Streamen voor beginners.

Started by KayaRahnee, February 15, 2012, 20:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KayaRahnee

Probleem ........ telkens wanneer ik na een tijdje de Squeezebox touch niet meer te hebben gebruikt geeft deze telkens problemen.
Momenteel merk ik dat wanneer ik de functie "radio" wil gebruiken ik op het volgende uitkom:
Via Radio --> Lokaal heb ik enkel en alleen de keuze "stations "en helemaal bovenaan zie ik "Charleroi" ......., en zo krijg ik dan (natuurlijk) een beperkte zenderlijst.
Vroeger had ik daar o.a. de mogelijkheid om via lokaal een regio te kiezen (Brussel / Gent / Hasselt enz .....)
Heb al fabrieksinstellingen herstellen gedaan maar dat heeft geen zin.
Heb veel zin om dat ding tegen de muur te kwakken, maar dat zal het probleem ook niet oplossen, dus daarom toch maar weer op zoek naar een oplossing.
Wie weet wat er nu weer niet goed zit?
Alvast bedankt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on March 26, 2016, 18:49:13
Probleem ........ telkens wanneer ik na een tijdje de Squeezebox touch niet meer te hebben gebruikt geeft deze telkens problemen.
Momenteel merk ik dat wanneer ik de functie "radio" wil gebruiken ik op het volgende uitkom:
Via Radio --> Lokaal heb ik enkel en alleen de keuze "stations "en helemaal bovenaan zie ik "Charleroi" ......., en zo krijg ik dan (natuurlijk) een beperkte zenderlijst.
Vroeger had ik daar o.a. de mogelijkheid om via lokaal een regio te kiezen (Brussel / Gent / Hasselt enz .....)
Heb al fabrieksinstellingen herstellen gedaan maar dat heeft geen zin.
Heb veel zin om dat ding tegen de muur te kwakken, maar dat zal het probleem ook niet oplossen, dus daarom toch maar weer op zoek naar een oplossing.
Wie weet wat er nu weer niet goed zit?
Alvast bedankt.

Gisteren en vandaag zelf nog verder op zoek gegaan naar oplossing voor het internet radio probleem bij de SBT ...... veel gaan zoeken in allerlei instellingen enz....
Deels heb ik het probleem kunnen oplossen, maar er zijn nu alweer andere problemen opgedoken....... heb al langer de indruk dat zo'n Squeezebox steeds andere zorgen nodig heeft ......

   Waar ik nu tegenop loop is o.a.

1)Moet nu steeds handmatig overschakelen via "collectie wisselen" om naar de "radio" te gaan of naar mijn muziekmap te gaan
   (ging voordien automatisch).

2)in LMS configuratiescherm zie ik via "status" melding: "De server is actief".
   Wanneer ik dan naar "informatie" kijk krijg ik melding:  ....... "geen statusinfo" ..... LMS moet actief zijn om info te krijgen ......
   ik kan (alweer) niet meer volgen. Zo dubbelzinnig allemaal.

Enfin, idee om voor wat anders te gaan word hierdoor steeds maar sterker ......


Welk apparaat zou een goede keuze voor me zijn rekening houdend met volgende wensen:

Natuurlijk eenvoudig in gebruik en instellen.
Liefst audio / video streamer in één.
Internetradio.
Spotify (of andere) mogelijk.
(Audio streaming belangrijker als video).

Zelf denk ik richting Apple TV / WD TV Live / Google Chromecast.

Heb een: tablet (android)
             Iphone 4s
             Laptop windows 7.
             Synology NAS (geen bezwaar om te worden vervangen door harde schijf indien nodig).
             Eastern Electric DAC. (geen bezwaar om te vervangen).
             Aune T1 MK2 TUBE USB DAC.

Wie helpt me (weer) op weg ...... Bedankt.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#477
Voor de beginnende streamer .....
Intussen een Chromecast getest ...... en zelf eentje (CC2) in bestelling.
Eerste indrukken van de Chromecast (test exemplaar = 1ste generatie) ......
Installeren gaat eenvoudig.
In vergelijk tot de HTPC en OpenElec was de CC snel klaar voor gebruik.
De menustructuur moet ik nog wat wennen, maar dat is bij elk apparaat natuurlijk zo.

Klank / beeld vergelijking dan:
Tot mijn grote verbazing heb ik mooier / duidelijker, dus beter beeld via de CC als via de HTPC.
Omdat ik niet in de mogelijkheid ben om direct over te schakelen v/d CC naar de HTPC en vice versa is het niet altijd even duidelijk te horen maar ik heb ook hier toch de indruk dat de CC ook het geluid net iets beter weergeeft, geen supergrote verschillen maar toch.
Rekening houdende dat ik nu de eerste generatie Chromecast hier heb als test apparaat verwacht ik nog wat vooruitgang bij gebruik van de nieuwe versie (CC2).

Eindelijk een budget vriendelijk apparaat gevonden met een zeer hoog "plug & play" gehalte met een mooie beeld- en een acceptabele klank-weergave.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

ll0ll

He getver, ik heb al jaaaren een squeezebox receiver waarmee ik flacs op mijn set afspeel, maar om de 1 of andere reden krijg ik de receiver niet meer in mijn netwerk als mzieksysteem. Wat ik ook doe, de receiver wordt niet meer gevonden.

Naja, misschien is het ook wel een keer tijd voor iets anders. Maar wat is een goed alternatief voor een squeezebox receiver? Mijn enige eisen zijn dat het apparaat flacs van mn nas naar mn (digitale) voor versterker kan sturen en dat ik het apparaat via mn iPad kan bedienen. En t zou ook nog leuk zijn als ik er tunein mee kan ontvangen.

Wat moet ik hebben? :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

ll0ll

Ik ben er al uit, denk ik.
Ik ga een Apple TV kopen, daarmee kan ik via de DS audio app mn muziek via Airplay naar de Apple TV sturen die het signaal vervolgens optisch naar mn digitale voorversterker stuurt. :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

RZeemering

weet je zeker dat je via die weg FLACS kunt afspelen?
Apple doet niet aan FLAC toch?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Siddartha

Je device speelt t af en de atv ontvangt alleen wen audio stream (lijkt me)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Alco

Ik heb ook jarenlang een Squeezebox gebruikt, en heb sinds een maandje of 1,5 nu een Sonos Connect.
Super simpel te installeren, (binnen 2 minuten had ik 't werkend) stabiel, intuïtieve app, speelt Flac, Spotify, you name it! :smile:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Bama

#483
Quote from: Alco on May  3, 2016, 07:12:30
Ik heb ook jarenlang een Squeezebox gebruikt, en heb sinds een maandje of 1,5 nu een Sonos Connect.
Super simpel te installeren, (binnen 2 minuten had ik 't werkend) stabiel, intuïtieve app, speelt Flac, Spotify, you name it! :smile:

24bit ;)

Alco

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Bama

Dat lukt niet, maar verder gewoon een fijn systeem hoor en in mijn geval ook vele malen stabieler dan een squeezebox maar squeezebox heeft me destijds wel enthousiast gemaakt betreffende streamen.

ll0ll

lastig hoor. Nu ik de squeezebox niet meer in mijn muzieksysteem overzicht krijg (en ik het ook een beetje zat ben met die squeezebox) vind ik het tijd voor iets anders.
Maar ben er niet uit of ik nu een Apple TV moet nemen, of die Sonos connect.
Die Sonos is wel iets duurder dan de Apple TV.
En ben er ook niet 100% achter of wat ik wil (afspelen van flacs vanaf nas, besturing via DS audio, met digitaal uit naar mn digitale voorvesterker) wel kan met de Apple TV...
Met de Sonos lijkt me dit geen probleem. Toch?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Alco

#487
Ik heb mijn Sonos 2e hands gekocht voor € 225,-  Ze worden regelmatig op Marktplaats aangeboden.
Of je kunt wachten tot bijvoorbeeld de Mediamarkt weer zo'n 21%btw kortingsactie houd. Dan kost een Sonos iets meer dan € 300,- nieuw. 

Quoteafspelen van flacs vanaf nas, besturing via DS audio, met digitaal uit naar mn digitale voorvesterker) wel kan met de Apple TV...
Met de Sonos lijkt me dit geen probleem. Toch?
Afspelen van Flac is bij Sonos geen probleem, digitaal uit naar voorversterker is ook geen probleem.
Besturing via DS audio zegt me eerlijk gezegd niets. :unsure:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

ll0ll

#488
Ah, ik bedoelde eigenlijk bediening via een app (zoals ds audio) :)

Het liefst heb ik een streamer zonder dac. Puur een apparaat wat het digitale signaal vanaf mn NAS doorgeeft aan mn digitale voorversterker. Maar dan wel 1 die ik met een app vanaf mn iPad kan bedienen.
Voor die digitale voorversterker zit een dspeaker anti mode 2.0 (dac/jitterkiller/digitale kamer corrctie). En die laatste doet de d/a conversie.

Mijn setup is dus als volgt: Nas > streamer > dspeaker anti mode > digitale voorversterker > digitale speakers
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Alco

QuoteAh, ik bedoelde eigenlijk bediening via een app (zoals ds audio)
Aha ok. Bij mijn weten werkt Sonos alleen via hun eigen (erg fijne) app.
Ik gebruik de app via m'n 'antieke' Ipodje, m'n Android foontje en m'n Android tablet.
Werkt heel simpel en vanzelfsprekend en heb er nog geen enkel probleempje mee gehad. :)

De Sonos heeft (zoals veruit de meeste streamers) wel een eigen dac, maar die hoef je uiteraard niet te gebruiken.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

br@m

Quote from: ll0ll on May  3, 2016, 21:25:54
Ah, ik bedoelde eigenlijk bediening via een app (zoals ds audio) :)

Het liefst heb ik een streamer zonder dac. Puur een apparaat wat het digitale signaal vanaf mn NAS doorgeeft aan mn digitale voorversterker. Maar dan wel 1 die ik met een app vanaf mn iPad kan bedienen.
Voor die digitale voorversterker zit een dspeaker anti mode 2.0 (dac/jitterkiller/digitale kamer corrctie). En die laatste doet de d/a conversie.

Mijn setup is dus als volgt: Nas > streamer > dspeaker anti mode > digitale voorversterker > digitale speakers

Kijk eens naar Daphile www.daphile.com. Voldoet aan je eisen. Als hardware heb ik een 2e hands HP thin client gekocht, voor 4 tientjes. Een mac mini kan ook, of een intel NUC. Ben er zeer tevreden mee.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

ll0ll

Quote from: br@m on May  4, 2016, 08:28:50
Kijk eens naar Daphile www.daphile.com. Voldoet aan je eisen. Als hardware heb ik een 2e hands HP thin client gekocht, voor 4 tientjes. Een mac mini kan ook, of een intel NUC. Ben er zeer tevreden mee.

QuoteWat ik in ieder geval niet wil is een rasberry pi of laptop oplossing.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157805.0
;)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

br@m

#492
Het draait niet op raspberry Pi en een thin client is geen laptop.

Het is "Puur een apparaat wat het digitale signaal vanaf mn NAS doorgeeft".

Geen beeldscherm.

Je bedient hem met iPeng, of met de Logitech app. Of nog een andere, er is aardig wat keus zeker voor Android.

Dat wilde je ook dacht ik.

Maar het is aan jou natuurlijk.

Succes met je zoektocht :-)
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

ll0ll

Quote from: br@m on May  4, 2016, 09:04:48
Het draait niet op raspberry Pi en een thin client is geen laptop.

Het is "Puur een apparaat wat het digitale signaal vanaf mn NAS doorgeeft".

Geen beeldscherm.

Je bedient hem met iPeng, of met de Logitech app. Of nog een andere, er is aardig wat keus zeker voor Android.

Dat wilde je ook dacht ik.

Maar het is aan jou natuurlijk.

Succes met je zoektocht :-)
Zoiets als dit zou volstaan?
https://www.nowthatsit.nl/hp-t5730-thin-client-1gf-1gr-1ghz-vga-dvi-win-xpe-sp3.html

Ik zou er alleen een (bv) USB stick in moeten pluggen om aan de 2GB Bootable storage device te voldoen?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

ll0ll

oh maar wacht, er moet een usb dac aanwezig zijn. Die thin client heeft natuurlijk geen optisch op coax digitaal uit.
En ik heb geen usb dac..
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

br@m

Quote from: ll0ll on May  4, 2016, 10:09:13
Zoiets als dit zou volstaan?
https://www.nowthatsit.nl/hp-t5730-thin-client-1gf-1gr-1ghz-vga-dvi-win-xpe-sp3.html

Ik zou er alleen een (bv) USB stick in moeten pluggen om aan de 2GB Bootable storage device te voldoen?

Ja, en ja.

Ikzelf heb een 5730 met 2G interne flash gekocht. Maar vanaf USB stick kan ook.

Tip: https://www.estunt.nl/product/hp-t5730w/
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

br@m

#496
Quote from: ll0ll on May  4, 2016, 10:17:16
oh maar wacht, er moet een usb dac aanwezig zijn. Die thin client heeft natuurlijk geen optisch op coax digitaal uit.
En ik heb geen usb dac..

Jij schrijft dat je de streamer aansluit op de anti-mode.

De anti-mode heeft USB in.

Ik heb zelf ook de anti mode dual core.

Je kan de HP via USB aansluiten op de anti mode, dat werkt. Ondersteunt hi-res tot 24bit/96KHz, dat is een beperking van de AM.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

ll0ll

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

ll0ll

Ik zit te kijken naar een Dell FX160, daar kan een hardeschijf in. Die heb ik nog wel liggen (een 2.5" van 250gig). Daar zou ik dan zelfs al mijn muziek op kunnen zetten.

Deze dell heeft deze specs:
• Intel Atom 230 @ 1,60 GHz
• 2 GB DDR2 ram
• 160GB harde schijf
• VGA & DVI poort
• 6x USB, 1x netwerk, 1x serieel, 2x PS/2 aansluiting
• Windows XPe licentie, u dient nog een besturingssysteem te installeren.

http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/desktop-pc-s/a1049950586-dell-fx160-mini-itx-thin-client-2gb-ram-160gb-hdd.html

Moet kunnen toch?
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

br@m

Quote from: ll0ll on May  4, 2016, 11:21:05
Ik zit te kijken naar een Dell FX160, daar kan een hardeschijf in. Die heb ik nog wel liggen (een 2.5" van 250gig). Daar zou ik dan zelfs al mijn muziek op kunnen zetten.

Deze dell heeft deze specs:
• Intel Atom 230 @ 1,60 GHz
• 2 GB DDR2 ram
• 160GB harde schijf
• VGA & DVI poort
• 6x USB, 1x netwerk, 1x serieel, 2x PS/2 aansluiting
• Windows XPe licentie, u dient nog een besturingssysteem te installeren.

http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/desktop-pc-s/a1049950586-dell-fx160-mini-itx-thin-client-2gb-ram-160gb-hdd.html

Moet kunnen toch?

Ja. Wel een punt van aandacht is een eventuele fan. Ik vind die storend. Maar weet niet of de Dell die heeft. Maar wat je schrijft zou moeten kunnen.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile