Ipad gaan gebruiken als AB

Started by squeek, February 25, 2012, 10:26:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Ik ga als de ipad 3 uitkomt deze toch aanschaffen ter vervanging van men laptop. Ik doe blijkbaar niet veel meer extra dan wat internet, facebook, nieuws lezen etc. Maar ik zou de ipad dan ook ineens willen gebruiken als universele ab.

Nu heb ik gezien dat je veel verschillende apps hebt. Maar welke zijn nu echt de moeite en welke hardware die je erbij moet kopen is betaalbaar? Ik heb irule aan het bekijken geweest en die mag je al vergeten want ik snap er letterlijk de ballen van! Dat is iets TE veel programmeerwerk en dat heb ik niet in me. Ik zoek iets simpeler, maar toch iets dat aanpasbaar is qua layout.

Wie kan me wat tips geven voor leuke apps voor de ipad als ab!?

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

DVDGuy

#1
Ik denk dat e.e.a heel erg afhangt van wat je ermee wil aansturen; ik heb bijv. een kant-en-klare AB voor mijn Onkyo receiver kunnen downloaden en er zijn er ook beschikbaar voor de Popcorn en voor mijn Dune.

Ook ik zoek nog iets dat vergelijkbaar is met bijv. de Pronto en vond iRule in eerste instantie ook lastig en een te grote investering als het je niet lukt om het goed aan de praat te krijgen.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

skank1

Ik vind zo'n tablet eigenlijk allesbehalve geschikt als ab
Zo'n ding is toch veel te lomp daarvoor...

Overigens zijn veel toestellen niet bedienbaar ermee...
Zijn die van jou dat wel?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

squeek

Quote from: skank1 on February 25, 2012, 12:24:32
Ik vind zo'n tablet eigenlijk allesbehalve geschikt als ab
Zo'n ding is toch veel te lomp daarvoor...

Overigens zijn veel toestellen niet bedienbaar ermee...
Zijn die van jou dat wel?

Dat is wat jij ervan vindt. Je kan met een tablet ALLE toestellen bedienen alleen moet je uitzoeken hoe. Mijn ht apparatuur ontvangen allemaal ir singnalen, dus dan is het enkel een app met bijhorende dongel. Alleen wil ik weten wat betaalbaar is, en welke de leuke zijn.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Dirk

Quote from: squeek on February 25, 2012, 12:33:45
Dat is wat jij ervan vindt. Je kan met een tablet ALLE toestellen bedienen alleen moet je uitzoeken hoe. Mijn ht apparatuur ontvangen allemaal ir singnalen, dus dan is het enkel een app met bijhorende dongel. Alleen wil ik weten wat betaalbaar is, en welke de leuke zijn.
ik heb zelf een iPad2, maar zie me (nog) niet meteen met irule aan de slag gaan, omdat het idd jammer genoeg toch niet 100% "plug & play" is.

verder heb ik wel al veel positiefs gelezen over de Sony S1 tablet, die door z'n ingebouwde IR transmitter weer een hoop (hardware)gedoe overbodig maakt, wat blijkbaar ook enkele (android)app ontwikkelaars in de smiezen hebben gekregen ;)
het is dat Linn er niet aan lijkt te denken om hun Kinsky app voor Android uit te brengen, anders had ik al zo'n Sony in huis gehaald...en de iPad verkocht.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

skank1

Quote from: squeek on February 25, 2012, 12:33:45
Dat is wat jij ervan vindt. Je kan met een tablet ALLE toestellen bedienen alleen moet je uitzoeken hoe. Mijn ht apparatuur ontvangen allemaal ir singnalen, dus dan is het enkel een app met bijhorende dongel. Alleen wil ik weten wat betaalbaar is, en welke de leuke zijn.

Inderdaad :)

dus dan moet je zo'n aparte dongle kopen en steeds op je tablet laten zitten?
Ziet er niet uit :) Maar soit das mijn mening :)


Verder wist ik ook dat inderdaad de sony zo'n ir transmitter  had... maar ook daar zijn de meningen verschillende

maar het is en blijft wel leuk om te doen natuurlijk :)
Coolheidsfactor nr 1 :) maar of het echt handig is.. Daar vind ik het te lomp voor en is een klein ding in de hand toch net iets makkelijker !
Wie weet komt logitech met een wifi ab of zo op de markt...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

squeek

Wel, voordeel is wel als de ipad niet zo handig blijkt kan ik de dongle wel op men iphone steken en dezelfde app draaien. Ligt ie plots beter in de hand. Maar als ik em toch ga halen wil ik dit wel gaan proberen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

DVDGuy

Ik gebruik op dit moment de iPad en iPhone via mijn draadloze netwerk om een aantal appararten aan te sturen
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

MovieMax

Redeye bestaat uit een kastje die IR signalen uitzend. De iPad of iPhone verbindt ermee via wifi en zo kun je via de app op je iPad apparaten bedienen.




Steeds meer receivers ondersteunen Airplay. De meeste mediaspelers hebben een eigen webpagina die je kunt openen op de iPad.

Ikzelf doe alles met de Harmony one. De squeezebox bedien ik met Plugplayer, iPeng of Squeezecenter op de iPad.

Foobar op de HTPC bedien ik met Touchremote en Remote op de iPad. Dat werkt heel goed.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

CoSo

Quote from: DVDGuy on February 25, 2012, 12:18:51
Ook ik zoek nog iets dat vergelijkbaar is met bijv. de Pronto en vond iRule in eerste instantie ook lastig en een te grote investering als het je niet lukt om het goed aan de praat te krijgen.
iRule is zeker wel vergelijkbaar met een Pronto en veel makkelijker in te stellen als leek.

Investering valt mee als je het vergelijkt met een Pronto, ik ben nu 325,00 kwijt voor licentie en 2 x GC100-6 waar ik nu 7 apparaten mee bedien en heb nog 2 IR en 1 RS232 over.

Quote from: skank1 on February 25, 2012, 12:24:32
Ik vind zo'n tablet eigenlijk allesbehalve geschikt als ab
Zo'n ding is toch veel te lomp daarvoor...

Overigens zijn veel toestellen niet bedienbaar ermee...
Zijn die van jou dat wel?
alle toestellen zijn ermee te bedienen, alleen niet via IR.

Quote from: Dynky on February 25, 2012, 12:57:42
ik heb zelf een iPad2, maar zie me (nog) niet meteen met irule aan de slag gaan, omdat het idd jammer genoeg toch niet 100% "plug & play" is.

verder heb ik wel al veel positiefs gelezen over de Sony S1 tablet, die door z'n ingebouwde IR transmitter weer een hoop (hardware)gedoe overbodig maakt, wat blijkbaar ook enkele (android)app ontwikkelaars in de smiezen hebben gekregen ;)
het is dat Linn er niet aan lijkt te denken om hun Kinsky app voor Android uit te brengen, anders had ik al zo'n Sony in huis gehaald...en de iPad verkocht.
Nou lijkt zo'n Sony mij dus helemaal niet makkelijker, moet je gaan richten met een tablet  ;)

skank1

Quote from: MovieMax on February 25, 2012, 15:51:37
Redeye bestaat uit een kastje die IR signalen uitzend. De iPad of iPhone verbindt ermee via wifi en zo kun je via de app op je iPad apparaten bedienen.


Steeds meer receivers ondersteunen Airplay. De meeste mediaspelers hebben een eigen webpagina die je kunt openen op de iPad.

Ikzelf doe alles met de Harmony one. De squeezebox bedien ik met Plugplayer, iPeng of Squeezecenter op de iPad.

Foobar op de HTPC bedien ik met Touchremote en Remote op de iPad. Dat werkt heel goed.


Ik doe het ook zo
Alles bedienen met een harmony one
En de squeezebox voorlopig met een smartphone
(daar komt binnenkort een tablet voor in de plaats :p)

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Dirk

Quote from: CoSo on February 25, 2012, 15:56:18
Nou lijkt zo'n Sony mij dus helemaal niet makkelijker, moet je gaan richten met een tablet  ;)
nee hoor.
ik heb de apparatuur (of IR ontvangers) recht voor me staan, dus dat probleem stelt zich niet als de Sony gewoon op de leuning van de bank(= vlak naast me) komt te liggen, daar ligt de Harmony one nu ook...en die neem ik hoogstzelden echt in de hand.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

squeek

Quote from: skank1 on February 25, 2012, 16:09:41
Er was overigens al een gelijklopend topic ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119078.0

Ja die had ik gezien, maar ik zoek niet een tablet om men apparatuur te bedienen, ik weet 100% zeker dat ik een ipad ga halen en ik zoek daar de toepassingen voor. Dus toch iets heel anders. Die sony en alle andere tablets kunnen me gestolen worden feitelijk.

Quote from: CoSo on February 25, 2012, 15:56:18
iRule is zeker wel vergelijkbaar met een Pronto en veel makkelijker in te stellen als leek.

Investering valt mee als je het vergelijkt met een Pronto, ik ben nu 325,00 kwijt voor licentie en 2 x GC100-6 waar ik nu 7 apparaten mee bedien en heb nog 2 IR en 1 RS232 over.
alle toestellen zijn ermee te bedienen, alleen niet via IR.
Nou lijkt zo'n Sony mij dus helemaal niet makkelijker, moet je gaan richten met een tablet  ;)

Investering 'valt mee'  :omg: 325 euro vindt ik veel geld voor een ab zelf te programmeren imho. Maar je zal dan ook wel meer hebben te bedienen als mij en dat heeft dan weer zen eigen gemak waarschijnlijk.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Nosoforos

Ik heb het zelf een tijdje geprobeerd met iRule, maar heb geen tijd en zin om zo lang bezig te zijn met zoiets. Ik wil gewoon iets dat meteen werkt, en dat is er momenteel nog niet echt (zoals ik het wil). Maar er zijn verschillende opties, kijk ook eens naar Uniremote en de Griffin Beacon. Voordeel van dat soort oplossingen is dat ze wat betreft hardware beter verzorgd zijn dan je met iRule hebt (dan werk je met Global Cache kastjes, niet erg gebruiksvriendelijk voor de gewone gebruiker). Je hebt ook nog de Square connect blaster.
Het lastigste lijkt het mij als je apparatuur niet in de database van de gekozen oplossing aanwezig is. Per product verschillen de databases volgens mij nogal. De mate van succes hangt dus ook af van de leercapaciteiten van de gekozen apparatuur (dit is bij de iTach bijvoorbeeld erg moeilijk door het matige infrarood leer-oogje). Jammer is dat de bijbehorende apps soms leuke features hebben die in Nederland dan weer niet werken (integratie met tv-info etc).
Ik zelf hoop nu eigenlijk binnen de komende jaren alle apparatuur te kunnen vervangen door apparaten die allemaal wifi/airplay/bluetooth etc. hebben, zodat ze echt goed te bedienen zijn (ik vind de apps bij nieuwe Pioneer receivers erg fraai).

CoSo

Quote from: squeek on February 25, 2012, 16:34:48

Investering 'valt mee'  :omg: 325 euro vindt ik veel geld voor een ab zelf te programmeren imho. Maar je zal dan ook wel meer hebben te bedienen als mij en dat heeft dan weer zen eigen gemak waarschijnlijk.
Als je het vergelijk met een Pronto is het niet veel.