DIY dayton audio reference 12 inch /hypex DS 2.0 project.

Started by wupsie, February 14, 2012, 13:41:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wupsie

Een paar foto's van de sub, bijna klaar  :inlove:







Het zelfbouwen van wat dan ook, geeft toch veel meer bevrediging dan welk kant en klaar gekocht product dan ook  :hehe:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

oei ,dat had ik nog niet gezien,dacht dat je unit ook 200 rms was,dan zou een DS4.0 beter zijn idd.
je hebt wel een dijk van een kist gemaakt,supermooi  :thumbs-up:

oei net op tijd voor de foto,s ,mooi  mooi mooi

wupsie

Dank dank dank :)
Gelukkig heb ik bij het maken van het kistje voor de hypex rekening gehouden qua maatvoering met de plaatsing van een eventuele DS4.0
Ook makkelijk dat het hele achterpaneel uitneembaar is, past zuigend, gadver wat is ze mooi geworden
Ga er met een bakkie senseo en een peuk een paar minuten van genieten  :inlove:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Quote from: wupsie on March 31, 2012, 13:02:30
Dank dank dank :)
Gelukkig heb ik bij het maken van het kistje voor de hypex rekening gehouden qua maatvoering met de plaatsing van een eventuele DS4.0
Ook makkelijk dat het hele achterpaneel uitneembaar is, past zuigend, gadver wat is ze mooi geworden
Ga er met een bakkie senseo en een peuk een paar minuten van genieten  :inlove:
Doe dat kerel,je hebt echt je best gedaan ........
ik ga ook een bakkie nemen,eneuh mooi he als je iets bouwd en het klinkt zo mooi.
De afwerking is niet super bij mij,maar als ik ze dan aanzet,ben ik beretrots op mijn werk,mijn sub,s.
Heb ik zo bedacht gebouwd ontworpen,daar word ik elke keer weer blij van,zo eerst een muziekkie aan  :D

wupsie

Precies, je slaat de spijker op zijn kop :)
Uiteindelijk gaat het er om wat jij er van vind: zowel visueel als auditief  :laugh:
Wou de sub eerst van mdf maken, en dan spuiten, maar toen de kosten hiervoor duidelijk werden, toch gekozen voor massief hout.
Dit is qua afwerking wat handiger: beetje olie en wax doet wonderen :)
Fineren wat een goede tweede optie geweest, maar gezien het totale oppervlakte ook redelijk kostbaar.
Zo als het er nu uitziet, gaat deze sub waarschijnlijk een vast plekje in de woonkamer vinden, hij is toch wat groter dan we in eerste instantie dachten:)
Als zijn definitieve plekje gevonden is kan er naa gedacht worden over het goed inregelen van de sub.
Denk dat een zoektocht naar een goede gebruikte hypex DS4.0 nu prio nummer een moet zijn:)
Heb de sub nu op wieltjes staan, maar bven dus op zoek naar spikes of een mat om de sub te ontkoppelen.
Heb je nog tips??

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Ik ontkoppel nooit,ik houd wel van een buttkick door het huis vd woofers,ontkoppeld gespeeld beviel me niet.

Die DS ,ik hoop het voor je,ik kocht die van me makker voor de 2e maar zie ze niet vaak langs komen opt forum.

Ik heb nu ook een hulpforum aangemaakt ,of beter gezegd begin van het jaar al.
Want ik zie vaker dat mensen ondersturen,daar wil ik graag wat meer advies in gaan bieden voor wie dat wil/vraagt aan me.

Optimale aansturing in cruciaal om de sub optimaal te laten spelen,met de helft van het RMS ,ik denk dat ik ong weet hoe hij nu speelt.
Komt goed,voor zo,n mooie kist moet er haast een koopje voor je langskomen  :D

wupsie

Bedankt voor je tips, ik ga zeker je hulp topic even doorlezen.
Heb al wel door dat plaatsing veel uitmaakt, ben een beetje door de kamer aan het schuiven geweest, en op sommige plekken krijg je een soort van enorme boost, zijn dat nou staande golven??
Aangezien we in de woonkamer versterkerloos zijn op dit moment,e.e.a. aangesloten op het linker kanaal dat de squeezebox verlaat.
Je moet wat he:)
Wat valt mij op, ook aan mijzelf: hij staat al snel te hart, hehehehehehe
Hierdoor gaan op op lage volumes diverse meubelstukken resoneren  ;D
Just for kicks de sub op mijn simpele sony ht reciever in de slaapkamer aangesloten
Hier moet ik de hypex echt wel verder opendraaien, ongeveer 12 uur
E.e.a. is ook op de reciever in te stellen, maar heb de manual niet bij de hand, en wou even snel wat dieptebommen horen.
Dus u hatsieklatsie gespeeld, wow, het laag klinkt eeen stuk schoner en strakker dan het sony basreflex woofertje, maar ik begrijp nu ook, waarom veel mensen bassen uit zo'n ding aantrekkelijk vinden: het klinkt een stuk wolliger en lijkt voller.
In de slaapkamer heb ik met de badkitty mark1 minder last van resonanties trouwens.
Oja, aangezien de reciever de kantel freq. bepaalt heb ik toen de crossover op de hypex uitgeschakeld, neem aan dat dat de bedoeling is.

Morgen ga ik op pad om een nieuwere sony reciever met ondersteuning voor de nieuwe audio formaten te halen, de festool mft tafel komt dan ook in tha house.
Aangezien ik morgen een groot deel van de dag alleen thuis ben, hoop ik tijd te hebben om e.e.a. acceptabel af te kunnen regelen.

Keep u all posted :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Op MP staat een gebruikte Hypex DS 8.0 aangeboden.
Niet slim zeker om deze te kopen??
Kans op oversturen, beschadigen speaker reel met deze plate amp??
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Quote from: wupsie on March 31, 2012, 16:54:22
Op MP staat een gebruikte Hypex DS 8.0 aangeboden.
Niet slim zeker om deze te kopen??
Kans op oversturen, beschadigen speaker reel met deze plate amp??
Ik denk dat dat een beetje teveel van het goeie is,of je moet jezelf kunnen beheersen .
Bij zoveel meer RMS vermogen kan de woofer juist zo mooi klinken dat je denk nog 1 stapje harder,en als je dat dan doet.......roggelllll vast.
Wel even iets om in de gaten te houden,ga je hem tot het uiterste volume draaien,en vaak zou ik niet zoveel power erop zetten.
eigenlijk wil je het goed doen,moet er zo ong 400 rms op,optimale aanstuuring zonder kans van  :( als je iets te doet.

wupsie

Kijk; daar kan ik iets mee.
Het ding kost trouwens net zoveel als een nieuwe ds4.0
Maar even ebay.de afstruinen dan, jawohl :)

Zo, de black eyed peas laten met het nummer my humps tha house lekker shaken, YEAAAHH!!!!!!


Me happy camper :pompom:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

Leon

Hoi Wupsie;

Voorlopig gewoon lekker met die DS 2.0 draaien. Is toch een leuk beginnetje. Leuk verhaal. Precies wat ik zelf ervaren heb toen ik m'n eerste subje in elkaar draaide.
Denk inderdaad dat je dikke winst zult boeken met de DS 4.0.  Dat heeft die woofer eigenlijk gewoon nodig. Niet zozeer om plankgas te kunnen rammelen, maar meer om de woofer volledig te kunnen controleren. Dat WIL jij zo te zien ook, want je zet hem in voor muziekgebruik.

Eventjes inhakend op je vragen :

Mijn eerste sub is ook een gesloten sub. Puur ter aanvulling bij MUZIEK gebruik. Ik heb de sub altijd juist WEL ontkoppelt. Zeker als muziek je hoofddoel is. Dan wil je zoveel mogelijk controle en dat werkt het beste door te ontkoppelen. Ik heb een stenen vloer. Heb destijds vier van die dikke spikes gekocht. Die staan gewoon met hun punten op de vloer.
( wel down firing overigens ). Perfect aanvulling voor kleine monitoren. De juiste plaatsing bij muziekgebruik is inderdaad redelijk kritisch.

Probeer eens ietsje rechts van het midden ........ Dus wat meer in de richting van je rechterspeaker.  In een 'hoek' raak je over het algemeen de controle kwijt. Tenminste voor muziekgebruik. Beetje raar als sommige tonen door heel het huis resoneren en andere slecht hoorbaar zijn.

Heb je de binnenzijde van je bouwwerk trouwens voorzien van loodbitumen ?????
Groetjes Leonneke

wupsie

Quote from: Leon on March 31, 2012, 21:27:57
Hoi Wupsie;

Voorlopig gewoon lekker met die DS 2.0 draaien. Is toch een leuk beginnetje. Leuk verhaal. Precies wat ik zelf ervaren heb toen ik m'n eerste subje in elkaar draaide.
Denk inderdaad dat je dikke winst zult boeken met de DS 4.0.  Dat heeft die woofer eigenlijk gewoon nodig. Niet zozeer om plankgas te kunnen rammelen, maar meer om de woofer volledig te kunnen controleren. Dat WIL jij zo te zien ook, want je zet hem in voor muziekgebruik.

Eventjes inhakend op je vragen :

Mijn eerste sub is ook een gesloten sub. Puur ter aanvulling bij MUZIEK gebruik. Ik heb de sub altijd juist WEL ontkoppelt. Zeker als muziek je hoofddoel is. Dan wil je zoveel mogelijk controle en dat werkt het beste door te ontkoppelen. Ik heb een stenen vloer. Heb destijds vier van die dikke spikes gekocht. Die staan gewoon met hun punten op de vloer.
( wel down firing overigens ). Perfect aanvulling voor kleine monitoren. De juiste plaatsing bij muziekgebruik is inderdaad redelijk kritisch.

Probeer eens ietsje rechts van het midden ........ Dus wat meer in de richting van je rechterspeaker.  In een 'hoek' raak je over het algemeen de controle kwijt. Tenminste voor muziekgebruik. Beetje raar als sommige tonen door heel het huis resoneren en andere slecht hoorbaar zijn.

Heb je de binnenzijde van je bouwwerk trouwens voorzien van loodbitumen ?????


Leon; bedankt voor je reactie.
Heb hier zelf een betonnen vloer met hierop isolatie en lamihaat.
Qua ontkoppelen nijg ik meer naar een rubberen mat o.i.d.
Heb hier ook een heule goedkope sony actieve sub, kan alleen aan/uit harder en zachter, daar zit dus geen filter in
Wat mij opvalt is dat deze eigenlijk overal in de kamer een consequent slecht geluid geeft...lol  plaatsing is niet echt in overheersende mate van invloed op het geluid.
Bij de dayton echter varieert het geluid met de plaats van de sub.
Eigenlijk zijn er maar 2 plaatsen waar hij kan staan:
1: naast de bank.
2: Naast een kast aan de zelfde wand als de tv.
Morgen ga ik hier mee aan de slag als mn nieuwe amp binnen is.
En waarom zou ik de behuizing met loodbitumen beplakken???
Ik hoor graag van je.
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Goedenmorgen mannen :)
Aangezien ik nu even het rijk alleen heb, lekker met de sub aan het schuiven geweest, jihah :yin-yang:
Mooie meevallert: de sub klinkt het best naast de bank, man man man, veel mooier kan het toch echt niet, dit is echt een mega meevallert.
Heb er just for kicks een glasplaatje op gelegd, en dat smoelt helemaal niet verkeerd :inlove:
Heb op de glasplaat wat reut gelegd, en de sub flink de sporen gegeven.
NIX TRILT!!!!!!!!!
Lijkt mij een goed teken, kijk, dat het overige meubilair mee resoneerd met de black eyed peas is een ander verhaal natuurlijk, wwoohahahahahahahaha
Het stond dan ook op oorlogs sterkte, de hypex werd goed warm.
De glasplaat ga ik wel verhoogd opstellen, zodat er een plekkie is voor wat literatuur :)

Keep u all posted


Zo, nu eerst mn nieuwe versterker uit zwolle halen.
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Quote from: wupsie on April  1, 2012, 08:14:47
Goedenmorgen mannen :)
Aangezien ik nu even het rijk alleen heb, lekker met de sub aan het schuiven geweest, jihah :yin-yang:
Mooie meevallert: de sub klinkt het best naast de bank, man man man, veel mooier kan het toch echt niet, dit is echt een mega meevallert.
Heb er just for kicks een glasplaatje op gelegd, en dat smoelt helemaal niet verkeerd :inlove:
Heb op de glasplaat wat reut gelegd, en de sub flink de sporen gegeven.
NIX TRILT!!!!!!!!!
Lijkt mij een goed teken, kijk, dat het overige meubilair mee resoneerd met de black eyed peas is een ander verhaal natuurlijk, wwoohahahahahahahaha
Het stond dan ook op oorlogs sterkte, de hypex werd goed warm.
De glasplaat ga ik wel verhoogd opstellen, zodat er een plekkie is voor wat literatuur :)

Keep u all posted


Zo, nu eerst mn nieuwe versterker uit zwolle halen.
succes,we horen weer verders,maareuh wat heb je gekocht dan ?


wupsie

Quote from: morca on April  1, 2012, 16:00:33
Heb je ook Boom Boom van black eyed peas,moet je die eens draaien  :D

Beperkt budget hier, ook door de nodige andere aanschaffen  :bigsmile:

Ben net thuis met de versterker en de festool mft.
Heb dus een sony srtd da2400 ES oid...straks meer,
Wel er sap op hebben en de blaffer laten huilen.
Zal eens kijken of boom boom van de bep de buurman kan triggeren tot een vorm van sociale interactie, jihah :D
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

AbZ

Quote from: wupsie on April  1, 2012, 17:16:32Zal eens kijken of boom boom van de bep de buurman kan triggeren tot een form van sociale interactie, jihah :D
Heel diplomatiek omschreven  :thumbs-up:

Pump it!  :headbanging:  (misschien niet het meest basss-heavy maar wel mijn favo qua bep)

morca

Mooi ding man,
ach ja ik stond pas ook buiten,de sociale interactie ging over the progedy ,die heb ik nog wel eens flik hard staan  :D

geen klagen by the way,ze hebben geen probleem met me hobby werd er nog vermeld  :pompom:
Nog maar een paar sub,s bouwen dan ................  :popcorn:

wupsie

Wah??
Ik versta jullie nieh
Goeie muziek he dat BEP :popcorn: :D :ph34r:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

Leon

Hoi Wupsie;

Wat betreft de loodbitumen. Deze plak je tegen alle kastwanden. Zie het, als het toevoegen van massa. Ze zorgen ervoor dat de resonanties van de panelen gedempt worden.
Geloof me gerust, het maakt een wereld van verschil. In positieve zin dan natuurlijk.

Verder denk ik, dat je nog enkele zaken over het hoofd hebt gezien:

1) Recht achter de woofer kun je het paneel ( achterpaneel ) het beste beplakken met Pritex. Bij een woofer neem je dan de dikte van 4,2 centimeter. Dit voorkomt back-lash.
2) Aangezien je met een gesloten behuizing werkt is het zeer aan te bevelen om WOL in je behuizing te plaatsen. 20 - 25 gram per liter kastvolume. Voor een gesloten kast kun je het beste longhair wol nemen. Dat is echte wol in hele lange strengen. Daarmee vul je de kast heel gemakkelijk.

Juist omdat je met een gesloten behuizing werkt hebben deze aanvullingen een enorme meerwaarde. Je krijgt een vele betere controle over je bas. Het zijn relatief goedkope bouwmaterialen. Ik durf je te verzekeren dat je het verschil hoort.
Groetjes Leonneke

morca

Ik hoor ook verschil,ik vind die wol maar niks en juist zonder beter klinken.
Mijn mening is dat het zwaar overtrokken word op diverse fora,en ja ik heb het getest,en vaker een subje gebouwd.

die loodbitumen kan ik me iets bij voorstellen,in me kleine gesloten kistje,s werk ik er niet mee maar let op:
Bij goedkoop MDF dat lichte spul 400kg persing is hoorbaar dat je de kist hoort,ik vermoed dat je dat hout gebruikt.
Ik gebruik MDF met een persing van 600 kg,dat is veel stijver en isoleerd veel beter,resultaat,een beter spelende kist/woofer,alleen door dat hout.
Dat hout zorgt er dan ook weer voor dat die bitumen en die wol niet nodig zijn,kisten klinken heel anders.
En de kist niet te groot bij een lage VAS ,dat maakt meer uit voor hoeveel controle/hoe strak en snel je systeem speelt.

Ik ben daar al jaren achter,en sinds een jaar lid van het ZBA,daar zie ik ook iedereen met die harde persingen werken.


Leon

Quote from: morca on April  2, 2012, 23:47:15Bij goedkoop MDF dat lichte spul 400kg persing is hoorbaar dat je de kist hoort,ik vermoed dat je dat hout gebruikt.

Hihihi.  Nou nee. Ik gebruik uitsluitend de beste kwaliteit MDF. Front en achterpaneel dubbel uitgevoerd. Daartussen puur lood met een dikte van 1,2 mm. Alle zijwanden zijn ingefreesd en ook daar liggen lappen puur lood in. Die zijn netjes aangedrukt met exact passende plaatjes 8 mm HDF. Alle kastwanden beplakt met loodbitumen en dan de 6 mm uitvoering.
De achterwandjes zijn voor de helft gevuld met 'plate-amp' en de andere helft is gevuld met zilverzand. Ik werk volgens het multiple layer principe. Hoe goed de panelen ook mogen zijn, ze resoneren altijd. Door het toepassen van bracing op de juiste plaatsen kun je daar invloed op uitoefenen.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je weet wat je bouwt. Een gesloten systeem of een reflex systeem. Ik denk, dat jij meer een voorkeur hebt voor het reflex systeem ?
Wol in een gesloten systeem benadrukt namelijk de 'kwaliteiten' van een gesloten systeem. Niet iedereen houdt daarvan en daar is ook niks mis mee.  ;)

Basreflexsystemen vragen om een andere vorm van demping. Wol is daar een hele slechte keuze. Voor mij is een gesloten systeem een optelsom van een aantal principes. Massa, bracing, dempingsmaterialen, luchtdicht, afgeronde gaten en een volume wat 'past' bij de woofer. De tips zijn ook vooral genoemd om dat systeem te optimaliseren. Op die manier krijg je (nagenoeg) volledige controle over de bastonen. Uiteraard is het voor Wupsie wel belangrijk of hij dat ook echt wil.

Hetzelfde geldt voor ontkoppelen. Het verschil is zeker hoorbaar. Maar wel belangrijk om voor jezelf vast te stellen wat je precies wilt horen. Goede bijdrage van jou zijde dus. Op deze manier heeft Wupsie stof tot nadenken.






Groetjes Leonneke

morca

Quote from: Leon on April  3, 2012, 00:49:39
Hihihi.  Nou nee. Ik gebruik uitsluitend de beste kwaliteit MDF. Front en achterpaneel dubbel uitgevoerd. Daartussen puur lood met een dikte van 1,2 mm. Alle zijwanden zijn ingefreesd en ook daar liggen lappen puur lood in. Die zijn netjes aangedrukt met exact passende plaatjes 8 mm HDF. Alle kastwanden beplakt met loodbitumen en dan de 6 mm uitvoering.
De achterwandjes zijn voor de helft gevuld met 'plate-amp' en de andere helft is gevuld met zilverzand. Ik werk volgens het multiple layer principe. Hoe goed de panelen ook mogen zijn, ze resoneren altijd. Door het toepassen van bracing op de juiste plaatsen kun je daar invloed op uitoefenen.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je weet wat je bouwt. Een gesloten systeem of een reflex systeem. Ik denk, dat jij meer een voorkeur hebt voor het reflex systeem ?
Wol in een gesloten systeem benadrukt namelijk de 'kwaliteiten' van een gesloten systeem. Niet iedereen houdt daarvan en daar is ook niks mis mee.  ;)

Basreflexsystemen vragen om een andere vorm van demping. Wol is daar een hele slechte keuze. Voor mij is een gesloten systeem een optelsom van een aantal principes. Massa, bracing, dempingsmaterialen, luchtdicht, afgeronde gaten en een volume wat 'past' bij de woofer. De tips zijn ook vooral genoemd om dat systeem te optimaliseren. Op die manier krijg je (nagenoeg) volledige controle over de bastonen. Uiteraard is het voor Wupsie wel belangrijk of hij dat ook echt wil.

Hetzelfde geldt voor ontkoppelen. Het verschil is zeker hoorbaar. Maar wel belangrijk om voor jezelf vast te stellen wat je precies wilt horen. Goede bijdrage van jou zijde dus. Op deze manier heeft Wupsie stof tot nadenken.







Ook een zeer goeie bijdrage van jouw kant,jij bouwt wat ik wel eens overdreven vind,maar dat is niet denigrerend bedoeld.
Het is een hele klus om het zo te bouwen,dat is wel een hele prestatie.
En zo verzwaard als jij bouwd,de kist dat heb ik nog nooit geprobeerd,kan me er iets bij voorstellen.
Ik heb wel eens zitten denken om een hele dikke te bouwen uit 2 lagen 22 mm ,om het te testen,maar daar is het nooit van gekomen.

Maar dat van het MDF was je ook al achter  ;) welke gebruik je,V313 ,ik heb hier nog zwart staan ,ik weet niet percies wat voor soort.
maar die lijkt nog harder als die 600 kg persing die ik op maat laat zagen.

Over dat ontkoppelen,als ik echt een stukje muziek luister bv iets jazzie dan staat de sub op de muziekstand,dan is er niet echt voelbaar iets.
Maar op film of een boom boom muziekje  :D staat ie op filmstand,pas dan gaat er vanalles door de vloer.
Ze staan ook op een rubberonderlaag/vloerbedekking loopt lekker zacht,maar dat neemt ook al wat vd energie op.
Heb je bv een houten vloer die resoneert wel weer gauw mee ook met muziek,dan zou ik er wel over denken.

AbZ

Als je een kast verzwaart wordt de resonantiefreq lager.
Bij een sub is het handiger als deze hoger blijft dan het werkgebied.
Dit betekent dat je wel een stijve kast wil hebben, maar niet per se een zware.