Wie speelt er allemaal met Tannoy ?

Started by negotiata, February 8, 2012, 22:38:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Quote from: Xander32 on November 28, 2020, 23:09:36
... ik ben bang dat het karakteristieke van Tannoy snel verdwenen zal zijn. De gehele productie zal voor het eind van dit jaar naar China worden overgeheveld. Ik zag ook al trieste voorbeelden voorbij komen van desbetreffende "kwaliteit".

Een mooi merk om zeep geholpen  :(
Helaas is dit al een tijd gaande bij Tannoy. Het karakter van de nieuwe Tannoys is ook flink veranderd ten opzichte van de oudere series.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rowdy

Misschien zijn daarom oud medewerkers weggegaan en hebben Fyne Audio opgericht.

Xander32

Klopt, sinds het midden van de zero's al. Maar nu gaat definitief alles naar China.
En de kwaliteit is om te huilen wat ik zag, slecht geproduceerde materialen, ls die nieuw al direct gebreken tonen.

Quote from: Richi on November 28, 2020, 23:40:09
Helaas is dit al een tijd gaande bij Tannoy. Het karakter van de nieuwe Tannoys is ook flink veranderd ten opzichte van de oudere series.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat zal er vast mee van doen hebben. En juist daar, bij Fyne Audio zijn ze nu lekker bezig; wat een fraaie ls in hun 7 serie.

Quote from: Rowdy on November 29, 2020, 08:05:56
Misschien zijn daarom oud medewerkers weggegaan en hebben Fyne Audio opgericht.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jahtari

Sowieso mijn indruk van zeer weinig vernieuwing de afgelopen 20 jaar.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Rowdy

Quote from: Xander32 on November 29, 2020, 09:23:36
Dat zal er vast mee van doen hebben. En juist daar, bij Fyne Audio zijn ze nu lekker bezig; wat een fraaie ls in hun 7 serie.
Ik heb de F501, ben er erg blij mee. Het geeft het geluid zeer ontspannen weer.

Rick-DTS

Zie het Topic nu pas...
Ik speel met de Tannoy D900, center D750 en rear D500.

Xander32

Foto?!(zijn we dol op  ;))

Quote from: Rick-DTS on November 29, 2020, 10:17:19
Zie het Topic nu pas...
Ik speel met de Tannoy D900, center D750 en rear D500.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Quote from: Rick-DTS on November 29, 2020, 10:17:19
Zie het Topic nu pas...
Ik speel met de Tannoy D900, center D750 en rear D500.

Kijk dat is het betere werk ...

Mediator

Quote from: Xander32 on November 28, 2020, 23:09:36
... ik ben bang dat het karakteristieke van Tannoy snel verdwenen zal zijn. De gehele productie zal voor het eind van dit jaar naar China worden overgeheveld. Ik zag ook al trieste voorbeelden voorbij komen van desbetreffende "kwaliteit".

Een mooi merk om zeep geholpen  :(

Dat zou heel erg jammer zijn. In het verleden heeft men de productie ook al naar China verhuisd en dat was helemaal geen succes en echt een aderlating op kwaliteit. Jammer dat die fout dan twee keer gemaakt wordt.

jahtari

Quote from: Mediator on December  5, 2020, 20:12:38
Dat zou heel erg jammer zijn. In het verleden heeft men de productie ook al naar China verhuisd en dat was helemaal geen succes en echt een aderlating op kwaliteit. Jammer dat die fout dan twee keer gemaakt wordt.
Het wekt de indruk van een slecht geleid merk/bedrijf.

Jammer, want het "oude" tannoy was een icoon.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Richi

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat Azië een steeds belangrijker afzet markt is geworden voor Tannoy en dat ze dichter bij hun klanten willen zitten. Qua design vind ik hun producten steeds meer 'over the top'. Teveel bling bling enerzijds en super 'heritage' aan de andere kant. Er lijkt weinig tussenin te zitten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rowdy

#312
De importeur hnny.nl is ook overgegaan naar Fyne Audio. Ik zie geen Tannoy meer op hun site.

Xander32

http://www.transtec.nl/nl/dealer-list/tannoy/65

... het lijkt er op dat die in andere handen is overgegaan (?)


Quote from: Rowdy on December  6, 2020, 10:06:04
De importeur hnny.nl is ook overgegaan naar Fyne Audio. Ik zie geen Tannoy meer op hun site.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HereIsTom

Ik zat net te berekenen dat ik mijn Tannoy boxen al bijna 30 jaar gebruik en ze klinken nog steeds mooi.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Rick-DTS

Quote from: Xander32 on November 29, 2020, 15:22:45
Foto?!(zijn we dol op  ;))

Zodra alles weer staat zoals het moet plaats ik deze. Ben nu bezig alles te verbouwen.

Rick-DTS

Quote from: HereIsTom on December 13, 2020, 21:54:15
Ik zat net te berekenen dat ik mijn Tannoy boxen al bijna 30 jaar gebruik en ze klinken nog steeds mooi.

Zo, dat is een hele tijd.

Ik zit zelf inmiddels ook al aan de 25 jaar.

Xander32

Met welke types spelen jullie? Foto?! 👍🏻

Quote from: Rick-DTS on December 13, 2020, 22:48:42
Zodra alles weer staat zoals het moet plaats ik deze. Ben nu bezig alles te verbouwen.

Quote from: HereIsTom on December 13, 2020, 21:54:15
Ik zat net te berekenen dat ik mijn Tannoy boxen al bijna 30 jaar gebruik en ze klinken nog steeds mooi.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HereIsTom

Quote from: Xander32 on December 14, 2020, 06:36:00
Met welke types spelen jullie? Foto?! 👍🏻

Tannoy Eclipse (1987-1989)
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Raymond187

Quote from: Rick-DTS on December 13, 2020, 22:51:21
Zo, dat is een hele tijd.

Ik zit zelf inmiddels ook al aan de 25 jaar.
Ook hier

Op me 19e gekocht en ben nu 44 :)

Zou wel andere willen, maar geef liever mijn geld uit aan de kids

fasteddie


Raymond187

Ja dat is de Nederlandse benaming voor kids  8)

Xander32

Nog nieuwe ontwikkelingen hier?
Zijn er (nieuwe) forumleden die middels Tannoy ls muziek genieten?


http://www.audioclassic.org/tannoy-prestige-the-modern-classic.html
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ryvm

Niet nieuw hier maar wel andere tannoys...

Inmiddels al een poosje draaiende met eigenbouw 12 inch hifi pa speakers met hoorn. Klinkt erg goed!

Maar als surround/ surround back gebruik ik al een poosje tannoy i8AW tot volle tevredenheid. En voor Atmos gebruik ik DI6dc.
Voordeel van Dual concentric is natuurlijk het afstraal gedrag. Deze is zowel horizontaal als verticaal erg goed. En dat is precies wat ik mis in m'n huidige luidspreker. Als ik op de voorste rij zit klinkt het heel anders dan op de verhoogde achterste rij stoelen.
Nu kwam ik via marktplaats een stel i12 monitoren tegen en heb deze gekocht om er met een betere kast een stel lcrs van te maken zodat ik op alle plekken min of meer hetzelfde geluid krijg. Dit test ik natuurlijk eerst met de huidige kasten.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

Marvin....