Wie speelt er allemaal met Tannoy ?

Started by negotiata, February 8, 2012, 22:38:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Quote from: botsen on January  8, 2013, 01:14:01
Doe je hier een kort verslag van? Ik ben eigenlijk naar alledrie wel benieuwd.
Mag ik vragen waar ze deze alledrie hebben staan?
... PM.

Zal mijn bevindingen met julie delen  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

Quote from: Xander32 on January  7, 2013, 20:36:26
Vrijdag a.s. ga ik luisteren naar Glenair 10", Sandrigham SE en Precision 6.4. Ben erg benieuwd, vooral ook naar die laatste daar die iig. hier door de welstandscommissie zal komen :D. Maar bovenal ook om diens concept; gesloten speaker (2 passive radiator) en natuurlijk met DC.

Nice! Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen. Ik heb destijds ook de Glenairs beluisterd toen ik de D900's nog had.
Uiteindelijk gekozen voor de TD's vanwege de complete surround lijn. Have fun!  :music:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

botsen


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

Quote from: bwolke on January  7, 2013, 11:36:59
Ik heb ook Tannoy Dimension TD8 speakers (hè wat saai). Het zijn één van de mooiste speakers die ik ooit heb gehoord. Ik vind vooral de Dual Concentric drivers mooi en ook de grootte van de woofers 8-inch zodat je niet een balzaal van een kamer nodig hebt om ze goed te laten klinken. Bij elke versterker upgrade werden ze beter en beter. Ik heb ze te koop staan dus als iemand nog interesse heeft dan staat de advertentie op Marktplaats.

Intussen hebben deze prachtige speakers een nieuw onderkomen gevonden ;)

@BWolke:

Ik heb de foto's in mijn topic geplaatst. Ontzettend bedankt voor de leuke sessie. Ik heb echt met plezier
naar je set geluisterd! Zoals ik tijdens de M&G heb gezegd ben je van harte welkom om eens langs te komen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Richi

Recentelijk nog The Dark Night Rises gekeken (en beluisterd) op mijn TD8's in surround opstelling. Wauw, wat een geweldige speakers zijn het toch. Ik doe ze nooit meer weg.  :wub:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raymond187

Zijn de TDs ook als standalone lekker te luisteren in stereo? Hebben ze genoeg laag om zonder sub te kunnen spelen in stereo?

high-q

Quote from: Richi on January 18, 2013, 14:05:40
Recentelijk nog The Dark Night Rises gekeken (en beluisterd) op mijn TD8's in surround opstelling. Wauw, wat een geweldige speakers zijn het toch. Ik doe ze nooit meer weg.  :wub:

Mooie film om mee te testen, vanavond maar even doen  :popcorn:

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 14:09:54
Zijn de TDs ook als standalone lekker te luisteren in stereo? Hebben ze genoeg laag om zonder sub te kunnen spelen in stereo?

Ik vind van wel. Zowel de TD12 als de TD8, beiden plenty laag.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Richi

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 14:09:54
Zijn de TDs ook als standalone lekker te luisteren in stereo? Hebben ze genoeg laag om zonder sub te kunnen spelen in stereo?
Ja beslist. En zeker na de modificatie door ArtSpeak is het laag strakker en beter gecontroleerd. Ik speel nu soms behoorlijk hard (vooral films) en het laag is fantastisch.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

kooba

Sinds een jaartje of wat heb ik mijn Jamo S506 de deur uit gedaan en er een setje Tannoy Revolution Signature DC4 voor in de plaats gezet.

Veel mooier geluid, opener ofzo, moeilijk uit te leggen. Klinkt veel beter in elk geval dan de Jamo's.

En sinds begin deze week heb ik ze aangevuld met een BK XXLS400FF.
Beiden in de kleur light oak.

En het bevalt uitstekend. Voorlopig hoef ik niks te upgraden.
Nu eerst sparen voor die BenQ W1070 beamer en scherm die ik op het oog heb en tegen die tijd ben ik van plan om de center uit de DC6 reeks erbij te halen en dan op termijn de DC4's naar achteren verplaatsen en de signature DC6's aan te schaffen voor :)

magicbas

Na je toekomstige upgrade heb je dan hetzelfde staan als ik hier :) Met uitzondering van de Sub, maar ik heb ook de DC6T's als front...
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

kooba

Quote from: magicbas on January 19, 2013, 13:26:54
Na je toekomstige upgrade heb je dan hetzelfde staan als ik hier :) Met uitzondering van de Sub, maar ik heb ook de DC6T's als front...
Ik wil niet voor de T's gaan maar voor de Revolution Signature DC6. Dus zonder de T.

Vloerstaanders kan ik nu wel nog kwijt, maar zodra we ergens komende maanden ofzo een nieuw tv meubel kopen niet meer.

Dus de ietwat groter uitgevallen boekenplanker versie zegmaar. Die moet er nog komen een keer.
Sinds die sub erbij staat heb ik er niet zo heel erg haast meer mee moet ik zeggen.

:)

magicbas

Ik bedoelde te zeggen dat ik geen sub heb omdat ik wél de T's heb staan :P
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

kooba

Ahh okay, duidelijk :)

Ik vind het stiekem ook wel een beetje zielig voor de DC4's om die achter neer te zetten. Ik bedoel ze klinken zo goed en alles.  :wub:

negotiata

Quote from: kooba on January 19, 2013, 14:07:12
Ahh okay, duidelijk :)

Ik vind het stiekem ook wel een beetje zielig voor de DC4's om die achter neer te zetten. Ik bedoel ze klinken zo goed en alles.  :wub:

Je kan het ook zo zien.

Je schatjes staan dan dichterbij  :pompom:
- To be or not to be, thats the question -

magicbas

Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

apogeefreak

Ik speel sinds een half jaar nu met een setje Tannoy DMT15 mk2. Heeft een rendement van 98db. De driver komt nauwelijks van zijn plek en de speaker heeft volgens mij een underhung magneet constructie. Dat betekent dat hij uiterst lineair is en dat hoor je ook aan ieder detail. De kleine spoel hangt in een uiterst krachtig lineair permanent magneetveld. Hij wordt gebruikt in studio's om goed te kunnen horen wat er allemaal in de opname zit.
De overhung budget luidsprekers van later met laag rendement, klein oppervlak en lange uitslag kunnen gewoon niet die lineariteit opbrengen die deze wel hebben. Dit alles heb ik uit eigen onderzoekjes dus weet niet 100% zeker waar ik er naast zit.

Veel budgetluidsprekers hebben lange spoelen en werken in het niet lineaire gebied van de magneten. Je moet er gewoon veel vermogen doorpompen om de noodzakelijke decibels op te wekken. Sommigen vinden dit toch prettiger klinken dan het eerlijke studio geluid. Ik niet!!!!

Hier iets over under en overhung
http://en.wikipedia.org/wiki/Voice_coil
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=26512.0
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

negotiata

Quote from: apogeefreak on January 19, 2013, 14:58:31
Ik speel sinds een half jaar nu met een setje Tannoy DMT15 mk2. Heeft een rendement van 98db. De driver komt nauwelijks van zijn plek en de speaker heeft volgens mij een underhung magneet constructie. Dat betekent dat hij uiterst lineair is en dat hoor je ook aan ieder detail. De kleine spoel hangt in een uiterst krachtig lineair permanent magneetveld. Hij wordt gebruikt in studio's om goed te kunnen horen wat er allemaal in de opname zit.
De overhung budget luidsprekers van later met laag rendement, klein oppervlak en lange uitslag kunnen gewoon niet die lineariteit opbrengen die deze wel hebben. Dit alles heb ik uit eigen onderzoekjes dus weet niet 100% zeker waar ik er naast zit.

Veel budgetluidsprekers hebben lange spoelen en werken in het niet lineaire gebied van de magneten. Je moet er gewoon veel vermogen doorpompen om de noodzakelijke decibels op te wekken. Sommigen vinden dit toch prettiger klinken dan het eerlijke studio geluid. Ik niet!!!!

Hier iets over under en overhung
http://en.wikipedia.org/wiki/Voice_coil
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=26512.0

Ja ik ken ze  :wub:

Laatst zitten luisteren bij hchifi op verschillende versterkers...

Hoop ze ooit nog te bezitten maar denk dat ze tegen die tijd allang verkocht zijn.
- To be or not to be, thats the question -

apogeefreak

De laatste tijd gaan regelmatig studio's failliet en als je op marktplaats zoekt komt er dan nog wel eens iets voorbij.  ;)
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Lightspeed

Aha, de Revo Sign. Zeker mooi setje zo.  :bigsmile:  ;) Veel plezier ermee.
Heb je deze nu al aan een surround-receiver of nog stereo?

Quote from: kooba on January 19, 2013, 13:22:18
Sinds een jaartje of wat heb ik mijn Jamo S506 de deur uit gedaan en er een setje Tannoy Revolution Signature DC4 voor in de plaats gezet.

Veel mooier geluid, opener ofzo, moeilijk uit te leggen. Klinkt veel beter in elk geval dan de Jamo's.

En sinds begin deze week heb ik ze aangevuld met een BK XXLS400FF.
Beiden in de kleur light oak.

En het bevalt uitstekend. Voorlopig hoef ik niks te upgraden.
Nu eerst sparen voor die BenQ W1070 beamer en scherm die ik op het oog heb en tegen die tijd ben ik van plan om de center uit de DC6 reeks erbij te halen en dan op termijn de DC4's naar achteren verplaatsen en de signature DC6's aan te schaffen voor :)
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Xander32

Voor de liefhebber; er staat een paartje Glenair 10" op Hifi.nl voor een mooie prijs (waar vast ook nog wel wat af kan ...).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

kooba

Quote from: Lightspeed on January 21, 2013, 13:11:45
Aha, de Revo Sign. Zeker mooi setje zo.  :bigsmile:  ;) Veel plezier ermee.
Heb je deze nu al aan een surround-receiver of nog stereo?

Ze hangen aan een Onkyo SR-TX 508 momenteel. Instap AV receiver.
Die heb ik een jaar of 2 geleden gekocht toen ik mijn intrede maakte zegmaar.

Ik denk dat er meer in de speakers zit dan mn reciever eruit haalt en ik zou op termijn graag upgraden naar een mooie Marantz. Maar dat zien we dan wel weer.

:)

RubenV.

Quote from: kooba on January 21, 2013, 17:17:14
Ze hangen aan een Onkyo SR-TX 508 momenteel. Instap AV receiver.
Die heb ik een jaar of 2 geleden gekocht toen ik mijn intrede maakte zegmaar.

Ik denk dat er meer in de speakers zit dan mn reciever eruit haalt en ik zou op termijn graag upgraden naar een mooie Marantz. Maar dat zien we dan wel weer.

:)

Misschien eens een aparte eind versterker proberen als je Onkyo daarvoor de uitgangen heeft?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

kooba

Quote from: RubenV. on February 25, 2013, 22:54:45
Misschien eens een aparte eind versterker proberen als je Onkyo daarvoor de uitgangen heeft?
Geen idee. Ik ben totaal niet thuis in eindversterkers. Hoe werkt dat precies?

Dat komt (gezien de naam) denk ik na de Onkyo, maar hoe werkt dat dan? Mijn Onkyo versterkt de boel en gooit het naar een eindversterker en die versterkt het verder of iets?

En geeft zo een instap receiver wel een kwalitatief voldoende geluid af om mooi te worden ge-eind-versterkert? :P


magicbas

#99
Als je een eindversterker achter de AV receiver plaatst, wordt de laatste een voorversterker die het signaal analoog doorzet naar je eindversterker. De "versterking" van dit signaal vindt dan plaats in de losse eindversterker.
De TX-SR508 heeft echter geen aansluitingen om te verbinden met een eindversterker, dus dat heeft in dit geval ook niet zoveel zin ;)

Een losse eindversterking heeft uiteraard invloed op de weergave. Maar als je een "slecht" signaal "goed" versterkt, zal dat niet de kwaliteit verbeteren. Het geeft wel meer controle over de speakers en kan dus als een vooruitgang worden gezien.

edit:
hier nog wat instap leesvoer over versterking ;)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Versterker_(elektronica)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L