Wie speelt er allemaal met Tannoy ?

Started by negotiata, February 8, 2012, 22:38:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Groningen

Prachtig spul dat Onkyo. Gefeliciteerd Paul met deze zeer mooie aanwinsten

Paul1967

Quote from: Alex Groningen on April  1, 2012, 14:58:06
Prachtig spul dat Onkyo. Gefeliciteerd Paul met deze zeer mooie aanwinsten

Yamaha ;)

Alex Groningen

Ben in de war omdat ik naar info aan het zoeken ben over Onkyo. :wacko:

En in een andere topic ook maar even snel aangepast. ;)

erik s.

komt komende week een setje Edinburgh binnen... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

high-q

Quote from: erik s. on April  7, 2012, 09:52:38
komt komende week een setje Edinburgh binnen... :)

Big boys! Jammer dat er "maar" 12 inchers in zitten. Met grotere kasten vind ik de 15 inchers toch lekkerder klinken.
Ben beieuwd naar je bevindingen of zijn ze puur voor de verkoop?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

erik s.

Quote from: high-q on April  7, 2012, 13:12:33
Big boys! Jammer dat er "maar" 12 inchers in zitten. Met grotere kasten vind ik de 15 inchers toch lekkerder klinken.
Ben beieuwd naar je bevindingen of zijn ze puur voor de verkoop?
zal er zelf zeker naar luisteren, maar ze zijn wel voor de verkoop.
12" heeft ten opzichte van 15" als voordeel dat ze sneller zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

negotiata

Quote from: Paul1967 on April  1, 2012, 14:22:24
Aan mijn stereo hangt een paartje Tannoy Autograph Mini monitors waar ik al een aantal jaar zéér tevreden over ben.
Aangesloten op een Yamaha set: AS-1000 versterker en CD-S2000 cd/sacd speler.
Gebruikte kabels zijn: Atlas Equator Superior interlinks en Atlas Hyper 2.0 speakerkabel.
Geen goedkope monitor maar naar mijn beleving waanzinnig klinkend.


Heb ze ook gehoord jaartje terug op een chord set.

Weet nog goed dat ik verbaasd was van het resultaat !
- To be or not to be, thats the question -

negotiata

#32
Vandaag even de Kingdom Royale gehoord bij hchifi  :wub:

Wat een speaker.... Die zou ik wel in mijn huiskamer willen hebben....
- To be or not to be, thats the question -

high-q

Ben ik ook wel benieuwd naar, hoe klonk het? Heb ze alleen maar gezien op de AV-NU vorig jaar, maar helaas niet gehoord.
Denk alleen dat ik thuis een Battle Royale krijg als deze ineens in de woonkamer staan  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

negotiata

Quote from: high-q on June 21, 2012, 20:18:00
Ben ik ook wel benieuwd naar, hoe klonk het? Heb ze alleen maar gezien op de AV-NU vorig jaar, maar helaas niet gehoord.
Denk alleen dat ik thuis een Battle Royale krijg als deze ineens in de woonkamer staan  ;D

Indrukwekkend, Heel open geluid met ballen. Ik ben niet zo goed in het cliche verwoorden van hoe het "klonk"
- To be or not to be, thats the question -

Gebruiker 003

Quote from: Negotiata on June 21, 2012, 20:55:22
Indrukwekkend, Heel open geluid met ballen. Ik ben niet zo goed in het cliche verwoorden van hoe het "klonk"

Ik zou daar nog aan toe willen voegen dat het een speaker is die uitstekend een "live gevoel" weet neer te zetten. Hij klinkt uitstekend coherent (muziek als één geheel), heeft geen opgefokt hoog en de speaker is vergevingsgezind, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de nieuwe Definition serie van Tannoy. Een doorsnee pop muziek opname is veel beter te pruimen op een Prestige.

Belangrijk is wel hoe je hem aanstuurt, daar schiet het meestal tekort op shows bij Tannoy. Ik heb nog nooit een Tannoy goed horen klinken op een show in den lande. Een Tannoy als deze klinkt misschien ook wat minder opvallend dan al die vele "gehypte" speakers, maar luisteren naar zo'n prestige is wat mij betreft voor de lange duur wel plezieriger.

RubenV.

Ik ben via B&W uiteindelijk ook bij Tannoy uitgekomen, en speel nu alweer een jaartje met een paar TD-8's  :music:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Quote from: karma on June 23, 2012, 10:46:39
Ik zou daar nog aan toe willen voegen dat het een speaker is die uitstekend een "live gevoel" weet neer te zetten. Hij klinkt uitstekend coherent (muziek als één geheel), heeft geen opgefokt hoog en de speaker is vergevingsgezind, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de nieuwe Definition serie van Tannoy. Een doorsnee pop muziek opname is veel beter te pruimen op een Prestige.

Belangrijk is wel hoe je hem aanstuurt, daar schiet het meestal tekort op shows bij Tannoy. Ik heb nog nooit een Tannoy goed horen klinken op een show in den lande.

Misschien kijk ik niet goed, maar ff uit nieuwsgierigheid: Welke uit de Prestige-lijn heb je zelf en hoe stuur je ze aan?

Quote from: RubenV. on August  5, 2012, 14:36:50
Ik ben via B&W uiteindelijk ook bij Tannoy uitgekomen, en speel nu alweer een jaartje met een paar TD-8's  :music:

De TD's klinken over het algemeen hetzelfde, alleen hoe groter de weergever hoe grootser het geluid. Ik had een tijdje geleden Pim van de Leur voor een demo op bezoek (Van de Leur Audio) die met TD-10's draait op zijn versterkers en die zei precies hetzelfde. 

Mijn speaker hebben nog niet de aansturing die ze verdienen, maar daar wordt aan gewerkt. Ik zit vanwege de goede match tijdens een andere demo bij mij thuis nog steeds aan de Arcam AVR600 te denken. Ben op zich ook wel benieuwd wat Bryston, bijv. de 4B SST2 icm pre/pro, zal doen op deze speakers.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

negotiata

Ik vind persoonlijk de combinatie chord electronics en tannoy super.

- To be or not to be, thats the question -

high-q

Quote from: Negotiata on August  5, 2012, 14:57:17
Ik vind persoonlijk de combinatie chord electronics en tannoy super.

Inderdaad een mooie combi, helemaal vergeten. Tijdje geleden nog een mooie Chord multichannel power amp icm Tannoy D700 en TDC via een Marantz SR8002 gehoord.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

magicbas

Quote from: WilcoL on February 27, 2012, 18:22:14
... Zou graag bij Tannoy blijven, maar een luisterseessie van een set Revolution DC6T viel me heel erg tegen. ...

Daar sta ik dan met mijn speakers... :nopompom:



Ik vind ze anders heerlijk klinken!  :pompom:
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

negotiata

Quote from: magicbas on August 18, 2012, 00:33:38
Daar sta ik dan met mijn speakers... :nopompom:



Ik vind ze anders heerlijk klinken!  :pompom:

+1
- To be or not to be, thats the question -

Rusher

Quote from: Negotiata on March 20, 2012, 07:47:52
Gister een setje D900 meegemaakt  :inlove:

Ik moet ze ooit bezitten. Ga denk ik eens actief op zoek.

Hoe was het mid en laag?

negotiata

Quote from: Rusher on August 18, 2012, 00:56:33
Hoe was het mid en laag?

Perfect het is mijn ideale speaker.

Ben niet zo goed in het verwoorden van hoe ze klinken.
- To be or not to be, thats the question -

Rusher

Quote from: Negotiata on August 18, 2012, 01:10:55
Perfect het is mijn ideale speaker.

Ben niet zo goed in het verwoorden van hoe ze klinken.

Ideale speaker? Dan zou ik ook ook posten in het topic "Wat is mijn droom luidspreker en waarom".
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113258.msg2238923#msg2238923
;D

Klopt het dat de D900 (of algemeen Tannoy) beter door een transistor dan een buis aangestuurd kan worden, ondanks zijn gevoeligheid van 94dB? Ik lees onderstaand Krell, Chord (class D?) maar ook Marantz en ik las volgens mij ergens op het internet dat de D900 liever een transistor vreet! Is dit een patroon of babbel ik onzin? Ik vraag dit omdat ik op zoek ben naar luidsprekers op een buis. Dan mag ik Tannoy niet voorbij laten gaan, toch?

negotiata

Quote from: Rusher on August 18, 2012, 11:00:28
Ideale speaker? Dan zou ik ook ook posten in het topic "Wat is mijn droom luidspreker en waarom".
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113258.msg2238923#msg2238923
;D

Klopt het dat de D900 (of algemeen Tannoy) beter door een transistor dan een buis aangestuurd kan worden, ondanks zijn gevoeligheid van 94dB? Ik lees onderstaand Krell, Chord (class D?) maar ook Marantz en ik las volgens mij ergens op het internet dat de D900 liever een transistor vreet! Is dit een patroon of babbel ik onzin? Ik vraag dit omdat ik op zoek ben naar luidsprekers op een buis. Dan mag ik Tannoy niet voorbij laten gaan, toch?

Ik heb allen de d700 op buis klasse d en klasse a gehoord.
Klinkt op alle 3 goed.

Ik zou zowiezo tannoy gaan luisteren. En zeker niet voorbij laten gaan.
Hchifi bijv stunt vaak met tannoy.

Gewoon luisteren en op je gevoel gehoor afgaan !

- To be or not to be, thats the question -

Rusher

Bedankt voor je aanmoediging. Zojuist Tannoy aan mijn shortlist toegevoegd (de shortlist wordt dus iets langer  ;D, maar ik heb de tijd)

garmtz

Quote from: high-q on August  5, 2012, 14:53:33
Misschien kijk ik niet goed, maar ff uit nieuwsgierigheid: Welke uit de Prestige-lijn heb je zelf en hoe stuur je ze aan?

Uit een ander topic:

Ik speel op een paar Tannoy Glenair 15.

Gebruiker 003

Ik wist niet dat ik dat ergens neer had geklad  :huh2:

Ik speel met transistoren. De combinatie speaker en versterker is in mijn optiek vooral iets dat je moet horen en op basis daarvan moet beslissen. Ik ben altijd teleurgesteld geweest in Tannoy op shows, in mijn optiek omdat de match tussen speaker en apparatuur bepaald niet gelukkig is. In volks termen klonk het meestal totaal ingekakt. Maar in feite net zon ongelukkige combinatie als de importeur van Dynaudio die naar ik meen in het verleden perse met Krell op Confidence speakers wil spelen. Beide prachtige merken, maar naar de combinatie valt niet lang te luisteren. Veel te opdringerig, fel en dus doodvermoeiend. Gooi Jadis op die Dynaudio speakers en je verdrinkt in de muziek. Een goede dealer kan je in veel gevallen op weg helpen is mijn ervaring.

botsen

Op de site van Hnny staat de folder van de nieuwe Tannoy Precision 6 serie.
Volgens mij de opvolger van de Revolution (signature)
Iemand die m al gehoord heeft?