De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Quote from: Kjelt on May 30, 2013, 20:39:35
Spamfilter is geen taak van het OS maar van de applicatielaag van de internet / server - provider waar je je email hebt ondergebracht. Als je je eigen domein neemt en je zelf een server hebt waar je je email opslaat dan kun je daar je spamfilter applicatie draaien.
da's dus echt onzin, iedere fatsoenlijke mailclient heeft een spamfilter
natuurlijk kan je dit ook op server niveau regelen, maar het is niet iets wat exclusief aan servers is voorbehouden
JBL PRX Power!

Kjelt

Ik vind apple's mail appje geen echt programma of zoals jij zegt mailclient hoor, je kunt er bijna geen fluit mee behalve kijken wat er op de server staat en dat lezen. HTML gaat al bagger. Je kunt en mag dit (vind ik) niet vergelijken met een Outlook of ander programma van tig MB.
Maar goed ik vind de iPad ideaal voor mobiel en snel wat te pruttelen. Alle serieuze dingen kun je inderdaad beter op een laptop doen maar daar gaat dit hele topic toch niet over?
Overigens denk ik niet dat er een maxiPad komt althans ik zie zelf de meerwaarde niet vanwege de beperkte processingpower. Het zou misschien wel iets zijn voor de grafische en foto bewerkers maar die hebben al een PC met touchtabletmonitor (weet niet hoe die dingen heten maar ze zijn reteduur).

Kjelt

http://www.nu.nl/tech/3490869/ipads-en-iphones-hacken-met-aangepaste-oplader.html

Tjomge dat zou echt slecht zijn als ze tijdens het laden in een bepaalde modus gaan waarna je wel bepaalde access krijgt , beetje security by obscurity dan.
Maar wie weet is het allemaal veel ingewikkelder, ik ben wel benieuwd hoe en wat.

jasjenl

Quote from: Kjelt on June  3, 2013, 16:35:06
http://www.nu.nl/tech/3490869/ipads-en-iphones-hacken-met-aangepaste-oplader.html

Tjomge dat zou echt slecht zijn als ze tijdens het laden in een bepaalde modus gaan waarna je wel bepaalde access krijgt , beetje security by obscurity dan.
Maar wie weet is het allemaal veel ingewikkelder, ik ben wel benieuwd hoe en wat.
Heeft waarschijnlijk niks te maken met opladen maar puur met het feit dat je via USB een verbinding maakt, blijkbaar zit daar een security hole in.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Erik

Ben wel benieuwd naar de tekst en uitleg straks even wachten nog.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

twido

even iets anders, wat mij opvalt is dat het scherm van de pro veel beter af te lezen is in zonlicht dan dat van de "gewone" ipad 2017.
dit is toch iets om rekening me te houden vind ik.

Erik

Het is niet voor niets een pro
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Tja prijs is ook 1/3 ofzo van de pro dus mag dan ook wel.
Zelf vind ik de pro overpriced. Als ik voor een nieuwe ipad ga wordt het de normale instapper, goed genoeg voor wat ik er mee wil doen.

Kjelt

En inmiddels binnen, iPad2018 6th gen 128GB werkt prima doet alles en via de partner nog eens 150 er af ivm bruto saldering via haar werk  :thumbs-up: