Wie speelt er allemaal met Tannoy ?

Started by negotiata, February 8, 2012, 22:38:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Heb diens grote broer, de S10, mogen beluisteren op een Maranzt set (PM14 KI II en CD14) en dat klonk erg fraai.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Ik vind mijn vloerstanders wat te groot voor mijn lange maar smalle kamer (3.70m) waar ze aan de lange kant moeten staan en ben de afgelopen tijd wat wezen luisteren naar monitors. Gisteren de Dali Rubicon 2 gehoord; mooi ruimtelijk en levendig maar tonaal niet mijn ding, te midhoog georienteerd. Daarna was het de beurt aan de Tannoy Definition DC8. Prachtig! Een ietwat statig geluid, zeer ruimtelijk en toch heerlijk vol. Mooie dingen om te zien ook. Dat zouden ze weleens kunnen gaan worden. Maar eerst vakantie, maandje Cuba en daarna de Dyns verkopen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WilcoL

Quote from: Dura on January 24, 2016, 11:32:44
Tannoy Definition DC8. Prachtig!

Zeer zeker! Ik vind ze alleen erg prijzig. De sprong in prijs van een monitor met 6" DC (de Precision 6.1) naar het eerste model met een 8" DC-unit (deze Definition DC8) vind ik echt stevig...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

hifiman

Quote from: frits marantz on January 24, 2016, 11:01:23
Grappig, dan begint de Saturn meer op de oudere Sixes 611 te lijken. Zal iets meer body hebben doordat de kast een groter volume heeft.

Ben wel benieuwd waarom je de poort dicht gemaakt hebt.
Dat had ik niet gedaan maar een vorige eigenaar en ik kon ze heel goedkoop overnemen. Ik had het idee dat het wel goed uit zou pakken in mijn kleine ruimte en dat vermoedde klopte. Heb dus meer dempingsmateriaal toegepast en het filter opnieuw opgebouwd met betere componenten en ze klinken meer dan prima  :pompom:

NielsLu

Quote from: Audioloog on January 24, 2016, 12:17:15
Dat had ik niet gedaan maar een vorige eigenaar en ik kon ze heel goedkoop overnemen. Ik had het idee dat het wel goed uit zou pakken in mijn kleine ruimte en dat vermoedde klopte. Heb dus meer dempingsmateriaal toegepast en het filter opnieuw opgebouwd met betere componenten en ze klinken meer dan prima  :pompom:

Ik las ik jouw topic dat jij het schema van Tannoy gekregen hebt (van de S8's). Heb jij die nog? Zou je mij die eventueel willen toesturen (voor het geval ik me ooit bedenk om de filters ook met betere componenten op te bouwen).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

frits marantz

Wat kan er in een filter slechter worden na verloop van tijd? De mijne zijn nog origineel van Tannoy.

NielsLu

Quote from: frits marantz on January 24, 2016, 12:59:37
Wat kan er in een filter slechter worden na verloop van tijd? De mijne zijn nog origineel van Tannoy.

Het filter zal niet slechter worden maar je kunt de speaker mogelijk behoorlijk verbeteren door er een filter van hoogwaardige kwaliteit in te zetten.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

hifiman

#133
Quote from: NielsLu on January 24, 2016, 12:36:35
Ik las ik jouw topic dat jij het schema van Tannoy gekregen hebt (van de S8's). Heb jij die nog? Zou je mij die eventueel willen toesturen (voor het geval ik me ooit bedenk om de filters ook met betere componenten op te bouwen).
Met de kanttekening dat ik ergens op internet hetzelfde schema tegenkwam voor de saturn S8 maar dan met 2R2 als tweeterweerstand ipv 3R3. Ik heb zelf (op basis van persoonlijke subjectieve voorkeur) 2R2 gebruikt.

i2Paq

Quote from: frits marantz on January 24, 2016, 12:59:37
Wat kan er in een filter slechter worden na verloop van tijd? De mijne zijn nog origineel van Tannoy.

In de loop der tijd is men er achter gekomen dat de filters van sommige Tannoy veel beter kunnen, daar kan een flinke winst behaalt worden.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Raymond187

Quote from: NielsLu on January 24, 2016, 13:02:38
Het filter zal niet slechter worden maar je kunt de speaker mogelijk behoorlijk verbeteren door er een filter van hoogwaardige kwaliteit in te zetten.
En hoe weet je dan welke filter er in je speakers zouden kunnen die voor verbetering zouden zorgen?

Ik heb rondom Tannoy profile 638

NielsLu

Ik denk dat als je hoogwaardige componenten gaat gebruiken zoals Tritec of koperfolie spoelen en Mundorf condensatoren dat het geluid er behoorlijk op vooruit kan gaan. Als heb ik hier zelf nog geen ervaring mee.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raymond187

Wat zou zoiets kosten? En waar kan je zoiets kopen. Is misschien wel wat voor mij om te gaan doen.

NielsLu

Dit soort onderdelen zijn verkrijgbaar bij bijvoorbeeld Speakerland of Rumoh.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

i2Paq

Neem eens contact op met grf-r 2 op het groene forum.

Hij heeft mijn filters maar ook die van Joris1971 gedaan.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

RalphH

Hier alweer enige tijd met de S10's (daarvoor 615's) als frontspeakers, 609's achter en een D750 als centerspeaker.
Lekkere set voor film en stereo. De S10s zouden voor film wellicht wat meer "in your face" mogen klinken, maar t is toch elke keer weer een fijne ervaring.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frits marantz


RalphH

Yup.

In de woonkamer trouwens nog een setje f3's.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frits marantz

#143
Bij mij in de achterkamer in de nieuwe kast om de suitedeuren 2 x Revolution RC via Zone 2 op de SR 6009 in de voorkamer.

frits marantz

#144
Plaatje erbij. Helaas op zijn kant.

frits marantz

Sinds gisteren de surround beneden compleet gemaakt met Revolution center RC en 2 x R1 in de cherry kleur.  De Mercury 1's zijn nu in de verkoop. Heb ze even aangesloten op de Denon stereo versterker boven, wonderbaarlijk wat er aan goed geluid uit komt uit zo'n klein kastje.

Xander32

Fraai een Tannoy ht-set. De combi met Denon bevalt jou?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frits marantz

De Denon is bij mij de versterker in de stereo set boven en deze bevalt inderdaad erg goed. De installatie is opgezet zoals in mijn onderschrift aangegeven. De Mercury 1 heb ik even aangesloten op de B uitgang van de Denon.

De Revolution set staat op de Marantz SR 6009 surround beneden en dit bevalt ook goed.

Xander32

#148
Helder, ik had dat zelf kunnen zien maar ik ben nog niet geheel, uhm, ... helder  8).
Marantz - Tannoy is een bewezen prettige combi.


Quote from: frits marantz on April 10, 2016, 12:21:37
De Denon is bij mij de versterker in de stereo set boven en deze bevalt inderdaad erg goed. De installatie is opgezet zoals in mijn onderschrift aangegeven. De Mercury 1 heb ik even aangesloten op de B uitgang van de Denon.

De Revolution set staat op de Marantz SR 6009 surround beneden en dit bevalt ook goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frits marantz

Je was niet de enige. :blink:

Vandaag de surround set wat beter op muziek kunnen beluisteren, want de kast in de achterkamer moest nog afgeschilderd worden. Tannoy is toch echt een plezier om naar te luisteren. :clapping: