De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Quote from: Nahpets on June 26, 2012, 11:10:55
Ik ben sinds een paar weken wetransfer gaan gebruiken en is voor mij ideaal.

Geen registratie, geef de emailadressen op van degenen die ik de bestandjes wil sturen, online opslag voor 14 dagen (daarna wordt het bestand verwijderd), bevestiging als de ontvanger gedownload heeft en gratis!

ik heb het vooral op bv youtube plaatsen...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Nahpets

Geen idee, ben niet zo'n 'deler voor iedereen', meer een 'zie je kleinkinderen eens opa'-deler  :pompom:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

angel1978

Quote from: skank1 on June 26, 2012, 11:03:29
Stel ik wil efkes filmen met mn ipad 3 .. dan neemt dit al snel een hoop mb in.
Hoe plaats ik zo'n groot bestand dan online? om te delen..

dropbox ?

Nosoforos

De laatste update van dropbox kan geloof ik ook automatisch foto's en video's uploaden (krijg je nu ook nog gratis opslag voor als je dat doet)

skank1

Quote from: Nosoforos on June 26, 2012, 14:02:34
De laatste update van dropbox kan geloof ik ook automatisch foto's en video's uploaden (krijg je nu ook nog gratis opslag voor als je dat doet)

ik moet wel een link hier op het forum kunnen plaatsen ernaartoe...
dus das geen optie
bovendien als hij 800mb groot is ofzo.. man om dat up te loaden :(
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Raphie

kan het bericht niet meer vinden van het delen tot 5 devices op de iTunes store
m'n vrouw heeft vandaag ook haar iPad gekregen en ik wil graag mijn apps kopieren.
JBL PRX Power!

BJF

Als jij en je vrouw dezelfde iTunes account delen, kun je over en weer dezelfde apps installeren op meerdere iDevices. Zet je beide in iCloud Photostream aan op de iPad, dan verschijnen op beide iPads ook de/alle foto's.
NAD M10 V2
Elac FS247

Raphie

Op de iPad is de Apple id tevens de iTunes account
Ik wil dat zij gewoon haar eigen iCloud heeft enz.

Moet zij dan met mijn login op de app store inloggen?
Copieren wat ze hebben wil en dan weer met har eigen Apple id verder?

Ik meende gelezen te hebben dat je ook kon delen met family members?
JBL PRX Power!

BJF

Voor het installeren van apps is het voldoende om op de iPad via Instellingen/Store hetzelfde account te gebruiken. Dan hoeft er niet opnieuw betaald te worden voor eenmaal aangeschafte apps. Kan uiteraard ook via iTunes, dan synchroniseren met dezelfde iTunes account.

Vwb het delen van foto's met een verschillend iCloud ID: dat wordt vanaf iOS 6 mogelijk, de firmware die verwacht wordt in september. Ik draai zelf de beta daarvan (kan alleen op daarvoor via een DEV account aangemelde iPhones) en heb inmiddels die mogelijkheid. Dus óf nog even wachten tot het nieuwe iOS, óf (voorlopig) hetzelfde iCloud ID gebruiken.
NAD M10 V2
Elac FS247

Raphie

#609
Ok dus gewoon op de app store inloggen met mijn account en dan kan ik tot 5 devices van mijn Apps voorzien?
JBL PRX Power!

BJF

Die 5 apparaten zijn 'ergens' uit de lucht komen vallen. Het enige waar Apple een maximum van 5 aan heeft gesteld is het aantal te machtigen computers voor de Store; daarnaast is er soms in een app een maximum aantal gebruikers. Van dat laatste is TomTom een voorbeeld.
NAD M10 V2
Elac FS247

Raphie

ok na 3x proberen en de melding kan niet inloggen op app store, zie ik nu al 5min een zandloper, is die aan het synchroniseren, of is die gewoon vastgelopen?
JBL PRX Power!

BJF

Zandloper in iTunes? Of op de iPad?
NAD M10 V2
Elac FS247

Raphie

#613
ipad, hij is klaar

gesynchroniseerd met icloud installatie iccontjes :)
JBL PRX Power!

angel1978

 :dozingoff:
Quote from: skank1 on June 26, 2012, 16:17:40
ik moet wel een link hier op het forum kunnen plaatsen ernaartoe...
dus das geen optie
bovendien als hij 800mb groot is ofzo.. man om dat up te loaden :(

In een public map?

Maar als je niet wil uploaden... Hoe wil je dan delen? Dat vraag je hier toch?

