Wie speelt er allemaal met Tannoy ?

Started by negotiata, February 8, 2012, 22:38:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

negotiata

Quote from: botsen on August 24, 2012, 00:01:12
Op de site van Hnny staat de folder van de nieuwe Tannoy Precision 6 serie.
Volgens mij de opvolger van de Revolution (signature)
Iemand die m al gehoord heeft?

Volgens mij staan se nog nergens.

Als ik het goed heb begrepen worden ze in september uitgeleverd.
- To be or not to be, thats the question -

magicbas

Quote from: botsen on August 24, 2012, 00:01:12
Op de site van Hnny staat de folder van de nieuwe Tannoy Precision 6 serie.
Volgens mij de opvolger van de Revolution (signature)
Iemand die m al gehoord heeft?

De 6.2 heeft net als de gewone Revolution de bass reflex port aan de achterzijde. De Revolution heeft hem aan de voorzijde zitten. Is voor mij, helaas geen optie dus, aangezien ik ze vrij dicht bij de achterwand moet plaatsen. Zien er wel mooi uit, met name de 6.4 kan mij wel bekoren :) Die heeft een gesloten kast zo te zien.
Minpuntje vind ik de "monitor audio" achtige voetjes....dat hoeft van mij niet zo.

6.4


6.2


Tannoy Website
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

high-q

Vanmorgen bij de dealer geweest die me iets vertelde over de DC(t?)10A.
Hier al iets meer over bekend? Zag er wel interessant uit op papier.

http://www.whathifi.com/news/high-end-2012-tannoy-adds-high-end-definition-dc10a-model-new-precision-6-line-up
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

magicbas

Quote from: high-q on August 25, 2012, 20:45:29
Vanmorgen bij de dealer geweest die me iets vertelde over de DC(t?)10A.

Ik had er nog niet over gehoord, maar vind het een erg mooie, imposante speaker! Alleen weer die voetjes hè, toch niet mijn ding denk ik...
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Lightspeed

Lijkt mij dat potentiele Tannoy-kopers nu juist deze nieuwe ondersteunig wel konden/kunnen waarderen hoor.
De Revolution en Signatures serie was mooi maar stond danook op een erg kleine voet+spikes en wordt dan algauw als onstabiel ervaren.
Je kon uiteraard wat gaan doe-'t-zelfen, maar Tannoy bracht later zelf een oplossing.

Met de nieuwere Precision 6.x serie vind ik 't zo slecht nog niet.
Het staat best goed zo. :smile:


Iemand al in 't echt gespot/gehoord??
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

lookinglook

Kijk eens in het maandblad Audio.de, de 6.4 staat in de editie 11.

Lightspeed

-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Raymond187

Ahhh ik zat al te zoeken naar een Tannoy topic :)

Ben zelf al jaren verliefd op Tannoy. Dan wel alleen met de dual concentric.

Bij me neef de eerste Tannoy's toen gehoord. ~15jaar geleden.

609 MKII op een Yamaha receiver dsp A 1000. Vond ik gaaf klinken en waren ook me eerste echte speakers die ik ooit gehoord had. Die wilde ik ook wel hebben.

Dus naar hifisolutions in amsterdam om te kopen. Tja....daar hadden ze natuurlijk ook de D700, D750 en D900 met een Revel 15" Sub staan op een mooie set van proceed  :wub: Dat was toen nog AC3&DTS op laser disc. De helikopter scene van Outbreak ( Met Dustin Hoffman) OMG !!

Nou als je dat als eerste ECHTE HT set hoort....ben je meteen verpest hahaha

maar goed ik was 20 en had bij lange na niet zo'n budget  :nopompom:

Ik kom voor de 609MK !! die jullie verkopen. Die hebben wij jongeman. maar heeft u ook naar de profile serie geluisterd? QUE?

Geluisterd naar de profile modellen. Ik vond het in overall een veel mooiere speaker als de 609. Natuurlijk beter laag en mid en hoog ook. Dus keuze was snel gemaakt de profile 638.

Thuis bij pa en ma op me slaapkamer helemaal happy.

maand later had me neef een REL strata gekocht. Laag was duidelijk een uber aanwinst vooral omdat die 609 vrijwel geen laag hebben. Dacht hoe klinkt dat dan met mijn speakers. Subwoofer heb ik toch niet nodig??
Toch maar ff luisteren.

Naast elkaar Strata, Storm en Stadium.

Stadium geworden dus :D

Met de Tannoy op stereo vond en vind ik het nog steeds een top combi.

Wat later had me neef andere speakers gekocht en kon ik die 609 voor een prikkie overnemen om te gebruiken als surround  :headbanging:

En x jaar geleden wilde ik een passende center hebben, maar vond ik de Eyriss DCC+ veel geld €1100 dus niet gekocht. 4 jaar geleden stond die op MP voor €500 en heb die meteen opgehaald.

Draai nu alles met Tannoy en yamaha receiver. Alleen sinds 2 weken andere Sub. Ik vind het nog steeds mooi klinken en ben er ook nog steeds tevreden mee.

Bekabeling heb ik niks bijzonders mee gedaan tot nu toe  :-X

Interconnects van QED voor CD/DVD. In de nieuwe kast zijn ze te kort dus speelt zelfs via een opic cable  :-X
Van de Hull Sub mini hybrid
En speaker kabels zijn standaard kopere draadjes van de BCC .

Advies voor speaker kabels ik lees ze graag. Ik ben alleen niet van plan om daar meer dan €100 voor te betalen dus 2e hands. Bi wire aan te raden??

Er komen pas andere speakers als ik ooit ga beginnen aan de zolder ombouwen tot dedicated HT.

erik s.

Quote from: Raymond187 on October 25, 2012, 11:19:39


Advies voor speaker kabels ik lees ze graag. Ik ben alleen niet van plan om daar meer dan €100 voor te betalen dus 2e hands. Bi wire aan te raden??

Er komen pas andere speakers als ik ooit ga beginnen aan de zolder ombouwen tot dedicated HT.
voor dat geld is nieuw ook een optie. een Belden is al een hele stap beter dan de standaard BCC.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raymond187

Quote from: erik s. on October 25, 2012, 11:26:15
voor dat geld is nieuw ook een optie. een Belden is al een hele stap beter dan de standaard BCC.
ok ik ga eens kijken wat dat kost.

Ik heb 3 * 3M (fronts+center) nodig. Weet alleen niet of bi wire een verbetering is of of ik dat mooier vind klinken.

Voorheen geloofde ik nooit in andere kabels. Tot ik zelfde alleen al de QED silver tussen de Denon en receiver plaatste :| veel helderder geluid. Maar helaas door nieuw huis en grotere kast is de QED te kort.
MAAR ik heb de Oppo 103 besteld en die komt wel bovenop de kast te staan en dan als het goed is is de QED weer bruikbaar. En dan andere speaker kabels.  :thumbs-up:

Marco66

Iemand ervaring met de P40 en P30 serie?
Vind ze er mooi uitzien en zijn goedkoop aan te schaffen maar geen idee of dit wat is!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Quote from: Marco66 on October 26, 2012, 11:11:11
Iemand ervaring met de P40 en P30 serie?
Vind ze er mooi uitzien en zijn goedkoop aan te schaffen maar geen idee of dit wat is!

Marco
Heb destijds (1998) deze (P40) beluisterd, naast een set Mission (7xx) en de duurdere B&W CDM 7 se.
Indien ik toen niet de 7se`s had beluisterd waren het de P40`s geworden. Maarre; 1998 is wel een hele tijd terug ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raymond187

Waarvoor wil je die gebruiken?
De Saturn is een nieuwe speaker en is ook niet duur.
http://link.marktplaats.nl/609306377

De D900 staan ook weer te koop op MP

http://link.marktplaats.nl/608188939

magicbas

Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Raymond187

toch leuk D900 fronts en rear 700 en de 750 en 2 x 15DD+

Exxar

Heeft er iemand ervaring met de TS2.10 en TS2.12 subwoofers? Ik ben die onlangs op't net tegen gekomen en ze zien er in elk geval veelbelovend uit.

Pallenmans

ik ben zelf in contact gekomen met tannoy eerst met de fx 5.1 daarna de p20 voor de stereo .
Nu luister ik voor mn ht met de tannoy arena  en voor stereo heb ik 638 staan 
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

RubenV.

Hier spelen de TD8's nog altijd naar tevredenheid  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Richi

Quote from: RubenV. on November  6, 2012, 03:13:04
Hier spelen de TD8's nog altijd naar tevredenheid  :headbanging:
Hé leuk, nog een TD8 liefhebber.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bwolke

Ik heb ook Tannoy Dimension TD8 speakers (hè wat saai). Het zijn één van de mooiste speakers die ik ooit heb gehoord. Ik vind vooral de Dual Concentric drivers mooi en ook de grootte van de woofers 8-inch zodat je niet een balzaal van een kamer nodig hebt om ze goed te laten klinken. Bij elke versterker upgrade werden ze beter en beter. Ik heb ze te koop staan dus als iemand nog interesse heeft dan staat de advertentie op Marktplaats. 


magicbas

Quote from: bwolke on January  7, 2013, 11:36:59
Ik heb ook Tannoy Dimension TD8 speakers (hè wat saai). Het zijn één van de mooiste speakers die ik ooit heb gehoord. Ik vind vooral de Dual Concentric drivers mooi en ook de grootte van de woofers 8-inch zodat je niet een balzaal van een kamer nodig hebt om ze goed te laten klinken. Bij elke versterker upgrade werden ze beter en beter. Ik heb ze te koop staan dus als iemand nog interesse heeft dan staat de advertentie op Marktplaats.

Verleidelijk, maar nu ff geen geld voor  :music:
Waarom doe je ze eigenlijk in de verkoop als je zo tevreden bent met deze speakers?
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

bwolke

Quote from: magicbas on January  7, 2013, 16:46:24
Verleidelijk, maar nu ff geen geld voor  :music:
Waarom doe je ze eigenlijk in de verkoop als je zo tevreden bent met deze speakers?

:bigsmile:

Xander32

Vrijdag a.s. ga ik luisteren naar Glenair 10", Sandrigham SE en Precision 6.4. Ben erg benieuwd, vooral ook naar die laatste daar die iig. hier door de welstandscommissie zal komen :D. Maar bovenal ook om diens concept; gesloten speaker (2 passive radiator) en natuurlijk met DC.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

magicbas

Quote from: bwolke on January  7, 2013, 20:30:31

:bigsmile:

Hmm, laat me raden...je gaat verhuizen naar Duitsland?  :blink:

Quote from: Xander32 on January  7, 2013, 20:36:26
Vrijdag a.s. ga ik luisteren naar Glenair 10", Sandrigham SE en Precision 6.4. Ben erg benieuwd, vooral ook naar die laatste daar die iig. hier door de welstandscommissie zal komen :D. Maar bovenal ook om diens concept; gesloten speaker (2 passive radiator) en natuurlijk met DC.

Mooie speakers :) Die precision 6.4 als fronts zouden hier niet misstaan, dan kunnen de DC6T's naar achter  ;)
Nu het geld nog...
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

botsen

Quote from: Xander32 on January  7, 2013, 20:36:26
Vrijdag a.s. ga ik luisteren naar Glenair 10", Sandrigham SE en Precision 6.4. Ben erg benieuwd, vooral ook naar die laatste daar die iig. hier door de welstandscommissie zal komen :D. Maar bovenal ook om diens concept; gesloten speaker (2 passive radiator) en natuurlijk met DC.

Doe je hier een kort verslag van? Ik ben eigenlijk naar alledrie wel benieuwd.
Mag ik vragen waar ze deze alledrie hebben staan?