10 maart M&G DAC vergelijk in Schagen

Started by Roksan, February 10, 2012, 07:55:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roksan

Naar aanleiding van de vele topics die inmiddels gestart zijn over DAC's en dat ik zelf ook wel nieuwsgierig ben naar de onderlinge verschillen tussen alle DAC's onder de 1000 euro heb ik in dit topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119745.msg2116402#msg2116402 aangeboden om een luistersessie in de kantine van ons automuseum te houden. (http://www.automuseumschagen.nl/). Dit omdat hier meer mensen tegelijk in kunnen dan in de gemiddelde woonkamer. 10 man moet zeker geen probleem zijn.

Maar om e.e.a. te regelen wil ik graag inventariseren of:
1) Er überhaupt interesse is in een dergelijke meet & greet?
2) Wie bereid is om zijn DAC mee te nemen naar Schagen?
3) Welke datum het beste zou uitkomen (deze moet ik dan wel afstemmen met het bestuur)? Dat is 10 maart

Het museum is goed te bereiken in Schagen en er is voldoende parkeergelegenheid in de buurt.
Het museum is uiteraard voor de liefhebbers van oldtimers (gratis) te bezoeken.
Er is in de kantine ook koffie en thee beschikbaar. Ook deze is gratis, maar een vrijwillige bijdrage is altijd welkom.
Lunchen kan er ook, maar dan moeten we op de dag zelf even boodschappen doen en is dan voor eigen rekening.
De opzet is niet commercieel, wij houden in het museum namelijk geen commerciële activiteiten.

Ik wil voor de vergelijkende test mijn Magnat Quantum 1005 luidsprekers en Harman Kardon HK990 versterker meenemen. Als interlink een Inakustik 1302. Maar andere apparatuur mag uiteraard ook.

Voor het inschrijven graag:
Je naam
Met hoeveel personen je komt?
Of je wel of geen DAC meeneemt? En zo ja welke.

Aantal deelnemers tot nu toe

Naam                                 Aantal personen                     Dac
Paul (Roksan)                     1                                           Dac in HK990
Daniël (Shorkan)                 1                                           Misschien Metrum Quad / bron Logitech Touch
Ard Paardekooper               1                                           Meridian 263 (Delta Sigma)
Marco                                1                                           Lindemann




Totaal aantal personen        3



Datum is 10 maart aanvangstijd 10.30 uur


Hieronder 2 foto's van de kantine



KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Shorkan

Je naam:
Daniël Smink
Met hoeveel personen je komt?
1
Of je wel of geen DAC meeneemt?
Ligt aan de datum, mijn Metrum NOS mini DAC Quad komt over +- 6 weken. Ik kan eventueel wel een SB Touch met een Best-of-Two-worlds voeding meenemen.
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Mordante

Ik heb misschien wel intresse, hangt een beetje van de datum af ed. Ook zou ik misschien wel een DAC, loopwerk, speakers en versterker kunnen meenemen. Maar alles is nog een beetje onder voorbehoud. Is het vooral gercht op streamen of op CD? Wat gaan we doen mbt muziek, neemt iedereen wat mee of wordt er vooraf een keuze gemaakt? Veel DACs hebben ook een ander output niveau, gaan we dat bv gelijk trekken? etc.

hoppertje71

Je naam:
Ard Paardekooper
Met hoeveel personen je komt?
1
Of je wel of geen DAC meeneemt?
Meridian 263 (Delta Sigma)
Voorkeursdatum:
Alles, behalve 17 t/m 30 Maart vanwege vakantie

Groeten,
Ard.

**Marco 76**

Marco: 1 persoon

1e of 2e weekend maart lijkt voorlopig vrij en het beste. Za of zo haalt mij niet uit. Anders pas april.

Wil iig Lindemann meenemen met wat kabels, maar kan veel meer als er behoefte voor is.

Roksan

Is zaterdag 10 maart wat? Dan zal ik kijken of de agenda dan nog vrij is in het museum.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

En nu nog graag wat aanmeldingen met een REGA dac, Audiolab M-Dac e.d.  ;)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

10 maart is geen probleem. Dus dat wordt de datum.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Shorkan

Ik heb 10 maart ook nog niks dus staat bij deze in mijn agenda.

Zal mijn SB Touch + voeding meenemen. PC met muziek wordt wat lastig kan eventueel wel een laptop meenemen of USB stick met een en ander aan FLAC bestanden.

Is er eventueel een PC waar we tijdelijk Logitech Media Server op kunnen zetten? En is er een netwerk aansluiting voor de SB touch?
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Roksan

Quote from: Shorkan on February 11, 2012, 13:31:35
Ik heb 10 maart ook nog niks dus staat bij deze in mijn agenda.

Zal mijn SB Touch + voeding meenemen. PC met muziek wordt wat lastig kan eventueel wel een laptop meenemen of USB stick met een en ander aan FLAC bestanden.

Is er eventueel een PC waar we tijdelijk Logitech Media Server op kunnen zetten? En is er een netwerk aansluiting voor de SB touch?

Nee beide zijn er niet in het museum.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Shorkan

Net gehoord dat mijn DAC waarschijnlijk in de week van 27 februari wordt geleverd, dus 10 maart zou ik deze zeker in huis moeten hebben!  :pompom:

Ik zal kijken of ik voor de SB touch een externe harde schijf kan regelen dan.
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Roksan

Dat zou mooi zijn als inderdaad je Metrum binnen is.

Nu nog wat andere DAC's erbij!!!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Isflicka

Quote from: Roksan on February 13, 2012, 20:29:14
Dat zou mooi zijn als inderdaad je Metrum binnen is.

Nu nog wat andere DAC's erbij!!!

Hoeveel Dacjes willen jullie gaan beluisteren.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Shorkan

Quote from: Isflicka on February 15, 2012, 17:52:11
Hoeveel Dacjes willen jullie gaan beluisteren.

Niet hoeveel er aanwezig zijn denk ik  8)

Kom je ook nog eigenlijk?
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

mscofield

Quote from: Shorkan on February 16, 2012, 11:00:53
Niet hoeveel er aanwezig zijn denk ik  8)

Kom je ook nog eigenlijk?
Ik hoop het wel, want ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal van de mdac vinden!

Roksan

Quote from: Isflicka on February 15, 2012, 17:52:11
Hoeveel Dacjes willen jullie gaan beluisteren.

Ik heb je een PM gestuurd.

Maar wat betreft is er niet echt een limiet. Maar ik kan mij voorstellen dat veel verschillende DAC's beluisteren misschien een goed vergelijk lastig maakt. Suggesties over hoe we e.e.a. het beste kunnen doen zijn uiteraard welkom.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

yorkie13

#17
edit : gaat helaas niet lukken 10 maart

Roksan

Ik hoop toch nog wel op wat meer aanmeldingen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Shorkan

Komt Isflicka ook?

Er zijn zoveel topics over DACs etc dat ik ook wel wat meer aanloop had verwacht.  :(
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

garmtz

Misschien ook niet ombelangrijk: hebben jullie een manier om de output van iedere DAC exact gelijk te krijgen? Als je gaat luisteren naar volumeverschillen, heb ik al een idee welke DAC gaat winnen... ;)

Roksan

#21
Quote from: Shorkan on February 23, 2012, 11:08:31
Komt Isflicka ook?

Er zijn zoveel topics over DACs etc dat ik ook wel wat meer aanloop had verwacht.  :(

Ik had hem wel een PM gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.

Ik hoop dat er wel nog wat mensen bijkomen. Ik zou het graag door laten gaan, maar als de groep zo klein blijft, kan ik het ook bij mij thuis houden. Scheelt een hoop gedoe......

Daarom wil ik dit topic openhouden tot en met 2 maart. Als ik dan nog niet meer aanmeldingen heb, zal ik kijken of het een keer bij mij thuis kan en of er dan nog interesse is.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Isflicka

Quote from: Roksan on February 25, 2012, 06:43:24
Ik had hem wel een PM gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.

Ik hoop dat er wel nog wat mensen bijkomen. Ik zou het graag door laten gaan, maar als de groep zo klein blijft, kan ik het ook bij mij thuis houden. Scheelt een hoop gedoe......

Daarom wil ik dit topic openhouden tot en met 2 maart. Als ik dan nog niet meer aanmeldingen heb, zal ik kijken of het een keer bij mij thuis kan en of er dan nog interesse is.

Volgens mij heb wel een reactie gestuurd maar ik ben 10 maart niet in de gelegenheid. Overigens heb ik wel aangeboden om de Dac's aan een collega mee te geven want die moet 10 maart toch naar Julianadorp.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

jurrien1962

Quote from: Roksan on February 25, 2012, 06:43:24
Ik had hem wel een PM gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.


Is een beetje off topic, maar hem?
Blijkbaar reageert Isflicka niet erg korzelig want de info geeft toch 'vrouw' aan?

@ Isflicka: is 'flicka' niet Zweeds voor 'meisje'?

Er zijn al zo weinig vrouwen in dit wereldje. Laten we een beetje zuinig op hen zijn.

**Marco 76**

Ik kan 10 maart helaas ook niet ivm andere verplichtingen. Alleen 's ochtends, maar dat is het me niet waard om op en neer te rijden naar Schagen.
De Lindemann wil ik best opsturen als er interesse is (of iemand moet 'm ophalen in Gorinchem).

Gr,
Marco