Streamen voor beginners.

Started by KayaRahnee, February 15, 2012, 20:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

johan d

Ik dacht dat het budget beperkt was, Dan ga je toch niet beginnen met een DAC..????

KayaRahnee

#126
Quote from: johan d on October 16, 2012, 08:41:44
Ik dacht dat het budget beperkt was, Dan ga je toch niet beginnen met een DAC..????

Je hebt daar een punt maar als ik een optelsommetje ga maken voor een Squeezebox Touch (budgetvriendelijk) + nadien eventueel BOTW voeding + voor het bedieningsgemak IPOD bijkoop heb ik ten lange laatste ook heel wat centen uitgegeven ........ en dan vergeet ik nog een beter extern DAC voor de Touch......en een NAS.......
Dus was ik nu aan't denken aan de mogelijkheid om voorlopig wat verder te sparen en een DAC te kopen en deze aan de PC te hangen.
Trouwens ik informeer alleen maar naar een DAC omdat ik gewoonweg geïnteresseerd ben wat er zoal te koop is en nuttig zou kunnen zijn.......heb en ben nog helemaal niet klaar/van plan om te kopen......eerst nadenken daarna handelen/kopen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: peterrr on February 15, 2012, 21:33:46
En met de i....pod,pad,phone
Bedien je de streamer(s) de meeste fabrikanten hebben een app die je makkelijk door je muziekcollectie laat zoeken.
Grt peterr
P.s geniet je al een beetje van pl... ;)

Is een Ipod Nano ook geschikt als bedienings apparaat?
Wat zijn de verschillen tussen Ipod Touch en Nano?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

XanaduNL

Dat kan je gewoon zien op apple.nl
Simpel gezegd, een Nano draait geen apps.

KayaRahnee

Quote from: XanaduNL on October 18, 2012, 10:36:47
Dat kan je gewoon zien op apple.nl

Meestal krijg ik hier sneller antwoord als dat ik het antwoord heb gevonden op één of andere website, zoals ook nu weer, waarvoor dank.

Quote from: XanaduNL on October 18, 2012, 10:36:47
Simpel gezegd, een Nano draait geen apps.

Is duidelijk, zal de Ipod alleen maar gebruiken als bedieningsapparaat.......zo'n  Nano is heel wat goedkoper vandaar mijn vraag.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee


Vandaag is er een plotse onverwachte wending gekomen wat betreft de keuze die ik zou maken in mijn eerste stappen van het "streamgebeuren".
Een paar weken geleden, toen ik nog niet wist welk systeem het zou gaan worden, puur uit nieuwsgierigheid een "gek" bod gedaan op een Logitech Squeezebox Touch.......echter zonder succes......toestel was reeds gereserveerd en mijn bod werd trouwens geweigerd wat ik zelf niet abnormaal vond.
Ruim een week later kreeg ik een mailtje van dezelfde verkoper dat de vorige koper niet was komen opdagen en hij deed me een voorstel: 180 euro en de Touch zou van mij zijn........mijn tegenvoorstel dat ik had gedaan werd uiteindelijk tot mijn grote verbazing aanvaard ik ben juist de Logitech gaan ophalen.....toestel als nieuw, plastic zit er nog rond, 1 keer gebruikt om te proberen volgens verkoper.
Alles zit erop en eraan, voor 160 euro......goede koop gedaan denk/hoop ik.

Aansluiten kan voorlopig nog niet vanwege werken aan mijn huis die niet vorderen.
Na heel lang wachten is men hier eindelijk begonnen met het plaatsen van nieuwe ramen
en deuren, dit is echter een complete ramp geworden........ramen stuk, deuren gaan niet op slot, glas past niet enz.....Belgische firma (Yprado) die hun ramen laten maken in Roemenië.....echt triestig.
Dit duurt nu al meer dan 6 weken......................om moedeloos van te worden.

Maar jullie zullen begrijpen dat ik wel sta te popelen om toch al wat bezig te kunnen zijn met mijn nieuw "speeltje".......kan ik al iets proberen te installeren of wacht ik toch beter tot de hele set kan worden aangesloten (wat nog wel een hele tijd zou kunnen gaan duren).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

evilniek

Quote from: KayaRahnee on October 20, 2012, 18:14:40
Vandaag is er een plotse onverwachte wending gekomen wat betreft de keuze die ik zou maken in mijn eerste stappen van het "streamgebeuren".
Een paar weken geleden, toen ik nog niet wist welk systeem het zou gaan worden, puur uit nieuwsgierigheid een "gek" bod gedaan op een Logitech Squeezebox Touch.......echter zonder succes......toestel was reeds gereserveerd en mijn bod werd trouwens geweigerd wat ik zelf niet abnormaal vond.
Ruim een week later kreeg ik een mailtje van dezelfde verkoper dat de vorige koper niet was komen opdagen en hij deed me een voorstel: 180 euro en de Touch zou van mij zijn........mijn tegenvoorstel dat ik had gedaan werd uiteindelijk tot mijn grote verbazing aanvaard ik ben juist de Logitech gaan ophalen.....toestel als nieuw, plastic zit er nog rond, 1 keer gebruikt om te proberen volgens verkoper.
Alles zit erop en eraan, voor 160 euro......goede koop gedaan denk/hoop ik.

