Yippie

Author Topic: Streamen voor beginners.  (Read 198097 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline KayaRahnee

Re: Streamen voor beginners.
« Reply #650 on: August 10, 2019, 23:05:44 »
Ik heb er zelf een bloedhekel aan om mijn modem van de stroom te halen ivm wireless speakers bij mijn TV. Die raken volledig van slag. Wat jij hebt gedaan, deed ik voorheen ook weleens. Ik heb inmiddels in mijn modem mijn netwerkspelers een naam gegeven. Zodat ik daar altijd kan zien wat het juiste IP adres is. Is makkelijker.

Tsja, je zal intussen al wel hebben gelezen dat ik vrij weinig af weet van die dingen ... zo zou ik ook niet weten hoe ik in mijn Fritzbox mijn netwerkspelers een naam moet geven.
Omdat het me allemaal wel interesseert (maar ik er vaak niks van snap) zal ik misschien eens op zoek gaan hoe men zoiets klaarkrijgt.

Offline doorofnight

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 628
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #651 on: August 10, 2019, 23:42:35 »
Dacht ook net even met een nightly LMS te updaten, en doe het precies verkeerd om. Nu weer goed: eerst de debian installer, dan de all.deb. Zal wel weer goed komen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 4X JL Audio E112 subwoofers, Daphile Intel-NUC SSD streamer, MiniDSP2x4HD

Offline KayaRahnee

« Reply #652 on: August 22, 2019, 17:50:57 »
Het beeld van het scherm v/d Squeezebox Touch naar het TV scherm sturen / weergeven ... kan dat?

Offline Liko

« Reply #653 on: August 22, 2019, 23:23:54 »
Natuurlijk! Gewoon een camera ervoor zetten.

Offline KayaRahnee

« Reply #654 on: August 23, 2019, 00:35:17 »
Natuurlijk! Gewoon een camera ervoor zetten.
. Wel erg goede tip ... zelf bedacht ook?

Offline H B

« Reply #655 on: August 23, 2019, 07:57:06 »
Het beeld van het scherm v/d Squeezebox Touch naar het TV scherm sturen / weergeven ... kan dat?
Als je een android telefoon hebt en een chromecast dan kan het wel, op je android telefoon installeer je "Squeeze Ctrl" en daar zit een cast functie in.
Niet meer dan een screensaver helaas.
« Last Edit: August 23, 2019, 08:14:48 by H B »

Offline KayaRahnee

« Reply #656 on: October 8, 2019, 18:27:33 »
Ik test momenteel de gratis versie van Deezer op mijn SBT.
De enige functie die ik wil gebruiken is het zoeken naar artiesten.
Voor zover ik het begrijp moet dat via Deezer "SmartRadio" ... maar ... wanneer ik daar bvb. Hooverphonic ingeef krijg ik Agnes Obel te horen, na tig andere artiesten die de revue hebben gepasseerd komt het gevraagde Hooverphonic eindelijk aan de beurt. (En zo gaat dat ook steeds bij andere zoektermen).
Ik vind deze vorm van zoekfunctie niet logisch ... maar kan het anders bij Deezer?
Ik weet het niet, andere Deezer gebruikers kunnen mij misschien een en ander duidelijk maken.
Alvast bedankt.

Offline KayaRahnee

« Reply #657 on: October 30, 2019, 15:27:02 »
Ik test momenteel de gratis versie van Deezer op mijn SBT.
De enige functie die ik wil gebruiken is het zoeken naar artiesten.
Voor zover ik het begrijp moet dat via Deezer "SmartRadio" ... maar ... wanneer ik daar bvb. Hooverphonic ingeef krijg ik Agnes Obel te horen, na tig andere artiesten die de revue hebben gepasseerd komt het gevraagde Hooverphonic eindelijk aan de beurt. (En zo gaat dat ook steeds bij andere zoektermen).
Ik vind deze vorm van zoekfunctie niet logisch ... maar kan het anders bij Deezer?
Ik weet het niet, andere Deezer gebruikers kunnen mij misschien een en ander duidelijk maken.
Alvast bedankt.

Geen Deezer gebruikers op dit forum? ... Niemand die hier iets over kan vertellen?

Offline chansig

« Reply #658 on: October 30, 2019, 16:00:13 »
Via de laptop gewoon via zoeken en gevonden. Meest logische lijkt mij ook.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12, akoestische aanpassingen, BACCH software en het onmisbare REW.

Offline KayaRahnee

« Reply #659 on: October 30, 2019, 17:08:47 »
Ik wil Deezer via de Squeezebox Touch gebruiken, dus niet via Laptop PC.

Offline br@m

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 61
  • Science is progress
« Reply #660 on: October 30, 2019, 17:35:35 »
Geen Deezer gebruikers op dit forum? ... Niemand die hier iets over kan vertellen?

Wel Deezer (de gratis versie) en wel LMS maar geen SBT dus via de PC interface en dat wil jij niet.

Ik heb het overigens even geprobeerd via de PC interface, maar dan met de zoekterm 'beatles' en het eerste nummer dat speelt is 'Imagine' van John Lennon. Ik kan dara goed mee leven om niet te zeggen ik ben onder de indruk.

Ik kende deze mogelijkheid helemaal niet in de gratis Deezer dus bedankt voor de tip :D
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Offline KayaRahnee

« Reply #661 on: October 30, 2019, 17:51:54 »
Ik heb het overigens even geprobeerd via de PC interface, maar dan met de zoekterm 'beatles' en het eerste nummer dat speelt is 'Imagine' van John Lennon.

En hier is het eerste nummer bij ingeven "beatles"  "Let It Be".

Offline frank2

• .....THE SOUND..... ....EXPERIENCE....
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+6)
  • Total likes: 114
  • Music and my 3 girls, what else?
    • http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49503.0
« Reply #662 on: October 30, 2019, 17:58:30 »
Thanks, ik wist niet dat er gratis Deezer was, mijn moon streamer heeft Deezer standaard in de lijst zitten. Heb meteen een gratis abbo genomen, kan ik ook nieuwe muziek afspelen op mijn set ook al is t 128 kb
VV: Plinius m8 / EV: Plinius 103A/ Anthem MRX 700 /Usher 525 center / Usher X-708 / Pioneer LX58/ Cambridge Audio CXN V2 /C&D dac1 /  Mede8er / Panasonic 55ST60 isf gecal. / LS: Atlas Ascent 3.5/ coax: atlas mavros ultra/ Casseopia mono kristal interlinks /Black Power X1 gemod./ Samsung C1740- Caiway, AlphaCable SP 1005, Atlas, Supra HDMI kabel

Offline KayaRahnee

« Reply #663 on: January 14, 2020, 18:17:24 »
Ik heb mijn Synology Diskstation een QuickConnect ID gegeven, ingeschakeld dus.
Bedoeling hiervan is dat ik de muziek bestanden die op de mijn NAS staan vanop een andere locatie kan benaderen.
Het lukt na veel vijven en zessen om de muziekmap van de NAS te zien via de PC van vriend die op zijn locatie staat.
Maar nu weet ik niet hoe het verder moet ... het lukt me niet om de muziek af te spelen, kan iemand mij hierover informeren? 
Alvast bedankt.

Offline KayaRahnee

« Reply #664 on: January 18, 2020, 12:46:36 »
Ik heb mijn Synology Diskstation een QuickConnect ID gegeven, ingeschakeld dus.
Bedoeling hiervan is dat ik de muziek bestanden die op de mijn NAS staan vanop een andere locatie kan benaderen.
Het lukt na veel vijven en zessen om de muziekmap van de NAS te zien via de PC van vriend die op zijn locatie staat.
Maar nu weet ik niet hoe het verder moet ... het lukt me niet om de muziek af te spelen, kan iemand mij hierover informeren? 
Alvast bedankt.

Niemand hier die Quickconnect geactiveerd heeft op synology NAS?