De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

En trouwens voor rond de 200.00 koop je een memory upgrade voor je iPad (tot 1TB).
Simpele externe HDD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

#126
Niet echt vernieuwend, vind wel de verbetering van het scherm erg interessant want bv tekst op sommige websites waren niet goed leesbaar, enkel wanneer in landscape gedraaid wel.
Ook voor foto's ben ik benieuwd naar dit scherm, alhoewel deze op de Ipad 1-2 ook al erg mooi zijn.

Het ligt er ook aan wat je ermee gaat doen. Doe je enkel wat surfen mailen foto's kijken enz. dan loont het niet denk ik.

Houd mijn Ipad 2 nog wel tot er misschien de 4 of 5 er is :P

Martinus

Quote from: Madhouse on March  8, 2012, 09:50:40
Ik ga lekker een iPad 2 16GB bestellen, vind het niet de moeite (voor wat ik er mee doe) om voor de nieuwe iPad te gaan.

er zijn nu zoveel 2de hands goede kwaliteit, dat je voor minder hetzelfde hebt....
............

Kjelt

Ik vind het zelf een behoorlijke stap van de new iPad dat itt de iPhone 4->4S IMHO.

Ook het op vakantie even filmpjes,foto's icm data uit andere apps zoals GPS en weer snel kunnen combineren in een fotoboek pagina die je kunt sharen met het thuisfront en thuis samen kunt voegen tot een fotoalbum zijn gewoon erg leuke dingen.

Quote from: mradem on March  8, 2012, 09:53:37
Op game gebied zal het ook wel een flinke vooruitgang zijn. Het apparaat is onderhand krachtiger dan een ps3. Een appletv 3 erbij en je kan lekker full HD gamen op je scherm.
Game gebied zal beperkt blijven tot het interne ROM geheugen, als er spellen uitkomen van 4GB dan zit het ding al snel vol  :(  Dat vind ik wel een kleine misser van Apple dat ze geen (evt zwaar beschermde) interface naar een soort van memoryslot voor games erbij hebben gezet.

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  8, 2012, 10:11:07
En trouwens voor rond de 200.00 koop je een memory upgrade voor je iPad (tot 1TB).
Simpele externe HDD.
Waar sluit je die op aan dan en hoe access je deze zonder datamanager? Ik ben je even kwijt geloof ik.

Gaeje

Quote from: Martinus on March  8, 2012, 09:47:31
ben benieuwd...

persoonlijk ben ik voor de 2de keer teleur gestled in apple achter elkaar... de 4s was maar slappe hap, nu deze ipad 2 (s) /ipad 3 met een beter scherm, en ietsje sneller. Zal het moeten ervaren...

same here.... geen enkele 'one more thing' of shocking toevoeging zoals vroeger, toen de keynote nog een 'event' waren. nu val ik gewoon in slaap van die tim cook.

nu bestaat de kans wel dat ik m ga halen in de loop van het jaar, maar dat zal dan enkel maar zijn omdat ik er nog geen heb. en ik zal ook niet in de rij staan op 23 maart denk ik.


Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  8, 2012, 10:11:07
En trouwens voor rond de 200.00 koop je een memory upgrade voor je iPad (tot 1TB).
Simpele externe HDD.
tja dat gaat toch helemaal in tegen de mobiliteit etc?

jaco

Quote from: squeek on March  4, 2012, 11:44:16
Ik bedoelde grootste in economische waarden  :) Want dat is apple dus wel. Momenteel is het bedrijf meer dan 500miljard dollar waard en staat het ruim op de 1ste plaats. Stond vandaag nog in de gazet  :D
Hebben ze dan een paar honderd miljard in cash of andere dingen als onroerend goed of intellectueel eigendom ?

Of is het koerswaarde ? Een bubbel zoals zoveel bedrijven....

