QuoteHeb echt moeite te bedenken wat ik meer had verwacht/wil voor dit jaar.
Dat is ook een beetje het probleem voor Apple, ze moeten nog met iets nieuws komen wat iedereen wil hebben om over een paar jaar nog iPads te kunnen verkopen (althans zeker tegen deze prijs).
Maar ik had zelf eigenlijk voor hetzelfde geld dubbel flash willen hebben dus 128GB en het liefst zelf uitbreidbaar via een poort en ook een full USB poort. Ik blijf de iTunes way een ramp vinden om te syncen.

danielo

#176
Quote from: Kjelt on March  9, 2012, 13:48:35
wat zou je daar mee willen doen dan?
was mooi geweest en iets dunner en kleiner (geen rand om scherm heen) maar geef mij maar die 10 uur accutijd  ;)

Er zit een quad core GPU in en dat is nou juist wat nodig was voor dit nieuwe scherm, de dual core is kennelijk nog snel genoeg maar ik weet niet of ze de klokfrequentie ook iets verhoogd hebben?
Dat is ook een beetje het probleem voor Apple, ze moeten nog met iets nieuws komen wat iedereen wil hebben om over een paar jaar nog iPads te kunnen verkopen (althans zeker tegen deze prijs).
Maar ik had zelf eigenlijk voor hetzelfde geld dubbel flash willen hebben dus 128GB en het liefst zelf uitbreidbaar via een poort en ook een full USB poort. Ik blijf de iTunes way een ramp vinden om te syncen.

frontcamera had dan hd video conf. kunnen doen en best veel mensen maken foto's met mensen samen op de foto dan gebruik je die ook. We zeggen het zelfde over de cpu vs gpu en daar deel ik je mening. ITunes gewoon niet meer gebruiken de weg via icloud werkt steeds beter (nog niet perfect geef het nog 2 jaar). Meer geheugen had ik ook graag gezien maar was dat net vergeten.

Feit is dat vooral het scherm een enorme stap is die andere lastig kunnen volgen want apple zet een enorme druk op alle 10" schermen van deze resolutie de kans dat andere deze tegen redelijke prijzen kunnen kopen erg klein is. Neem samsung net als ons allemaal wisten ze dat apple dit ging doen (maken zelfs deel van de schermen) maar hun nieuwe tablets blijven steken ver onder deze resolutie als ze het konden hadden ze het wel gedaan imho heeft apple ze in een productie tang vergelijkbaar met unibody's.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nooff

M.i. had Apple de iPad een geheugenupgrade moeten geven. Ik verwacht niet veel veranderingen meer op tabletgebied, maar met 'The New iPad' had de basisversie eigenlijk wel mogen beginnen bij 32GB, helemaal als je Full HD wilt gaan filmen. Daarnaast hadden ze minstens een quadcore processor moeten gebruiken, niet alleen voor het scherm. Ik kan me daarom de teleurstelling bij velen best voorstellen. Het zijn mooie apparaten hoor, maar er mag ook best eens iets gezegd worden van de steken die ze laten vallen. Er werd ook al genoemd dat iOS gewoon nog helemaal niet lekker in elkaar steekt, constante crashes in Apps of safari zijn m.i. echt een dikke fail! Over het algemeen werkt het prima, maar ik vind persoonlijk dat Apple iets minder energie moet gaan steken in randzaken, en het primaire gedeelte op orde moet zien te krijgen.

Flavio

Quote from: Nooff on March  9, 2012, 14:18:51
M.i. had Apple de iPad een geheugenupgrade moeten geven. Ik verwacht niet veel veranderingen meer op tabletgebied, maar met 'The New iPad' had de basisversie eigenlijk wel mogen beginnen bij 32GB, helemaal als je Full HD wilt gaan filmen. Daarnaast hadden ze minstens een quadcore processor moeten gebruiken, niet alleen voor het scherm. Ik kan me daarom de teleurstelling bij velen best voorstellen. Het zijn mooie apparaten hoor, maar er mag ook best eens iets gezegd worden van de steken die ze laten vallen. Er werd ook al genoemd dat iOS gewoon nog helemaal niet lekker in elkaar steekt, constante crashes in Apps of safari zijn m.i. echt een dikke fail! Over het algemeen werkt het prima, maar ik vind persoonlijk dat Apple iets minder energie moet gaan steken in randzaken, en het primaire gedeelte op orde moet zien te krijgen.

Er blijft altijd wat te verbeteren maar in vergelijk met de Android tablets heeft de iPad een gigantische voorsprong.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

danielo

Quote from: Nooff on March  9, 2012, 14:18:51
M.i. had Apple de iPad een geheugenupgrade moeten geven. Ik verwacht niet veel veranderingen meer op tabletgebied, maar met 'The New iPad' had de basisversie eigenlijk wel mogen beginnen bij 32GB, helemaal als je Full HD wilt gaan filmen. Daarnaast hadden ze minstens een quadcore processor moeten gebruiken, niet alleen voor het scherm. Ik kan me daarom de teleurstelling bij velen best voorstellen. Het zijn mooie apparaten hoor, maar er mag ook best eens iets gezegd worden van de steken die ze laten vallen. Er werd ook al genoemd dat iOS gewoon nog helemaal niet lekker in elkaar steekt, constante crashes in Apps of safari zijn m.i. echt een dikke fail! Over het algemeen werkt het prima, maar ik vind persoonlijk dat Apple iets minder energie moet gaan steken in randzaken, en het primaire gedeelte op orde moet zien te krijgen.

Je kan per generatie van cpu's maar zoveel doen. Ik vind het prima dat apple er voor kiest om de extra transistors in te zetten voor video ipv rekenwerk wat ze eigenlijk gedaan hebben nu. Met 4x zoveel pixels is het vooral belangrijk dat mensen niet het gevoel hebben dat dat achteruit gegaan is. Geheugen had ik ook graag meer gezien maar ook dat komt niet gratis gezien dat de batterij 70% !! meer is dan de ipad2 is het duidelijk dat LTE, GPU en scherm een behoorlijk slokje extra drinken en ze moesten die 10uur vasthouden.

Over software kan ik alleen zeggen dat ik meer problemen hier heb met android dan met iOS maar je hebt gelijk de huidige versies zijn minder dan we van apple gewend waren een jaar of 5 geleden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

#180
Ik las een recnesie op tweakers dat de interface toch wat traag reageert / aanvoelde (trager dan de ipad2) en niet sneller zoals Apple zelf aankondigde.
Hopelijk is dit met de volgende software updat opgelost.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

neptune

#181
Quote from: Erik on March  9, 2012, 15:07:16
Ik las een recnesie op tweakers dat de interface toch wat traag reageert / aanvoelde (trager dan de ipad2) en niet sneller zoals Apple zelf aankondigde.
Hopelijk is dit met de volgende software updat opgelost.
Ja beetje jammer als er af en toe wat lag in zit.
EDIT: in andere reviews die onder het tweakers artikel worden aangehaald wordt het tegendeel beweerd, dus heel snel grafisch soepel en een 'stunning' scherm.
zet hier iets neer

Martinus

Quote from: Erik on March  9, 2012, 15:07:16
Ik las een recnesie op tweakers dat de interface toch wat traag reageert / aanvoelde (trager dan de ipad2) en niet sneller zoals Apple zelf aankondigde.
Hopelijk is dit met de volgende software updat opgelost.

lees idd ook wisselende berichten, we wachten af...
............

J.A.F._Doorhof

Wat verwacht je van een tablet ?
Ik verwacht er een goed boek op te kunnen lezen, een leuke game te kunnen spelen, wat internet en mail en natuurlijk wat kleine andere dingen.

Natuurlijk mag het altijd sneller, maar om eerlijk te zijn iMovie werkt op de iPad 2 eigenlijk al behoorlijk snel, en de games zien er al beter uit dan de gemiddelde handheld console.

Wat ik een HEEL sterk punt vind is dag ik gedurende een 12 uur vliegreis met 1 accu lading mezelf kan vermaken met films en lezen, zou hij 4x sneller zijn en na 4 uur leeg dan heb ik er niets aan.

Ik denk dat je duidelijk een verschil moet zien tussen een tablet en een laptop. Laptop is mijn inziens duidelijk gericht op zwaarder werk en multitasking. Een tablet op andere dingen, en mooi dat het steeds sneller word, maar vooral scherm en accuduur vind ik enorm belangrijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

#184
Quote from: J.A.F._Doorhof on March  9, 2012, 16:10:38
Natuurlijk mag het altijd sneller, maar om eerlijk te zijn iMovie werkt op de iPad 2 eigenlijk al behoorlijk snel, en de games zien er al beter uit dan de gemiddelde handheld console.
Nou is het dus de vraag en op zich wel aannemelijk dat het mogelijk iets minder soepel dan Ipad2 nivo zal draaien aangezien er 4x zoveel pixels moeten worden verwerkt en de gpu dit mogelijk maar net (of net niet zo soepel als voorheen) zal kunnen bijbenen.
Het gaat om behoorlijke hoeveelheden data met 4x zoveel pixels...
Maar goed, ik blijf optimistisch en wellicht zal een Ios update dit 'probleem' verhelpen nog voor de Ipad goed en wel overal gebruikt wordt.
zet hier iets neer

Gaeje

ik denk niet dat ze iets zouden uitbrengen wat ook maar een beetje sluggish aanvoelde. Is heel erg tegen hun traditie waarin de gebruiker voorop staat, en iets waar wijlen Steve heel hard op hamerde.

Ook weet ik niet wat iedereen allemaal uitsteekt met zijn iDevices maar mijn iphone crasht echt nooit. Er is wel eens een 3d party app die ineens stopt, maar de native toestanden zoals telefoon, berichten, contacten, mail etc lopen echt NOOIT vast.
Héél af en toe doet de slide to unlock er eens 3 slides over alvorens hij echt open gaat , maar dat is het dan ook...

ivm ipad 3 ofte new ipad wel jammer van de geheugengrootte's... 64 Gig is pover. Extra slots vind ik dan weer prutsen, en tegen hun design ontwerp ingaan, en dan ben je ook weer afhankelijk van 3d party memory suppliers, als je dan één of ander obscuur kaartje erin draait komt apple er weer slecht uit als je muziek ineens weg is... dus ik snap wel dat ze dat niet doen.

wat een drama altijd van dat syncen met iTunes. geen enkel probleem mee, en tegenwoordig gaat dat over wifi, dus what's the big deal?

Teejoo

Past de smartcover van de 2 eigenlijk op de nieuwe? Ik zal hem tzt ook wel weer binnenkrijgen, maar op de eem of andere manier ben ik altijd meer excited als er een nieuwe iPhone uitkomt. Ik vind het dikker zijn overigens alleen maar goed als dat de aansluiting van de datakabel beter toegankelijk maakt.

angel66

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de imac dadelijk :inlove:

Flavio

Quote from: Teejoo on March  9, 2012, 18:45:29
Past de smartcover van de 2 eigenlijk op de nieuwe? Ik zal hem tzt ook wel weer binnenkrijgen, maar op de eem of andere manier ben ik altijd meer excited als er een nieuwe iPhone uitkomt. Ik vind het dikker zijn overigens alleen maar goed als dat de aansluiting van de datakabel beter toegankelijk maakt.

De SmartCover schijnt te passen. Een dikteverschil van 0,6mm is denk ik in de praktijk niet te merken.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

danielo

#189
Quote from: Teejoo on March  9, 2012, 18:45:29
Past de smartcover van de 2 eigenlijk op de nieuwe? Ik zal hem tzt ook wel weer binnenkrijgen, maar op de eem of andere manier ben ik altijd meer excited als er een nieuwe iPhone uitkomt. Ik vind het dikker zijn overigens alleen maar goed als dat de aansluiting van de datakabel beter toegankelijk maakt.

hij is 0.6mm dikker denk niet dat de aansluiting veel beter wordt hiervan misschien dat de afschuining anders is dat het helpt. Dock en smartcover zijn gelijk gebleven.

edit: sorry voor de 100% overbodige post, zat te slapen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Senna

Quote from: danielo on March  9, 2012, 13:38:42
Vraag mij dan toch af wat hadden jullie dan verwacht voor een 'nieuwe' features ? holodeck build in ?

Een iets andere vormgeving was ook wel leuk geweest. Gewoon ... omdat het Apple is.
Mac Mini mid 2011, Primare i32, Scan-Speak Reference Plus, AudioQuest DragonFly, AudioQuest Gibraltar, AudioQuest Angel, AudioQuest NRG-10, AudioQuest NRG-1.

J.A.F._Doorhof

Waarom andere vormgeving ?
werkt toch perfect ?
Heb nog geen tablet in handen gehad die lekkerder werkte qua bediening en vorm.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Flavio

En ik vind het wel fijn dat je je bestaande cases e.d. niet weg hoeft te gooien.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

danielo

Quote from: Senna on March 10, 2012, 09:39:16
Een iets andere vormgeving was ook wel leuk geweest. Gewoon ... omdat het Apple is.


Is de vormgeving niet 'scherm' en verder niets ? Ze kunnen de rand iets dunner maken maar er was zoveel lege ruimte in de ipad1/ipad2 dat ze dat best hadden kunnen doen het feit dat ze dat niet gedaan hebben geeft denk ik aan dat ze echt vinden dat de rand 'nodig' is voor handen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Flavio

Quote from: danielo on March 10, 2012, 09:49:51
Is de vormgeving niet 'scherm' en verder niets ? Ze kunnen de rand iets dunner maken maar er was zoveel lege ruimte in de ipad1/ipad2 dat ze dat best hadden kunnen doen het feit dat ze dat niet gedaan hebben geeft denk ik aan dat ze echt vinden dat de rand 'nodig' is voor handen.

Daniel.

Ze hebben alle ruimte nodig voor de grotere accu die 70%(!) groter is als in de iPad 2. Het binnenwerk is dus voornamelijk accu.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

J.A.F._Doorhof

Als het scherm full zou worden is er een probleem waar denk ik weinig mensen aan denken.... hoe wil je hem dan goed vast houden ?
Het scherm is aanraak gevoelig dus als je hem in je handen houd zou je direct iets activeren.
Hoe mooi ik het er ook uit vind zien, zie ik geen mogelijkheid voor een full screen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skank1

ik twijfel
deze of toch maar de asus tf 700 straks

geen usb, geen hdmi , geen extra sdcard op de ipad 3
of ga ik die niet gebruiken?
64mb versie koop ik niet (te duur)
is 32 dan wel genoeg als je geen extra kan invoegen...

bovendien, kan ik mijn films/fotos enz overzetten naar mn nas/server op de ipad3? zonder het itunes gedoe, want dat wil ik zoiezo niet
ik haat itunes :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Erik

#197
Ik zou het helemaal niet erg vinden als hij 50% groter zou worden. Tijdschriften lezen gewoon voor geen meter op zo'n klein scherm.
Een iPad zo groot als een magazine zou pas echt ideaal zijn.

Een 5 core cpu (4 echte high power cores, en een low power voor lichte taken) core zou helemaal mooi zijn.

Btw ik vind de alu vormgeving van de iPad1 mooier dan de v2 en v3, jullie?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

#198
Quote from: Flavio on March 10, 2012, 09:51:12
Ze hebben alle ruimte nodig voor de grotere accu die 70%(!) groter is als in de iPad 2. Het binnenwerk is dus voornamelijk accu.

heb je wel eens een ipad 2 vanbinnen gezien? ik denk dat die sowieso voor 80% bestaat uit batterij, dus om die nog eens 70% groter te maken, dat gaat niet....


@erik: ik vind de ipad 2 mooier

Flavio

Quote from: Gaeje on March 10, 2012, 14:39:25
heb je wel eens een ipad 2 vanbinnen gezien? ik denk dat die sowieso voor 80% bestaat uit batterij, dus om die nog eens 70% groter te maken, dat gaat niet....

Qua capaciteit wel. 42,5Wh in de nieuwe t.o.v. 25Wh in de iPad 2.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE