Wie speelt er allemaal met Tannoy ?

Started by negotiata, February 8, 2012, 22:38:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

RalphH

Jij kunt t weten ;). Heb je ze nog/weer?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

negotiata

Nope speel nu even op boston acoustics vs336.
Ben rustig op zoek naar een mooi setje D900.
- To be or not to be, thats the question -

Xander32

... nu al ruim vier jaar af van mijn audiofiela nervosa, dankzij de Glennies 🎶.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Vorige week in HongKong nog een setje Canterbury gehoord... Echt geweldig mooi...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32






... soms loopt het toch anders.




Quote from: Xander32 on August 19, 2018, 12:09:21
... nu al ruim vier jaar af van mijn audiofiela nervosa, dankzij de Glennies 🎶.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

Quote from: Xander32 on January  7, 2019, 19:32:07





... soms loopt het toch anders.
Erg mooi zeg. ZIjn dat andere speakers?

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

martien

Ik vind de nieuwe nogal wat fraaier hoor. :worship:

Ryvm

Mijn set dan ook maar even toevoegen;
(Eventueel foto's volgen nog)

Beneden 5.1 op een Arcam solo 5.1:

Monitor audio zilver RS6 front
Tannoy 622 center
Tannoy 631 surrounds
Rel Q201e sub

Boven ht ruimte:

7.1.4 op Marantz sr7010
Front + center aangestuurd door Arcam p7
Marantz versterkt alleen surround kanalen.

Tannoy D700 front
Tannoy D750 center
Tannoy di6dc surround+back
Merkloze plafondspeakers voor hoogtekanalen






Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

Xander32

Een dikke Tannoy ht set 🤘🏻. Ben benieuwd naar de foto's daarvan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

botsen

Quote from: Xander32 on January  7, 2019, 22:26:00
Uhm, ja, mijn voorgaande;



Ik ben wel benieuwd naar de klankmatige verschillen.

Xander32

De Kensingtons klinken meer open, de detaillering/de resolutie is duidelijk toegenomen t.o.v. de Glennies. Stemmen en natuurlijke instrumenten klinken zeer zuiver, natuurgetrouw, een grote mate van realisme. Daarin ervaar ik ze als een flinke upgrade. Ten grondslag liggen daaraan waarschijnlijk de betere drivers van de Kensingtons; een magneetsysteem met AlNiCo en de pepperpot tweeter i.p.v. de tulpwave variant in de Glenair.

Daarnaast zitten de openingen van het basreflex systeem van de Kensingtons aan de frontzijde, dat geeft wellicht ook een wat directer en schoner geluid t.o.v. de Glenairs met hun (forse) poort aan de achterzijde.



Quote from: botsen on March 31, 2019, 09:21:27
Ik ben wel benieuwd naar de klankmatige verschillen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ryvm

Quote from: Xander32 on March 31, 2019, 09:11:14
Een dikke Tannoy ht set [emoji1591]. Ben benieuwd naar de foto's daarvan.
Het is nog niet helemaal af... Maar film kijken gaat prima [emoji16][emoji16]

Nog vergeten te vermelden welke sub ik gebruik...
Momenteel heb ik een b&w asw650 the leen dat ik mijn Rel Q400e verkocht heb [emoji3525] misschien niet de beste beslissing maar ben van plan er 2x een 15 inch sub bij te bouwen.

Zal zien of ik vanmiddag ff een paar foto's kan maken.
Ff voorproefje van de stoelen...

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

botsen

Quote from: Xander32 on March 31, 2019, 09:31:25
De Kensingtons klinken meer open, de detaillering/de resolutie is duidelijk toegenomen t.o.v. de Glennies. Stemmen en natuurlijke instrumenten klinken zeer zuiver, natuurgetrouw, een grote mate van realisme. Daarin ervaar ik ze als een flinke upgrade. Ten grondslag liggen daaraan waarschijnlijk de betere drivers van de Kensingtons; een magneetsysteem met AlNiCo en de pepperpot tweeter i.p.v. de tulpwave variant in de Glenair.

Daarnaast zitten de openingen van het basreflex systeem van de Kensingtons aan de frontzijde, dat geeft wellicht ook een wat directer en schoner geluid t.o.v. de Glenairs met hun (forse) poort aan de achterzijde.

Dat is snel. Dank voor je indrukken. Vroeg me altijd al een beetje af hoe de glenairs zich verhouden tot de klassiekere prestiges

Xander32

De prijs-kwaliteit van de Glenair t.o.v. de Kensington vind ik zonder meer goed; ik was al vier jaar op rij, vrij van audio nervosa en dat was ook nog jaren zo gebleven. Ware het niet dat ....

De Kensingtons doen alles wat de Glenair doet, echter met meer verfijning.

Quote from: botsen on March 31, 2019, 10:33:59
Dat is snel. Dank voor je indrukken. Vroeg me altijd al een beetje af hoe de glenairs zich verhouden tot de klassiekere prestiges
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ryvm

Hier de d700's in de schemering van de projector...

Meer van dit het project volgt nog in een apart topic.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

Xander32

Wow, een mooie ruimte hoor, daar heb je werk van gemaakt  :worship:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ryvm

Quote from: Xander32 on March 31, 2019, 13:54:40
Wow, een mooie ruimte hoor, daar heb je werk van gemaakt  :worship:.
Thanx, daarom misschien wel leuk om een apart topic te openen hierover.
Ben ook wel nieuwsgierig of er meer mensen in buurt wonen met dezelfde interesses (Friesland)

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

WillyP

#196
Quote from: Xander32 on March 31, 2019, 11:47:15
De prijs-kwaliteit van de Glenair t.o.v. de Kensington vind ik zonder meer goed; ik was al vier jaar op rij, vrij van audio nervosa en dat was ook nog jaren zo gebleven. Ware het niet dat ....

De Kensingtons doen alles wat de Glenair doet, echter met meer verfijning.
Bij sommige luidsprekers kun je goed horen dat er papier is gebruikt als conusmateriaal. Is dat bij de Glenair en de Kensington ook het geval of valt het mee?

Met vriendelijke groeten,

WillyP

Xander32

Waarom zou een paieren conus niet meevallen? Waaraan kan je horen dat er papier is gebruikt?

Quote from: WillyP on March 31, 2019, 14:55:06
Bij sommige luidsprekers kun je goed horen dat er papier is gebruikt als conusmateriaal. Is dat bij de Glenair en de kensington ook het geval of valt het mee?

Met vriendelijke groeten,

WillyP
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WillyP

#198
Dan hoor je een bepaalde kleuring, vooral bij stemmen. Ook hoor je dat de klank iets afgerond is, een tikje traag. Het gaat om nuances, het staat er erger dan ik het bedoel.

Een tijdje geleden hoorde ik luidsprekers uit Litouwen. Volgens mij was daar papier gebruikt als conusmateriaal.

Groet,

WillyP

Xander32

#199
Alle Tannoy speakers uit de Prestige serie hebben een conus van versterkt papier. Dus ook die van de Glenair en de Kensington. Deze maakt juist dat stemmen en natuurlijke instrumenten, zo waarheidsgetrouw klinken. Stemmen zijn daardoor ook zeer goed te verstaan.

Hetgeen jij schetst, herken ik dan ook zeker niet van deze Tannoy speakers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT