Beste totaal pakket glasvezel (internet, hdtv en bellen) ?

Started by proconsoles, February 10, 2012, 13:48:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: SpeedyAndré on March  1, 2012, 10:50:56
Staan de diverse 'beeldverbeteraars' uit in de Kpn tvbox en de tv?
Mijn buurman heeft glasvezel bij Xs4all omdat hij dacht dat het zo goed zou zijn, ik heb hem fijntjes gewezen
op de 'digitenne' kwaliteit die je met standaard instellingen hebt.
Na veel gepiel in de menu's heb ik het beeld 'acceptabel' gekregen, maar niet zo strak als ik zelf heb met een Amino pvr.
Ook had hij een dvdspeler met scart op z'n net gekochte hd tv aangesloten, blokjes everywhere  :P
De speler heeft gelukkig component uitgangen en daarmee zijn de blokjes wel verdwenen.
Kpn blijft beterschap beloven maar zolang de aandeelhouders niet tevreden zijn kan je daar op blijven wachten  ::)

André  8)

Ik heb wel in het menu gekeken maar geen instellingen gezien die met beelverbetring te maken hebben. Het enige dat ik kon vinden was de uitgangresolutie, deze stond op 720 en heb ik op 1080p gezet. Verder kon ik, naast de beeldverhouding 16:9/4:3 niet echt iets instellen volgens mij. In de tv zelf heb ik al die settings wel uitgezet, zoals mpg-ruis filter en zo...

EJ

1080i is natuurlijk de beste (want dat is waarin de uitzending plaats vindt).

Ben blij dat ik geen kpn tv heb. :D Lijbrandt heeft hier prima beeld. Beter dan ziggo. :D

Ejorne

Quote from: EJ on March  1, 2012, 13:26:08
1080i is natuurlijk de beste (want dat is waarin de uitzending plaats vindt).

Okay, dan zal ik hem daar nog een keer op instellen. Maar ik kan denk ik geen schokkende verschillen verwachten?


EJ

Denk het niet, maar je weet maar nooit hoe goed of hoe slecht de upscalers zijn.

proconsoles

Vandaag stond een verkoper aan de deur van Vodaphone met een aanbieding mbt glasvezel:

30Mbit up/down: 50 Euro per maand, eerste 6 maanden gratis
50Mbit up/down: 60 Euro per maand, eerste 6 maanden gratis
100Mbit up/down: 75 Euro per maand, eerste 6 maanden gratis

Contractduur 1 jaar, 20 HD zender, nummerbehoud van UPC, uitzending gemist gratis 1ste jaar, gratis draadloze router twv 99 Euro, 2de telefoonnummer 5 Euro per maand.

Klinkt allemaal erg mooi, ze lieten zelfs een netwerk tekening zien hoe het er uit komt te zien.

Klinkt heel goed, iets bekend over het tv signaal ?

alexander2


Ejorne


alexander2


Ejorne

Quote from: alexander2 on March  1, 2012, 22:37:43
Met wat dan?

Met van alles. Een fotoboek naar de printshop uploaden bijvoorbeeld.
Op zich kun je wel stellen dat het voor dat soort enkele keren ook wel langzamer kan. Maar ja, ik ga eens per jaar op vakantie naar frankrijk. Op zich heel goed te doen met een brommer maar ik ben blij dat ik het ook met de auto, trein of vliegtuig kan.  ;D

SpeedyAndré

Quote from: proconsoles on March  1, 2012, 22:23:52
Vandaag stond een verkoper aan de deur van Vodaphone met een aanbieding mbt glasvezel:

Klinkt heel goed, iets bekend over het tv signaal ?


Zie dit topic op Got.
Tv signaal is heel compleet: analoog. dvb-c en uiteraard digitaal met een Amino settopbox.
De bitrate bij digitaal is 14Mb/s, bijna zo goed als wgdo en volgens sommigen zie je het verschil niet met wgdo.
Een verkoper sturen is eenvoudig, maar die weet niet wanneer je werkelijk wordt aangesloten  ::)
In bovengenoemd topic gaat het op dit moment vrij snel, binnen een paar weken kan het werken als de uitrol al een tijdje loopt.
Vodafone staat in Almere ook voor de deur maar ik hou liever Xms omdat ik een gunstig prijsplan heb vanuit een aanbieding destijds.
Ook is niet duidelijk hoelang overstappen zou duren en of glas naar glas soepel zou gaan, hier ken ik al wat horror verhalen over  :-X

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

EJ

Quote from: Ejorne on March  1, 2012, 22:45:14
Met van alles. Een fotoboek naar de printshop uploaden bijvoorbeeld.
Op zich kun je wel stellen dat het voor dat soort enkele keren ook wel langzamer kan. Maar ja, ik ga eens per jaar op vakantie naar frankrijk. Op zich heel goed te doen met een brommer maar ik ben blij dat ik het ook met de auto, trein of vliegtuig kan.  ;D

Mooie vergelijking. :D Ik geniet nog iedere dag van de 100 MBit/s symmetrische aansluiting. Zo wordt het draaien van een server thuis wel heel boeiend. :)

@proconsoles:
Check wel van te voren hoe de internet aansluiting is geregeld. Bij lijbrandt krijg je een ethernet aansluiting (zonder modem/router of ander geneuzel). Dan heb je wel de meeste controle over wat er wordt aangesloten, voor mij en mijn toepassingen de ideale aansluiting. Bij kpn krijg je experiaprutswerk, een router die helemaal dicht staat en die je maar beperkt zelf open kunt zetten. Verkeer van binnen naar buiten is open (kan ook niet dicht). Ik weet niet wat vodafone doet.

proconsoles

Dank voor jullie input.

- ethernet aansluiting, toch wel een wens
- 14 Mbit/sec klinkt heel goed :-)

Ik kan voor 5 Euro extra een tweede telefoonnummer krijgen, betekent dit dan ook dat je een tweede telefoon met een ander nummer kan aansluiten ?
Ik heb nu een telefoonnummer van UPC en een andere zakelijke telefoon van KPN, beide vaste telefoons (beide draadloze dect geloof ik)
Zouden beide nummers meegenomen kunnen worden naar Vodaphone ?

EJ

Nummerbehoud is een wettelijke eis, dus ja. Volg wel de procedure (dus niet opzeggen en dan porteren maar eerst porteren en dan opzeggen). ;)

Bij lijbrandt heb ik zelfs 16 Mbit/s gemeten en schijnt 20 Mbit/s gereserveerd te zijn. Leve WGDO. ;)
Niet bij alle HD kanalen trouwens, alleen bij NGC HD en bij Animal planet HD, ik denk dat Myzen tv ook erg hoog zal scoren maar kan het momenteel niet meten. De andere zijn allemaal minder dan dat, maar nog steeds erg goed.

blue-eyes

Als het belangrijkste argument kwaliteit van het TV signaal is zou ik lekker bij UPC blijven. HDMI aansluiten, HD recorder is het een erg mooi signaal (iig in Lelystad).


Als totaalpakket is KPN goed, meer dan goed, maar laat steken vallen op de kwaliteit van het TV signaal. Verder, als je wat wilt hobbien met internet zoals eigen servers draaien, etc. is KPN ook een crime.
Voor de reguliere gebruiker is het super.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SpeedyAndré

Quote from: EJ on March  2, 2012, 10:18:43
Nummerbehoud is een wettelijke eis, dus ja. Volg wel de procedure (dus niet opzeggen en dan porteren maar eerst porteren en dan opzeggen). ;)

Bij lijbrandt heb ik zelfs 16 Mbit/s gemeten en schijnt 20 Mbit/s gereserveerd te zijn. Leve WGDO. ;)
Niet bij alle HD kanalen trouwens, alleen bij NGC HD en bij Animal planet HD

Dit zijn zenders met goed werkende 5.1 audio, Discovery Science heeft dat ook volgens mij maar die zit in een extra pakket dat ik niet heb.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

proconsoles

De vodafone verkoper had ook een A4'tje mee van de netwerk layout, ziet er goed uit zou ik zeggen, wat vinden jullie ?

SpeedyAndré

Ziet er bekend uit, ik denk dat elke glasvezel provider op deze manier werkt.
Kpn rommelde nog aan met een homeplug voor de digitale tv maar dat werkt vaak niet of slecht vanwege storing op het lichtnet.
Het aanbod van Vodafone is prima, volgens mij krijg je nergens zoveel korting en gratis apparatuur in een keer.
Vodafone verwacht blijkbaar dat je langer dan een jaar bij ze blijft, al zit je er alleen het 1e jaar aan vast ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

proconsoles

Ik had ooit een verkoper van KPN gesproken die mij vertelde dat de signaal overdracht voor 99.9% van de gevallen goed werkt over het lichtnet.
En wat dan in die 0.1% van de gevallen ? Ja in die zeer kleine hoeveelheid van de gevallen kan u last hebben van storing op het lichtnet.
Typisch geval van verkoperspraatje dus...

EJ

Ik mis de iptv (hd) verbindingen naar meerdere tv's. Kan dat niet?

@proconsoles: kpn liegt over die 99,9% hoor, het percentage met storing is veel hoger dan dat. Je mag blij zijn als je de bandbreedte haalt die je nodig hebt. Hoewel, het signaal is dusdanig gecomprimeerd dat je niet veel nodig hebt  :wacko:

SpeedyAndré

Je kan er een switch tussen zetten als je meer dan 1 tv wil aansluiten, dit maakt de schets weer wat gecompliceerder en dat 'verkoopt' niet goed.
Het probleem met de powerplugs is al op tv geweest bij Radar e.d. dus aandacht heeft het zeker gehad ;)
Nu leverde Kpn niet bepaald een topmerk, vooral in een stekkerblok met andere verbruikers gaan ze de mist in.
Bedenk wel dat het iptv signaal bandbreedte verbruikt, bij een 100/100 aansluiting merk je dat direct, bij lagere snelheden heb je een reserve.
Meerdere aansluitingen kan ook via coax, al mis je dan hd, extra zenders en uitzending gemist.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

EJ

Quote from: SpeedyAndré on March  5, 2012, 11:32:51
Je kan er een switch tussen zetten als je meer dan 1 tv wil aansluiten, dit maakt de schets weer wat gecompliceerder en dat 'verkoopt' niet goed.

Dat is de vraag. Is er authenticatie? Ondersteunt het netwerk meer dan 1 aansluiting? Dat wordt niet beantwoord.

Bij Lijbrandt wordt dat ondersteund, net als bij een aantal andere glasproviders. Bij vodafone heb ik het (nog) niet gezien. ;)

Quote
Het probleem met de powerplugs is al op tv geweest bij Radar e.d. dus aandacht heeft het zeker gehad ;)
Nu leverde Kpn niet bepaald een topmerk, vooral in een stekkerblok met andere verbruikers gaan ze de mist in.
Bedenk wel dat het iptv signaal bandbreedte verbruikt, bij een 100/100 aansluiting merk je dat direct, bij lagere snelheden heb je een reserve.

Ook dat hangt weer af van hoe het geregeld is. Hier merk ik helemaal niets van tv bandbreedte op mijn internet verbinding (100/100). :D

Quote
Meerdere aansluitingen kan ook via coax, al mis je dan hd, extra zenders en uitzending gemist.

André  8)

Wil je echt nog naar een analoog signaal kijken? Ik niet. :D

SpeedyAndré

Quote from: EJ on March  5, 2012, 12:03:51
Dat is de vraag. Is er authenticatie? Ondersteunt het netwerk meer dan 1 aansluiting? Dat wordt niet beantwoord.

Wil je echt nog naar een analoog signaal kijken? Ik niet. :D

Je kan bij Vodafone max. 3 iptv boxen bestellen, alleen kan ik nergens terugvinden hoe je ze aansluit.
Het lijkt me dat het alleen met een switch kan zoals bij de meeste andere providers want op het modem heb je maar 1 uitgang.
Ik lees dat het iptv signaal afhangt van waar je zit, ik zou wgdo krijgen omdat ik in dat gebied zit.

Er zit dvb-c op de analoge lijn en dat is (zeker bij Xms) van zeer goede kwaliteit.
Vodafone heeft nu een actie in Almere en Leeuwarden met 6 maanden alles gratis  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

EJ

Heeft vodafone ook dvb-c op de lijn zitten? VZIW doen alleen lijbrandt en xms dat (en is een uitstekend iets!)

Verkijk je alleen niet op acties met x maanden gratis, ze halen hun geld echt wel terug. ;)

jaco

Ik heb ook een vodafone colporteur aan de deur gehad. Die wist ook nog te vertellen dat ze ook 500 mbps gingen doen binnen afzienbare tijd (niet meer specifiek dan dat)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

EJ

Het goede nieuws voor de kpn glasvezel kijkers is dat kpn begonnen schijnt te zijn met de splitsing van adsl streams en glasvezel streams. Daarmee wordt de kwaliteit van tv over glasvezel in de WBA gebieden heel veel beter dan het was.

Bron: http://www.totaaltv.nl/nieuws/9266/Betere_beeldkwaliteit_KPN_op_glasvezel.html