De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

En dit staat in de store
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

jowi

Dit is ook interessant:

iPad as a personal hotspot.

Now for the first time, you can share the high-speed data connection on your iPad. If your carrier supports it, iPad can act as a personal hotspot for connecting up to five devices — such as a MacBook Air, an iPod touch or another iPad — over Wi-Fi, Bluetooth or USB.

Madhouse

Iemand een idee per wanneer de prijsverlaging op de iPad 2 gaat gelden? Pas rond de 23e of zal de huidige winkelvoorraad ook al zakken per morgen ofzo?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Job

Quote from: jowi on March  7, 2012, 20:27:36
dat is een HEEL mooi vooruitzicht voor de web-dl's :D :D :D
Hoe haal je die beveiliging eraf dan?

jowi

Kom jij ze wel eens tegen dan op usenet, met beveiliging?  :D

Job


J.A.F._Doorhof

16 maart komt hij voor hij voor mij binnen, dit keer maar de 64gb versie gekozen met wifi.
Moet hem alleen even ophalen in NY, ben daar de 28e dus kan niet wachten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Quote from: jowi on March  7, 2012, 20:53:51
Dit is ook interessant:

iPad as a personal hotspot.

Now for the first time, you can share the high-speed data connection on your iPad. If your carrier supports it, iPad can act as a personal hotspot for connecting up to five devices — such as a MacBook Air, an iPod touch or another iPad — over Wi-Fi, Bluetooth or USB.

Leuk nu je per MB betaald  ;D
JBL PRX Power!

jowi

Quote from: Job on March  7, 2012, 23:23:24
Ik zal het wel niet snappen.
ALS er al beveiliging op zit (wat ik betwijfel, zou niet weten wat en hoe) dan zorgen de mensen die dit iTunes materiaal op usenet zetten, er wel voor dat het verwijderd is.

rednax1

Quote from: Madhouse on March  7, 2012, 21:48:41
Iemand een idee per wanneer de prijsverlaging op de iPad 2 gaat gelden? Pas rond de 23e of zal de huidige winkelvoorraad ook al zakken per morgen ofzo?

In de apple online store is er al 100 euro van de Ipad 2 af.
Classé Audio CAP-101 | Classé Audio CDP-10 | Classé Audio CT-10 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

W&M BC-01 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 | Xindak PC-03

WickedGame

Afgezien van het scherm vind ik het persoonlijk meer evolutie dan een revolutie. En zeker als ik kijk wat ik met mijn Ipad1 doe vind ik het wederom niet de moeite om te upgraden naar een Ipad3. Tenzij in de praktijk ik de apps niet meer zou kunnen draaien dan gaat het een ander verhaal worden.

Job

Quote from: jowi on March  8, 2012, 08:51:13
ALS er al beveiliging op zit (wat ik betwijfel, zou niet weten wat en hoe)
Die zit er wel degelijk op.

jowi

En wat moet ik me daar bij voorstellen? Ben je niet in de war met dat je het 'eigenlijk' alleen online kunt kijken/streamen? Of dat je er officieel vanuit NL niet bij mag van Apple? Dat is natuurlijk geen 'beveiliging'... kwestie van proxies & capturen. Als er echt beveiliging op zou zitten, op een manier dat alleen JIJ het na betaling kan afspelen op JOUW machine, en als je het aan iemand anders 'geeft' krijg ie zwart beeld, dan hebben ze iets gemaakt wat nog niemand weet :D en aangezien dat niet het geval is...

J.A.F._Doorhof

@wickedgame,
Ik snap dat soort opmerkingen eigenlijk nooit.
Het is net alsof mensen een ENORME verandering in uiterlijk verwachten en dan pas spreken over een revolutie.

Als ik kijk naar de processing power, een retina scherm met een enorme vooruitgang in scherpte en kleur en de nieuwe apps zoals iPhoto en iMovie (denk niet dat die op een iPad1 draaien) dan spreek je toch gewoon van een hele flinke vooruitgang ?
Daarnaast de betere camera (hoewel ik hem nooit zal gebruiken ivm iPhone4s), 1080P video, backlit sensor etc.

In vergelijk met de iPad1 is het HUGE, wij gebruiken bv vaak facetime als we in het buitenland zitten en zou dat toch echt niet meer willen missen, en dat zit niet in de 1. Ook qua snelheid is het echt goed merkbaar als je een 1 naast de 2 houdt (Annewiek heeft nog steeds de iPad1).

Een evolutie is voor mij dat je alleen in snelheid wat merkt, hier spreek je toch wel van een waardige opvolger vooral door retina (en onderschat dat niet, dat scheelt echt enorm, vooral bij het lezen van magazines en kijken van video).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WickedGame

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  8, 2012, 09:19:36
@wickedgame,
Ik snap dat soort opmerkingen eigenlijk nooit.
Het is net alsof mensen een ENORME verandering in uiterlijk verwachten en dan pas spreken over een revolutie.

Als ik kijk naar de processing power, een retina scherm met een enorme vooruitgang in scherpte en kleur en de nieuwe apps zoals iPhoto en iMovie (denk niet dat die op een iPad1 draaien) dan spreek je toch gewoon van een hele flinke vooruitgang ?
Daarnaast de betere camera (hoewel ik hem nooit zal gebruiken ivm iPhone4s), 1080P video, backlit sensor etc.

In vergelijk met de iPad1 is het HUGE, wij gebruiken bv vaak facetime als we in het buitenland zitten en zou dat toch echt niet meer willen missen, en dat zit niet in de 1. Ook qua snelheid is het echt goed merkbaar als je een 1 naast de 2 houdt (Annewiek heeft nog steeds de iPad1).

Een evolutie is voor mij dat je alleen in snelheid wat merkt, hier spreek je toch wel van een waardige opvolger vooral door retina (en onderschat dat niet, dat scheelt echt enorm, vooral bij het lezen van magazines en kijken van video).

Ik kan begrijpen wat je zegt, maar hangt heel erg af wat je met je ipad doet uiteraard. Voor sommige kan ik best begrijpen dat het scherm en de processor een flinke meerwaarde oplevert met wat zij met het apparaat doen. Maar laat ik het zo zeggen Ipad2 vs Ipad3 is het dan echt zo'n mega verschil? Ik vind het wel meevallen. Ipad 1 naar 3 is wat groter verschil uiteraard maar ik bekijk het even over de hele range.

Camera gebruik ik niet, dus geen meerwaarde. Hou je dus in mijn geval de processor en scherm over. In uiterlijk verwachte ik geen verandering. Maar wel in opslag (wederom blijven ze zich vasthouden aan 16GB/32GB en 64GB), hier gaat de concurrentie mogelijk toch overheen als USP voor hun tablets. Dan hebben we nog 4G waar wij niets (tot nu toe) aan hebben in NL.

De apps iPhoto en iMovie zijn leuk, mogelijk niet werkbaar op een Ipad1 maar stel je gebruikt dat niet dan is het dergelijk USP ook weg. Dus echt revolutionair op het scherm na vind ik het niet. Scherm is echt de grootste en mogelijk wel mooiste meerwaarde van de Ipad3.


jowi

Ik denk dat mensen pas begrijpen hoe belangrijk Retina is als ze het ervaren. Persoonlijk vind ik e-readers en dat soort toepassingen altijd mank gaan omdat ze gewoon niet prettig lezen door de lage resolutie. Nu met Retina gaat het erg moeilijk worden voor je ogen om nog onderscheid te zien tussen echt papier en een beeldscherm... de praktijk zal aantonen of het genoeg is. Maar om dit een revolutie te noemen gaat mij ook te ver.

