Windows 8 komt alweer eind vd maand in public beta wat verwachten we ervan

Started by Erik, February 8, 2012, 22:32:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

katwax

Na enkele weken testen met de developers edition ben ik nog steeds niet weg van de nieuwe metro interface
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Ghosty J

In vm gaat het allemaal niet zo heel goed met die nieuwe balkjes.
Quote from: katwax on February 29, 2012, 20:37:30
Na enkele weken testen met de developers edition ben ik nog steeds niet weg van de nieuwe metro interface
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

audiolover

Na installatie werkte in ieder geval alles als een speer, de METRO interface is inderdaad iets waar ik nog niet 1-2-3 aan kan wennen.
Wat me opvalt is de "soepelheid" waarmee alles werkt en op elkaar aansluit, vooral ook erg snel.
Het lijkt er op dat Windows-8 goed voorbereid is vóórdat het als eerste beta vrijgegeven is.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

katwax

De client versie heb ik niet getest, maar in de server versie zaten nog wel enkele bugs.
Metro look is ok, handig weet ik niet, maar voor server versie lijkt het mij niet nodig tot zelfs storend.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

skank1

Ben ik de enige die dit wat rommelig over vind komen?
Ik heb het nog niet getest (zal ik wel doen) maar aan de filmpjes te zien, lijkt mij dit OS voor desktop toch echt niet handig...
Voor een tablet zal dit wel beter zijn , maar geef mij toch maar liever android zo op het eerste gezicht.
Zijn er mensen die het al geprobeerd hebben (op tab of desktop?) en wat zijn de bevindingen?


Kan je de preview overigens naast je huidige windows 7 laten lopen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

CineSmurf

Ik wilde eens proberen 'm in virtualbox te installeren, of ga ik daar spijt van krijgen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Spollie

Quote from: skank1 on March  1, 2012, 10:04:06
Kan je de preview overigens naast je huidige windows 7 laten lopen?
Ja, dat kan, op een aparte partitie of als VHD (dit is de beste methode, zie http://blog.concurrency.com/infrastructure/dual-boot-windows-8-from-vhd-using-windows-setup/ voor instructies).

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Raphie

verdacht stil hier? al ervaringen? ik ga hem niet installeren, win7 draait prima
JBL PRX Power!

Erik

Je hoort en leest er echt geen mallemoer over, denk niet dat de mensen hier straks om 12 uur 's nachts voor de winkel staan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

audiolover

Ik heb hem geïnstalleerd, er een tijdje mee gespeeld en hem ondertussen weer verwijderd. Eerste indrukken: windows 7 met een andere desktop en die desktop is nu juist voor mij het probleem! Zonder touchscreen is dat voor mij een drama, openen van een toepassing gaat nog wel maar sluiten m.b.v. een toetsenbord combinatie (ALT-F4) vind ik dus lastig.
Verder ben ik eigenlijk weinig dingen tegengekomen die bij mij direct een WOW-effect hadden.

Ik gebruik nog steeds XP, jawel het ouwetje dus! Bevalt prima, ik kan ermee lezen en schrijven en doet alles zonder morren. De overstap op Windows 7 heb ik dus zelfs niet gemaakt.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

VlisChris

Mijn moeder gaat binnenkort een laptop kopen ter vervanging van haar huidige desktop.
Met wat ik aan previews gezien heb ga ik toch echt melden dat ze de dvd van W7 koopt, zodat ze niet aan W8 hoeft te beginnen in de toekomst.
Windows wil graag ook telefoon-os en comp-os integreren, maar ik vrees dat dit een hardere fail wordt dan Vista. Of ze moeten als de wiedeweerga gaan luisteren naar kritiek :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

vandaag een herinstallie van OS aan het doen, heb er geen seconde over nagedacht om die teletubbie preview erop te zetten. vind het ook helemaal niks....
JBL PRX Power!

EJ

Quote from: Erik on March 31, 2012, 01:51:33
Je hoort en leest er echt geen mallemoer over, denk niet dat de mensen hier straks om 12 uur 's nachts voor de winkel staan.

Jawel hoor, ze hebben laatst een presentatie gemaakt en gegeven over hun erp pakket dat ook zo'n nijntje view heeft gekregen. Echt belachelijk, we gaan terug naar de kleuterschool.

katwax

De beta versie is allesinds sneller dan de developers preview, ook zijn de bugs die ik daarin had er niet meer. Voor de rest moet ik nog verder testen, let wel ik heb het over de server versie, client heb ik geen tijd voor :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Erik

Quote from: EJ on March 31, 2012, 19:49:34
Jawel hoor, ze hebben laatst een presentatie gemaakt en gegeven over hun erp pakket dat ook zo'n nijntje view heeft gekregen. Echt belachelijk, we gaan terug naar de kleuterschool.
Dat was wel wat ik las in eea review net na de uitgave van de beta. Volwassenen of oud windows gebruikers vonden het maar lastig  maar bv hun peuters hadden het wel zo voor elkaar cq begrepen hoe "alles" in in elkaar stak. De plaatjes maakten het intuitief. Ik denk dat MS zich nu op de peuters wil richten als toekomstige windows gebruikers.
Benieuwd hoe hard het loopt ik geloof dat einde van het jaar het al uitkomt. Zou niet weten wat ik ermee moet al draaide het op mijn ipad (touchscreen).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

EJ

Quote from: Erik on April  1, 2012, 21:52:59
Dat was wel wat ik las in eea review net na de uitgave van de beta. Volwassenen of oud windows gebruikers vonden het maar lastig  maar bv hun peuters hadden het wel zo voor elkaar cq begrepen hoe "alles" in in elkaar stak. De plaatjes maakten het intuitief. Ik denk dat MS zich nu op de peuters wil richten als toekomstige windows gebruikers.
Benieuwd hoe hard het loopt ik geloof dat einde van het jaar het al uitkomt. Zou niet weten wat ik ermee moet al draaide het op mijn ipad (touchscreen).


Navision is echter niet op peuters gericht, en het lijkt me op zijn minst een beetje dom om peuters als doelgroep te gebruiken voor dat soort software... Als we allemaal als zo ontzettend dom worden gezien, prima, maar dan moet ms ook gaan accepteren dat ze het beetje klanten dat ze op erp gebied hebben kwijtraken aan de grote jongens die wel serieus met hun klanten om gaan. In casu oracle en sap.

VlisChris

Las vandaag een berichtje dat je onder windows 8 blijkbaar extra moet gaan betalen om dvd's af te kunnen spelen?
En dat bluray helemaal niet ondersteund zou gaan worden? Lijkt mij een broodje aap verhaal om heel eerlijk te zijn, maar misschien dat er hier mensen zijn die dat ook voorbij hebben zien komen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GH

Dan had je waarschijnlijk ook even 3 regels verder moeten lezen voor de rest van het verhaal  ;)... De plannen zijn inderdaad om Windows Media Center niet standaard in de W8 versies te hebben. Je kan het als app aanschaffen tegen een kleine vergoeding. Zo besparen ze weer op licenties aan derden, voor functionaliteit die steeds minder mensen gebruiken. Past helemaal in de trend om van fysieke disks af te stappen.

Lijkt me vooral drukte om niets... ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik Media Center heb gebruikt, er zijn zoveel alternatieven...

Er was een tijd dat Media Center potentie had om bijvoorbeeld in een HTPC als tuner/recorder voor TV signalen gebruikt te worden. Maar de monopolisten van de kabelbedrijven hebben daar nooit aan meegewerkt.

VlisChris

Och, hou me sowieso niet echt bezig met Windows. Heeft voor mij ook geen zin.
Maar artikel viel me toevallig op :)
Ik begrijp dat het dus wel degelijk mogelijk blijft, maar dan niet via de standaard ingebakken windows-oplossing. VLC installeren en het gaat dus wel gewoon goed? Berichtgeving om niets dus ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BernHardN

Quote from: GH on May  6, 2012, 18:36:24
Dan had je waarschijnlijk ook even 3 regels verder moeten lezen voor de rest van het verhaal  ;)... De plannen zijn inderdaad om Windows Media Center niet standaard in de W8 versies te hebben. Je kan het als app aanschaffen tegen een kleine vergoeding. Zo besparen ze weer op licenties aan derden, voor functionaliteit die steeds minder mensen gebruiken. Past helemaal in de trend om van fysieke disks af te stappen.

Lijkt me vooral drukte om niets... ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik Media Center heb gebruikt, er zijn zoveel alternatieven...

Er was een tijd dat Media Center potentie had om bijvoorbeeld in een HTPC als tuner/recorder voor TV signalen gebruikt te worden. Maar de monopolisten van de kabelbedrijven hebben daar nooit aan meegewerkt.

Heb je er al mee gewerkt? want media centre zit er gewoon standaard in!

Quote from: audiolover on March 31, 2012, 07:24:34
................. openen van een toepassing gaat nog wel maar sluiten m.b.v. een toetsenbord combinatie (ALT-F4) vind ik dus lastig.
Verder ben ik eigenlijk weinig dingen tegengekomen die bij mij direct een WOW-effect hadden.
......................


voor het sluiten ga je naar de links bovenhoek er verschijnd een balk met de actieve vensters en daar kan je met rechter muis op close drukken!

het is echt een tablet ding en voor een gewone pc is het omslachtig.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

EJ

Quote from: BernHardN on May  8, 2012, 19:01:28
Heb je er al mee gewerkt? want media centre zit er gewoon standaard in!

Het is een beta, en niet RTM. Deze versie kan dus compleet anders zijn dan wat er later verschijnt.

Zer0K3wL

Ik heb de beta probeert, Maar vooral de constante 1000 DPC latency houd me weg van windows 8.

Erik

Quote from: Zer0K3wL on August  4, 2012, 22:12:53
Ik heb de beta probeert, Maar vooral de constante 1000 DPC latency houd me weg van windows 8.
Nooit van gehoord wat is dat?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill