Wie speelt er allemaal met Tannoy ?

Started by negotiata, February 8, 2012, 22:38:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

negotiata

Heb de laatse tijd veel naar tannoy geluisterd. De oudere en nieuwe series.

Ben benieuwd wie ze bezit, wat hun ervaring er mee is.

Zaken zoals welk model, plaatsing, aansturing, en gebruikte kabels.

Sterke en zwakke punten vanuit jou oogpunt ( of oorpunt  ;)

Ben zeer benieuwd !
- To be or not to be, thats the question -

high-q

Leuk! Welke heb je zelf beluisterd? Misschien ook wel leuk om je ervaringen en bevindingen te delen :)

Ik heb zelf de TD12's, TDC en 637's waar ik in mijn opstelling heel erg tevreden over ben. In de toekomst
wil ik ze wel voeden met een betere power-amp.

Mijn ervaring kan je lezen in de openingspost van mij topic, daar heb ik het over de D700, D900's en de
TD12's.

Verder heb ik onderstaande modellen ook wel eens gehoord:

*. 638
*. DC8
*. D500
*. D750
*. Glenair
*. Turnberry
*. DMT15
*. Kingdom 18


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

botsen


negotiata

Ik heb zelf d700 black ash. D750 center, tannoy mercury staanders achter.

Stuur ze aan met een marantz sr6004 en chord spm-800 eindversterker.
En de tannoy tlc-500 speakerkabels.


Ik heb gehoord :

Kingdom 12 - 15 - 18
613 615 en nog een paar uut de 6 serie
Glenairs 8 en 10
D300 d500 d700 (d900 wil ik ooit nog bezitten )
Tannoy jupiter mercury en nog een andere planeet ;)
Td8 td10 td12
Westminster
Dc4 dc6 dc8 dc10  dc8t dc10t
Red monitor
D750 td en mercury center
Saturn s8 s6
Tannoy sensys
Revolution r2 r3

En nog een paar ....

De d700 td12  dc10t en de kingdom serie sprongen er echt uit naar mijn smaak.

Hou van speakers met "ballen"





- To be or not to be, thats the question -

LordoftheLints

Ik heb een set DC8, maar deze moeten even wachten tot de 5.1 opstelling de kamer in kan. Dan hoop ik alles aan te sluiten met een DC6LCR en DC6 rears
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

negotiata

Quote from: LordoftheLints on February  9, 2012, 00:51:14
Ik heb een set DC8, maar deze moeten even wachten tot de 5.1 opstelling de kamer in kan. Dan hoop ik alles aan te sluiten met een DC6LCR en DC6 rears

De dc8 is een mooi afgewerkte strakke luidspreker !
Klinken ook best goed.

De 6 serie zal ze mooi aanvullen.
- To be or not to be, thats the question -

Joris1971

Zelf draai ik in stereo met Tannoy D900's, erg strak laag!  :headbanging:

Ik heb de Revolution, Eyris gehad en een keer de Tannoy Glenair 15, erg mooi maar miste de kracht van de D900's.

Mariusz

Draai in de studeerkamer Tannoy DC4 + sub. Klein maar fijn zullen we maar zeggen, al is een sub erbij noodzakelijk om het tekort aan laag op te vullen. Mooi warm en homogeen stereobeeld, veel detail en gevoel komen er uit deze DC4.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Pinohelmond

De Tannoy Mercury gebruik ik als rears, voor het geld komt daar toch een heel behoorlijk geluid uit. In ieder geval duidelijk hoorbaar beter als zo´n standaard set van de Mediamarkt.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Lightspeed

In nov. `95 een stel Profile 636 gekocht.  Was weg van 't design en techniek. (speelde op toen nieuwe Rotel 970 versterker)
Heb er tot 2008 mee gespeeld. (via TEAC ref.h500 en Onkyo AVR & KEF surround)
En eind 2008 vervangen voor KEF iQ5se.
Nu sinds eind 2011 een setje Revolution Signature DC4.  [voor een geweldig mooi prijsje bij H&C!]
Ik vind de klank veel lekkerder klinken  :inlove: :bigsmile: dan b.v. van een MonitorAudio.  (die ik ook een klein tijdje heb gehad, om te proberen)
Alhoewel de grotere modellen Tannoy's mij altijd vrij 'luid' klonken, waarschijnlijk wel net iets te direct en teveel bas voor de woonkamers waarin ze bij mij dan zouden staan.

Er wordt binnenkort (eind februari) op de Bristol HiFi-show een nieuwe serie gepresenteerd!!
Ook hier een interessant artikeltje over Tannoy als Britse fabrikant.
http://www.techradar.com/news/audio/tannoy-britishness-not-a-factor-in-uk-success-950986
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

negotiata

Vandaag weer de westminster gehoord op een krell voor en eind en chord loopwerk.

Wat een souplesse gemak en muzikaliteit..

Jammer dat ze er 15000 voor vragen...
- To be or not to be, thats the question -

VlisChris

Quote from: Pinohelmond on February  9, 2012, 16:40:12
De Tannoy Mercury gebruik ik als rears, voor het geld komt daar toch een heel behoorlijk geluid uit. In ieder geval duidelijk hoorbaar beter als zo´n standaard set van de Mediamarkt.

Heb ik ook nog een stapeltje van gehad.
Mx2
Mx2M
MxC
MxCm
Mx3

Bevielen me erg goed voor het geld. Absoluut. Maar dat is logisch, anders ga je niet zo'n lijstje van speakers van 1 merk af ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dr.Bedlo

Ruime ervaring met Tannoy in het verleden, Vind ze wat droog klinken. MI de huissound van Tannoy. Het midden gebied soms te upfront. Maar dit zal omgetwijfeld wederom worden tegengesproken! ;)
Quad vintage.

Richi

Via B&W, Infinity bij Tannoy uitgekomen. Eerst de DC8 met center en DC6 surrounds. Nu al weer jaren 4 TD-8 gemodificeerd door Louis Raatjes. Ik zou niet anders meer willen. Prachtige weergave van blaasinstrumenten en vrouwenstemmen. Heerlijk ingetogen met de stemmen inderdaad wat upfront. De modificatie heeft ze minder 'donkerbruin' gemaakt, maar het zullen nooit geen elektrostaten worden. ;-) De plaatsing is fenomenaal, ik mis de center dan ook totaal niet. En ik heb de TDC hier een paar weken thuis gehad, maar weer verkocht. Ze boden simpelweg te weinig meerwaarde.

Kortom: ze maken heerlijk muziek en ze vervelen ons nooit. Dus vandaar dat het blijvers zijn.

Meer info en foto's op www.verhart.eu en diverse topics hier op het forum.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

negotiata

Quote from: Richi on February 19, 2012, 13:59:14
Via B&W, Infinity bij Tannoy uitgekomen. Eerst de DC8 met center en DC6 surrounds. Nu al weer jaren 4 TD-8 gemodificeerd door Louis Raatjes.

Zeer mooie speakers die td-8.
- To be or not to be, thats the question -

negotiata

Vandaag weer eens de saturn s8 gehoord. Mooie units erin klonk zeer open. jammer van die lelijke kasten ;-)
- To be or not to be, thats the question -

WilcoL

Haha; wat een mooie Tannoys komen er hier voorbij zeg! Jaren geleden eens een setje Tannoy Eclipse gehad en dat was de eerste keer dat ik met een echt groots geluid uit zo'n compacte speaker werd geconfronteerd. 4 jaar geleden moest er een discreet 5.1 systeem komen. Toen zijn m'n vriendin en ik bij het Arena-systeem uitgekomen na veel, heel veel luisteren. Ondanks dat dit systeem het uiteraard aflegd tegen alles wat hierboven genoemd is, vind ik het nog steeds fenomenaal klinken voor een dergelijk setje. Zou graag bij Tannoy blijven, maar een luisterseessie van een set Revolution DC6T viel me heel erg tegen. Wellicht ooit voor iets ouders uit de "D"-serie gaan...

Hou wel echt van de Tannoy-sound, heerlijk met "echte" muziek (instrumenten en stemmen, ect.)!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

negotiata

Gister een setje D900 meegemaakt  :inlove:

Ik moet ze ooit bezitten. Ga denk ik eens actief op zoek.
- To be or not to be, thats the question -

high-q

Quote from: Negotiata on March 20, 2012, 07:47:52
Gister een setje D900 meegemaakt  :inlove:

Ik moet ze ooit bezitten. Ga denk ik eens actief op zoek.

Op welke apparatuur heb je deze gehoord?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

erik s.

Quote from: Negotiata on February 27, 2012, 17:26:25
Vandaag weer eens de saturn s8 gehoord. Mooie units erin klonk zeer open. jammer van die lelijke kasten ;-)
zijn idd kwa looks niet zo mooi als veel andere Tannoy's, maar je kunt ze voor een prikkie kopen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

negotiata

Quote from: high-q on March 20, 2012, 10:58:38
Op welke apparatuur heb je deze gehoord?

Krell voor en eindbak. En een sa11s2.

- To be or not to be, thats the question -

RobertVanWoerden

Speel hier met Tannoy Arena 5.1 set, een mooi geluid voor zulke kleine speakers.

Paul1967

Aan mijn stereo hangt een paartje Tannoy Autograph Mini monitors waar ik al een aantal jaar zéér tevreden over ben.
Aangesloten op een Yamaha set: AS-1000 versterker en CD-S2000 cd/sacd speler.
Gebruikte kabels zijn: Atlas Equator Superior interlinks en Atlas Hyper 2.0 speakerkabel.
Geen goedkope monitor maar naar mijn beleving waanzinnig klinkend.

Alex Groningen

Was jij niet altijd van de Sony ES en B&W?

Paul1967

Yep Alex, alleen B&W is wel héél lang terug.
Sony es onlangs allemaal verkocht en op zoek gegaan naar wat nieuws, en dat is dit geworden: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43112.10625