Streamen voor beginners.

Started by KayaRahnee, February 15, 2012, 20:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H B

Jouw versie van LMS. voldoet niet Radio Paradise heeft minimaal versie 7.9 nodig via de volgende link kan je op je windows pc de laatste nightly binnenhalen http://downloads.slimdevices.com/nightly/7.9/sc/3eea4ceb145fd82f0dae30a980d75a11037e2ba6/LogitechMediaServer-7.9.2-1564464338.exe
Deze even installeren en dan zou het moeten werken.

Ron_Z

Je LMS versie is blijkbaar aan een update toe om deze app ermee te kunnen gebruiken. Je hebt een nieuwere LMS versie nodig voor Windows, zie http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.9 De eerste moet je hebben volgens mij in jouw situatie.

Ron_Z

Twee zielen, een gedachte hahaha.

KayaRahnee

#628
Bedankt mensen, na uitvoeren update krijg ik deze informatie te zien:

Logitech Media Server Versie: 7.9.2 - 1564464338 @ Tue Jul 30 07:38:13 WEDT 2019
Hostnaam: Eigenaar-PC
IP-adres van server: 192.168.178.22
HTTP-poortnummer van server: 9000
Besturingssysteem: Windows 7 - NL - cp1252
Platformarchitectuur: 8664
Perl-versie: 5.14.1 - MSWin32-x86-multi-thread
Audio::Scan: 0.95
IO::Socket::SSL: 2.024
Databaseversie: DBD::SQLite 1.58 (sqlite 3.22.0)
Totaalaantal herkende muziekspelers: 0

Waar kan ik nu controleren of RP in FLAC weergeeft?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Ron_Z

Ikzelf heb dan weer een stream toegevoegd aan mijn favorieten.

KayaRahnee

In LMS home staat RP niet, wanneer ik via zoeken ga vind die hem wel, echter kan ik daar buiten "afspelen" en "aan huidige playlist toevoegen"  verder niks mee.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Ron_Z

Radio Paradise zou moeten staan onder Home->Mijn toepassingen(My apps) zoals in screenshot 1. Bij selecteren van RP krijg je dan screenshot 2, etc. Als dit niet het geval is en je gecontroleerd hebt dat de app nog steeds correct geinstalleerd staat bij Instelling (settings)-> Plugins weet ik het verder ook niet meer.

KayaRahnee

Nee lukt niet, kan RP alleen vinden via "Favorieten" --> "op mysqueezebox.com" ... daar staan al mijn favvorieten radiozenders, incl. RP.
Krijg het dus niet klaar, maar zeker bedankt voor alle hulp.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Ron_Z

En je hebt gecontroleerd dat de RP plugin nog steeds onder de actieve plugins staat? Ik kan me voorstellen dat deze instelling verloren gegaan is bij de update van LMS.

KayaRahnee

Quote from: Ron_Z on July 30, 2019, 14:18:11
En je hebt gecontroleerd dat de RP plugin nog steeds onder de actieve plugins staat? Ik kan me voorstellen dat deze instelling verloren gegaan is bij de update van LMS.

Idd. daar staat die.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H B



Quote from: KayaRahnee on July 30, 2019, 13:31:46
Bedankt mensen, na uitvoeren update krijg ik deze informatie te zien:

Logitech Media Server Versie: 7.9.2 - 1564464338 @ Tue Jul 30 07:38:13 WEDT 2019
Hostnaam: Eigenaar-PC
IP-adres van server: 192.168.178.22
HTTP-poortnummer van server: 9000
Besturingssysteem: Windows 7 - NL - cp1252
Platformarchitectuur: 8664
Perl-versie: 5.14.1 - MSWin32-x86-multi-thread
Audio::Scan: 0.95
IO::Socket::SSL: 2.024
Databaseversie: DBD::SQLite 1.58 (sqlite 3.22.0)
Totaalaantal herkende muziekspelers: 0

Waar kan ik nu controleren of RP in FLAC weergeeft?

Bij het "Totaalaantal herkende muziekspelers:" staat 0 dat houd in dat er door LMS. geen enkele speler gevonden is nu is mijn vraag dan ook waar speel je je muziek op af?


KayaRahnee

#636
Quote from: H B on July 30, 2019, 14:51:00

Bij het "Totaalaantal herkende muziekspelers:" staat 0 dat houd in dat er door LMS. geen enkele speler gevonden is nu is mijn vraag dan ook waar speel je je muziek op af?

Tsja, dat begrijp ik ook niet, ik speel mijn muziek zowel van de NAS als internetradio via mijn squeezebox touch.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Ron_Z

Quote from: KayaRahnee on July 30, 2019, 15:01:09
Tsja, dat begrijp ik ook niet, ik speel mijn muziek zowel van de NAS als internetradio via mijn squeezebox touch.
De muziek die op je NAS staat speel je niet af met LMS op je Touch. De Touch gebruik je alleen voor internetradio. Begrijp ik dit nu zo goed?

KayaRahnee

Quote from: Ron_Z on July 30, 2019, 15:09:14
De muziek die op je NAS staat speel je niet af met LMS op je Touch. De Touch gebruik je alleen voor internetradio. Begrijp ik dit nu zo goed?

Neen, zowel de muziek die op mijn NAS staat alsook internetradio speel ik af via de SBT.
Ik denk dat al dat digi gedoe hier een bende ongeregeld is.
Het lukt me om de SBT te gebruiken, veel verder reikt mijn kennis nog steeds niet. (blijkbaar niet mijn ding dat gedoe met digi apparaten, zoveel mogelijkheden, zoveel in te stellen ...)
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Ron_Z

Kaya, ik heb dit hele draadje van je maar eens doorgenomen. Ik begrijp hieruit dat je een Synology NAS hebt.

Ik krijg nu het idee dat, via het stappenplan uit de link van het internetradio radio topic, je een LMS Windows versie geinstalleerd hebt en deze netjes ingesteld hebt voor de RP app. Maar als jij inderdaad via de Synology NAS je muziek afspeelt heb jij op de NAS zelf ook een versie van LMS draaien. En in die NAS-versie van LMS moet je de RP app installeren/activeren. En eventueel naar een LMS versie 7.9.1. of hoger updaten. Het is dan de LMS versie op de NAS die (terecht) aangeeft dat je RP app er niet is.... Dit zou dan ook verklaren waarom je Windows LMS geen aangesloten speler kan vinden, zoals H B net scherp opmerkte. Want die maakt dan verbinding met je NAS-versie van LMS.

Ikzelf weet erg veel van/over QNAP apparaten en applicaties. En principieel is er niet veel verschil met Synology. Maar omdat je overduidelijk aan de hand meegenomen moet worden (waar niets mis mee is, begrijp me aub niet verkeerd) lijkt het me beter dat iemand anders die LMS op een Synology geinstalleerd heeft het hier verder overneemt als je LMS daarop ge-update moet worden.

KayaRahnee

Quote from: Ron_Z on July 30, 2019, 16:02:58
Kaya, ik heb dit hele draadje van je maar eens doorgenomen. Ik begrijp hieruit dat je een Synology NAS hebt.
Ik krijg nu het idee dat, via het stappenplan uit de link van het internetradio radio topic, je een LMS Windows versie geinstalleerd hebt en deze netjes ingesteld hebt voor de RP app. Maar als jij inderdaad via de Synology NAS je muziek afspeelt heb jij op de NAS zelf ook een versie van LMS draaien. En in die NAS-versie van LMS moet je de RP app installeren/activeren. En eventueel naar een LMS versie 7.9.1. of hoger updaten. Het is dan de LMS versie op de NAS die (terecht) aangeeft dat je RP app er niet is.... Dit zou dan ook verklaren waarom je Windows LMS geen aangesloten speler kan vinden, zoals H B net scherp opmerkte. Want die maakt dan verbinding met je NAS-versie van LMS.
Ikzelf weet erg veel van/over QNAP apparaten en applicaties. En principieel is er niet veel verschil met Synology. Maar omdat je overduidelijk aan de hand meegenomen moet worden (waar niets mis mee is, begrijp me aub niet verkeerd) lijkt het me beter dat iemand anders die LMS op een Synology geinstalleerd heeft het hier verder overneemt als je LMS daarop ge-update moet worden.

Oeps, ik was blijkbaar vergeten te vermelden dat het idd. om een synology 212+ NAS ging, excuses.
LMS is daar ook geïnstalleerd. (o.a. daarom vermelde ik in vorige reactie "bende ongeregeld" ... ik weet niet meer wat ik waar kan /moet vinden/zoeken).
Ik ben al op zoek geweest naar update LMS voor de synology, en ben hier terechtgekomen https://michaelsonntag.net/lms-7-9-2-auf-synology-nas-installieren/
Je zal intussen al wel begrijpen dat dit chinees voor me is. Ik heb zoals je terecht opmerkt handje vasthouden in deze nodig.
Ik wil jullie toch nog eens bedanken om jullie inzet om me met raad en daad bij te staan, merci.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H B

#641
Net als Ron-Z tot een jaar terug een QNAP gebruikt maar heb toch even voor jou gekeken en een topic gevonden op het squeezebox forum waar in de eerste post word uitgelegd hoe te werk te gaan op een Synology https://forums.slimdevices.com/showthread.php?108960-Synology-7-9-2-packages
In 1 van de laatste posts staat er dat het pakket 3 dagen geleden is bijgewerkt. Alles wel in het engels ik weet niet of dat een probleem is.

KayaRahnee

Bedankt voor het zoekwerk HB.
Ik was deze tijdens mijn zoektocht ook al tegengekomen, geprobeerd om eraan uit te geraken en dus te installeren ... echter omdat ik vaak niet weet waar ik bij bezig ben (gebrek aan kennis) toch maar niet aangedurfd om "te proberen" (onzekerheid neemt dan dus de bovenhand).
Maar ik ga eens vragen aan de zoon van vrienden (IT er) of hij eens wil/kan langskomen ... dan kan hij de uitleg van op het squeezebox forum doornemen en eventueel voor mij uitvoeren.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

En 't is me gelukt ... eerst LMS geupdate naar versie 7.9.2
Dan Radio Paradise naar actieve plugin verplaatst.
Instellingen bestandsformaat FLAC wat aangepast.
Dan Main Mix en FLAC Regular Stream geselecteerd, klaar.
Bedankt voor jullie hulp.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

H B

Mooi dat je het uiteindelijk werkend hebt, veel plezier ermee.

KayaRahnee

Merci, deze morgen duurde het wel eentijdje voor de RP Flac versie weer te zien was op de SBT ... uiteindelijk verscheen die plots toch weer.
Het blijft soms toch een mysterie ...
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#646
Vandaag bij opstarten SBT lukte het deze niet om mijn favorieten te vinden, steeds melding "connect timed out".
Zijn er hier nog Squeezebox Touch gebruikers die weten wat er hier aan het handje kan zijn?

Meldingen die ik krijg zijn:
Ping mysqueezebox.com (34.244.221.148) niet oke.

Via server info:
Kan ping niet uitvoeren.

Iets verder staat dan weer: ping ok.

ik kwam juist tot de vaststelling dat ik in 't verleden nog zo'n probleem hier heb aangekaart, oplossing bleek toen de modem van de stroom halen ... dus nu ook gedaan, echter zonder resultaat.

Allemaal nogal verwarrend, toch.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

DofN

Misschien is je modem even uit geweest, of je SQBT zelf en heeft hij een nieuw plekje in je netwerk gevonden. Wat je het beste kan doen is via je netwerkverbinding in Windows op zoek gaan naar je Squeezebox LMS en daar starten. En anders via je modem het juiste IP-adres opzoeken, kopiëren en plakken in je browser.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

KayaRahnee

Quote from: doorofnight on August 10, 2019, 22:27:01
Misschien is je modem even uit geweest, of je SQBT zelf en heeft hij een nieuw plekje in je netwerk gevonden. Wat je het beste kan doen is via je netwerkverbinding in Windows op zoek gaan naar je Squeezebox LMS en daar starten. En anders via je modem het juiste IP-adres opzoeken, kopiëren en plakken in je browser.

Omdat ik zeker wou zijn dat het definitief was opgelost hier nog niet gepost ... probleem is intussen opgelost ...
Oplossing was toch de modem van de stroom halen, maar de volgorde van opstarten moet blijkbaar nogal juist zijn ...
Dus, modem en SBT van de stroom gehaald, na een tijdje modem weer terug opstarten en wachten tot deze volledig opgestart is, daarna pas de SBT terug aanzetten ... toen was het probleem weer van de baan.
Had het eerst andersom gedaan ... maar dat werkte niet.
Hoe zoiets te verklaren is weet ik niet.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

DofN

Ik heb er zelf een bloedhekel aan om mijn modem van de stroom te halen ivm wireless speakers bij mijn TV. Die raken volledig van slag. Wat jij hebt gedaan, deed ik voorheen ook weleens. Ik heb inmiddels in mijn modem mijn netwerkspelers een naam gegeven. Zodat ik daar altijd kan zien wat het juiste IP adres is. Is makkelijker.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software