Windows 8 komt alweer eind vd maand in public beta wat verwachten we ervan

Started by Erik, February 8, 2012, 22:32:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Allemaal imac achtig, niet?
Los daarvan, moet ik nog steeds overtuigd worden om zo te werken met je handen op het scherm
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jeroen de Waal

Zoals ik al eerder schreef, als je handig genoeg bent met muis en toetsenbord dan mis je niets.


Jeroen.

skank1

Quote from: Jeroen de Waal on October 28, 2012, 19:32:44
Zoals ik al eerder schreef, als je handig genoeg bent met muis en toetsenbord dan mis je niets.


Jeroen.

Ik wel maar een beginnende gebruiker?
Ik moet tocch afwachten :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Former member 78

Quote from: skank1 on October 28, 2012, 19:46:08
Ik wel maar een beginnende gebruiker?
Ik moet tocch afwachten :)

Al ''werk'' ik al jaren met Windows, zonder verstand er van te hebben werkt
het nieuwe best makkelijk. Het is even wennen en zoeken soms, meer niet ;)

De snelheid waarmee dit werkt is gewoon top!

dennism

Quote from: skank1 on October 28, 2012, 19:46:08
Ik wel maar een beginnende gebruiker?
Ik moet tocch afwachten :)

Ik denk dat juist beginnende gebruikers/ casual gebruikers met deze versie een enorm voordeel gaan hebben. Het is de categorie ervaren powerusers (die exact weten waar nu iedere optie, functie, vinkje e.d. zitten) waaarvan ik denk dat ze de grootste moeite gaan hebben met aanpassingen. Gelukkig zijn er zaken als Start8 die voor deze groep gebruikers het start menu e.d. op de desktop weer hersteld waardoor je eigenlijk windows 7 krijgt, met alle goede toevoegingen van Windows 8.

angel1978

Heb het hier ook geinstalleerd.
Best grappig en het lijkt soepel te draaien ( op een oud beestje ).
Iets soepeler zelfs dan W7..

maar ik vind het weinig toevoegen tot nu toe ( geen touchscreen ) en zakelijk gezien zou ik deze versie volledig overslaan ( 0 toegevoegde waarde )..
Zakelijk zou ik sowieso wachten op SP1, maar ik zie nu echt niet waarom je om zou willen.. Lekker op W7 ( of zelfs WindowsXP blijven zitten ).

Former member 78


dennism

Quote from: angel on October 29, 2012, 09:53:38
Heb het hier ook geinstalleerd.
Best grappig en het lijkt soepel te draaien ( op een oud beestje ).
Iets soepeler zelfs dan W7..

maar ik vind het weinig toevoegen tot nu toe ( geen touchscreen ) en zakelijk gezien zou ik deze versie volledig overslaan ( 0 toegevoegde waarde )..
Zakelijk zou ik sowieso wachten op SP1, maar ik zie nu echt niet waarom je om zou willen.. Lekker op W7 ( of zelfs WindowsXP blijven zitten ).

Op Windows XP? Thuis zou ik dit nog voor kunnen stellen op een heel oud beestje mits goed gefirewalled (Ik verwacht dat het aantal virusbesmettingen welke ik de laatste jaren op heb moeten lossen ongeveer 75%-25% XP vs W7 geweest is), zakelijk is XP echter naar mijn mening niet meer te verantwoorden, de security features zijn niet meer van deze tijd, er is geen geupdate browser welke ook centraal manageble is. Ok, je kan Chrome/FF gebruiken, echter deze zijn vanuit wederom security oogpunt totaal niet manageble en dus een bedrijfsrisico. Nu zijn veel bedrijven zich hier niet van bewust, of willen er niet bewust van zijn vanuit kosten oogpunt gezien. Naar mijn mening is WinXP zakelijk enkel nog veilig te verantwoorden op stations zonder enige vorm van internet toegang.

angel1978

Quote from: ArjanR1 on October 29, 2012, 10:12:31
Het werkt sneller, dat is altijd beter!

Denk niet dat je een baas kunt vinden die het uitmaakt of je internetpagina binnen 60 of 70 ms er is..
werkend met office merk ik 0 verschil.


Erik

Tweakers en TH hebben wat testen uitgevoerd. Het enige wat uiteindelijk sneller bleek was een kale start en kopieren van grote bestanden. Voor de rest geen verschil.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

stevefilmfreak54

door een email van microsoft, een aanbieding van alleen maar €30 had ik windows 8 gedownload......wat heb ik er spijt van

hij doet het niet naar behoren, start programma van 4kantjes zijn allemaal leeg, terwijl in de MM zijn al die blokjes gevuld met muziek, films, emails e.d

waarom trap ik er altijd in, ik voel me echt stom, waarom wacht ik niet totdat iemand mij zegt dat het een kei gaaf programma is, zonder problemen.

ik leer het nooit  :( :( :( :(
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

angel1978

Quote from: stevefilmfreak54 on November  1, 2012, 18:09:59
door een email van microsoft, een aanbieding van alleen maar €30 had ik windows 8 gedownload......wat heb ik er spijt van

hij doet het niet naar behoren, start programma van 4kantjes zijn allemaal leeg, terwijl in de MM zijn al die blokjes gevuld met muziek, films, emails e.d

waarom trap ik er altijd in, ik voel me echt stom, waarom wacht ik niet totdat iemand mij zegt dat het een kei gaaf programma is, zonder problemen.

ik leer het nooit  :( :( :( :(
Huh je had verwacht er ook muziek enzo bij te krijgen??

Ik heb de overstap ook gemaakt ( voor 12,50 wat het in het onderwijs kost, kun je geen bijl vallen).
Werkt op zich prima!

tiptop

Meestal hoor positieve berichten over W8.  :mellow: Misschien heb je net pech. :-\

Via slim.nl voor 20 euro de dvd van W8pro gekocht en vandaag binnen gekregen. :)

Ik ga 'm op een laptop van 2 jaar oud met 2 HDD's zetten als proef. Ik heb ook een nieuwere met een SSD erin en daarbij is de eerste echt een superslak. Ik hoop nu die met W8 wat sneller wordt. Een SSD komt later wel, maar nu geen geld voor.

Ik zal verslag doen als ik er aan gewend ben. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: angel on November  1, 2012, 18:46:50
Huh je had verwacht er ook muziek enzo bij te krijgen??

Ik heb de overstap ook gemaakt ( voor 12,50 wat het in het onderwijs kost, kun je geen bijl vallen).
Werkt op zich prima!

Ik dacht dat hij bedoelde dat er iets niet goed zat met de tiles (geen tekst of tekens bevatten)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

dennism

Quote from: stevefilmfreak54 on November  1, 2012, 18:09:59
door een email van microsoft, een aanbieding van alleen maar €30 had ik windows 8 gedownload......wat heb ik er spijt van

hij doet het niet naar behoren, start programma van 4kantjes zijn allemaal leeg, terwijl in de MM zijn al die blokjes gevuld met muziek, films, emails e.d

waarom trap ik er altijd in, ik voel me echt stom, waarom wacht ik niet totdat iemand mij zegt dat het een kei gaaf programma is, zonder problemen.

ik leer het nooit  :( :( :( :(

Ben je wel ingelogd met een microsoft account, en zijn de lcoaties die de tiles indexeren ook daar werkelijk gevuld met data, E-mail, muziek, films en foto's? Anders zullen ze inderdaad leeg zijn, bij de MM hebben ze speciale demo settings waarbij de machine goed gevuld is met alle mogelijk data, e-mail. muziek, films en foto's.

Mocht je bovenstaande wel hebben is er waarschijnlijk iets misgegaan bij de upgrade. Een system refresh uitvoeren zou dan de oplossing moeten zijn.

stevefilmfreak54

Quote from: dennism on November  1, 2012, 18:56:48
Ben je wel ingelogd met een microsoft account, en zijn de lcoaties die de tiles indexeren ook daar werkelijk gevuld met data, E-mail, muziek, films en foto's? Anders zullen ze inderdaad leeg zijn, bij de MM hebben ze speciale demo settings waarbij de machine goed gevuld is met alle mogelijk data, e-mail. muziek, films en foto's.

Mocht je bovenstaande wel hebben is er waarschijnlijk iets misgegaan bij de upgrade. Een system refresh uitvoeren zou dan de oplossing moeten zijn.
[/quoted

ja, ben ingelogd met een microsoft account, er zit geen data bij de tiles. Het was een officiele download, heb geprobeerd nog een keer te downloaden maar dan zegt hij dat hij niet beschikbaar is voor deze "land"

wat is en hoe doe je een system refresh??

mvg Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

ja, ben ingelogd met een microsoft account, er zit geen data bij de tiles. Het was een officiele download, heb geprobeerd nog een keer te downloaden maar dan zegt hij dat hij niet beschikbaar is voor deze "land"

wat is en hoe doe je een system refresh??

mvg Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

tiptop

Quote from: stevefilmfreak54 on November  1, 2012, 19:04:51
ja, ben ingelogd met een microsoft account, er zit geen data bij de tiles. Het was een officiele download, heb geprobeerd nog een keer te downloaden maar dan zegt hij dat hij niet beschikbaar is voor deze "land"

wat is en hoe doe je een system refresh??

mvg Steve
Dan wordt W8 opnieuw geïnstalleerd met behoudt van de instellingen en documenten. Niet te verwarren met "reset" want dan is alles kwijt. (een schone W8 install).
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Wijx wondere wereld

uiteraard zit er geen data in de titles. Muziek staat in windows.old. Die moet je verplaatsen naar de nieuwe lokatie van windows 8, zelfde voor video ed
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

stevefilmfreak54

heb een setup refresh gedaan en gelukkig doet hij het, ben alleen maar veel dingen kwijt, emails, bladwijzers en de rest kom ik langzaam tegen geloof ik haha
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

tiptop

Quote from: stevefilmfreak54 on November  1, 2012, 20:16:29
heb een setup refresh gedaan en gelukkig doet hij het, ben alleen maar veel dingen kwijt, emails, bladwijzers en de rest kom ik langzaam tegen geloof ik haha
Fijn dat het weer (grotendeels) opgelost is.  :)

Succes verder!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

tiptop

Nu heb ik ook een vraagje. :P

Ik heb net W8 geïnstalleerd. Alles goed en wel. Ik heb internetverbinding (zoals je ziet), mijn agenda en skydrive zijn gesynced, maar de apps hebben geen verbinding. hoe kan dat? Heeft iemand een oplossing? Het gaat o.a. om IE10 en "the store".
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

2009

we verwachten dat W7 Pro de laatste Windows versie is die ik zal zien. Daarna wordt het PC-BSD. Ik zit blij te wachten tot 9.1 RELEASE is  ;D
3x KRP-500A, 1x 5090H, 3x LX-52, 1x LX-82, Liebherr koelkast, Miele wasmachine/-droger/-vaatwasmachine (de vrouw wil ook haar hobbies :-)) Nog *steeds* geen fatsoenlijke speakers voor mijn LX-82. Een *goede* (dus geen Aldi :-)) fles wijn voor degene die me op 't goede spoor kan zetten :D

tiptop

Quote from: 2009 on November 18, 2012, 18:26:58
we verwachten dat W7 Pro de laatste Windows versie is die ik zal zien. Daarna wordt het PC-BSD. Ik zit blij te wachten tot 9.1 RELEASE is  ;D

Ik zie in je signature staan dat je goede luidsprekers zoekt voor je LX82. B&W matched goed met Pioneer. Bijv. de CM serie.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.