Aansluiten kan voorlopig nog niet vanwege werken aan mijn huis die niet vorderen.
Na heel lang wachten is men hier eindelijk begonnen met het plaatsen van nieuwe ramen
en deuren, dit is echter een complete ramp geworden........ramen stuk, deuren gaan niet op slot, glas past niet enz.....Belgische firma (Yprado) die hun ramen laten maken in Roemenië.....echt triestig.
Dit duurt nu al meer dan 6 weken......................om moedeloos van te worden.

Maar jullie zullen begrijpen dat ik wel sta te popelen om toch al wat bezig te kunnen zijn met mijn nieuw "speeltje".......kan ik al iets proberen te installeren of wacht ik toch beter tot de hele set kan worden aangesloten (wat nog wel een hele tijd zou kunnen gaan duren).

Ik ben benieuwd wat voor set je hebt staan, normaal gesproken dan. Dat is idd geen geld, veel plezier d'r mee.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Deleted Member 2

Quote from: KayaRahnee on October 20, 2012, 18:14:40

Maar jullie zullen begrijpen dat ik wel sta te popelen om toch al wat bezig te kunnen zijn met mijn nieuw "speeltje".......kan ik al iets proberen te installeren of wacht ik toch beter tot de hele set kan worden aangesloten (wat nog wel een hele tijd zou kunnen gaan duren).

Gewoon aansluiten die handel en spelen. Je kan dat zelfs vanaf een usb-stick met muziek doen.

Veel plezier van en feli met de aankoop

Alco

#133
QuoteGewoon aansluiten die handel en spelen. Je kan dat zelfs vanaf een usb-stick met muziek doen.
Dat beweert Logitech inderdaad wel, maar in de praktijk werkt 't vaak niet.
Het is mij althans met nog geen enkele USB-stick gelukt.  :(
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

KayaRahnee

Quote from: evilniek on October 20, 2012, 18:36:25
Ik ben benieuwd wat voor set je hebt staan, normaal gesproken dan. Dat is idd geen geld, veel plezier d'r mee.

Mijn set zoals die er komt te staan:

Speakers ProAc D18.
Versterker PrimaLuna DiaLogue Two.
CD speler Marantz CD 6004.
Eventueel ook nog mijn oude technics SL-Q2 draaitafel met ? element.
En natuurlijk ook de Logitech Squeezebox Touch (voorlopig in al zijn eenvoud).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Deleted Member 2

Quote from: Alco on October 20, 2012, 18:49:53
Dat beweert Logitech inderdaad wel, maar in de praktijk werkt 't vaak niet.
Het is mij althans met nog geen enkele USB-stick gelukt.  :(

dat is vreemd. Ook met een harddisk zonder externe voeding gaf het geen probleem.

Maro

Je moet natuurlijk wel switchen naar de interne server.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alco

#137
QuoteJe moet natuurlijk wel switchen naar de interne server.
Weet ik, maar ook dan werkt 't bij mij niet. (hij herkent alleen de cover-art) Het is een veelgehoorde klacht over de SB Touch.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Maro

Vreemd, hier geen klachten. Je moet er geen 1T aanhangen maar die keren dat ik het gebruik werkt het als een zonnetje.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

KayaRahnee

Quote from: Onder013 on October 20, 2012, 18:43:53
Gewoon aansluiten die handel en spelen. Je kan dat zelfs vanaf een usb-stick met muziek doen.
Veel plezier van en feli met de aankoop

Komt momenteel niks van, geen sprake van aansluiten, kan dat niet riskeren vanwege het gevaar op beschadiging.......zelfs splinternieuwe ramen zijn gewoon gebarsten/volledig vernield een echte ravage richten die (yprado) mensen hier aan.
En ik mijn spullen waar ik enorm hard heb moeten voor sparen hier zomaar neerzetten....no way.
Alles zit veilig opgeborgen in de dozen.....en dat blijft nog een hele tijd zo heb ik het vermoeden.....liever wat geduld oefenen dan de boel te laten beschadigen......alhoewel het voor mij nu toch ook erg lang gaat duren.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maro

Quote from: KayaRahnee on October 20, 2012, 18:14:40

...kan ik al iets proberen te installeren of wacht ik toch beter tot de hele set kan worden aangesloten (wat nog wel een hele tijd zou kunnen gaan duren).

Waarom vraag je er dan naar?  :wacko:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

KayaRahnee

Quote from: Maro on October 21, 2012, 01:18:30
Waarom vraag je er dan naar?  :wacko:

Ik bedoel dat ik door de omstandigheden mijn speakers en versterker niet kan/wil opstellen,  mijn vraag was of het mogelijk is om al iets te installeren op de Touch wanneer ik enkel en alleen de SBT en de PC ter beschikking heb.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maro

OK, in dat geval kun je natuurlijk de squeeze server alvast op je PC zetten.

http://www.mysqueezebox.com/download
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Oud lid

Even een vraagje van mijn kant in dit topic.

Ik heb Exact audio Copy gedownload. Vervolgens heb ik een cd geript. Die wordt netjes in de door mij aangegeven map gezet. Dan rip ik een 2e cd. Nu staan de nummers 1 en de nummers 2 van de cd's etc bij elkaar, maar niet elke cd als pakket apart. Dus zeg maar elke cd herkenbaar als cd. Moet ik nu weer voor elke cd submapjes gaan maken om het zo bij elkaar te houden?

Erwin B

KayaRahnee

Quote from: Maro on October 21, 2012, 09:17:38
OK, in dat geval kun je natuurlijk de squeeze server alvast op je PC zetten.
http://www.mysqueezebox.com/download

Heb ik, computerfiasco als ik ben juist geprobeerd, aanvankelijk ging het goed en kreeg ik een soort keuzewerkblad (ik kan dat niet anders beschrijven) voor de squeezebox te zien.
Er werd daarna nog gevraagd om een naam in te geven hoe ik mijn muziek en andere bestanden wou noemen (of zoiets) en vanaf toen krijg ik alleen nog het Logitech Media Server Configuratiescherm te zien........computertoestanden........alweer gebleken dat het niks voor KayaRahnee is.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maro

Dan gaat het goed. In dat configuratie scherm moet je dan nog even je map toewijzen waar je muziek staat, scannen en daarna je SB zelf nog even configureren. Dat gaat eigenlijk vanzelf maar bepaalde voorkeuren kun je in voeren als bedraad of draadloos en allerlei scherm instellingen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

KayaRahnee

Quote from: Maro on October 21, 2012, 12:09:24
Dan gaat het goed. In dat configuratie scherm moet je dan nog even je map toewijzen waar je muziek staat, scannen en daarna je SB zelf nog even configureren. Dat gaat eigenlijk vanzelf maar bepaalde voorkeuren kun je in voeren als bedraad of draadloos en allerlei scherm instellingen.

Erg vriendelijk van je om zo snel te reageren om mij te helpen..... maar het is voor mij allemaal zoals Latijn, zal eens een paar uurtjes me gaan bezighouden om het zo goed mogelijk in te stellen.
Het is al een hele verrassing dat het toch juist blijkt te zijn.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maro

Troost je, ook ik ben een do-it-yourself man op de PC. Maar ook voor mij was het instellen van de squeezeserver niet moeilijk. Ik schat jou zeker in op mijn PC niveau... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

KayaRahnee

#148
Quote from: Maro on October 21, 2012, 12:32:10
Troost je, ook ik ben een do-it-yourself man op de PC. Maar ook voor mij was het instellen van de squeezeserver niet moeilijk. Ik schat jou zeker in op mijn PC niveau... :D

Maro geloof me ik snap er echt niks van, het is zo erg dat ik het soms nauwelijks aandurf om mijn vragen hier en elders te stellen.
Maar uit pure noodzaak doe ik het toch maar en troost me met de gedachte dat ook leken recht hebben op mooie muziek.
Via dat configuratiescherm nog wat geprobeert, o.a. in het item "Details van Mediascan" heb ik "scannen" gekozen maar kom daar weinig mee vooruit.
Intussen mail ontvangen van Mysqueezebox en wanneer ik daar op de link clic kom ik wel op het "Keuze werkblad" via de PC lukt het niet......steeds configuratiescherm.
Is het misschien nodig van de Squeezebox te verbinden via USB (er zit trouwens geen USB kabbeltje bij)  met de PC om verder te kunnen?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee


Ondanks de nogal magere respons die ik hier krijg is het me uiteindelijk toch gelukt om de SBT aan de praat te krijgen....enfin ik zie hier toch een scherm waar wat "beeld" op komt.
Omdat ik dacht begrepen te hebben dat wireless niet altijd goed functioneert en "kabelconnectie" word aangeraden, de touch aangesloten op de router via een ethernetkabeltje (zo noemt da ding toch hé).
Het is nu wel wat zoeken naar voorkeuren aangaande instellingen, zo kan ik de SBT voorlopig niet uitzetten....hij blijft in "stand by" onder de vorm van  datum en wekker functie.
Enkele vragen: zijn er instellingen die eerder aan of af te raden zijn?
Welke betere voeding kan worden aangeraden (zowel zelfbouw als kant en klaar)
Zijn er andere aandachtspunten in het gebruik van bepaalde kabels of zijn "standaard" uitvoeringen voldoende?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.