Streamen voor beginners.

Started by KayaRahnee, February 15, 2012, 20:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ll0ll

De fx160 heeft -voor zover ik heb gezien en heb gelezen- geen fan.
Kan niet wachten, nogmaals bedankt voor deze tip! :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

br@m

Geen dank.

Laat even weten als je het draaiend hebt.

Vind ik wel leuk.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

ll0ll

Ben (alvast) nog even benieuwd, de fx160 die ik ga kopen heeft een 160gb hd. Kan ik mijn muziek ook op die hd zetten en het direct vanaf de fx160 afspelen? Dus zonder het vanaf mn nas te streamen?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

br@m

Quote from: ll0ll on May  4, 2016, 21:12:25
Ben (alvast) nog even benieuwd, de fx160 die ik ga kopen heeft een 160gb hd. Kan ik mijn muziek ook op die hd zetten en het direct vanaf de fx160 afspelen? Dus zonder het vanaf mn nas te streamen?

Ja dat kan. Je kan een samba server aanzetten en zo de interne disk delen in je netwerk en dan eenvoudig je muziek er naartoe kopiëren.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

ll0ll

#504
Ik heb als test daphile op een usb stick gezet en daarmee mijn laptop opgestart.
Gaat allemaal goed, daphile wordt ingeladen, wifi kan ik instellen en ik kan daphile benaderen via de browser van mijn iPad.
Alleen lijkt de antimode nog geen geluid te ontvangen. Ik heb de laptop via usb met de anti mode aangesloten.
Is het misschien nodig om een usb uitgang van de laptop toe te wijzen? Of worden alle usb uitgangen van de laptop door daphile gebruikt?

Edit: ah hij doet t! Rechtsonderaan moest ik de antimode selecteren.
Nice!!

En ook squeezepad kan de daphile benaderen. Erg nice dit alles!!
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

ll0ll

#505
Heb de Dell FX160 thin client binnen en kan de Dell netjes booten met de Daphile USB die ik heb gemaakt.

Alleen als Daphile boot, moet ik F1 indrukken om naar de settings te gaan.
Echter lijkt de toestenbord op dat moment nog niet geinitialiseerd te zijn; hij werkt simpelweg nog niet (capslock lampje bv gaat ook niet aan).

Ik heb alle USB poort al geprobeerd, heb ook al een female>ps2 stekker gebruikt, helpt ook niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Op dit punt dus:

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

ll0ll

Heb inmiddels contact gehad met de ontwikkelaar, hij heeft een nieuwe testversie voor me gemaakt waarbij dit probleem getackeld is.  :headbanging:
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

br@m

De support van Kimmo is inderdaad erg goed.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

emeulen

k heb in 2014 Audrvana Pro aangeschaft. Ik heb de 1.x versie. Enkele weken na de aankoop van 70 euro kwam er een tweede versie uit. Door andere versies van Itunes is de 1.x versie nu niet meer werkzaam. Audirvana biedt geen oplossing, behalve het upgraden voor 35 euro.
Zij geven Apple de schuld van het niet meer werken van het oude programma.
Wat kan ik hier tegen doen?

br@m

#509
Quote from: emeulen on June  8, 2016, 19:48:50
k heb in 2014 Audrvana Pro aangeschaft. Ik heb de 1.x versie. Enkele weken na de aankoop van 70 euro kwam er een tweede versie uit. Door andere versies van Itunes is de 1.x versie nu niet meer werkzaam. Audirvana biedt geen oplossing, behalve het upgraden voor 35 euro.
Zij geven Apple de schuld van het niet meer werken van het oude programma.
Wat kan ik hier tegen doen?

Teruggaan naar een oudere versie van iTunes waar mee Audirvana 1.0 wel werkt?
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

martin778

#510
Ik heb zojuist Daphile geinstalleerd via Virtualbox en de netwerkadapters gekoppeld aan elkaar zodat ik vanaf de host PC er bij kan - het voelt weer als thuis!
Het interface lijkt sprekend op die van de Squeezebox/LMS, zelfs de plugins zijn hetzelfde en kun je ze vanaf de site van Logitech downloaden.

Nu nog een fatsoenlijke HTPC in elkaar flansen met een USB output kaartje en hopelijk kan ik weer fatsoenlijk streamen. O0 O0 O0


KayaRahnee

Quote from: martin778 on August 11, 2016, 00:05:14
Ik heb zojuist Daphile geinstalleerd via Virtualbox en de netwerkadapters gekoppeld aan elkaar zodat ik vanaf de host PC er bij kan - het voelt weer als thuis!
Het interface lijkt sprekend op die van de Squeezebox/LMS, zelfs de plugins zijn hetzelfde en kun je ze vanaf de site van Logitech downloaden.
Nu nog een fatsoenlijke HTPC in elkaar flansen met een USB output kaartje en hopelijk kan ik weer fatsoenlijk streamen. O0 O0 O0

martin778,
Lijkt erg interessant wat je hebt gedaan, er zullen zeker geïnteresseerden voor zijn om zoiets op te zetten.
Alleen is het mij niet allemaal duidelijk ......
"Daphile geïnstalleerd via Virtualbox"
Zelf begrijp ik dat Daphile een muziek server is.
"Virtualbox" ...... ??? besturingssysteem ??? (Computers zijn toch al voorzien van een besturings systeem denkt deze digibeet dan) ::)
Misschien kan / wil jij hier nog één en ander verduidelijken ....... "streamen voor beginners hé"  ;)
Alvast bedankt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

martin778

#512
Wat ik dus heb gedaan is niks anders dan een sandbox omgeving ingericht waarmee ik kan kijken of ik iets met Daphile kon, het heeft naast onderzoek geen toegevoegde waarde behalve dat je dus op die manier naar alle internetradio's kunt luisteren.

Daphile kun je hier gratis downloaden, het is een heel klein OS van geen 200MB: https://www.daphile.com/#download
Virtualbox waarmee je OS in OS kunt installeren, oftewel virtualiseren is ook gratis te downloaden: https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Hoe je Daphile in VBox moet installeren kun je hier lezen, alleen dan kies je "Linux (Other) 64bit" uit de lijst ipv. Windows:
https://docs.oracle.com/cd/E26217_01/E26796/html/qs-create-vm.html
Wat ik je adviseer is om bij het aanmaken van de virtuele HDD waar Daphile op komt, altijd vaste grootte te kiezen.

Daphile server zelf heeft geen eigen user interface dus je moet het extern via het netwerk bedienen, hetzelfde als bij Squeezebox behalve dat LMS niet als OS maar als een standalone applicatie draaide.

Het trucje is om de virtuele netwerkkaart van Virtualbox te bridgen met de fysieke netwerkkaart van de host zodat je vanaf de host bij Daphile kunt via het lokale IP adres.
Dat kun je bij de instellingen van VB vinden onder netwerk, je kiest dan "Network Bridge Adapter" en kiest daaronder je 'echte' netwerkkaart:



Daarna kun je het IP van Daphile (wordt op het scherm getoond) intikken in je webbrowser en krijg je hetzelfde scherm als wat ik eerder postte.

KayaRahnee

Iemand een idee of het mogelijk is dat:
Installeren van een driver op een DAC ervoor kan zorgen dat zowel de optische als de coaxiale aansluitingen niet meer werken?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Oplossing voor volgend probleem gezocht.
MediaMonkey is geïnstalleerd.
Wanneer ik een cd in de cd lader van de laptop doe en op Audio-CD kopiëren klik (optie CD rippen vind ik niet) krijg ik steeds melding "Er werd geen Audio CD gevonden. Laad een Audio-CD"
Meerdere CD tjes geprobeert.
Doe ik iets fout .... extra programma installeren of ? ? ?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on November 19, 2016, 14:52:08
Oplossing voor volgend probleem gezocht.
MediaMonkey is geïnstalleerd.
Wanneer ik een cd in de cd lader van de laptop doe en op Audio-CD kopiëren klik (optie CD rippen vind ik niet) krijg ik steeds melding "Er werd geen Audio CD gevonden. Laad een Audio-CD"
Meerdere CD tjes geprobeert.
Doe ik iets fout .... extra programma installeren of ? ? ?

Aanvullend op voorgaande post:
MediaMonkey "Free" is een wat ongelukkig gekozen naam en wel voor volgende reden:
Bij de free versie kan je 30 dagen gebruik maken van de rip functie, daarna moet men, indien met het programma toch wil blijven gebruiken, over naar de betalende "Gold" versie.
Vandaar dat ik hier de functie Audio -CD rippen niet meer in de taakbalk staat.

Intussen eens verder gaan kijken naar andere rip programma's, voor mij is het belangrijk om via een stap per stap uitleg de nodige handelingen voor downlaoden en instellen te kunnen uitvoeren.
Dit vond ik voor Exact Audio Copy:
http://www.rhagedoorn.nl/
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#516
Vandaag poging gedaan om CD te rippen met EAC.
1ste CD John Hiatt / The best off: rip gelukt, maar .... de enige info die ik op het Squeezebox scherm zie zijn de titels v/d nummers.
Tot mijn grote verbazing stel ik vast na rip 2de CD Vangelis / Albedo dat de nummers niet te vinden zijn en dat op het Squeeze scherm "Vangelis" echter wel staat vermeld en waar ik de CD van John Hiatt terugvind. ??? :huh2: ::)
Duidelijk dat het me nog niet lukt, map niet correct aangemaakt, andere fouten (instellingen? ? ?) wie kan wat bijsturen?

Link:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116794.msg2991404
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Blijkbaar leest niemand meer nog mee .... niemand hier met ervaring CD 'tjes rippen / Exact Audio Copy?

Ik probeer al een aantal dagen Exact audio Copy instellingen in orde te krijgen, echter wil het maar gedeeltelijk lukken.
Ik heb EAC al wel 10 keer verwijderd en terug gedownload.
Juist nog maar eens een CD geript ... WAV is het resultaat, terwijl .flac is ingesteld.

Waar ik verder nog tegenaan loop:
Ik dacht te hebben begrepen dat er in EAC automatisch mappen worden gemaakt zodat het allemaal wat overzichtelijk blijft, maar wanneer ik een paar CD tjes heb geript merk ik chaos m.b.t. mappenstructuur.
Heb de rips zowel direct op de NAS alsook eerst in een map van de harde schijf geplaats, resultaat is hetzelfde.(geen duidelijke / overzichtelijke mappen structuur).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Rudi64

Quote from: KayaRahnee on December  1, 2016, 18:12:43
Blijkbaar leest niemand meer nog mee .... niemand hier met ervaring CD 'tjes rippen / Exact Audio Copy?

Ik probeer al een aantal dagen Exact audio Copy instellingen in orde te krijgen, echter wil het maar gedeeltelijk lukken.
Ik heb EAC al wel 10 keer verwijderd en terug gedownload.
Juist nog maar eens een CD geript ... WAV is het resultaat, terwijl .flac is ingesteld.

Waar ik verder nog tegenaan loop:
Ik dacht te hebben begrepen dat er in EAC automatisch mappen worden gemaakt zodat het allemaal wat overzichtelijk blijft, maar wanneer ik een paar CD tjes heb geript merk ik chaos m.b.t. mappenstructuur.
Heb de rips zowel direct op de NAS alsook eerst in een map van de harde schijf geplaats, resultaat is hetzelfde.(geen duidelijke / overzichtelijke mappen structuur).

flac.exe gedownload en geinstalleerd?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

KayaRahnee

Quote from: Rudi64 on December  1, 2016, 18:23:01
flac.exe gedownload en geinstalleerd?

Ik zou niet weten hoe dat moet.
Ik dacht dat dat in EAC moet worden ingesteld, wat ik ook heb gedaan.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Rudi64

Download de flac.exe, unzip deze en plaats deze waar je die gemakkelijk terug vind.
Volg stap 8, en dan moet het lukken.

http://rip59.dk/EACFlac/EACFlacRipping.html
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

KayaRahnee

Quote from: Rudi64 on December  1, 2016, 18:52:20
Download de flac.exe, unzip deze en plaats deze waar je die gemakkelijk terug vind.
Volg stap 8, en dan moet het lukken.
http://rip59.dk/EACFlac/EACFlacRipping.html

Oké, dankjewel.
Zelf snap ik daar weinig van, morgen eens hulp vragen aan buurjongen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: Rudi64 on December  1, 2016, 18:52:20
Download de flac.exe, unzip deze en plaats deze waar je die gemakkelijk terug vind.
Volg stap 8, en dan moet het lukken.
http://rip59.dk/EACFlac/EACFlacRipping.html

Moet ik alleen flac.exe downloaden of ook dat wnaspi32.dll ?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Rudi64

Quote from: KayaRahnee on December  1, 2016, 19:25:49
Moet ik alleen flac.exe downloaden of ook dat wnaspi32.dll ?

Voor zo ver ik weet alleen de flac.exe, zo werkt het toch bij mij.
Success!
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

KayaRahnee

Quote from: Rudi64 on December  1, 2016, 19:50:24
Voor zo ver ik weet alleen de flac.exe, zo werkt het toch bij mij.
Success!

Hopelijk lukt het hier dan ook zo.
Bedankt voor de hulp.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.