Gbit netwerk traag in één richting --> problemen met streamen!

Started by migailov, February 19, 2012, 18:59:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

migailov

Hopelijk kan iemand mij helpen...
Ik thuis een Gigabit netwerk liggen. Op dit moment lukt het me niet om 1080P materiaal te streamen van een desktop PC naar de mediaspeler toe (veel gestotter). Het vreemde is dat de andere kant op het netwerk geen enkel probleem geeft!

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Het is echt irritant namelijk!  :devil:

De situatie is als volgt:

Desktop pc (onboard LAN) Gbit --> Netgear Gbit switch meterkast --> Netgear Gbit switch audiomeubel --> media speler (100 Mbit)

Bij het kopiëren van een groot bestand zie het probleem in één richting terug:
- Mediaspeler --> Desktop: +- 8 MB /sec
- Desktop --> Media speler: +- 1,5 MB/sec

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
- Met TCP optimizer van speedguide.net registery aangepast --> geen verschil
- Switch in audio meubel ertussenuit gehaald --> iets beter, maar nog steeds gestotter (Wel vreemd dat dit uit maakt, de switch zou immers geen belemmering moeten zijn...)
- Mediaspeler vervangen door een laptop (100Mbit) --> geen verschil
- Alle verbindingen nagelopen (UTP wandcontactdozen, kabels etc.)
- NIC in desktop PC handmatig op 100Mbit Full-Duplex gezet --> Nog veel slechtere performance

Bijna alle hardware is nieuw (netgear Gbit switches, patch kabels, UTP wandcontactdozen, media speler).

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

BarcoCRT

Begin eens met een zo eenvoudig mogelijke setup, dus 1pc , 1 switch en 1 laptop. Dan uitbreiden totdat het mis gaat. Gaat dat al niet goed, probeer dan eens vanaf de laptop naar de mediaspeler te streamen.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

migailov

Quote from: evilniek on February 19, 2012, 20:37:01
gebruik je geen router eigenlijk?

Die gebruik ik wel, die hangt aan de Gigabit switch, de router verzorgt het Wifi en is doorverbonden met de modem. Alle gebruikers van het LAN heb ik een statisch IP adres gegeven, wireless gaat via DHCP.

Quote from: BarcoCRT on February 19, 2012, 20:42:10
Begin eens met een zo eenvoudig mogelijke setup, dus 1pc , 1 switch en 1 laptop. Dan uitbreiden totdat het mis gaat. Gaat dat al niet goed, probeer dan eens vanaf de laptop naar de mediaspeler te streamen.

Goed idee, ga ik deze week eens proberen!

EJ

Precies, vanuit eenvoudige config naar moeilijker is de juiste benadering.

Heb je je switches al eens gereset? Registry aanpassingen ongedaan maken, die zijn in het algemeen volstrekt zinloos en/of werken contraproductief. Welke versie windows draai je op je desktop? Welke mediaspeler gebruik je? Heb je al kabels gewisseld?

Blu

één richting? 8 MB/s over gigabit is een knap waardeloze throughput, die zou toch zeker wel een factor 10 hoger moeten liggen. Gezien de asynchrone snelheden zou ik zeggen dat er ergens een kabel met een rot aderpaartje tussen zit.
En ja, ik heb ook nieuwe kabels in mijn handen gehad die defect bleken te zijn dus da's geen garantie...  :P
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

Siddartha

Maar zolang de mediaplayer 100 mbit is krijg je geen gigabit snelheden, dat is dan de langzame schakel.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Blu

Quote from: Siddartha on February 21, 2012, 20:49:18
Maar zolang de mediaplayer 100 mbit is krijg je geen gigabit snelheden, dat is dan de langzame schakel.

uhm.. Ik ga nog maar even een rondje koffie doen om wakker te worden denk ik... anyone? :P
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

Siddartha

Quote from: Blu on February 21, 2012, 21:01:15
uhm.. Ik ga nog maar even een rondje koffie doen om wakker te worden denk ik... anyone? :P

:eh:
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Thunder

Quote from: Siddartha on February 21, 2012, 21:44:55
:eh:

In een bedraad netwerk trekt 1 langzame schakel de rest niet onderuit. Alleen die schakel kan niet sneller communiceren. Alleen als die schakel de switch is, dan heb je gelijk ;)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Siddartha

volgens mij vroeg de TS zich af waarom hij van mediaplatyer (100 mbit) naar PC (gbit) een trage verbinding had... dan heeft dat toch echt wel effect... ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

EJ

Lees het even opnieuw.

Van de pc naar de mediaspeler gestotter, de andere kant op geen probleem.

TS heeft dus inderdaad een uitdaging.

katwax

Als je de mediaspeler of laptop aansluit op de switch met een andere kabel heb je dan ook het probleem?
Ik denk meer aan probleem met kabel of poort op switch.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

migailov

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik heb inderdaad één kant een probleem (van PC --> media speler). Ik ga morgenavond het eea. proberen met andere kabels en laptops i.p.v. desktop PC etc.
Ik heb een managed switch, kan dit euvel mogelijk ook verholpen worden door te tweaken met QoS instellingen etc, iemand enig idee?
Iig kan ik met de switch als het goed is ook de kabels checken, ben benieuwd!


katwax

Had verkeerd gelezen, het is van desktop naar mediaspeler.
Laptop aansluiten ipv desktop geeft hetzelfde?

Nee QoS gaat dit probleem niet oplossen, er zit ergens kink in de kabel :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

andym

Zou op zich ook een duplex setting kunnen zijn. Speel even met de instellingen (auto negotiation/100 full duplex) tis maar een suggestie, maar het is snel te proberen. Succes
Van kleine slokjes word je ook dronken

migailov

Quote from: katwax on February 22, 2012, 11:18:46
Had verkeerd gelezen, het is van desktop naar mediaspeler.
Laptop aansluiten ipv desktop geeft hetzelfde?

Nee QoS gaat dit probleem niet oplossen, er zit ergens kink in de kabel :)

Dat hoop ik eigenlijk niet, die zitten allemaal netjes weggewerkt tijdens de verbouwing.... aiaiai! Kan dit wel echt de oorzaak zijn wanneer het probleem éénrichting is?

Quote from: andym on February 22, 2012, 11:23:42
Zou op zich ook een duplex setting kunnen zijn. Speel even met de instellingen (auto negotiation/100 full duplex) tis maar een suggestie, maar het is snel te proberen. Succes

Dat heb ik geprobeerd, bij 100 full duplex kan ik nog niet eens meer een FLAC streamen, dan blijft er dus helemaal niks over...

katwax

Quote from: migailov on February 22, 2012, 11:52:26
Dat hoop ik eigenlijk niet, die zitten allemaal netjes weggewerkt tijdens de verbouwing.... aiaiai! Kan dit wel echt de oorzaak zijn wanneer het probleem éénrichting is?

Hoop het voor jouw ook van niet, maar het kan wel, kan ook probleem met poort op switch zijn.
Natuurlijk kan het ook probleem met de desktop zijn, daarom zou ik eerst is met laptop ipv desktop testen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Siddartha

beste is eigenlijk om PC met een switch of router te verbinden met de mediaplayer met andere kabels en kijken of je het probleem nog steeds hebt.
is het enkel icm de mediaspeler?
Misschien zit het probleem daarin
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

migailov

Quote from: katwax on February 22, 2012, 11:54:37
Hoop het voor jouw ook van niet, maar het kan wel, kan ook probleem met poort op switch zijn.
Natuurlijk kan het ook probleem met de desktop zijn, daarom zou ik eerst is met laptop ipv desktop testen.

Quote from: Siddartha on February 22, 2012, 11:57:06
beste is eigenlijk om PC met een switch of router te verbinden met de mediaplayer met andere kabels en kijken of je het probleem nog steeds hebt.
is het enkel icm de mediaspeler?
Misschien zit het probleem daarin

Precies, al die mogelijkheden ga ik morgenavond eens proberen!....ben benieuwd!

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

EJ

Quote from: andym on February 22, 2012, 11:23:42
Zou op zich ook een duplex setting kunnen zijn. Speel even met de instellingen (auto negotiation/100 full duplex) tis maar een suggestie, maar het is snel te proberen. Succes
Niet waarschijnlijk, daarvoor is de snelheid te hoog. :) Meestal zakt die dan terug naar kilobytes/s en het is dan een symmetrisch fenomeen.

@TS:
Niet aan QoS/ToS settings komen. Dat zou allemaal gewoon uit moeten staan.De switch kan gewoon als platte switch werken (tenzij je vlan's gebruikt, maar die mogen weer geen invloed op de snelheid hebben).

En hou ons op de hoogte. :)

jaco

Als een datatranfer de ene kant op het wel werkt en de andere kant op minder  zou het de kabel kunnen zijn.
Echter dan zou je het in de poort errors moeten kunnen zien (als je een managed switch hebt)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

migailov

Quote from: jaco on February 23, 2012, 07:08:13
Als een datatranfer de ene kant op het wel werkt en de andere kant op minder  zou het de kabel kunnen zijn.
Echter dan zou je het in de poort errors moeten kunnen zien (als je een managed switch hebt)

Thanks voor die tip! Ik ga er vanuit dat ik dat kan zien, alleen hoop ik niet dat de kabel stuk is. Zoals eerder gezegd alles zit weggewerkt in het huis tijdens de verbouwing, dus dat zou mooi zuur zijn!

katwax

Quote from: migailov on February 23, 2012, 10:56:09
Thanks voor die tip! Ik ga er vanuit dat ik dat kan zien, alleen hoop ik niet dat de kabel stuk is. Zoals eerder gezegd alles zit weggewerkt in het huis tijdens de verbouwing, dus dat zou mooi zuur zijn!
Heb thuis ook utp in de muur en bij 1 ervan had ik probleem dat hij wel netwerk zag, maar kon nooit verbinding krijgen.
Na wat testen bleek het de connector aan het einde van de utp kabel te zijn die niet meer goed dicht bleef, ik had zelfs al andere kabel gaan halen om erdoor te trekken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543