Touch Voeding Lineair 5V DIY

Started by Kingpin, February 20, 2012, 12:41:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

#25
Bovenstaande schema is nu verwezenlijkt en getest met een Spectrum Analyzer.
Heb alles nog los liggen, denk dat wanneer alles is ingebouwd en kortere draden heb de ruis op de spanning nog wel wat minder wordt.

Boven verwachting mag ik wel zeggen, de ruis is bij belasting van (300mA-1,3A) maar 10µV (top-top) bij -110dB bij een ingangsspanning van 11,1Vdc !
Uitgangsspanning is (bij lang uitgangsdraadje) 4,9856Vdc.
Now we're talking  :D beter dan dit krijg je denk ik niet voor een schappelijk prijsje.
Nu alles nog even netjes wegbouwen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Former member 78


Kingpin

Quote from: ArjanR1 on March 12, 2012, 14:15:41
Post eens een foto :)
Moet ik thuis even doen, zit nu op m'n werk (waar ik alles voorhanden heb ... wel zo makkelijk (behalve fototoestel)).
Valt niet veel aan te zien hoor:
- 1 Lipo
- 1x voltage regulator op basis van LT1085
- RC netwerkje voor extra ontstoring
- 1x extra lipo bewaking dmv akoestisch signaal en led

Ik heb voor het daadwerkelijk testen nog een "juiste" voedingsplug nodig die in de Touch past.
Als alles klopt en daadwerkelijk voordeel bied tov de bijgeleverde voeding maak ik een mooi kastje etc.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Quote from: Kingpin on March 12, 2012, 14:08:47
Bovenstaande schema is nu verwezenlijkt en getest met een Spectrum Analyzer.
Wat heb je getest dan of er stoorfrequenties in de uitgangsspanning zaten? Welke frequentie want dat zit dan in die LT1085?

Kingpin

Quote from: Kjelt on March 12, 2012, 14:33:42
Wat heb je getest dan of er stoorfrequenties in de uitgangsspanning zaten? Welke frequentie want dat zit dan in die LT1085?
ripple op de uitgangsspanning van 1Hz t/m 100kHz
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Quote from: Kingpin on March 12, 2012, 14:44:29
ripple op de uitgangsspanning van 1Hz t/m 100kHz
netjes dan  :thumbs-up: , ik ben benieuwd hoe je het verschil ervaart. Eigenlijk zou je nog een eenvoudigere 5V voeding er naast willen testen om te kijken hoeveel het scheelt  ;)

Kingpin

#31
Quote from: Kjelt on March 12, 2012, 15:06:23
netjes dan  :thumbs-up: , ik ben benieuwd hoe je het verschil ervaart. Eigenlijk zou je nog een eenvoudigere 5V voeding er naast willen testen om te kijken hoeveel het scheelt  ;)
Ik maak een switch overbrugt met 2 elco's zodat ik kan switchen tussen beide (bijgeleverde adapter en de lipo voeding).
Dus ben ook benieuwd of er idd verschil in zit.
Nou ja, verschil zal er wel in zitten maar of het ook daadwerkelijk hoorbaar is in mijn set.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Quote from: Kingpin on March 12, 2012, 15:46:55
Ik maak een switch overbrugt met 2 elco's zodat ik kan switchen tussen beide (bijgeleverde adapter en de lipo voeding).
Dus ben ook benieuwd of er idd verschil in zit.
Nou ja, verschil zal er wel in zitten maar of het ook daadwerkelijk hoorbaar is in mijn set.
Ik dacht meer aan een eenvoudige 5V voeding met trafo, want de bijgeleverde was toch van beroerde kwaliteit?

Kingpin

#33
Quote from: Kjelt on March 12, 2012, 16:09:27
Ik dacht meer aan een eenvoudige 5V voeding met trafo, want de bijgeleverde was toch van beroerde kwaliteit?
Oh zo bedoel je. Tja eerlijk gezegd, vraag ik me af of het zoveel scheelt.
Men zegt idd dat de bijgeleverde van slechte kwaliteit is, dus dan maar gelijk een goed vergelijk maken tussen twee uitersten ... ik zou de bijgeleverde voeding nog eens achter de spectrum analyzer kunnen gooien, een kijken wat dat doet en kijken of deze idd van zulke slechte kwaliteit is als men beweerd.
Misschien doe ik dat nog wel, ben er eigenlijk wel benieuwd naar wat nu meettechnisch het verschil is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Quote from: ArjanR1 on March 12, 2012, 14:15:41
Post eens een foto :)
Bij deze:
1: LiPo spannings bewaker <3V/cell geeft deze een akoestisch signaal en led veranderd van kleur
2: Voltage Regulator circuit op basis van LT1085
3: 3S en 4S LiPo

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Former member 78

Ziet er netjes uit, ben je er al verder mee gekomen?

Kingpin

Quote from: ArjanR1 on March 18, 2012, 20:48:29
Ziet er netjes uit, ben je er al verder mee gekomen?
Afgelopen week te druk geweest met andere dingen en nog een leuke luistersessie thuis gehad.
Enigste om te testen is een "juiste" dc stekkertje.
Dacht neem even een handvol van werk mee om te testen, van de 10 stuks paste er geen een.
Aankomende week maar even afmaken, neem de adapter wel even mee naar de elektronicaboer om zeker te zijn van de juiste.

Als het een voordeel oplevert in mijn set bouw ik 'm af in een kastje.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#37
Zo onderdelen net even opgehaald, morgen als test even in elkaar solderen en testen.
Als het bevalt maak ik alles netjes in een kastje.

Net nog wel even de bijgeleverde voedingsadaptor getest en ik kom op de volgende waarden: Ruis onbelast -70dB met een ripple van ongeveer 1mV (top-top).
Pulserende gedrag (switching) was ook mooi te zien tegenover de lineaire voeding.
Ben benieuwd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#38
<tekst aanpassing ivm andere keus>

Net even snel getest.
Wat ik zo snel heb kunnen beluisteren zit er toch verschil in wat ik niet had gedacht eerlijk gezegd.

Het koelblok wordt te warm als ik met 3S draai, dit weekend maar eens testen op 2S, dat moet goed gaan denk ik.
Nadeel met LiPo is wel dat het kastje straks vol zit met schakelaars en connectoren, alleen al om de lipo op te laden en balanceren, niet echt mooi en handig, alleen al om steeds de losse lader in de woonkamer te hebben om de lipo op te laden.
Een ingebouwde lader/balancer zijn meestal van zeer slechte kwaliteit en met LiPo's wil je geen gedonder ivm brandgevaar!
Minder mooie oplossing is om de LiPo 'los' aan het kastje te hangen zodat deze verwijderbaar is, zoiets als een accupack, dan kan ik de LiPo er gewoon afhalen om op te laden in m'n schuur.

NiMH heb ik ook over nagedacht, lipo heeft wel meer voordelen tov NiMH. Aan de andere kant, als ik de lipo als accupack gebruik kan ik straks onafhankelijk ook een NiMHpack eraan hangen, dat scheelt dan wel weer.
keuzes  :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Zo ... Na wat tests en een aantal aanpassingen is de voeding klaar.
De heatsink is vergroot,  de ingangsspanning verlaagt naar 7,4V en de lipo saver vervangen door een led.
Het geheel draaid nu al dik anderhalf uur op een 'kleine' LiPo.

En hoe  :D

Tjee dit is toch niet zomaar een verschil. Eerste wat opvalt is 'timing', alles lijkt accurater te spelen, retestrak, instrumenten klinken zo puur en zuiver.
Het geheel klinkt ook veel meer 'analoog' vind ik, randen zijn ronder en zuiverder, stemmen waar heel af en toe in het hoog een 'randje' te bespeuren was zijn nu gewoon zuiver met nog meer 'rust'.

"Eva Cassidy - oh, had i a golden thread" is een goed voorbeeld van hoog, bij de uithalen klinkt dit zuiverder als voorheen.
"Nico Wayne Toussaint - Sophie" wat klinken de bijgeluiden van de bass accurate, zelfde geld voor het super ruige werk van "Heartless Bastards - Down in the Canyon", voor de bassisten onder ons kennen het bijgeluid wel van het natrillen van een snaar die net de fret raakt, akelig echt.
Om maar een paar nummers te noemen.

Kort samengevat ... Meer rust/zwart tussen de instrumenten, betere timing en strakkere bass, alles klinkt puurder.

Voor wie er interesse in heeft en bij mij in de buurt woont en de voeding zelf eens op z'n Touch wil testen in zijn set kan me pm'n.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Former member 78

Leuk om te lezen!
Erg leuk dat je op deze manier 't ding beter aan het klinken hebt gekregen.

Hoe veilig zijn die accu's tegenwoordig eigenlijk?
Want ze kunnen knallen.

Kingpin

#41
Quote from: ArjanR1 on March 30, 2012, 00:45:38
Leuk om te lezen!
Erg leuk dat je op deze manier 't ding beter aan het klinken hebt gekregen.
Ja maar nu valt er denk ik niet meer zoveel uit te halen  :D.

Quote
Hoe veilig zijn die accu's tegenwoordig eigenlijk?
Want ze kunnen knallen.
Een goede lader is wel een vereiste. Je hebt ook van het goedkopere soort maar zijn lang niet zo nauwkeurig.
En idd ... Erg brandgevaarlijk, maar als je alles goed doet, goede pluggen gebruikt, goede lader is er niets aan de hand.
Ik heb tig lipo's hier voor m'n vliegtuigen waaronder een aantal die max 250A kunnen boosten voor ongeveer 10 sec, nog nooit problemen mee gehad.
Moet er wel bijzeggen dat het wel allemaal A materiaal is, geen onbekend chinees spul, je wilt daar geen gedonder mee.

Ipv de LiPo kun je ook gewoon een 6x1,2V NiMH pack erachter hangen.
Op 7,4V die ik er nu achter heb wordt de heatsink niet eens handwarm, dus hogere ingangsspanning zou deze nu ook met gemak moeten aankunnen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xstream

Voor iemand die hier geen kont van snapt, zijn daar ook oplossingen voor? Zou zo'n sBooster dan helpen bijv? Niet zo'n zin om zelf te moeten gaan klussen :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kingpin

Quote from: Xstream on March 30, 2012, 02:32:19
Voor iemand die hier geen kont van snapt, zijn daar ook oplossingen voor? Zou zo'n sBooster dan helpen bijv? Niet zo'n zin om zelf te moeten gaan klussen :P
Ik zou dan in iedergeval wel de lineaire voeding erbij nemen ipv alleen de sBooster (Best of Two Worlds).

Of het je waard is en in jouw set verschillen hoort weet ik niet, misschien kun je er eens 1 lenen om te bekijken.
Verschillen zijn natuurlijk niet overdreven groot, maar wil je het uiterste uit je Touch ja dan zou ik het doen.

Mijn voeding heeft als voordeel dat deze al gevoed wordt met een zuivere dc spanning ipv een adapter die op het lichtnet zit. Voor de rest is deze hetzelfde.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

ivo

Mooi werk Kingpin.  :headbanging:

Ik wil nog even opmerken dat een hogere spanning accu met dezelfde mAh geen voordeel oplevert qua speeltijd o.i.d.
Die extra volts stookt de regelaar gewoon weg.  ;)

Kingpin

#45
Quote from: ivo on March 30, 2012, 09:40:22
Mooi werk Kingpin.  :headbanging:

Ik wil nog even opmerken dat een hogere spanning accu met dezelfde mAh geen voordeel oplevert qua speeltijd o.i.d.
Die extra volts stookt de regelaar gewoon weg.  ;)
Bedankt!

Dat klopt, met de originele heatsink bij 11,1V ingangsspanning werd dat te heet.
De nieuwe heatsink is denk ik ongeveer 4 keer zo groot en dan gaat het prima, hand kun je er rustig aanhouden wordt niet meer warm.
Zal vanavond wel even een foto maken, teven een C buffertje over de uitgangsspanning gezet voor het switchen tussen adapter en batterij, dat gaat goed maar moet wel heel snel schakelen (zit nu op 8x2200uF).
Zal de lipo er vanavond nog achter hangen, heb 'm verder niet meer opgeladen dus ben benieuwd wanneer de lipo saver inschakelt, dan kan ik kijken hoelang deze lipo van 3200mA meegaat (teller staat nu op 1h45m).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Bij deze , het prototype boxje voor de Touch.

Gisteren was m'n pa nog bij me en liet 'm zien wat het kastje voorstelde.
Na eerst een nummer luisteren met de bijgeleverde adapter om vervolgens hetzelfde nummer nog eens te beluisteren met de batterij voeding kon hij al duidelijk horen welk verschil dit met zich meebracht, en eerlijk gezegd, ik heb nu al diverse keren geswitched maar het is geen subtiel verschil, het verschil is gewoon duidelijk te horen, meer body, puur en analoger, nergens geen ene 'hardheid' te bespeuren.
Yup dit is de investering wel waard.
Heeft natuurlijk ook z'n nadelen door om de zoveel uur de batterij te switchen en weer apart op te laden, maar voor een avondje luisteren/genieten of een demo sessie is het perfect, de rest kan gewoon via de adapter denk ik dan maar.

Met originele Touch voedingsstekkertje (tja, als je aan Logitech vraagt om de afmetingen van het stekkertje en je krijgt een hele nieuwe adapter toegestuurd  :closedeyes:):


LiPo kant met beveilingsledje:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WonkaBar

Gisteren Kingpin op bezoek gehad om op mijn installatie te zien wat het verschil is tussen de normale voeding van de Touch and de Kingpin Lipo oplossing.

Op het moment gebruik ik de Touch bijna niet meer omdat ik volledig ben overgestapt naar het luisteren van muziek via de computer. Dus gisteren eerst nog de Touch een paar uur aangehad om zeker te zijn dat ie onder de beste omstandigheden acteert. Allereerst maar eens naar een paar nummers geluisterd op de Touch met standaard voeding. Er zat van alles tussen wat muziek soorten betreft, met goede opnames and minder goede opnames.

Al gauw herinnerde ik me eraan waarom ik zo gescharmeerd was van de Touch - veel details, grote soundstage, lekker "makkelijk" geluid. Maar ook waarom ik ben overgestapt op het luisteren via de computer - bas is niet strak noch erg gedetaileerd, mid is wat veel (persoonlijke smaak), het hoog heeft een, voor mij, duidelijk hoorbare en irriteerend digitaal randje. Goed te horen bij bijvorbeeld stemmen (siblance).

Toen overgestapt naar Kingpin's lipo voeding voor de Touch. Het verschil was meteen en heel duidelijk merkbaar. Van onder naar boven maar: De bas was veel strakker en beter gedefineerd, het mid was nog steeds prominent aanwezig maar beter gedefinieerd. Bij het hoog viel meteen op dat het minder nadrukkelijk aanweizg was. Maar wat er was was stukken beter dan voorheen, het digitale randje was zo goed als niet meer aanweizg.

Het gehele geluids beeld was verbeterd, gemakklijker te beluisteren (smooth-er), analoger als ik het zo mag noemen.
Als je een Touch hebt en er het beste uit wilt halen dan is deze lipo oplossing van Kingpin zeker een aanrader met duidelijk hoorbare en significante verbeteringen.

Enige nadelen die ik zie is dat je het zelf moet maken, de relatief hoge kosten relatief tot de prijs van de Touch en natuurlijk het feit dat je met Lipos werkt (eist voorzichtigheid).

Afgezien daarvan heb ik maar 1 vraag - waar kan ik zo'n ding kant en klaar bestellen?  :bigsmile:
XTZ 99.26, XTZ W10.17p, Musical Fidelity M6i, CA DACMagic, Logitech Touch, JRiver, JPLAY, CA CD640MKII, Atlas Hyper 2.0, Atlas Equator Superior, Atlas Opus, Soundcare SuperSpikes

jvanhambelgium

Quote from: WonkaBar on April  3, 2012, 12:10:39
Toen overgestapt naar Kingpin's lipo voeding voor de Touch. Het verschil was meteen en heel duidelijk merkbaar. Van onder naar boven maar: De bas was veel strakker en beter gedefineerd, het mid was nog steeds prominent aanwezig maar beter gedefinieerd. Bij het hoog viel meteen op dat het minder nadrukkelijk aanweizg was. Maar wat er was was stukken beter dan voorheen, het digitale randje was zo goed als niet meer aanweizg.
Het gehele geluids beeld was verbeterd, gemakklijker te beluisteren (smooth-er), analoger als ik het zo mag noemen.
Als je een Touch hebt en er het beste uit wilt halen dan is deze lipo oplossing van Kingpin zeker een aanrader met duidelijk hoorbare en significante verbeteringen.

Hoe was je Touch aangesloten ? Analoog of Digitaal ?
Ik gebruik m'n Squeezebox (Duet) met Digital Out dewelke naar m'n Onkyo gaat. Ik kan me niet voorstellen dat je nog zo'n verbetering krijgt met een alternatief voedingkje.
Als jij de Touch reeds via TOSLink/SPDIF naar een externe DAC of receiver brengt EN nog zo'n verschil kan waarnemen ga ik gelijk aan het solderen  :headbanging:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

WonkaBar

Quote from: jvanhambelgium on April  3, 2012, 12:49:25
Hoe was je Touch aangesloten ? Analoog of Digitaal ?
Ik gebruik m'n Squeezebox (Duet) met Digital Out dewelke naar m'n Onkyo gaat. Ik kan me niet voorstellen dat je nog zo'n verbetering krijgt met een alternatief voedingkje.
Als jij de Touch reeds via TOSLink/SPDIF naar een externe DAC of receiver brengt EN nog zo'n verschil kan waarnemen ga ik gelijk aan het solderen  :headbanging:


De Touch was digitaal aangesloten aan de DACMagic met een Atlas coaxiale kabel. En ja ik weet het 1tje en 0tje, dus kan geen invloed hebben. Dus wel.

Veel plezier met solderen  :bigsmile:
XTZ 99.26, XTZ W10.17p, Musical Fidelity M6i, CA DACMagic, Logitech Touch, JRiver, JPLAY, CA CD640MKII, Atlas Hyper 2.0, Atlas Equator Superior, Atlas Opus, Soundcare SuperSpikes