Gbit netwerk traag in één richting --> problemen met streamen!

Started by migailov, February 19, 2012, 18:59:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EJ

Dan kun je (heel flauw) de volgende config eens proberen:

Desktop <---> gigabit switch <---> 100 Mbit switch <---> media speler

om te zien of de handshaking met de gigabit switch dan wel goed gaat.

katwax

Je kan ook altijd op de managed switch de snelheid van de poort fixed 100 zetten voor de mediaplayer, als dit niet helpt ook is de poort van de desktop op 100 zetten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

migailov

Quote from: EJ on February 24, 2012, 16:49:57
Dan kun je (heel flauw) de volgende config eens proberen:
Desktop <---> gigabit switch <---> 100 Mbit switch <---> media speler
om te zien of de handshaking met de gigabit switch dan wel goed gaat.

Dat werkt ook! Nu bungelt de switch in het audio meubel natuurlijk wel op 100Mbit...

Quote from: katwax on February 24, 2012, 16:52:49
Je kan ook altijd op de managed switch de snelheid van de poort fixed 100 zetten voor de mediaplayer, als dit niet helpt ook is de poort van de desktop op 100 zetten.

Voor de media speler kan dit (alleen krijgt die altijd stabiel een 100Mbit verbinding met de switch), de desktop hangt zoals eerder gezegd niet aan de managed switch, daar kan ik dus niks aan instellen...

EJ

Quote from: migailov on February 24, 2012, 17:05:30
Dat werkt ook! Nu bungelt de switch in het audio meubel natuurlijk wel op 100Mbit...

Voor de media speler kan dit (alleen krijgt die altijd stabiel een 100Mbit verbinding met de switch), de desktop hangt zoals eerder gezegd niet aan de managed switch, daar kan ik dus niks aan instellen...

Wat is dan schematisch je normale opstelling?

migailov

Quote from: EJ on February 24, 2012, 17:08:42
Wat is dan schematisch je normale opstelling?

Zie het plaatje op pagina 2 van dit topic (de doorgetrokken lijnen dus):

Desktop -- kabel:gbit -- switch meterkast -- kabel:gbit -- switch audio meubel -- kabel:100Mbit -- media speler

Nu is het:
Desktop -- kabel:gbit -- switch meterkast -- kabel:100Mbit -- Router -- Kabel:100Mbit -- switch audio meubel -- kabel:100Mbit -- media speler


EJ

Dus je hebt er nu een extra switch (je router, aangesloten met aan 2 kanten cat 5 kabel) tussen zitten?

Ik dacht dat je 2 gigabit switches had?

De meeste managed switches hebben tegenwoordig ook een ingebouwde kabeltester, daarvoor moet je de kabel aan de andere kant even ontkoppelen. Deze kabeltester zegt ook dat je kabels goed zijn?

migailov

Ja inderdaad. Ik heb ook 2 gbit switches (zie plaatje op pagina 2) nu zijn er in totaal 3 met de router er bij. De kabels heb ik inderdaad al getest, die zijn goed anders zou de gbit verbinding tussen laptop en desktop ook niet goed werken. Het moet dus aan de gbit switches liggen. Natuurlijk wel vreemd dat wanneer je een 100mbit switch ertussen hangt de boel wel goed werkt...

Ik heb op dealextreme ook al een utp kabel tester besteld zodat ik alle aders afzonderlijk kam testen. De GUI van de router zegt alleen 'ok' of 'nok' geen extra info...

EJ

Had je met de laptop op de plaats van de mediaspeler dezelfde resultaten in deze configuraties?

migailov

Quote from: EJ on February 24, 2012, 18:14:08
Had je met de laptop op de plaats van de mediaspeler dezelfde resultaten in deze configuraties?

Wel met de 100Mbit laptop, zowel bij de configuratie met router er extra tussen en de eigenlijk (maar slecht presterende) bedoelde situatie (zie onderstaand overzicht & tabel)