Windows 8 komt alweer eind vd maand in public beta wat verwachten we ervan

Started by Erik, February 8, 2012, 22:32:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BJF

Ik ook niet, vandaar: klik.
Hier een tool om de vertraging op je pc te checken.

Wat ik ervan begrijp is dat Windows 8 momenteel nog voor 'dropouts' c.q. vertragingen zorgt door incompatibiliteit met een aantal drivers. Hoeft m.i. dan ook geen reden te zijn om Windows 8 niet te gaan gebruiken omdat zowel MS als de hardwarefabrikanten vast al bezig zijn met updates.
NAD M10 V2
Elac FS247

Erik

Toch zie ik eerlijk gezegd nog geen enkele reden om te gaan upgraden, Win7 werkt nog steeds erg goed hier zo.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ghanzzzzz

Ik heb het er toch op gewaagd en een laptop besteld met Windows 8
Ben benieuwd!

Erik

Ben benieuwd laat maar weten hoe het bevalt. Kan me alleen het nut voorstellen op een mobiel of tablet met touchscreen. Maar verras ons eens  met een positieve revieuw. Ik probeer ook nog steeds een excuus te vinden maar het lukt niet echt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ghanzzzzz

Quote from: Erik on October 25, 2012, 12:06:50
Ben benieuwd laat maar weten hoe het bevalt. Kan me alleen het nut voorstellen op een mobiel of tablet met touchscreen. Maar verras ons eens  met een positieve revieuw. Ik probeer ook nog steeds een excuus te vinden maar het lukt niet echt.

Hahaha, mijn keuze is ook een beetje onbewust hoor :)
Had een Dell laptop besteld en kreeg mail dat deze niet meer geleverd werden met Window 7, maar met 8. Kon annuleren of bestellen met Windows 8.

We zullen het meemaken :D

tiptop

Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Ik heb bij mijn laptop de mogelijkheid om te upgraden naar W8 voor 15 euro, maar dan moet het wel iets toevoegen. Mijn vrouw werkt er ook op en voor haar moet het simpel zijn ander wordt ze pissig. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

katwax

Quote from: tiptop on October 25, 2012, 15:41:58
Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Ik heb bij mijn laptop de mogelijkheid om te upgraden naar W8 voor 15 euro, maar dan moet het wel iets toevoegen. Mijn vrouw werkt er ook op en voor haar moet het simpel zijn ander wordt ze pissig. ;D

Ik vrees ervoor dan, het is nogal een aanpassing. Is niet zoals van vista naar win7, maar meer van xp naar vista :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

dennism

Volgens het tweakers forum zijn de updates nu live als je wil upgraden via de microsoft assistant, 29,99 voor de upgrade.

CineSmurf

Zit een beetje te twijfelen. Voor die drie tientjes best te doen, maar ik vrees voor Vista ellende...
Wat is de toegevoegde waarde voor een gewone PC, zonder touchscreen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

Ik lees iets over snellere reacties bij wisselen tussen verschillende programma's en vloeiender en sneller programma's tijdens multitasken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

Verder is er natuurlijk nog de Windows Shop, een App shop vergelijkbaar met de Apple appstore en Google Play store, echter zal deze bij release nog niet zo goed gevuld zijn als de Apple en Andriod varianten.

CineSmurf

Ik ga denk ik eerst eens op die beloofde nieuwe hardware wachten. Volgens mij komen er een paar mooie imac klonen aan voor windows 8 (o.a. van HP). Als het dan bevalt kan je geloof ik nog tot eind januari voor 30 euro overschakelen (voor mijn andere PC).
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

Vraag me af zou je ook nieuwe nieuwe invoer apparaten nodig hebben, een soort muismat touchscreens ipv muis?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

CineSmurf

Die spectreone van hp die eraan zit te komen heeft een soort touchpad
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Jeroen de Waal

Ik ga het dit weekend wel voor de laptop aanschaffen. Via de Microsoft site is een upgrade van Windows 7 naar Windows 8 Pro slechts 30euro.


Jeroen.

Erik

Helaas alleen wel van 32 naar 32 en 64 naar 64 bits. Je kan niet even je Win7 32 bits upgraden naar 64 bits win8.

Wel spotgoedkoop eigenlijk 30 euro voor een compleet nieuw OS.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Former member 78

Ik heb gisteren Windows 8 Pro gedownload voor €14,99
Wacht nu alleen nog op mijn HDD Caddy en SSD, die heb ik gisteren ook besteld.

Ben benieuwd hoe snel het zal werken :)


Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: ArjanR1 on October 26, 2012, 23:55:23
Ik heb gisteren Windows 8 Pro gedownload voor €14,99
Wacht nu alleen nog op mijn HDD Caddy en SSD, die heb ik gisteren ook besteld.
Ben benieuwd hoe snel het zal werken :)
Ik ben meer benieuwd of jij de haren uit je kop trekt van frustratie of het juist lekker vind werken :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

Quote from: Erik on October 26, 2012, 23:39:08
Helaas alleen wel van 32 naar 32 en 64 naar 64 bits. Je kan niet even je Win7 32 bits upgraden naar 64 bits win8.

Wel spotgoedkoop eigenlijk 30 euro voor een compleet nieuw OS.

Dit kan zeker wel, Windows key's zijn namelijk niet 32 of 64bit specifiek. Je zal echter wel een volledig nieuwe installatie moeten uitvoeren, want een inplace upgrade gaat idd niet. De opties om geinstalleerd programma's en/of data te bewaren zullen dus niet beschikbaar zijn. Echter de key die je krijgt bij de upgrade is zowel voor 32 als 64 bit geschikt. Wel is het zo dat de update assistent tijdens het uitvoeren de gelijke versie download als je OS dat je nu hebt. Dus een 32 bits installatie op een 32bit machine, en 64bits op een 64 bits machine. Je zal dus of een extra installatie media moeten downloaden, dan wel de upgrade assistent moeten uitvoeren op een 64 bits machine, kiezen dat je een USB of DVD media wil maken en deze media dan gebruiken om van te booten en de installatie uit te voeren op een machine die je van 32 bits naar 64 bits wil brengen.

Wijx wondere wereld

Gisteren met windows 8 zitten spelen, maar het was toch wel echt een tegenvaller. Vooral met de muis was het een drama. Voelde een beetje zoals Android. Zit er mooi uit en zolang je je aan de regels van het program houdt werkt het goed, maar het voelt alsof het nog lang niet af is. Dat gevoel wordt versterkt als je "winodwseigen" programma's opstart en je weer in de bekende windows 7 layout terecht komt.

Snap best dat het vooral gericht is op tablets en touchscreens. Ik had alleen verwacht dat ze voor de zakelijke markt ook een bruikbaar programma zouden maken.


Ik houd het voorlopig bij windows 7 en Linux
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Jeroen de Waal

Mijn (korte) ervaring is anders.

Daarstraks mijn Windows 7 laptop geupgrade naar Windows 8 Pro. Upgrade verliep vlekkeloos en redelijk snel.
Nieuwe layout is wel wennen natuurlijk, maar het voelde wel vloeiend aan allemaal. Je werkt niet meer van boven naar beneden met bepaalde overzichten maar van links naar rechts en dat gaat met je muiswiel heel natuurlijk.

Je kan ook gewoon nog naar je bureaublad gaan als je dat nodig vind.

Tot nu toe erg tevreden, en inderdaad voelt het net zoals Android "nu" is. Solide, weldoordacht en handzaam.


Jeroen.

Interficior

Quote from: Jeroen de Waal on October 27, 2012, 11:03:16
Mijn (korte) ervaring is anders.

Daarstraks mijn Windows 7 laptop geupgrade naar Windows 8 Pro. Upgrade verliep vlekkeloos en redelijk snel.
Nieuwe layout is wel wennen natuurlijk, maar het voelde wel vloeiend aan allemaal. Je werkt niet meer van boven naar beneden met bepaalde overzichten maar van links naar rechts en dat gaat met je muiswiel heel natuurlijk.
Betekent dit dat breedbeeldschermen een stuk beter "benut" worden als voorheen?
Take it or lease it

Jeroen de Waal


Jeroen de Waal

Vanmiddag mijn werkstation upgraden.

Nog een kleine tip voor de illegale Windows gebruikers.....je kan gewoon via de upgradeassistant voor 30euro upgraden naar een legale Windows 8 Pro.


Jeroen.