Wie speelt er allemaal met Tannoy ?

Started by negotiata, February 8, 2012, 22:38:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: Mediator on September 24, 2020, 09:05:08
Ja het viel mij ook al op en geldt ook voor de prijzen van de D500. Verdubbeld is trouwens wat overdreven maar een paar honderd erbij klopt wel.
Jaar of 5 geleden was ik op zoek naar de D700 MKII en die zag ik op MP staan voor 1000 a 1200 euries. Dus 800 tot 600 meer, vind ik nogal wat. Ik vind de D700 qua looks en mits goed aangestuurd erg fijn klinken, maar met die leeftijd mij niet meer dan 1k waard. Uiteraard is dat altijd persoonlijk ;)

Zit er veel verschil met de Saturns S8 of S10?

Quote from: HcHifi.nl on September 26, 2020, 11:06:36
Ander klankkarakter, de XT is frisser
Vind je dat een verbetering?

Xander32

Geen direct antwoord op jouw vraag, maar de S10 heb ik gehoord (op Marantz versterking) en dat was heel erg fraai.
Uiteindelijk heeft die ervaring mij op het Tannoy spoor gezet  :)

Quote from: Raymond187 on September 27, 2020, 21:32:38
Jaar of 5 geleden was ik op zoek naar de D700 MKII en die zag ik op MP staan voor 1000 a 1200 euries. Dus 800 tot 600 meer, vind ik nogal wat. Ik vind de D700 qua looks en mits goed aangestuurd erg fijn klinken, maar met die leeftijd mij niet meer dan 1k waard. Uiteraard is dat altijd persoonlijk ;)

Zit er veel verschil met de Saturns S8 of S10?
Vind je dat een verbetering?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Ik heb zelf met de S6 en de S8 gespeeld, maar die lieten toch flink wat liggen ten opzichte van de Dimensions (vond ik dan).
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Dat zijn m.i. ook geheel andere ls

Quote from: Richi on September 28, 2020, 10:59:55
Ik heb zelf met de S6 en de S8 gespeeld, maar die lieten toch flink wat liggen ten opzichte van de Dimensions (vond ik dan).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on September 28, 2020, 13:45:17
Dat zijn m.i. ook geheel andere ls
Dat klopt inderdaad, was ook een heel andere prijsklasse.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Janozj

Ik heb Tannoy System 8 en Precision 8P gehad. Beide geweldige speakers, maar super analytisch. Spijt dat ik ze heb weggedaan, waren echt leuk. Beide met een 8 inch DC en de Precision had nog een supertweeter erboven.

Echt laag zat er niet in maar ze waren genadeloos in de weergave. Ieder detail hoorde je. Ik zou graag nog eens grotere DC's hebben. De Prestige lijn en andere grote DC's die ik heb gehoord klonken zonder uitzondering geweldig.

Ik ga mogelijk met een Eminence coaxial 12 inch een poor mans DC maken. Ik twijfel nog over de kast. Hoorn/gesloten/basreflex.

Van de System 8 heb ik geen foto's meer, de Pecision 8P stonden wel zo te spelen bij mij.   





WilcoL

Die Precision monitoren vind ik tof [emoji1417]

Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

WilcoL

Ik speel slechts met 6" DC, maar doe ze niet snel weg [emoji1417]

Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Janozj

#283
Wel met stevige aanvulling voor het laag zo te zien  ;D Mooi!

Ik ga ooit weer aan de Tannoy. Gewoon mooi spul. Al vanaf de brugklas toen onze muziekleraar DC 100's aan de muur had hangen en ik me maar afvroeg hoe die zo goed konden klinken zo "zonder tweeter"  ;D  ;D

Xander32

... fraaie Glenairs 10 had ik, die gaan nooit meer weg dacht ik.
Enkel wanneer er een paartje Kensingtons voorbij komt. Een aantal jaren later zijn ze een feit:

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

Quote from: Xander32 on September 28, 2020, 21:31:16
... fraaie Glenairs 10 had ik, die gaan nooit meer weg dacht ik.
Enkel wanneer er een paartje Kensingtons voorbij komt. Een aantal jaren later zijn ze een feit:

Wat is er zo bijzonder aan deze lijn Tannoy's? Ik za gde prijzen e nd8 oeii dat moeten dan wel bijzondere speakers zijn.

Ik speel nog steeds met dezelfde Tannoy 638 front en rear. Ik wil wel erg graag andere kopen, maar met de 2 jonge kids in huis die al de center speaker hebben gemold, w8 ik nog even dat de jongste 2 jaar ouder is.


Xander32

Tja, wat is er zo bijzonder aan een B&W 8 serie, een Focal Sopra, Kef Reference t.o.v. de series eronder ?

Betreft een toplijn van een merk betaal je denk ik altijd een stukje extra voor de naam en in het geval van Tannoy Prestige ook zeker voor het vakmanschap, de kast en de alsmaar verder doorontwikkelde dc unit.
Het stereobeeld van de Kensingtons, het natuurlijke, de live feeling, maken deze ls bijzonder. Stemmen en akoestische instrumenten, oftewel het middengebied zijn prachtig  :inlove:

Quote from: Raymond187 on September 28, 2020, 23:07:04
Wat is er zo bijzonder aan deze lijn Tannoy's? Ik za gde prijzen e nd8 oeii dat moeten dan wel bijzondere speakers zijn.

Ik speel nog steeds met dezelfde Tannoy 638 front en rear. Ik wil wel erg graag andere kopen, maar met de 2 jonge kids in huis die al de center speaker hebben gemold, w8 ik nog even dat de jongste 2 jaar ouder is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

H&C Hifi

Dualconcentrics blijven gewoon mooi..

Inmiddels hebben wij nagenoeg geen Tannoy meer maar wel Fyne Audio  8)

Best leuk 2x 12inch per kant  :angel:




Peerless Monster

Quote from: HcHifi.nl on October  2, 2020, 18:59:22
Dualconcentrics blijven gewoon mooi..

Inmiddels hebben wij nagenoeg geen Tannoy meer maar wel Fyne Audio  8)

Best leuk 2x 12inch per kant  :angel:





Ze ogen bijna net als de DC10's bijvoorbeeld.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

H&C Hifi

Quote from: Peerless Monster on October  2, 2020, 19:15:16
Ze ogen bijna net als de DC10's bijvoorbeeld.


Uhmm nee  8)

Echt wel totaal andere koek (gelukkig)

De Fyne F704 gebruikt de HF driver welke ook gebruikt word in de Tannoy Kingdom Royal.

Peerless Monster

Quote from: HcHifi.nl on October  2, 2020, 19:16:43

Uhmm nee  8)

Echt wel totaal andere koek (gelukkig)

De Fyne F704 gebruikt de HF driver welke ook gebruikt word in de Tannoy Kingdom Royal.

Jawel. Ze lijken qua uiterlijk erop.
Maar ze zien er wel bruut uit met die 12 inchers.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

H&C Hifi

Quote from: Peerless Monster on October  2, 2020, 19:25:27
Jawel. Ze lijken qua uiterlijk erop.
Maar ze zien er wel bruut uit met die 12 inchers.


Ja, ze zijn ook ''pietsje'' groter  en wegen bijna het dubbele van een DC10T

Peerless Monster

Quote from: HcHifi.nl on October  2, 2020, 19:29:55

Ja, ze zijn ook ''pietsje'' groter  en wegen bijna het dubbele van een DC10T

Yup. Dat zie je wel. Wel heel vet!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

negotiata

Ja heb een luistersessie gehad bij Marcel.
Was wel onder de indruk. Nu wachten tot ze wat dalen in prijs. Maybe over een paar jaar  :wub:
- To be or not to be, thats the question -

frits marantz

Moeten we nu Tannoy maar verder vergeten?

i2Paq

Ik was van Fyne Audio niet onder de indruk. Het hoog was scherp en de bass was lang niet zo indrukwekkend als dat van Tannoy.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

negotiata

Quote from: i2Paq on October  4, 2020, 18:04:33
Ik was van Fyne Audio niet onder de indruk. Het hoog was scherp en de bass was lang niet zo indrukwekkend als dat van Tannoy.

Totaal met jou eens. De oudere serie was in mijn optiek waardeloos.
De nieuwe serie is een heel ander verhaal.
- To be or not to be, thats the question -

Rowdy

Nu weet ik niet welke type Fyne Audio je gehoord hebt. Ik heb de F501, maar vind hem helemaal niet scherp in het hoog. Versterker is de Rega Brio.

german

Ik heb gisteren de F701 nog horen spelen bij Marcel. Zeer fraai!
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Xander32

... ik ben bang dat het karakteristieke van Tannoy snel verdwenen zal zijn. De gehele productie zal voor het eind van dit jaar naar China worden overgeheveld. Ik zag ook al trieste voorbeelden voorbij komen van desbetreffende "kwaliteit".

Een mooi merk om zeep geholpen  :(
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT