Windows 8 komt alweer eind vd maand in public beta wat verwachten we ervan

Started by Erik, February 8, 2012, 22:32:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Eerlijk gezegd ben ik nog steeds reuze tevreden met Windows 7, alles werkt als een tierleier en nog steeds snel nooit zelfs een herinstallatie gedaan.
En wat lees ik nu windows 8 is al bijna af, eind vd maand een publieke beta geloof ik.

Compleet andere interface of ik daar nu op sta te wachten....

Wat verwachten wat hopen jullie van Windows 8. Zitten jullie erop te wachten? Zien jullie bepaalde inovaties die we kunnen gebruiken?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

twani

Quote from: Erik on February  8, 2012, 22:32:19
Eerlijk gezegd ben ik nog steeds reuze tevreden met Windows 7, alles werkt als een tierleier en nog steeds snel nooit zelfs een herinstallatie gedaan.
En wat lees ik nu windows 8 is al bijna af, eind vd maand een publieke beta geloof ik.

Compleet andere interface of ik daar nu op sta te wachten....

Wat verwachten wat hopen jullie van Windows 8. Zitten jullie erop te wachten? Zien jullie bepaalde inovaties die we kunnen gebruiken?

Je kunt het ook anders stellen: wat is er mis met 7, of wat missen we in 7?  Iemand?

Wijx wondere wereld

zou meer mogen lijken op Ubuntu  :D

Gratis en opstarten in 15 seconden, maar ben bang dat dat nooit gaat gebeuren
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

squeek

ben zelf toch ook wel erg tevreden van win7. Heb zelf ook nooit een herinstallatie moeten doen. Bij xp was dat wel wat anders. Ik laat deze win8 toch mooi passeren.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

hilarisch dat 2 mensen het een klein wonder vinden dat ze hun OS nooit hebben moeten HERinstalleren...

XanaduNL

Desktopgebruikers hoeven niet al teveel ervan te verwachten.
Het is met name voor tablets etc. interessant.

squeek

Quote from: Gaeje on February 10, 2012, 20:48:55
hilarisch dat 2 mensen het een klein wonder vinden dat ze hun OS nooit hebben moeten HERinstalleren...

Zei jij niet eens in een topic dat als een product je niet interesseert je dan ook er niet op reageert in een topic?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Siddartha

Quote from: Wijx wondere wereld on February 10, 2012, 18:31:55
zou meer mogen lijken op Ubuntu  :D

Gratis en opstarten in 15 seconden, maar ben bang dat dat nooit gaat gebeuren

Haha, de huidige Ubuntu gui lijkt anders verdacht op w7 ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Gaeje

Quote from: squeek on February 10, 2012, 22:37:24
Zei jij niet eens in een topic dat als een product je niet interesseert je dan ook er niet op reageert in een topic?
het interesseert mij wel... doch met mate :)

Erik

Quote from: Gaeje on February 10, 2012, 20:48:55
hilarisch dat 2 mensen het een klein wonder vinden dat ze hun OS nooit hebben moeten HERinstalleren...
Met XP moest je af en toe toch eens een herinstallatie doen om alles weer lekker snel te krijgen. Met Windows 7 was dat niet meer nodig, Windows7 beschouw ik als het perfecte allround OS. Mooi en efficient.
Het enige wat ik windows 8 zie is dat ze er een App winkel in plakken zodat MS een groot deel van de winst op Apps kan pakken wat ze nu niet kunnen. Verder lijkt het erop dat ze één OS krijgen voor zowel windows smartphones, windows tabletten en computers. Maar of ik daar nou voor wil upgraden.....
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Open vraag aan Windows-gebruikers: ik heb zelf geen enkele ervaring met de Windows-varianten na XP (werk sindsdien uitsluitend op OSX), maar ik vroeg mij nu af of er inmiddels een degelijke zoekfunctie standaard in Windows zit? In OSX zit dat er in sinds Tiger en heet spotlight, ter vergelijking voor degenen die het kennen. Zit zoiets nu ook in Windows 7?

squeek

Quote from: Nosoforos on February 12, 2012, 18:46:29
Open vraag aan Windows-gebruikers: ik heb zelf geen enkele ervaring met de Windows-varianten na XP (werk sindsdien uitsluitend op OSX), maar ik vroeg mij nu af of er inmiddels een degelijke zoekfunctie standaard in Windows zit? In OSX zit dat er in sinds Tiger en heet spotlight, ter vergelijking voor degenen die het kennen. Zit zoiets nu ook in Windows 7?

Bedoel je een zoekfunctie die al je bestanden en programma's weergeeft of die voor je zoekt op internet? Het eerste zit er zeker op, tweede niet. Daarvoor blijf je google gebruiken. Maar als je op de start knop tikt krijg je standaard een balkje te zien waar je kunt ingeven wat je zoekt. Na enkele letters geeft ie al de mogelijke bestanden/progs weer. Kvind het wel handig en gebruik het geregeld.

grtz

Edit : werkt zo'n beetje als de zoekfunctie op de iphone
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Erik

Yep standaard in de standaard mappen, maar je kan hem ook dieper laten zoeken op je pc.
Gebruik het een enkele keer misschien 4 x per jaar als ik kwijt lijk te zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Ja, ik bedoel bestanden maar ook binnen bestanden. Ik gebruik het constant (spotlight zoekt ook binnen de tekst van alle pdf's en dat is voor mij essentieel). Ik vroeg het omdat op mijn werk Windows computers staan (met XP) en ik daar dus mijn werk niet op kan doen (dus wellicht als ze upgraden dat 't beter wordt). Excuus als dit wat offtopic ging.

Erik

Ik geloof niet dat die zoekfunctie zo diep gaat, zal als ik eraan denk vanavond wel eens voor je kijken
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

eduard

Ik gebruik windows 7 sinds de early release candidate. Ik vind de standaard zoek functie zeer beperkt deze kan bijvoorbeeld (standaard) geen drive mappings door zoeken. En niet geindexeerde schijven zijn zijn eigenlijk ook niet te doorzoeken. Dit is heel vervelende wanneer je my documents op ssd hebt staan.

Kingpin

Quote from: Nosoforos on February 13, 2012, 08:30:54
Ja, ik bedoel bestanden maar ook binnen bestanden. Ik gebruik het constant (spotlight zoekt ook binnen de tekst van alle pdf's en dat is voor mij essentieel). Ik vroeg het omdat op mijn werk Windows computers staan (met XP) en ik daar dus mijn werk niet op kan doen (dus wellicht als ze upgraden dat 't beter wordt). Excuus als dit wat offtopic ging.
Ja dat kan ...
In de Explorer zoekveld type je het volgende in:

content: "het te zoeken woord in een document zonder quotes"
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Erik

Hm nog niks gehoord van de beta, zou het toch niet waar zijn  :-\
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

katwax

Beta release van windows8 server is volgende week, dus veronderstel ik de windows 8 ook dan het licht zal zien.
Dat is toch datum die microsoft mij gegeven heeft want ik moet wachten op beta om beta go live te doen van webservers met IIS8 :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

EJ

Ik gebruik windows versies pas na verschijnen van een sp1 voor die versie. Dat scheelt een hoop frustratie. ;)

1 keer mijn vingers gebrand met een beta van microsoft, die at toen alle data van mijn schijf op, nooit meer. Dat was iets met een vroege versie van nt...

katwax

Ze betalen mij om dit in beta op te leveren + dat ik super goede support krijg aangezien ik zo goed als direct contact heb met productteam bij ms :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Erik

Quote from: EJ on February 29, 2012, 11:58:13
Ik gebruik windows versies pas na verschijnen van een sp1 voor die versie. Dat scheelt een hoop frustratie. ;)

1 keer mijn vingers gebrand met een beta van microsoft, die at toen alle data van mijn schijf op, nooit meer. Dat was iets met een vroege versie van nt...
Dat was vroeger tegenwoordig moet je banger zijn voor ssd schijven als je geen backups hebt.
Met xp ging alles goed, vista heb ik nooit gehad en met win7 werkte ook alles in één keer als een tierelier alleen mijn geluidskaart werd niet meer ondersteund maar die was al 6 jaar oud of zo.

Wachten op sp1 duurt me echt te lang, het is geen OSX waar je beter kunt wachten op de .1 versie voor de ergste bugs eruit zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

EJ

Quote from: Erik on February 29, 2012, 13:26:57

Wachten op sp1 duurt me echt te lang, het is geen OSX waar je beter kunt wachten op de .1 versie voor de ergste bugs eruit zijn.

Nee, het is windows, waar je beter kunt wachten tot sp1 uit is. Bedrijfsmatig is dat een heel goede policy tm gebleken. :D Osx moet je niet bedrijfsmatig in willen zetten (en dan heb ik het niet over 1 of 2 gebruikertjes, maar honderden of duizenden gebruikers. ;)

Gaeje

Quote from: Erik on February 29, 2012, 13:26:57
het is geen OSX waar je beter kunt wachten op de .1 versie voor de ergste bugs eruit zijn.
Hahahahahahahahahahaha

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247