Theater Tek, iemand al gezien ?

Started by J.A.F._Doorhof, December 15, 2001, 02:52:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Heeft iemand hier de Theater Tek al gezien ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

#1
Hoi Frank

Ik heb meteen besteld toen het mogelijk was
Ik kan bijna niet wachten

Rob

Rob_Dingen

#2
Hoi allemaal

Ik heb de theatertek binnen en hem gisteren geïnstalleerd
Een eitje om te installeren cd er in install en klaar geen registry tweaks of andere moeilijke dingen alleen het registreren
De speler werkt altijd Full screen en is vrij makkelijk te bedienen er zitten op de CD ook Pronto en Girder files bij die je in de afstand bediening kan laden en alles bedienen
Een paar leuke dingen is Movie start point je legt de dvd er in en start de film op zoals jij wilt aspect ratio 16/9  en audio bijv DTS en zelfs de overlay controls als de film begint druk je op de knop en hij bewaard de settings iedere keer als je deze film er in legt begint hij meteen met de juiste settings
Verder zit er een zeer krachtig aspect ratio control bij met standaard 4 settings 16x9 letterbox 4x3 16x9pan scan
die je de eerste keer moet instellen en dan gaat de rest automatisch maar je kunt zelf ook andere aspect ratio's toevoegen en een naam geven
Het beeld is beter als de ATI 4.1 WinDVD2.4DTS en PowerDVD4 player in kleur scherpte en soepelere pans ook geen problemen met 5.1 en DTS
De kleuren zijn meer verzadigd en er zit wat meer diepte in het beeld
Verder de instellingen uit de doos zijn bijna perfect ik zelf heb de Gamma wat hoger gezet en contrast en brightness op de scoop gekalibreerd
Het is in ieder geval echt een Plug&Play software zeker voor de ATI kaarten de beste op dit moment en ik ben tot nu toe erg tevreden
Als ik in de toekomst nog kritische noten heb zal ik er zeker op terug komen
PC
PIII 600 Win98se ATI 7193 Driver TheaterTek DVD player

Rob
Happy New Year

jeroen

#3
Hoe is deinterlacing van video?  De een zegt beter de ander zegt slechter dan ati speler.

En kan je verschillende combinaties van user coltrol settings opslaan dus niet per disc maar gewoon een aparte knop of shortcut whatever.  Ik wil dus een 7.5 ire setting en een 0 ire die ik 'met een druk op de knop' kan wisselen.

Alvast bedankt.

Rob_Dingen

#4
Hoi Jeroen

Video heb ik nog niet getest is voor mij ook niet zo belangrijk
Nee je kunt het alleen per disk opslaan maar bij mij weten heb je de 7.5 IRE setting niet nodig
Ik draai met de 0 IRE setting alles door elkaar en zie geen problemen

Rob

jeroen

#5
Dan heb je geen japanse dvd's.  Als je amerikaanse ntsc op 0 ire kijkt dan moet je voor japanse de brightness van je pj een heel eind lager zetten, wat dus gelijk je grayscale om zeep helpt.

Ik kijk amerikaanse ntsc op 7.5 en japan op 0 dan kan pj brightness hetzelfde blijven.

0 ire voor amerikaanse ntsc heb ik toch nooit begrepen, je wint er niks mee dat extra detail aan de donkere kant van de grayscale is er gewoon niet, in tegenstelling tot japanse schijven die ook daadwerkelijk op 0 ire gemastered zijn.

Hm naja ik hou 't dus bij de ati speler, werkt perfect zo.

Brammie

#6
Rob, heb je ook PAL DVD gekeken? Ik weet dat jij het meeste op NTSC bekijkt maar helaas heb ik die mogelijkheid niet.

Bram
JVC DLA-100
- (Barco 1209 / HTPC /Tommy scherm...)

cinepaulis

#7
Rob,

Ah! Da's leuk om te horen dat die player goed is.

Trouwens, je zegt dat je brightness en contrast calibreert op de scope. Hoe doe je dat precies ?

Zet je dan een vol wit beeld op voor contrast (van Avia?) en meet je dan gewoon aan de BNC plug van rood ? Probeer je dan op 0.7 V te komen of zo ? Maakt resulutie of refresh rate nog iets uit ?

Ik kan wel een scope lenen van iemand, maar weet dus niet hoe verder te gaan.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Rob_Dingen

#8
Hoi Bram

Ik heb alleen gladiator op Pal bekeken en dat zag er goed uit

Paul dat doe ik met de horizontale IRE balken en 0 IRE is 0 mV en de 100 IRE balk kijk ik waneer hij vast loopt dus iets over de 700 mV wel belast met kabel en 75 Ohm

Rob

SiR-ROUND

#9
Bram,

Ik heb um besteld en ik laat nog wel weten na uitgebreid testen met PAL wat ie allemaal kan...

Ik heb voornamelijk PAL thuis...

Ik zag op het Immersive forum dat er testers gevraagd worden voor PAL playback, ze zijn er dus wel mee bezig... Waarschijnlijk verkoopt de software buiten REG 1 ook erg goed...