QuoteStel ik wil efkes filmen met mn ipad 3 .. dan neemt dit al snel een hoop mb in.
Hoe plaats ik zo'n groot bestand dan online? om te delen..
Meld dit bericht aan de moderator     Gelogd

skank1

Quote from: angel on June 26, 2012, 21:16:13
:dozingoff:
In een public map?

Maar als je niet wil uploaden... Hoe wil je dan delen? Dat vraag je hier toch?

Het is gelukt ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

danielo

Quote from: Raphie on June 26, 2012, 18:00:48
kan het bericht niet meer vinden van het delen tot 5 devices op de iTunes store
m'n vrouw heeft vandaag ook haar iPad gekregen en ik wil graag mijn apps kopieren.

Je kan ook nog wat dingen aanzetten in settings bv autoinstall, als ik iets op de ipad koop staat het vaak binnen seconde ook vanzelf op mij iphone.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jasjenl

Voor de liefhebbers: chrome is er nu ook voor iOS. Werkt wel goed zo te zien, is met het inladen van pagina's voor mijn gevoel net wat sneller, alleen scrollen en zoomen werkt wat minder soepel dan in safari. De adresbalk werkt wel handiger, zoals eigenlijk altijd al het geval was in chrome.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

BJF

Heb hem er gisteravond inderdaad even opgezet. En na het starten onmiddellijk verwijderd. Zal best een goede browser zijn, maar ik heb het niet zo op apps waarbij je je eerst moet registreren c.q. eerst moet inloggen voordat ze (ten volle) gebruikt kunnen worden. Bovendien stond in de popup met voorwaarden dat er (standaard) gegevens vanuit Chrome worden verstuurd om de app te verbeteren. Geen keuze, default. Tot sinas!
NAD M10 V2
Elac FS247

jasjenl

#619
Quote from: BJF on June 29, 2012, 07:49:17
Heb hem er gisteravond inderdaad even opgezet. En na het starten onmiddellijk verwijderd. Zal best een goede browser zijn, maar ik heb het niet zo op apps waarbij je je eerst moet registreren c.q. eerst moet inloggen voordat ze (ten volle) gebruikt kunnen worden. Bovendien stond in de popup met voorwaarden dat er (standaard) gegevens vanuit Chrome worden verstuurd om de app te verbeteren. Geen keuze, default. Tot sinas!
Wat een onzin.. Je hoeft helemaal niet te registeren om de app te gebruiken. En wat denk je nou dat er voor gegevens verstuurd worden? Echt niks wat jou zou kunnen schaden. Ik krijg altijd zo'n jeuk van mensen met een dergelijke overdreven privacy paranoia... Maar goed, dan gebruik je het niet, your loss...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Audiofiel

Quote from: jasjenl on June 29, 2012, 22:57:43
Wat een onzin.. Je hoeft helemaal niet te registeren om de app te gebruiken. En wat denk je nou dat er voor gegevens verstuurd worden? Echt niks wat jou zou kunnen schaden. Ik krijg altijd zo'n jeuk van mensen met een dergelijke overdreven privacy paranoia... Maar goed, dan gebruik je het niet, your loss...

Wat denk je zelf. Google, de grootste verzamelaar van data. Om te verkopen en jou nog meer advertenties te laten zien op iedere pagina waar je maar komt. ::)


En als je er jeuk van krijgt, dan moet je krabben.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Ach reclame krijg je toch
JBL PRX Power!

BJF

#622
Quote from: jasjenl on June 29, 2012, 22:57:43
Wat een onzin.. Je hoeft helemaal niet te registeren om de app te gebruiken. En wat denk je nou dat er voor gegevens verstuurd worden? Echt niks wat jou zou kunnen schaden. Ik krijg altijd zo'n jeuk van mensen met een dergelijke overdreven privacy paranoia... Maar goed, dan gebruik je het niet, your loss...
Dankjewel voor de genuanceerde, opbouwende kritiek  :hehe:

Ik ben er -eindelijk- achter dat Chrome inderdaad te gebruiken is zonder registratie. Maar ik blijf Safari gebruiken denk ik, lekker snel op de iOS 6 beta.
NAD M10 V2
Elac FS247

Raphie

jongens kan het wat rustiger op de zaterdag ochtend? het is maar een gratis app....
JBL PRX Power!

BJF

Je hebt gelijk, m'n post aangepast.
NAD M10 V2
Elac FS247