Diana Krall in Carre

Started by mansm, February 22, 2012, 21:37:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Midcall

Quote from: AbZ on February 24, 2012, 10:48:37
Wat een lariekoek.  Zeker niet veel in theaters geweest?
Dit verschilt gewoon per theater, wat er speelt en waar je voor komt.
Ik kom inderdaad te weinig in theaters, 15 keer per jaar wellicht, maar genoeg om te weten waar ik over praat.

Okay, kleinere theaters vaak uitgezonderd, maar dit soort acts komen nooit in kleine theaters, altijd in de grote. Wat er speelt en waar je voor komt lijkt me hoe dan ook volstrekte onzin in dit verband, het podium blijft even hoog en de eerste rij net zo laag, en de speakers net zo hoog aan het plafond en net zo breed opgesteld, of daar nu Diana Krall of Jantje Smit staat te zingen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

AbZ

#26
Quote from: Midcall on February 24, 2012, 10:58:17
Ik kom inderdaad te weinig in theaters, 15 keer per jaar wellicht, maar genoeg om te weten waar ik over praat.

Okay, kleinere theaters vaak uitgezonderd, maar dit soort acts komen nooit in kleine theaters, altijd in de grote. Wat er speelt en waar je voor komt lijkt me hoe dan ook volstrekte onzin in dit verband, het podium blijft even hoog en de eerste rij net zo laag, en de speakers net zo hoog aan het plafond en net zo breed opgesteld, of daar nu Diana Krall of Jantje Smit staat te zingen.
Tja "in dit verband" schreef je ook in het algemeen "in bijna elk theater overigens" en dan is het gewoon onzin.  Ik kan me prima voorstellen dat je er dicht bovenop wil zitten (niet per se letterlijk, hoewel het geen lelijke vrouw is).  Het is ook gewoon live theater en dan gaat het niet alleen om het perfect uitgebalanceerde geluid.

Laatste keer dat ik in Carré was voor een concert (2 jaar geleden alweer) vond ik de 1e rij trouwens prima.
Plek niet zelf gekozen (was gratis) maar had geen andere plek hoeven hebben.
Geluid was helemaal ok.  Muziek was vooral percussie.

Als ik voor een act op de vliegende trapeze naar Carré ga dan wil ik hoog op het balkon zitten.

alexander2


AbZ

Quote from: alexander2 on February 24, 2012, 11:25:51
rij 6 in het midden.
Vast een hele geruststelling voor je dat Midcall dit ook goed vindt  :)

Midcall

Quote from: AbZ on February 24, 2012, 11:27:21
Vast een hele geruststelling voor je dat Midcall dit ook goed vindt  :)
Lekker constructief en sfeerverhogend bezig!

Ik vindt rij 1 in Carré een niet te benijden zitplek en dat vind ik voor de meeste theaters het geval om de door mij aangegeven redenen. Jij bent het er niet mee eens, prima! Maar als dit de manier van standpunten uitwisselen moet zijn om punten te scoren, nou fijn.... je hebt helemaal gelijk, rij 1 in het midden is de beste plek om te zitten in carré (en andere theaters).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

AbZ

Quote from: Midcall on February 24, 2012, 11:43:28
Lekker constructief en sfeerverhogend bezig!

Ik vindt rij 1 in Carré een niet te benijden zitplek en dat vind ik voor de meeste theaters het geval om de door mij aangegeven redenen. Jij bent het er niet mee eens, prima! Maar als dit de manier van standpunten uitwisselen moet zijn om punten te scoren, nou fijn.... je hebt helemaal gelijk, rij 1 in het midden is de beste plek om te zitten in carré (en andere theaters).
Kom op zeg, een beetje sarcasme kan je wel hebben toch?  Alsof je zelf altijd zo lief bent.  Met de onhoudbaarheid van die posting geef ik natuurlijk aan dat dit soort keuzes per persoon kunnen verschillen.  Als jij om de door jouw aangegeven redenen een andere keuze maakt dan bevestig je die stelling.

Carlos

#31
Rij 8 rechts van t midden
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

Ejorne


alexander2


roberti

Quote from: Midcall on February 24, 2012, 10:40:09
Wel eens in Carré geweest? 1e rij.... voor geen goud dat ik daar wil zitten (in bijna elk theater overigens). De echt goede plekken heb je vanaf rij 3 of 4 ofzo, zodat je geen nekkramp krijgt van het omhoog kijken en niet het probleem hebt dat het geluid deels over je heen gaat.

Ik ben nog nooit in Carré geweest. Ik heb niet expres voor de 1e rij gekozen, dat heeft het bestelsysteem gedaan. Ik hoop dat ik niet te veel last heb van de door jou genoemde zaken.
In ieder geval bedankt voor de waarschuwing. Ik zal hoe dan ook vast wel genieten.
The game of life is hard to play, I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay, so this is all I have to say.

- Johnny Mandel

AbZ

Quote from: roberti on February 24, 2012, 12:21:50
Ik ben nog nooit in Carré geweest. Ik heb niet expres voor de 1e rij gekozen, dat heeft het bestelsysteem gedaan. Ik hoop dat ik niet te veel last heb van de door jou genoemde zaken.
In ieder geval bedankt voor de waarschuwing. Ik zal hoe dan ook vast wel genieten.
Je kunt je benen daar juist lekker tegen het podium leggen, beetje achteroverleunen en prinsheerlijk genieten  :)
Have fun!

alexander2

Quote from: Ejorne on February 24, 2012, 11:59:45
rij 40 helemaal rechts...

Kom je maar bij mij op schoot zitten. :D
Wanner ga je?
Drinken we nog wat en proberen Krall te spreken.

Ejorne

Quote from: alexander2 on February 24, 2012, 12:38:19
Kom je maar bij mij op schoot zitten. :D
Wanner ga je?
Drinken we nog wat en proberen Krall te spreken.

Haha, nee sorry. Ik was in de veronderstelling dat iedereen hier zijn meest ideale zitplaats aan het noemen was in navolging van de discussie tussen midcall en abz. Maar het is, ik had het natuurlijk kunnen bedenken, de stoel die gereserveerd staat.

Helaas heb ik nog geen kaartje. Ik denk ook niet dat ik die nog ga bemachtigen.

Palu

#38
Quote from: alexander2 on February 23, 2012, 15:26:25
Obesitas jazz nieuwe stroming. :D

Haha  Obesijazz

Diana speelt ook mee op de nieuwe CD van paul mccartney, Ook het live event op i tunes met paul mcCartney. (kisses on the bottom :huh2:)
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

alexander2

Ik verheug mij enorm ben een grote fan van deze dame.
Wie gaan er nu echt?

Palu

Quote from: alexander2 on February 24, 2012, 19:42:54
Ik verheug mij enorm ben een grote fan van deze dame.
Wie gaan er nu echt?

Ben ook gecharmeerd van de muziek, kijk liever een concert op BR. Prijzen voor carré zijn echt te hoog.
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

FDLARRY

Ik zit het liefst buiten carre, stukje verder op de Nieuwmarkt, met een biertje, veel gezelliger!  :D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

advr

weet iemand wie Diana gaat begeleiden? :angel:

Jef Hamilton / Peter Erskin Anthonhy Wilson?

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

viceadmiraal61

In elke theater zit(hoor) je het beste op de rij waar de zaal mixer zit,ik zit daar graag vlak bij ...
mijn ervaring is zeker niet de eerste rij...ook niet de laatste rij...maar er tussen in.

Shorty

Een paar jaar geleden zag ik Krall in het Concertgebouw. Daar werd het geluid volkomen versjteerd door de versterking. Je hoorde in de zaal éérst het geluid vanaf het podium. Een tijdje daarna kwam de muziek nog eens door de boxen die veel te hoog boven het podium hingen.
Aardige artieste, die Diane Krall, maar die minachting voor een goed geluid......  :wacko:

VrGr,

Bart J.

snopper

21 Oktober 2012 is het weer zover. Ze komt ook naar Luxemburg en plaats in Rij 3 is al binnen. Concert vindt plaatsin de Philharmonie met één van de beste akoestiekeigenschappen in Europa (dus ik hoop zonder te veel versterking).



bezetting:
Diana Krall vocals, piano
Dennis Crouch bass
Aram Bajakian guitar
Stuart Duncan guitar
Patrick Warren keyboards
Jay Bellerose drums

Snopper

GH

Hoe heb je nu al gereserveerd... zo te zien begint de (vrije) verkoop pas op 21/09?

alexander2

Als ze maar niets gaat zingen van haar allernieuwste cd. :o

snopper

Quote from: GH on August 29, 2012, 11:40:10
Hoe heb je nu al gereserveerd... zo te zien begint de (vrije) verkoop pas op 21/09?
mijn zwager werkt er (lichttechniek) en heeft de reservering al gedaan en heb de kaarten al thuis ....

Snopper

R