WickedGame

Quote from: jowi on March  8, 2012, 09:34:09
Ik denk dat mensen pas begrijpen hoe belangrijk Retina is als ze het ervaren. Persoonlijk vind ik e-readers en dat soort toepassingen altijd mank gaan omdat ze gewoon niet prettig lezen door de lage resolutie. Nu met Retina gaat het erg moeilijk worden voor je ogen om nog onderscheid te zien tussen echt papier en een beeldscherm... de praktijk zal aantonen of het genoeg is. Maar om dit een revolutie te noemen gaat mij ook te ver.

Retina is ook wel een meerwaarde. Dat geloof ik direct maar vind de overige "verbeteringen" niet heel spannend. Misschien is dit ook wel te wijten aan de rumours/verwachtingen die men heeft van een nieuw Apple product. Ik ga overigens sowieso de Ipad3 even bekijken en 1 aanschaffen voor een vriendin. Misschien beslis ik wel anders als ik het apparaat in handen heb.

XanaduNL

Ach, bijna niets is een revolutie. Het is allemaal een evolutie van elkaar. :)

J.A.F._Doorhof

Mensen verwachten denk ik veel te veel.
Retina met lezen is echt een ENORME vooruitgang, als ik nu bv naar de iphone 3Gs kijk dan ziet dat er ineens enorm blurry uit bv.
Kun je nagaan wat dit gaat worden voor de iPad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martinus

#119
Quote from: J.A.F._Doorhof on March  8, 2012, 09:44:13
Mensen verwachten denk ik veel te veel.
Retina met lezen is echt een ENORME vooruitgang, als ik nu bv naar de iphone 3Gs kijk dan ziet dat er ineens enorm blurry uit bv.
Kun je nagaan wat dit gaat worden voor de iPad.

ben benieuwd...

persoonlijk ben ik voor de 2de keer teleur gestled in apple achter elkaar... de 4s was maar slappe hap, nu deze ipad 2 (s) /ipad 3 met een beter scherm, en ietsje sneller. Zal het moeten ervaren... anders blijft de ipad 1 gewoon mn vriend :)
............

neptune

Maar door meer pixels kan je veel meer weergeven op het scherm toch?
Lijkt me wel heel handig voor remote-achtige apps, veel meer op 1 scherm.
Of worden de ikoontjes dan onleesbaar/onbruikbaar?

Hele mooie update, de stap in resolutie is denk ik wel spectaculair te noemen (ik vermijd de woorden evo of revo-lutie even :D ) ; Apple dicteert in Tablet land wederom de richting van de ontwikkeling, stel er zat dezelfde resolutie op, dan denk ik dat het android kamp ook niet omhoog zou gaan met de resolutie terwijl ze nu wel zullen moeten en dan alsnog een enorme dobber hebben aan Apples scherpe prijsstelling van de Ipads...
zet hier iets neer

Shorkan

Quote from: Martinus on March  8, 2012, 09:47:31
ben benieuwd...

persoonlijk ben ik voor de 2de keer teleur gestled in apple achter elkaar... de 4s was maar slappe hap, nu deze ipad 2 (s) /ipad 3 met een beter scherm, en ietsje sneller. Zal het moeten ervaren... anders blijft de ipad 1 gewoon mn vriend :)

Het is anders een zelfde soort upgrade als iPhone3G(S) naar iPhone4..

Persoonlijk ga ik denk ik wel een 'new' iPad halen, maar heb er ook nog geen een wat de keuze wat makkelijker maakt  8)
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Madhouse

Ik ga lekker een iPad 2 16GB bestellen, vind het niet de moeite (voor wat ik er mee doe) om voor de nieuwe iPad te gaan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

mradem

Op game gebied zal het ook wel een flinke vooruitgang zijn. Het apparaat is onderhand krachtiger dan een ps3. Een appletv 3 erbij en je kan lekker full HD gamen op je scherm.

neptune

Ze noemen het zelf "Resolutionary"    :D
zet hier iets neer