Streamen voor beginners.

Started by KayaRahnee, February 15, 2012, 20:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Quote from: doorofnight on August 10, 2019, 22:47:21
Ik heb er zelf een bloedhekel aan om mijn modem van de stroom te halen ivm wireless speakers bij mijn TV. Die raken volledig van slag. Wat jij hebt gedaan, deed ik voorheen ook weleens. Ik heb inmiddels in mijn modem mijn netwerkspelers een naam gegeven. Zodat ik daar altijd kan zien wat het juiste IP adres is. Is makkelijker.

Tsja, je zal intussen al wel hebben gelezen dat ik vrij weinig af weet van die dingen ... zo zou ik ook niet weten hoe ik in mijn Fritzbox mijn netwerkspelers een naam moet geven.
Omdat het me allemaal wel interesseert (maar ik er vaak niks van snap) zal ik misschien eens op zoek gaan hoe men zoiets klaarkrijgt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

DofN

Dacht ook net even met een nightly LMS te updaten, en doe het precies verkeerd om. Nu weer goed: eerst de debian installer, dan de all.deb. Zal wel weer goed komen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

KayaRahnee

Het beeld van het scherm v/d Squeezebox Touch naar het TV scherm sturen / weergeven ... kan dat?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Liko

Natuurlijk! Gewoon een camera ervoor zetten.

KayaRahnee

Quote from: Liko on August 22, 2019, 23:23:54
Natuurlijk! Gewoon een camera ervoor zetten.
. Wel erg goede tip ... zelf bedacht ook?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H B

#655
Quote from: KayaRahnee on August 22, 2019, 17:50:57
Het beeld van het scherm v/d Squeezebox Touch naar het TV scherm sturen / weergeven ... kan dat?
Als je een android telefoon hebt en een chromecast dan kan het wel, op je android telefoon installeer je "Squeeze Ctrl" en daar zit een cast functie in.
Niet meer dan een screensaver helaas.

KayaRahnee

Ik test momenteel de gratis versie van Deezer op mijn SBT.
De enige functie die ik wil gebruiken is het zoeken naar artiesten.
Voor zover ik het begrijp moet dat via Deezer "SmartRadio" ... maar ... wanneer ik daar bvb. Hooverphonic ingeef krijg ik Agnes Obel te horen, na tig andere artiesten die de revue hebben gepasseerd komt het gevraagde Hooverphonic eindelijk aan de beurt. (En zo gaat dat ook steeds bij andere zoektermen).
Ik vind deze vorm van zoekfunctie niet logisch ... maar kan het anders bij Deezer?
Ik weet het niet, andere Deezer gebruikers kunnen mij misschien een en ander duidelijk maken.
Alvast bedankt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on October  8, 2019, 18:27:33
Ik test momenteel de gratis versie van Deezer op mijn SBT.
De enige functie die ik wil gebruiken is het zoeken naar artiesten.
Voor zover ik het begrijp moet dat via Deezer "SmartRadio" ... maar ... wanneer ik daar bvb. Hooverphonic ingeef krijg ik Agnes Obel te horen, na tig andere artiesten die de revue hebben gepasseerd komt het gevraagde Hooverphonic eindelijk aan de beurt. (En zo gaat dat ook steeds bij andere zoektermen).
Ik vind deze vorm van zoekfunctie niet logisch ... maar kan het anders bij Deezer?
Ik weet het niet, andere Deezer gebruikers kunnen mij misschien een en ander duidelijk maken.
Alvast bedankt.

Geen Deezer gebruikers op dit forum? ... Niemand die hier iets over kan vertellen?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Via de laptop gewoon via zoeken en gevonden. Meest logische lijkt mij ook.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KayaRahnee

Ik wil Deezer via de Squeezebox Touch gebruiken, dus niet via Laptop PC.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

br@m

Quote from: KayaRahnee on October 30, 2019, 15:27:02
Geen Deezer gebruikers op dit forum? ... Niemand die hier iets over kan vertellen?

Wel Deezer (de gratis versie) en wel LMS maar geen SBT dus via de PC interface en dat wil jij niet.

Ik heb het overigens even geprobeerd via de PC interface, maar dan met de zoekterm 'beatles' en het eerste nummer dat speelt is 'Imagine' van John Lennon. Ik kan dara goed mee leven om niet te zeggen ik ben onder de indruk.

Ik kende deze mogelijkheid helemaal niet in de gratis Deezer dus bedankt voor de tip :D
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

KayaRahnee

Quote from: br@m on October 30, 2019, 17:35:35
Ik heb het overigens even geprobeerd via de PC interface, maar dan met de zoekterm 'beatles' en het eerste nummer dat speelt is 'Imagine' van John Lennon.

En hier is het eerste nummer bij ingeven "beatles"  "Let It Be".
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

frank2

Thanks, ik wist niet dat er gratis Deezer was, mijn moon streamer heeft Deezer standaard in de lijst zitten. Heb meteen een gratis abbo genomen, kan ik ook nieuwe muziek afspelen op mijn set ook al is t 128 kb
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

KayaRahnee

Ik heb mijn Synology Diskstation een QuickConnect ID gegeven, ingeschakeld dus.
Bedoeling hiervan is dat ik de muziek bestanden die op de mijn NAS staan vanop een andere locatie kan benaderen.
Het lukt na veel vijven en zessen om de muziekmap van de NAS te zien via de PC van vriend die op zijn locatie staat.
Maar nu weet ik niet hoe het verder moet ... het lukt me niet om de muziek af te spelen, kan iemand mij hierover informeren? 
Alvast bedankt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on January 14, 2020, 18:17:24
Ik heb mijn Synology Diskstation een QuickConnect ID gegeven, ingeschakeld dus.
Bedoeling hiervan is dat ik de muziek bestanden die op de mijn NAS staan vanop een andere locatie kan benaderen.
Het lukt na veel vijven en zessen om de muziekmap van de NAS te zien via de PC van vriend die op zijn locatie staat.
Maar nu weet ik niet hoe het verder moet ... het lukt me niet om de muziek af te spelen, kan iemand mij hierover informeren? 
Alvast bedankt.

Niemand hier die Quickconnect geactiveerd heeft op synology NAS?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

DofN

Zijn er meer mensen die een melding krijgen op de LQBT dat Daphile moet worden bijgewerkt naar een nieuwere versie van LMS? Waarmee het niet mogelijk is om muziek te streamen?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

cfgr@home

Streaming kan op meerdere manieren - het voornaamste onderscheid: MET reclame-onderbrekingen (meestal gratis)  of ZONDER reklameonderbrekingen (meestal betalend).  :xmas:
Met reklame: Youtube, zowel voor muziek als voor video/film.
Zonder reklame: talloze streaming services.
Shoutcast is een leuke variante voor muziek omdat je kan kiezen uit duizenden 'zenders' en wellicht tienduizenden 'genres'.
Een andere variante zijn streaming radiostations via het Web - ik start regelmatig eens belgie.fm op daar staan zowat alle nationale en genre radiozenders te beluisteren. (ook nederland.fm, frankrijk.fm..enz....zijn via deze site bereikbaar) Nog een variante mits je beschikt over een satellietontvanger: ook hier duizenden radiostations en 'dedicated' muziekzenders.
Als spelers gebruik ik door elkaar Winamp, VLC, MPC-HT en Billyplayer. Je kan in alle players ook 'playlists' (*.PLS)  maken met je favoriete streamingstations.

Voor video/films is er Youtube Movies, VIMEO en enkele movie servers (met oudere maar GRATIS content)
Via mediasoftware (bv KODI, VLC) en de nodige "add-ons" of downloadable 'playlists" zijn ook vele duizenden GRATIS films/docu's/series te bekijken.

En ook op satelliet zijn er vele gratis filmzenders die 24/24 films uitzenden - met een (meestal aanwezige) NVR zijn die op te nemen voor latere viewing. Zij het wel met elke 10 minuten reklame.  :dry:

Voor échte beginners: https://www.youtube.com/results?search_query=free+full+movies  :pompom:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

twani

Blaas blaas kuch kuch, ff t stof van dit topic afblazen...

Vraagje;  kun je met een Squeezebox Touch gewoon internetradio luisteren zonder dat ergens LMS is geïnstalleerd ?

Of is LMS een minimum vereiste om een Squeezebox überhaupt te laten spelen?

Ik heb boven in m'n 2e luisterruimte geen computer staan en wil daar eigenlijk alleen internetradio luisteren.....

LMS kon tot niet zo heel lang geleden gewoon op m'n Synology NAS draaien maar die package wordt niet meer ondersteund door Syn.....

KayaRahnee

Quote from: twani on September  9, 2021, 21:09:00
Blaas blaas kuch kuch, ff t stof van dit topic afblazen...
Vraagje;  kun je met een Squeezebox Touch gewoon internetradio luisteren zonder dat ergens LMS is geïnstalleerd ?
Of is LMS een minimum vereiste om een Squeezebox überhaupt te laten spelen?
Ik heb boven in m'n 2e luisterruimte geen computer staan en wil daar eigenlijk alleen internetradio luisteren.....
LMS kon tot niet zo heel lang geleden gewoon op m'n Synology NAS draaien maar die package wordt niet meer ondersteund door Syn.....

Ik snap van dat LMS en Squeezebox gedoe nog steeds geen knars, werkt hier nog steeds niet optimaal, maar wat ik wel weet en heb laten uitvoeren is dat er een oplossing bestaat om LMS weer draaiende te krijgen op de Synology NAS.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

twani

Quote from: KayaRahnee on September  9, 2021, 21:35:03
Ik snap van dat LMS en Squeezebox gedoe nog steeds geen knars, werkt hier nog steeds niet optimaal, maar wat ik wel weet en heb laten uitvoeren is dat er een oplossing bestaat om LMS weer draaiende te krijgen op de Synology NAS.

Heb ik gelezen inderdaad, maar die ontwikkeling is in handen van één welwillende fanatieke persoon waarbij de functionaliteit continue "under investigation" is zeg maar...



KayaRahnee

Quote from: twani on September  9, 2021, 23:12:17
Heb ik gelezen inderdaad, maar die ontwikkeling is in handen van één welwillende fanatieke persoon waarbij de functionaliteit continue "under investigation" is zeg maar...

Voorlopig kan je er dan mee verder, toch.
Ik denk dat ik op termijn voor een Bluesound Vault zal gaan ... meer geschikt voor een digibeet als ik ... verwacht dat de Bluesound Vault een veel hogere plug&play factor heeft.
De SBT was prijs / kwaliteit dan wel een zeer goede koop, maar vergt te veel kennis om het naar behoren te laten werken. Zo ook de synology NAS.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H B

Quote from: twani on September  9, 2021, 23:12:17
Heb ik gelezen inderdaad, maar die ontwikkeling is in handen van één welwillende fanatieke persoon waarbij de functionaliteit continue "under investigation" is zeg maar...
De ontwikkeling word niet anders gedaan dan door welwillende fanatieke personen, als dat niet gebeurde dan kon je je squeezebox al lang geleden afschrijven het hele ecosysteem van LMS is door al deze ontwikkelingen alleen maar beter geworden zelfs https streams zijn tegewoordig geen probleem meer.
En mocht het op je syno niet lukken dan prop je ergens in je netwerk een pi met pycore er op en gaan met die banaan.

HJ

Quote from: twani on September  9, 2021, 21:09:00
Blaas blaas kuch kuch, ff t stof van dit topic afblazen...

Vraagje;  kun je met een Squeezebox Touch gewoon internetradio luisteren zonder dat ergens LMS is geïnstalleerd ?

Of is LMS een minimum vereiste om een Squeezebox überhaupt te laten spelen?

Ik heb boven in m'n 2e luisterruimte geen computer staan en wil daar eigenlijk alleen internetradio luisteren.....

LMS kon tot niet zo heel lang geleden gewoon op m'n Synology NAS draaien maar die package wordt niet meer ondersteund door Syn.....
Een CC audio is dan toch een simpele oplossing?

DofN

Of je gebruikt een NUC met Daphile. is LMS based. Je kan de SQBT dan ook gebruiken, maar ook direct streamen vanaf de NUC. Net wat je wilt. Ik vond LMS op een NAS veel gedoe, maar LMS op een NUC of LMS met de SQBT en een NUC prima te doen.

Ik weet niet of je Internetradio zonder LMS op een laptop of een NUC of een NAS kan luisteren. Ik heb altijd een NAS/NUC gebruikt. MAak een account aan op https://mysqueezebox.com/index/Home en verbind daarmee.. Misschien werkt het gewoon.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: DofN on September 10, 2021, 07:52:51
Of je gebruikt een NUC met Daphile. is LMS based. Je kan de SQBT dan ook gebruiken, maar ook direct streamen vanaf de NUC. Net wat je wilt. Ik vond LMS op een NAS veel gedoe, maar LMS op een NUC of LMS met de SQBT en een NUC prima te doen.

Ik weet niet of je Internetradio zonder LMS op een laptop of een NUC of een NAS kan luisteren. Ik heb altijd een NAS/NUC gebruikt. MAak een account aan op https://mysqueezebox.com/index/Home en verbind daarmee.. Misschien werkt het gewoon.

THX :)