De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Palu

Ipad 3 volgende week 7 maart 2012

CUPERTINO - De iPad 3 zal op woensdag 7 maart door Apple onthuld worden.

Dat wordt duidelijk uit een uitnodiging die naar de pers is gestuurd. Eerder werd deze datum al door anonieme bronnen genoemd.
''Wij hebben iets dat u moet zien. En aanraken'', luidt de tekst. Op de uitnodiging staat ook een gedeeltelijke foto van wat een iPad lijkt te zijn.
Specificaties van de nieuwe tablet werden niet bekendgemaakt. Eerder lekte wel al wat details uit.
Zo zou de iPad 3 een retinascherm met hogere resolutie en wordt een veel snellere processor verwacht. Ook zou er meer ruimte zijn voor een grotere accu.
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

Madhouse

#1
Ik hoop het! En ik hoop ook dat ze dan het zelfde doen als toen de iPad2 uitkwam en dat is het vorige model goedkoper maken. Ik heb namelijk aan een iPad2 16GB genoeg en voor onder de € 400,- (modellen waren vorig jaar € 100.- goedkoper) een iPad2 scoren is leuk. Of misschien een 2e hands exemplaar voor nog wat minder....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

angel1978

Quote from: Madhouse on February 29, 2012, 10:35:41
Ik hoop het! En ik hoop ook dat ze dan het zelfde doen als toen de iPad2 uitkwam en dat is het vorige model goedkoper maken. Ik heb namelijk aan een iPad2 16GB genoeg en voor onder de € 400,- (modellen waren vorig jaar € 100.- goedkoper) een iPad2 scoren is leuk. Of misschien een 2e hands exemplaar voor nog wat minder....

same here

knubbe

Heb nog een ipad 1, de stap naar de 2 was niet echt de moeite waard.
Eens kijken of het nu wel de moeite waard is.

Ben overigens meer benieuwd naar de nieuwe AppleTV die waarschijnlijk ook zijn introductie die dag krijgt.
Ben zelf vanaf 20 Maart in de US dus hoop iets mee te kunnen nemen hoewel ik maar niet vanuit ga :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Kjelt

Die snellere processor is toch nog niet officieel bevestigd? Als ze het zelfde geintje flikken als met iPhone 4 -> 4S dan zou dat voor mij een dealbreaker zijn.
Als je die hogere retina resolutie wilt kunnen gebruiken met dezelfde ervaring als de iPad1 en 2 dan zou deze mijn inziens wel een snellere processor moeten krijgen. We wachten af.

Erik

#5
De GPU zou sneller worden, dat is genoeg voor meer resolutie, of de cpu ook wordt geupgrade ik betwijfel het.
Apple melkt nou eenmaal goed uit, er moet ook nog wat te wensen voor de ipad4 overblijven.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

knubbe

Quote from: Kjelt on February 29, 2012, 11:34:57
Die snellere processor is toch nog niet officieel bevestigd? Als ze het zelfde geintje flikken als met iPhone 4 -> 4S dan zou dat voor mij een dealbreaker zijn.
Als je die hogere retina resolutie wilt kunnen gebruiken met dezelfde ervaring als de iPad1 en 2 dan zou deze mijn inziens wel een snellere processor moeten krijgen. We wachten af.

Geloof dat er 2 opties voor de processor liggen, de A5X (dual core) en de A6 (quad core).
Maar inderdaad, we wachten af. Zo lang duurt het niet meer.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Kjelt

Quote from: Erik on February 29, 2012, 11:44:29
De GPU zou sneller worden, dat is genoeg voor meer resolutie, of de cpu ook wordt geupgrade ik betwijfel het.
Apple melkt nou eenmaal goed uit, er moet ook nog wat te wensen voor de ipad4 overblijven.
Dan sla ik gewoon deze generatie ook weer over, ik ga half werk niet belonen  >:(

Joris1971

wel erg snel weer een opvolger... daardoor is de ipad2 weer minder waard

knubbe

Quote from: Joris1971 on February 29, 2012, 12:07:23
wel erg snel weer een opvolger... daardoor is de ipad2 weer minder waard

Vind eerlijk gezegd dat ze goed hun waarde blijven houden.
Het is alleen inderdaad dat het wel snel gaat. Het is niet zoals een telefoon welke je om het jaar (of 2) wisselt vanwege je abo.
Bovendien heeft de ipad 3 waarschijnlijk nog niks echt 'nieuws' te bieden t.o.v. de 1.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

neptune

#10
Quote from: Erik on February 29, 2012, 11:44:29
De GPU zou sneller worden, dat is genoeg voor meer resolutie, of de cpu ook wordt geupgrade ik betwijfel het.
Apple melkt nou eenmaal goed uit, er moet ook nog wat te wensen voor de ipad4 overblijven.
Nou sorry maar dit slaat nergens op imo.
Tuurlijk willen ze goed geld verdienen en slagen daar ook enorm in, maar juist daar produkten te leveren die supermooi soepel en gebruiksvriendelijk werken.

Zouden ze nu een 2048*1536 paneel toevoegen en de gpu of proc niet gaan upgraden heb je toch een slechte gebruikservaring.
Nee Apple kennende zal het soepel werken en dus met een snellere processor...

EDIT: ok je bedoelt alleen gpu, zou dan nog kunnen maar volgens mij hebben ze gewoon nw cpus in ontwikkeling en de Ipad2 liep ook voorop qua proc. daarna kwam pas de iPhone ...

zet hier iets neer

Former member 78

Quote from: Joris1971 on February 29, 2012, 12:07:23
wel erg snel weer een opvolger... daardoor is de ipad2 weer minder waard

Zit toch gewoon een jaar tussen, zoals altijd bij Apple?

Kjelt

de grote vraag is hoe ze de scaling aanpakken, hebben ze dit in de iPad apps resolutieonafhankelijk geprogrammeerd (zeg maar gevectorieerd)?
Anders krijg je eenzelfde resolutie experience op je iPad3 als dat je een iPhone app draait op een iPad1 of 2.

Nosoforos

Lijkt me dat apps gewoon een retina-versie moeten krijgen. Er zijn al developers die voor de zekerheid daar al hun interfaces op aan het aanpassen zijn.
Overigens heb ik nu een iPad 1, en ik vind het verschil met een 2 wel degelijk erg groot. De 3 ga ik dus zeker nemen. Ik sla gewoon altijd een generatietje over (iig bij telefoons, gezien het contract- misschien dat ik met een iPad best wel langer wil doen, maar de 1 is me toch wat traag voor hele grote PDF's- waar ik hem voor heb). Een hogere resolutie zal de leeservaring zeer ten goede komen en zou ik dus een geweldige feature vinden.

Flavio

Er zijn geruchten dat de iPad 3 $80 ($70 voor de 3G versies) duurder wordt dan de iPad 2. Hopelijk behoudt de iPad 2 daardoor ook een beetje zijn waarde. Zodra de iPad 3 leverbaar wordt zet ik mijn iPad 2 64GB 3G te koop.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

knubbe

Quote from: Flavio on February 29, 2012, 14:24:02
Er zijn geruchten dat de iPad 3 $80 ($70 voor de 3G versies) duurder wordt dan de iPad 2. Hopelijk behoudt de iPad 2 daardoor ook een beetje zijn waarde. Zodra de iPad 3 leverbaar wordt zet ik mijn iPad 2 64GB 3G te koop.

Heb ik inderdaad ook gelezen. Waarom niet je ipad nu al te koop zetten? Denk dat veel mensen wachten tot de release, of zit je liever niet zonder?
Mocht ik in de US eind maart een ipad 3 kunnen vinden dan neem ik hem mee (liefst met nieuwe ATV), mn pa neemt dan mijn ipad 1 64GB 3G over.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Flavio

Quote from: knubbe on February 29, 2012, 14:54:49
Heb ik inderdaad ook gelezen. Waarom niet je ipad nu al te koop zetten? Denk dat veel mensen wachten tot de release, of zit je liever niet zonder?
Mocht ik in de US eind maart een ipad 3 kunnen vinden dan neem ik hem mee (liefst met nieuwe ATV), mn pa neemt dan mijn ipad 1 64GB 3G over.


Ik gebruik de iPad meer als mij PC dus zonder kan ik niet. Eerst maar eens afwachten wat de levertijd en prijs van de iPad 3 wordt.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Madhouse

Quote from: knubbe on February 29, 2012, 14:54:49
Waarom niet je ipad nu al te koop zetten? Denk dat veel mensen wachten tot de release, of zit je liever niet zonder?

Ik zou als koper nu ook niet kopen, dan wacht ik ook liever  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Gaeje

Quote from: Erik on February 29, 2012, 11:44:29
Apple melkt nou eenmaal goed uit,
ja en dat is natuurlijk het enige bedrijf in de wereld die dit doet... of wacht eens , het doel van een bedrijf is natuurlijk liefdadigheid... alleen apple weigert hieraan mee te doen. Bad apple! Bad!
Quote from: Kjelt on February 29, 2012, 11:47:23
Dan sla ik gewoon deze generatie ook weer over, ik ga half werk niet belonen  >:(
ten eerste -vind ik- dat apple (vroeger weliswaar, het post steve tijdperk is pas begonnen) een van de weinige bedrijven is die nooit half werk aflevert
en ten tweede: je moet niemand belonen, als je zo'n ding wil hebben ga je er één halen, indien niet,... niet :-) zullen zij er wakker van liggen. er zal wel weer wereldwijd een danige stormloop voor zijn, ongeacht de specs dat er niemand van wakker zal liggen of jij er tussen staat of niet.

en voor ik weer de fanboy tirade over mij krijg: ik heb zelfs geen ipad. geen ipad 2, geen gewone ipad, GEEN IPAD.

Kjelt

Quote from: Gaeje on February 29, 2012, 15:05:13
en ten tweede: je moet niemand belonen, als je zo'n ding wil hebben ga je er één halen, indien niet,... niet :-) zullen zij er wakker van liggen. er zal wel weer wereldwijd een danige stormloop voor zijn, ongeacht de specs dat er niemand van wakker zal liggen of jij er tussen staat of niet.
Geloof maar dat er meer mensen zo redeneren. Het heeft 0,0 zin om de displayresolutie 4 keer te vergroten en vervolgens de processorpower daar niet op aan te passen.
Dus als ze een relatief trage high res iPad uitbrengen (half werk dus) dan zouden de verkopen wel eens kunnen tegenvallen, dat was mijn punt.

Flavio

Ik hoop dat ze ook het RAM uitbreiden van 512MB naar 1024MB. Voor multitasking is dat wel zo makkelijk.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Thunder

Quote from: Kjelt on February 29, 2012, 13:56:17
de grote vraag is hoe ze de scaling aanpakken, hebben ze dit in de iPad apps resolutieonafhankelijk geprogrammeerd (zeg maar gevectorieerd)?
Anders krijg je eenzelfde resolutie experience op je iPad3 als dat je een iPhone app draait op een iPad1 of 2.

Als de resolutie is aangepast, zal deze 4x zo hoog zijn als voorheen (2xpixelbreedte x 2xpixelhoogte) Dit schaalt makkelijk, want elke iPad 2 pixel worden er dus 4. Hierdoor hoef je dus niet te vectoriseren, maar kan je simpel upscalen. Dat een iPhone app niet lekker schaalt, komt door de andere verhouding en resolutie.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Bama

Ik heb een ipad 2 gekocht toen deze uitkwam en toen mijn 1 verkocht en ik heb daar gewoon spijt van. Er is altijd wel iemand in huis die met dat ding bezig is dus dit is een goede reden om een tweede te kopen. Vind het gewoon een erg makkelijk apparaat en ben er echt weg van wat ik niet van mijn iphone zeg overigens.

squeek

Quote from: Kjelt on February 29, 2012, 15:23:53
Geloof maar dat er meer mensen zo redeneren. Het heeft 0,0 zin om de displayresolutie 4 keer te vergroten en vervolgens de processorpower daar niet op aan te passen.
Dus als ze een relatief trage high res iPad uitbrengen (half werk dus) dan zouden de verkopen wel eens kunnen tegenvallen, dat was mijn punt.

En natuurlijk heeft werelds grootste bedrijf daar niet aan gedacht en jij nu wel  :unsure: Denk je nu echt dat de volgende generatie iphones en tablets van apple plots stotterende schermen gaan krijgen omdat ze vergeten waren de processor aan te passen. Whoops, where's Steve when you need him  :hehe:


Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

mradem

Ik ben toch wel zeer benieuwd naar de vernieuwingen. Ga eind April naar Amerika dus zou leuk zijn om er daar 1 mee terug te nemen.