Madhouse

Quote from: Martinus on March  8, 2012, 10:18:55
er zijn nu zoveel 2de hands goede kwaliteit, dat je voor minder hetzelfde hebt....
Waar en wat dan?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

XanaduNL


Madhouse

Ben een beetje huiverig om 2e hands te kopen via marktplaats en zoveel scheelt  het nu ook weer niet t.o.v. de nieuwe winkelprijs. Het is vaak de extra's zoals hoesjes ed. maar die wil ik toch zelf nieuw kopen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WickedGame

Quote from: Madhouse on March  8, 2012, 11:06:03
Ben een beetje huiverig om 2e hands te kopen via marktplaats en zoveel scheelt  het nu ook weer niet t.o.v. de nieuwe winkelprijs. Het is vaak de extra's zoals hoesjes ed. maar die wil ik toch zelf nieuw kopen.

Zolang de factuur erbij zit en je het kan ophalen is er toch niks aan de hand?

Hanky Panky

Quote from: XanaduNL on March  8, 2012, 11:02:30
Sinds de aankondiging van de nieuwe ipad, stroomt marktplaats vol met advertenties:
http://kopen.marktplaats.nl/computers-en-software/apple-ipad/c2722.html

En iedereen vraagt de hoofdprijs  :o Bieden vanaf 350 op een 16GB wifi versie. Alsof de wereld een gaatje in zijn hoofd heeft....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Madhouse

Quote from: WickedGame on March  8, 2012, 11:06:34
Zolang de factuur erbij zit en je het kan ophalen is er toch niks aan de hand?

Daar heb je wel een punt. Maar wat Hanky Panky ook zegt, veels te veel geld voor een 16GB versie.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

XanaduNL

Als je het toch liever nieuw koopt, ga dan voor de nieuwe.
Die upgrades zijn echt wel die 100 euro waard. ;)

Hanky Panky

Quote from: XanaduNL on March  8, 2012, 11:16:55
Als je het toch liever nieuw koopt, ga dan voor de nieuwe.
Die upgrades zijn echt wel die 100 euro waard. ;)

Ik hoef geen ipad, ik heb al een Asus Eeepad en ben daar erg tevreden mee. Bovendien: wat kan zo'n ding nu echt meer dan de vorige? Dit is niet meer dan een update, ik snap ook wel dat ze niet van een iPad 3 durven te spreken

Ipad 2S was beter geweest  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

WickedGame

iPhoto niet voor Ipad1 maar alleen voor Ipad2 en new Ipad. Grappige is net een workaround getest hier bij een geupdate Ipad1 en ja hoor iPhoto works perfectly. Zal met iMovie wel idem zijn alleen denk dat daarin de Ipad1 wel moeite hebben. Zal wel testen als daar ook een workaround voor komt.

Gaeje

Quote from: jaco on March  8, 2012, 10:44:58
Hebben ze dan een paar honderd miljard in cash of andere dingen als onroerend goed of intellectueel eigendom ?

Of is het koerswaarde ? Een bubbel zoals zoveel bedrijven....
geen paar honderd miljard maar toch 75, méér dan de overheid van de VS (slecht voorbeeld misschien, maar goed...)
http://blogs.wsj.com/marketbeat/2011/07/29/apple-more-cash-than-uncle-sam/

en daar bovenop al hun onroerend goed in cupertino en dat datacenter in north carolina, plus een aantal van die apple stores zullen ook wel gekocht zijn (daar waar mogelijk) en dat zijn ook niet de minste plekken...

en hun intellectueel eigendom (alle patenten)

ik denk dat het wel goed zit, financieel...

Nooff

Quote from: Hanky Panky on March  8, 2012, 11:07:32
En iedereen vraagt de hoofdprijs  :o Bieden vanaf 350 op een 16GB wifi versie. Alsof de wereld een gaatje in zijn hoofd heeft....
Op 1 of andere manier lukt het ze toch nog, een iPad 1 gaat gemiddeld nog steeds voor 275-300 weg, vooral naar mensen die in een iPad 2 gewoon geen heil zien en het design van de 1 mooier vinden.

Job

#143

Quote from: jowi on March  8, 2012, 09:15:38Ben je niet in de war met dat je het 'eigenlijk' alleen online kunt kijken/streamen?
Nee. Je kan films huren, dan kijk je een stream, heb ik ook wel eens gedaan, op de AppleTV. Maar je kan ze ook kopen, en dan download je een daadwerkelijke file naar je computer.

Quote from: jowi on March  8, 2012, 09:15:38
En wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dat de films die ik bij de iTunes store heb gekocht, voor mij enkel af te spelen zijn in iTunes of Quicktime op computers die ik voor mijn iTunes-account heb geautoriseerd (en op mijn iPad, iPhone, etc.). Op niet-geautoriseerde computers zie ik een wit scherm, en hoor ik niets. Dus als ik die file upload, heeft iemand anders daar dus niets aan, tenzij hij/zij een manier weet om die DRM er af te strippen. Ik heb dat nooit geprobeerd, en ik weet ook niet of het kan.

Als je zo'n file probeert af te spelen naar een niet-HDCP-compliant display, komt er ook geen signaal door. Leek mij een vrij degelijke beveiliging allemaal

Hanky Panky

Quote from: Nooff on March  8, 2012, 11:54:03
Op 1 of andere manier lukt het ze toch nog, een iPad 1 gaat gemiddeld nog steeds voor 275-300 weg, vooral naar mensen die in een iPad 2 gewoon geen heil zien en het design van de 1 mooier vinden.

Ik zag het op MP al. Mensen die vragen krijgen dat uiteraard doorgaans niet betaald maar toch.

Ik zal over 2 jaar mijn iPod Classic 80 GB dan ook wel voor een honderdje of 6 kunnen slijten  :happy:


PS: kan iemand de titel van dit topic aanpassen, die klopt niet meer  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Martinus

Quote from: Hanky Panky on March  8, 2012, 11:07:32
En iedereen vraagt de hoofdprijs  :o Bieden vanaf 350 op een 16GB wifi versie. Alsof de wereld een gaatje in zijn hoofd heeft....

die zie ik ook wel, 399 voor een 2de hands.. nieuw kost die hetzelfde.. nog vaste prijs ook..... idiots....
............

neptune

Quote from: Martinus on March  8, 2012, 14:48:07
die zie ik ook wel, 399 voor een 2de hands.. nieuw kost die hetzelfde.. nog vaste prijs ook..... idiots....
Onbegrijpelijk he..... Als ie voor die prijs nou nog 3G zou hebben....;)
zet hier iets neer

CoSo

Quote from: Madhouse on March  8, 2012, 11:06:03
Ben een beetje huiverig om 2e hands te kopen via marktplaats en zoveel scheelt  het nu ook weer niet t.o.v. de nieuwe winkelprijs. Het is vaak de extra's zoals hoesjes ed. maar die wil ik toch zelf nieuw kopen.
dat had ik ook, nu zal het wel minder worden omdat het aanbod groter wordt met waarschijnlijk minder oplichters.

Kingpin

#148
Laten ze eerst IOS5 maar stabiel krijgen, bah, om de haverklap knalt m'n apps er zomaar weer uit.
Voor wat ik ermee doe vind ik dat er toch wel wat "foutjes" in de os zit, zoals bij Safari de x knop van een tabblad ... hoe kun je die nu net onder de navigatie toetsen zetten? Als je een tikkeltje te laag zit als je terug wilt bladeren .. floetss weg tabblad.
Of bij email, je kan niet eens "alles selecteren" wanneer je in een dir alle emails ineens wilt verwijderen.
Anyway, denk dat ze qua stabiliteit (volgens mij komt dit meer voor bij 3rd party apps dan hun eigen) dit maar eens onder de loep moeten nemen.

Voor de rest een erg mooi ding, ik zou persoonlijk niet overstappen van ipad2 naar 3, het retina scherm heeft in mijn ogen en gebruik (email, internet, remote control, home automation besturing) geen meerwaarde.
Als je veel films/foto's bekijkt kan ik me voorstellen dat je voor de 3 gaat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Nooff

Quote from: Kingpin on March  8, 2012, 15:42:42
Laten ze eerst IOS5 maar stabiel krijgen, bah, om de haverklap knalt m'n apps er zomaar weer uit.
hear hear!