Ultieme speakerkabel shootout

Started by ElectroJac, February 10, 2012, 20:06:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ElectroJac

Dankzij de discussie over allerlei kabels, nodig ik iedereen uit op onze grote luidsprekerkabel shootout.
Van dropveter, kleerhanger, schrikdraad en zelfs peperdure draad: hier is de ultieme shootout!

Kabel 1: kleerhanger



Kabel 2: prikkeldraad



Kabel 3: dropveter



versus de ultieme uitdager:

Kabel 4: GRYPHON VIP Reference Series Speaker Cable: 10.000,00 EUR



De shootout gaat door op deze set:



Een echte topset die het allemaal mogelijk moet maken verschillen te horen.

Adres:

**te bekomen via pm**

Wanneer:

Zaterdag 18 feb 2012: 14u tot 18u

Aanmelden is niet verplicht. Iedereen welkom vanaf 13:30. De shootout begint stipt om 14u.

Jumping Jack

Wat is eigenlijk de reden van jouw registratie op dit forum? Je bent wss ook lid van het porsche forum om daar de loftrompet te steken over aixam  ::)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

squeek

Quote from: ElectroJac on February 10, 2012, 20:06:42
Dankzij de discussie over allerlei kabels, nodig ik iedereen uit op onze grote luidsprekerkabel shootout.
Van dropveter, kleerhanger, schrikdraad en zelfs peperdure draad: hier is de ultieme shootout!

Kabel 1: kleerhanger



Kabel 2: prikkeldraad



Kabel 3: dropveter



versus de ultieme uitdager:

Kabel 4: GRYPHON VIP Reference Series Speaker Cable: 10.000,00 EUR



De shootout gaat door op deze set:



Een echte topset die het allemaal mogelijk moet maken verschillen te horen.

Adres:

**te bekomen via pm**

Wanneer:

Zaterdag 18 feb 2012: 14u tot 18u

Aanmelden is niet verplicht. Iedereen welkom vanaf 13:30. De shootout begint stipt om 14u.

Beste,

Ik heb je adres verwijderd en erbij gezet dat het via pm te bekomen is. Dit uit veiligheids overwegingen.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

qinq

Leuk, heb je ook een foto van deze.mooie speakers bij jezelf thuis?

ElectroJac

Quote from: squeek on February 10, 2012, 20:16:08
Beste,

Ik heb je adres verwijderd en erbij gezet dat het via pm te bekomen is. Dit uit veiligheids overwegingen.

greetz

Daar hoeft u zich geen zorgen over te maken: er is camerabewaking, een volumetrische alarminstallatie aangesloten op meldkamer en er is de dag van de shootout een security team aanwezig. Alle serienummers zijn bij de verzekering gekend, en de kans dat iemand met deze set wegloopt of opnieuw op internet aanbiedt is zeer klein.

De locatie is nabij Flushing (Vlissingen):

Molenweg 60
4353 Serooskerke
Nederland

Timvg


AbZ

Is dit weer een nieuwe verschijning van ge-weet-wel-wie?

chansig

Ik weet niet wie jij bedoelt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on February 11, 2012, 18:01:25
Ik weet niet wie jij bedoelt.

Gr Hans
Sorry maar ge-weet-wel-wie klinkt beter dan hans-weet-niet-wie.

chansig

Drobrone ? oid....zal toch nie ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

x.studio

De molenweg bestaat in Serooskerke, maar nummer 60? Als ik even kijk op google maps zie ik aan de even nummers kant 2 panden (nummer 2 en 4 neem ik aan) en aan de overkant iets dat lijkt op een (dieren)begraafplaats, (foto is wat vaag). Waar zou nummer 60 zich moeten bevinden want zoveel panden zijn er niet in die straat? Kavelnummer op die begraafplaats?
Ben ik abuis en zoja dan m'n excuses, maar mocht dit een 'grap' zijn dan is jouw gevoel voor humor anders dan de mijne.  :police:

squeek

Mannekes, die dronebone discussie is echt al lang passé! Houdt dat nu toch eens zo.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

sr7000

Ik snap het doel niet helemaal van deze test. Optie 1 en 2 zijn sowieso niet echt praktisch ivm het risico op kortsluiting. En qua geluid zijn een dropveter en een high-end kabel sowieso moeilijk te vergelijken vanwege verschil in volume. Een iets dikkere kabel heeft meestal veel minder weerstand waardoor je al snel behoorlijke volume verschillen krijgt.

Dus men willen aantonen dat alle kabels het zelfde klinken, dan zal men op zijn minst op volume verschillen stuiten. En als men op zoek ik naar kabels die het best matchen bij de set, dan vind ik de keuze van kabels ook best "bijzonder".

Ik heb zelf trouwens ook al een aantal keer shoot-outs gedaan met kabels: vond ik erg leuk en leerzaam om te doen.

chansig

Quote from: sr7000 on February 11, 2012, 18:56:31
Een iets dikkere kabel heeft meestal veel minder weerstand waardoor je al snel behoorlijke volume verschillen krijgt.


Nog nooit van gehoord....dus weer wat geleerd.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sr7000

@Chansig: Moet je maar eens proberen: in de ene speaker een dunne dropveter, en in de andere een "normale" speakerkabel. Bij mij was het volume bij de dropveter duidelijk lager. Ik moest een stuk dichter bij de speaker met dropveter staan om beide speakers even hard te horen. (qua afstanden ongeveer 1 op 3 in mijn geval)

loki504

maar waar is de uitslag? wil wel eens weten hoeveel mensen de asociaal dure kabel verkozen boven de dropveter. ik zou de 10 ruggen in mijn zak steken. en een lekker bakkie  :coffee: halen :clapping:

chansig

Quote from: sr7000 on February 11, 2012, 19:10:06
@Chansig: Moet je maar eens proberen: in de ene speaker een dunne dropveter, en in de andere een "normale" speakerkabel. Bij mij was het volume bij de dropveter duidelijk lager. Ik moest een stuk dichter bij de speaker met dropveter staan om beide speakers even hard te horen. (qua afstanden ongeveer 1 op 3 in mijn geval)

Over hele lange lengtes kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

larzie

#17
Quote from: loki504 on July  5, 2012, 15:52:26
maar waar is de uitslag? wil wel eens weten hoeveel mensen de asociaal dure kabel verkozen boven de dropveter. ik zou de 10 ruggen in mijn zak steken. en een lekker bakkie  :coffee: halen :clapping:

Mijn idee :D Was een keer in Grunning bij een meneer die 40 jaar in de audio zat en die had ook allerlei dure kabels geprobeerd en die gebruikt nu een koperdraadje met ongebleekt katoenen mantel wat totaal nog geen 10 euro kost geloof ik en hij is nog geen merkkabel tegengekomen die dat versloeg. Aldus volgens hem.
Geloof massief koperen draad van 2-2,5mm wat hij gebruikte, maar hij werkte met hoogrendement en kleine vermogens. (buizenversterker)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

JANJWJMC

Vraag me af waarom topicstarter nog niet gebanned is?
Ps als je naar de topicposter zijn post kijkt op zijn profiel zie je nog steeds het adres wat is verwijderd uit post 1.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Nahpets

Een topic van 1,5 jaar gleden naar boven halen en vragen om een ban voor betreffende poster (die ook al 1,5 jaar niet meer ingelogd is) lijkt wat overdreven.

Het adres staat gewoon in reply #5 van dit topic.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

Quote from: Nahpets on September 24, 2013, 12:31:17
Een topic van 1,5 jaar gleden naar boven halen en vragen om een ban voor betreffende poster (die ook al 1,5 jaar niet meer ingelogd is) lijkt wat overdreven.

Het adres staat gewoon in reply #5 van dit topic.
Z'n laatste twee genoteerde bannetjes zijn van November en April.  Adres klopt niet.

JANJWJMC

Quote from: Nahpets on September 24, 2013, 12:31:17
Een topic van 1,5 jaar gleden naar boven halen en vragen om een ban voor betreffende poster (die ook al 1,5 jaar niet meer ingelogd is) lijkt wat overdreven.

Het adres staat gewoon in reply #5 van dit topic.
Het topic staat gewoon op pagina 1. dat het 1,5 jaar oud is maakt mij niks uit.
Vind het alleen raar dat er geen ban achter z'n naam staat.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter