De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2

#150
De foto's zijn niet geweldig maar de Apple store in Amsterdam is echt top.  :clapping: :clapping: :clapping:










JCL

Quote from: jaco on March  8, 2012, 10:44:58
Hebben ze dan een paar honderd miljard in cash of andere dingen als onroerend goed of intellectueel eigendom ?

Of is het koerswaarde ? Een bubbel zoals zoveel bedrijven....

Mega bubble, anders stonden ze wel fors hoger in de Forbes lijst. Maar zoals je al aangeeft hebben meer bedrijven dat.

BJF

Quote from: Kingpin on March  8, 2012, 15:42:42
Laten ze eerst IOS5 maar stabiel krijgen, bah, om de haverklap knalt m'n apps er zomaar weer uit.
(...).
Ik draaide al een tijd de beta 5.1 op mijn iPhone en ik moet zeggen dat die stabiel is. Ik heb inderdaad ook de ervaring dat er nogal eens firmware uitgebracht wordt met de nodige bugs, 5.1 lijkt die van 5.x.x te hebben verholpen.
NAD M10 V2
Elac FS247

Eddye

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe iPad. De iPad is toch wel 1 van m'n beste aankopen geweest, 2 jaar lang elke dag gebruikt. Ik vind het een erg fijn apparaat. Of ik ook echt de nieuwe aanschaf hangt een beetje af van hoe mooi het scherm in het echt is.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Ik heb toch de keuze gemaakt voor de iPad 2, ik zie voor mij de meerwaarde niet in voor de nieuwe iPad. Hopelijk zaterdag mijn iPad 2 in huis  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Kjelt

Quote from: Madhouse on March  8, 2012, 22:15:58
Ik heb toch de keuze gemaakt voor de iPad 2, ik zie voor mij de meerwaarde niet in voor de nieuwe iPad. Hopelijk zaterdag mijn iPad 2 in huis  ;D
Tja dat is natuurlijk persoonlijk maar ik kan me zelf niet voorstellen dat je voor 100 euro extra niet en dat mooie highres scherm wilt en die high res camera. Zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel wensen  :D

Erik

Hoewel ik het niet super vind denk ik toch aan mn ipad1 te upgraden naar een ipad3, ATV erbij voor op de tv.
Alleen hoe doen jullie het met geluid. ATV heeft HDMI, mijn tag mcLaren heeft dat niet. Kopen jullie dan allemaal meteen een nieuwe versterker met HMDI, wordt een beetje duur zo.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

-madison-

Quote from: Erik on March  8, 2012, 23:37:24
Hoewel ik het niet super vind denk ik toch aan mn ipad1 te upgraden naar een ipad3, ATV erbij voor op de tv.
Alleen hoe doen jullie het met geluid. ATV heeft HDMI, mijn tag mcLaren heeft dat niet. Kopen jullie dan allemaal meteen een nieuwe versterker met HMDI, wordt een beetje duur zo.

Hij heeft ook gewoon optical uit.. Ik weet echter niet of je daar ook HD audio mee hebt.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Tinus_

Quote from: -madison- on March  8, 2012, 23:39:22
Hij heeft ook gewoon optical uit.. Ik weet echter niet of je daar ook HD audio mee hebt.
Nee dat heb je daarmee niet. Maar volgens mij geeft de ATV ook geen HD-audio uit over HDMI, dat vind ik toch wel weer een erg gemiste kans. (ze hadden al heel wat jaartjes nodig om 1080P eruit te krijgen  :()
Rebuilding my HT

J.A.F._Doorhof

Het is natuurlijk ook geen mediaspeler.
Het is een "hub" voor iTunes, internet streamer, Movie rents, Trailers, Airplay hub etc. etc.

Maar altijd bedoeld als "plaything" voor consumenten en die geven weinig om BD ISO en HD audio.
Sterker al het materiaal dat je afspeelt met de AT heeft geen HD audio :D

Wij hebben er ook 1 staan, maar eigenlijk puur gekocht voor airplay, maar uiteindelijk word hij enorm veel gebruikt voor video van internet (altijd leuk om te browsen), trailers en natuurlijk iTunes. Erg leuk ding maar niet een alles kunner.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Lachen, Apple schijnt de Samsung tablet te hebben afgekraakt in hun new iPad launch en nu slaat Samsung terug:
http://www.nu.nl/gadgets/2758870/samsung-kraakt-nieuwe-ipad-af.html

Tinus_

#161
Quote from: J.A.F._Doorhof on March  9, 2012, 08:27:51
Het is natuurlijk ook geen mediaspeler.
Het is een "hub" voor Movie rents/

Als je een film huurt wil je toch de beste kwaliteit in beeld en geluid hebben?

Quote
Maar altijd bedoeld als "plaything" voor consumenten en die geven weinig om BD ISO en HD audio.
Sterker al het materiaal dat je afspeelt met de AT heeft geen HD audio :D

Wij hebben er ook 1 staan, maar eigenlijk puur gekocht voor airplay, maar uiteindelijk word hij enorm veel gebruikt voor video van internet (altijd leuk om te browsen), trailers en natuurlijk iTunes. Erg leuk ding maar niet een alles kunner.
Ik gebruik mijn ATV2 ook enkel voor het streamen van muziek en daar is deze prima voor geschikt.
Rebuilding my HT

Gaeje

Quote from: Kjelt on March  9, 2012, 08:36:05
Lachen, Apple schijnt de Samsung tablet te hebben afgekraakt in hun new iPad launch en nu slaat Samsung terug:
http://www.nu.nl/gadgets/2758870/samsung-kraakt-nieuwe-ipad-af.html


tja, als je kijkt naar het tabelletje halen ze volgens mij 4x hetzelfde argument aan (namelijk 2 apps tegelijkertijd, naast elkaar)

en dan nog 3x hetzelfde met hun pennetje, iets waar men bij apple al van het begin (de iphone) voor gekozen heeft om NIET mee te werken omdat die vervelend zijn
en je ze altijd kwijt raakt



RonG

#163
Quote from: J.A.F._Doorhof on March  9, 2012, 08:27:51
Het is natuurlijk ook geen mediaspeler.

Nee, maar hadden ze er dat maar van gemaakt,

Eigenlijk een soort Dune gemixed met de apple tv. Dan hadden ze een top apparaat.
Krijg je dan welliswaar niet voor €100,- maar ik heb ook over €200,- voor mijn Dune betaald en had het er wel voor over.

WickedGame

Quote from: Gaeje on March  9, 2012, 09:08:29
tja, als je kijkt naar het tabelletje halen ze volgens mij 4x hetzelfde argument aan (namelijk 2 apps tegelijkertijd, naast elkaar)

en dan nog 3x hetzelfde met hun pennetje, iets waar men bij apple al van het begin (de iphone) voor gekozen heeft om NIET mee te werken omdat die vervelend zijn
en je ze altijd kwijt raakt




Die strijd blijf je houden, enige puntje wat ik dan bij Samsung misschien echt beter vind is de mogelijkheid tot 32gb extra uitbreiding via MicroSD. Apple blijft een beetje vasthouden aan de 16/32/64GB varianten en met apps die steeds groter worden, video's in 1080p die ruimte slurpen etc. kan ik mij voorstellen dat men toch wel had gehoopt op iets meer opslag.

J.A.F._Doorhof

Moet wel een beetje "lachen" om het vergelijk.

Op een tablet 2 apps naast elkaar zie ik nog steeds het nut niet van, dan pak ik een laptop.
Cutten en pasten werkt volgens mij gewoon tussen apps.

Waar ze aan voorbij gaan is de apps :D en daar draait het om bij een tablet, en daar is de iPad gewoon absoluut top.
Heb nog weinig met Android gewerkt maar de videobewerkings apps bv vind ik echt kinderachtig vergeleken met de iPad, en als je eenmaal gewend bent aan on the road videos bewerken is het wel erg leuk :D


Daarnaast zijn specs allemaal natuurlijk suggestief, ALLE tablets zijn underpowered voor serieus werk, daarvoor heb je een laptop.

Tablets zijn voor surfen, games, mailen en wat specifieke toepassingen (bv video/foto's bewerken voor de hobby).
Maar bovenal LEZEN.

En daar is nu net de iPad geniaal in, en vooral zometeen met het Retina scherm word het natuurlijk fantastisch.

Ik heb altijd geroepen dat als er iets beters is, ik zonder problemen zou switchen, maar als ik ondertussen naar het app aanbod kijk (en daar draait het om bij een tablet) zie ik me eigenlijk niet meer switchen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Madhouse

Quote from: Kjelt on March  8, 2012, 22:18:51
Tja dat is natuurlijk persoonlijk maar ik kan me zelf niet voorstellen dat je voor 100 euro extra niet en dat mooie highres scherm wilt en die high res camera. Zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel wensen  :D

Ik heb geen hoge eissen en daardoor vind ik het het prijsverschil niet waard. De nieuwe iPad scoort enorm hoog op grafisch gebied (scherm, camera en fotobewerking ed.) en die dingen doe ik helemaal niets mee en ga ik in de toekomst ook niets mee doen. Dus voor mij absoluut geen meerwaarde en daardoor gekozen voor een iPad 2 16GB en hou ik die € 100.- lekker in mijn zak  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Flavio

Wanneer kan je de nieuwe iPad in Nederland preorderen?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

WickedGame

Quote from: Flavio on March  9, 2012, 12:59:16
Wanneer kan je de nieuwe iPad in Nederland preorderen?

Je zou verwachten vanaf nu, maar heb al wat signalen gehoord van bedrijven die niet aan preorders gaan doen. Dat gaat een wie het eerst komt wie het eerst maalt principe worden.

danielo

Quote from: jaco on March  8, 2012, 10:44:58
Hebben ze dan een paar honderd miljard in cash of andere dingen als onroerend goed of intellectueel eigendom ?

Of is het koerswaarde ? Een bubbel zoals zoveel bedrijven....

Als er 1 bedrijf is waar de koerswaarde (hoe hoog ook) niet echte een bubbel is dan is dat apple vergelijk hun getallen maar eens met anderen oa cash reserves, omzet en winst per jaar. De koers is een redelijke verwachting van de groeicurve van het bedrijf en eerder te laag dan te hoog. Dit kan natuurlijk best veranderen als een product echt inzakt maar deze tekenen zijn er niet bepaald.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Hanky Panky on March  8, 2012, 11:25:14
Ik hoef geen ipad, ik heb al een Asus Eeepad en ben daar erg tevreden mee. Bovendien: wat kan zo'n ding nu echt meer dan de vorige? Dit is niet meer dan een update, ik snap ook wel dat ze niet van een iPad 3 durven te spreken

Ipad 2S was beter geweest  ;)

Is een betere vraag niet hoe de verhouding is met andere merken op het zelfde prijspunt ? Volgens mij vervangen ze tegen de zelfde prijzen een aantal belangrijke onderdelen. Een scherm met een resolutie die geen ander merk nu heeft of zo te zien ook dit jaar mee gaat komen, een aanzienlijke verbetering van de camera, betere cpu/gpu, aanzienlijke verbetering in netwerk deel.

Dit samen met aanzienlijke software aanpassingen die de meeste van ons gelijk kunnen gebruiken ipv 6 maanden moeten wachten op ICS is niet niets.

Punt is zoals altijd met apple dingen dat de 'verwachting' zo hoog worden opschroeft dat de waarheid altijd een minder is. Stap even terug en kijk bv eens naar het feit dat je naar een 2048/1536 scherm zit te kijken mobiel voor iets van 10uur...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

#171
Quote from: Kjelt on March  9, 2012, 08:36:05
Lachen, Apple schijnt de Samsung tablet te hebben afgekraakt in hun new iPad launch en nu slaat Samsung terug:
http://www.nu.nl/gadgets/2758870/samsung-kraakt-nieuwe-ipad-af.html



Volgens mij hebben ze de naam samsung of zelfs maar google niet 1 keer laten vallen. Verder is de lijst van samsung erg zwak als dat alles is wat ze kunnen doen dit jaar dan ziet het (anders dan hun telefoons) er erg slecht uit voor hun 10" tablets.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Senna

De upgrade is niet spectaculair maar de 23e heb ik toch echt The New iPad in mijn bezit  ;D
Mac Mini mid 2011, Primare i32, Scan-Speak Reference Plus, AudioQuest DragonFly, AudioQuest Gibraltar, AudioQuest Angel, AudioQuest NRG-10, AudioQuest NRG-1.

danielo

#173
Quote from: Senna on March  9, 2012, 13:28:18
De upgrade is niet spectaculair maar de 23e heb ik toch echt The New iPad in mijn bezit  ;D

Vraag mij dan toch af wat hadden jullie dan verwacht voor een 'nieuwe' features ? holodeck build in ?

Wat ik 'mis' is geen betere frontcamera, iets lichter ipv zwaarder (maar ja 70% meer batterij was nodig), quad core ipv dual core maar ik snap wel dat ze alle extra kracht inzetten voor de 4x zoveel pixels).

edit: meer geheugen had graag 128 en 256 gezien.

Heb echt moeite te bedenken wat ik meer had verwacht/wil voor dit jaar.


Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Flavio

Quote from: WickedGame on March  9, 2012, 13:04:31
Je zou verwachten vanaf nu, maar heb al wat signalen gehoord van bedrijven die niet aan preorders gaan doen. Dat gaat een wie het eerst komt wie het eerst maalt principe worden.

Ik bedoel preorderen op de Apple site.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE