iRule ervaringen, verhalen

Started by CoSo, February 17, 2012, 22:43:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CoSo

Er is een nieuw board  ;D

Zal uit mijn topic even wat informatie of iRule hier plaatsen.

Heb zelf gekozen voor de basis setup:

Home


Watch TV








Televisie Gids


CoSo


CoSo

Activiteiten:

Watch Blu-ray


My Movies


Gebruik nu My Movies alleen voor blu-ray's, zoek nog een zelfde oplossing voor de films op de NAS.
My Movie kent namelijk geen films die nog niet uit zijn op BD of DVD.

CoSo


CoSo

#4
Quote from: hifivogel on February 16, 2012, 16:27:32
Het ziet er erg mooi uit en ik begin het steeds meer een uitdaging te vinden om er mee te beginnen. Maar ik heb nog een vraag over je opsomming.
Ik zie dat de Dune via HTTP werkt, maar IR voor de voeding. Wat bedoel je daar precies mee, voeding waarvoor.

Je TV werkt via RS232, hoe kom je aan die codes. Want ik zit er over te denken om de Primare SPA22 via RS232 te gaan sturen.

De Power on/off/toggle werkt niet via HTTP vandaar dat ik IR-oogje ingebouwd heb, het had eventueel ook met een KAKU stopcontact gekund of alles via IR.

De RS232 codes staan al in de database of er staan beschrijvingen op het net, ik heb beide gebruikt.

Quote from: hifivogel on February 17, 2012, 19:43:19
Waar heb je IP commando's gevonden in de database voor Dune. Als ik de devices opvraag geeft hij voor Dune alleen maar de IR codes.
Duni HTTP heet deze, Vendor: HDI, Type: Media Manager, Model: Dune Base

CoSo

Quote from: Kjelt on February 17, 2012, 09:00:17
Hoe ervaar je het eerst moeten unlocken van de iPad in de praktijk?

Gebruik zelf een leren smartcover en dan werkt het meteen, batterij van de iPad gaat best lang mee dus aanblijven zou ook kunnen wil het niet dat je dan een hoop extra licht hebt  ;)

Quote
Verder nog een paar vraagjes over de RS232 en prijzen:
-kun je zelf RS232 codes invoeren of ben je volledig afhankelijk van de database? Dus stel dat je zelf voor de hobbie ergens een RS232 string naar toe wilt sturen kan dat?

Nee je kan je eigen apparaat aanmaken en eigen RS232 codes invoeren, dacht dat ik hier een leek in was maar het is me zelf ook gelukt.
Genoeg RS232 codes en beschrijvingen te vinden op het net, al zijn het er weinig voor Europa, heb toch het idee dat het meer op US is gericht. (vb. Europese Pioneer vind je moeilijk terwijl er genoeg Pioneer Elite (US) staat)

Quote
-is het ook mogelijk informatie via RS232 van het apparaat terug te ontvangen en laten zien op de iPad?

Dit is mogelijk alleen heb ik zelf nog niet getest, heb zelf ook de gewone licentie.

Quote
-En de kosten wat ben je ongeveer kwijt aan SW en HW om RS232 naar een apparaat te kunnen sturen?

Software is $49,00 voor de gewone versie en $99,00 voor de Pro versie (2 weg)
Hardware Global cache GC100-6 is met 1 RS232 aansluiting en 3 IR  €135,00
GC100-12 is met 2 RS232 aansluitingen, 6 IR en 3 relay €260,00
iTach met RS232 of 3 IR is €113,00 - €125,00 - €136,00

Zelf heb ik tot nu toe 2 x GC100-6 en ga de Projector waarschijnlijk toch via IR aansluiten ivm de lange afstand en makkelijker wegwerken van de kabel, daarbij zijn er extra functies via RS232.

CoSo

Quote from: xynyx on February 17, 2012, 12:43:15
Dat ziet er allemaal profi uit. Heel mooi!!!
Heb je je Touch al kunnen laten terug praten met je iPad? Als je bv een track start dat je de verlopen tijd op je iPad te zien krijgt? Ben daar wel benieuwd naar. Heb het na heel veel zoekwerk voor elkaar kunnen krijgen op mijn Pronto. Was vooral een klus om dit stabiel te krijgen.

Ik zit nog maar steeds te wachten op Android Commandfusion, maar iRule ziet er ook mooi uit.

Suc6, met het verder "rommelen"!
Dit is eigenlijk allemaal standaard werk zie ook opmerking hierboven.

Was het maar waar dat ik het aan de praat kreeg zoals jij dat gedaan hebt.
Gebruik nu uit armoe de gewone web-page van Logitech Media Server

Nadeel is dat het verticaal scrollen niet werk Artiesten/Albums, moet je oplossen met zoek artiest.

Kan dus ook nergens HTTP commando's vinden voor de Squeezebox.

J.A.F._Doorhof

Misschien handig als je een "rundown" geeft van de intergratie van Mymovies ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CoSo

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 18, 2012, 08:53:26
Misschien handig als je een "rundown" geeft van de intergratie van Mymovies ?
Misschien een domme vraag maar wat is een rundown behalve een film en baseball term?

J.A.F._Doorhof

Een walkthrough :D
Een workflow :D

Of wel hoe je het voor elkaar moet krijgen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CoSo

ohhhh,

het is eigenlijk simpel je meld je aan bij MyMovies en download de app of installeer software op je pc om je database bij te houden.
Je krijgt automatisch ook een online bibliotheek.

In iRule maak je een lege pagina en add je een url die je even groot maakt als de pagina en voilà.

Indien nodig wil ik wel een kleine handleiding met foto's maken.
Dit geld trouwens ook voor de TelevisieGids alleen is dit al een bestaande website.

skank1

wat is irule ?  :-[
app voor ipad a la harmony?
moeten al je apparaten wifi ondersteunen? of gebeurd het via ir?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Durk

voor IR en RS232 moet je een apart kastje hebben. Als je apparaat Http ondersteund, is dat niet nodig. kastje is te koop bij ITC en is zeer betaalbaar.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

J.A.F._Doorhof

Aha, ik heb een oude Mymovies, vind de nieuwe helemaal niets.
Of iemand moet me hier een keer helpen :D
Heb alle films namelijk verspreid staan over verschillende HDDs en wil vrij kunnen verplaatsen en dat kan niet met de nieuwe.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CoSo

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 18, 2012, 13:58:15
Aha, ik heb een oude Mymovies, vind de nieuwe helemaal niets.
Of iemand moet me hier een keer helpen :D
Heb alle films namelijk verspreid staan over verschillende HDDs en wil vrij kunnen verplaatsen en dat kan niet met de nieuwe.
Ik gebruik het alleen voor me originele BD's

emeulen

Heeft iemand ervaring met de Pro versie van Irule, hierbij zou 2 weg communicatie mogelijk zijn en toegang tot meer gebruikersvelden.
Ik heb nu een afstandsbediening gemaakt met de basis versie, die er al heel aardig uitziet (heeft me wel aardig wat tijd gekost om deze te maken).
Heeft de Pro versie nu nog meerwaarde? Ik heb volgens mij geen apparaten die in 2 richtingen kunnen communiceren.


rickw

Quote from: Durk on February 18, 2012, 13:10:46
voor IR en RS232 moet je een apart kastje hebben. Als je apparaat Http ondersteund, is dat niet nodig. kastje is te koop bij ITC en is zeer betaalbaar.
Als ik er voor kies om het via wifi/http te doen. Dien ik dan nog wel/alleen de licentie aan te schaffen?


CoSo

De test licentie van iRule Builder werkt maar 10 dagen en daar zijn restricties aan verbonden.

Argon

Nog een vraagje voor de mensen die ervaring hebben met Irule. Als je een commando indrukt op uw Android device, zie je dit dan ook onmiddellijk "aankomen" op het toestel (tv,settopbox,...) of zit hier (af en toe) een vertraging op?

CoSo

zit wel een vertraging op als je dit hebt ingesteld, standaard geloof 0,2 seconden, dit zie je in praktijk dus niet.

frankp

Had in jouw eigen topic al even zitten lezen over irule, coso. Ik ga deze ook maar eens in de gaten houden, aangezien
er in juli een Kindle Fire mijn kant op komt om te gaan gebruiken als A/B.

Hoe zit het met de Itach en GC IR uitgangen, is het per oogje 1 apparaat of kan 1 oogje ook meerdere apparaten aansturen (denk dan bijvoorbeeld
aan de optionele IR blaster).

Ik hoop dat er tegen die tijd een goede 2-weg integratie is met de Dune, zodat ik mijn Yadis database kan uitlezen.
Weet iemand of er ook een integratie is/mogelijk is met Spotify?


Robert T

Begrijp ik nou goed dat je een HTTP pagina kan openen binnen iRule en op die manier My Movies bestuurd? en ook de Squeezebox?

Denk dat ik ook wel voor iRule ga, ben alleen nog aan het zoeken hoe ik m'n mac mini kan besturen vanuit iRule - de mini gebruik ik alleen voor audio, waarschijnlijk gewoon via iTunes met PureMusic.

ideeen? Als dit allemaal geen probleem is bestel ik het zooitje wel :)
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Kjelt

Vreemd dat de dure apparaten geen concurrent connections ondersteunen en hun goedkopere wel , wat is daar delogica achter

QuoteNote 3: iTach gateways support up to eight (8) concurrent connections, while the GC-100 series gateways support only one (1) connection at a time. If your controlled devices may require concurrent connections (two people may try to control a device at the same time, i.e. whole-house audio or lighting), you must use an iTach instead of a GC-100.

J.A.F._Doorhof

Zou het niet weten, maar feitelijk is het ook niet nodig om 2 apparaten door 2 mensen te laten bedienen in dezelfde set toch ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  1, 2012, 19:33:29
Zou het niet weten, maar feitelijk is het ook niet nodig om 2 apparaten door 2 mensen te laten bedienen in dezelfde set toch ?
Niet tegelijk maar je wilt bv wel dat het licht door je ipad en de ipod van je vriendin na elkaar kunnen worden bediend maar ik weet niet of de ipad connectie wel wordt vrijgegeven als je de app open laat staan? Zoals ik het lees mag er maar een apparaat connecten en dt zou voor domotica wel vervelend zijn.