Windows 8 komt alweer eind vd maand in public beta wat verwachten we ervan

Started by Erik, February 8, 2012, 22:32:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

DennisM Help me aub even als je wilt want ik raak je hier kwijt.

Ik heb nu 32 bits oem. Stel ik wil naar Windows 8 Pro dan neem ik die licentie voor 30 euro. Ik hoef niet per se up te graden hij mag van mij ook de partitie formateren en daar een nieuwe Win 8 opgooien.
Ik heb niets 64 bits liggen om er eerst overheen te gooien wat moet ik dan doen om van win7 32b naar win 8 64b te komen?


Alvast bedankt

Quote from: dennism on October 27, 2012, 02:16:39
Dit kan zeker wel, Windows key's zijn namelijk niet 32 of 64bit specifiek. Je zal echter wel een volledig nieuwe installatie moeten uitvoeren, want een inplace upgrade gaat idd niet. De opties om geinstalleerd programma's en/of data te bewaren zullen dus niet beschikbaar zijn. Echter de key die je krijgt bij de upgrade is zowel voor 32 als 64 bit geschikt. Wel is het zo dat de update assistent tijdens het uitvoeren de gelijke versie download als je OS dat je nu hebt. Dus een 32 bits installatie op een 32bit machine, en 64bits op een 64 bits machine. Je zal dus of een extra installatie media moeten downloaden, dan wel de upgrade assistent moeten uitvoeren op een 64 bits machine, kiezen dat je een USB of DVD media wil maken en deze media dan gebruiken om van te booten en de installatie uit te voeren op een machine die je van 32 bits naar 64 bits wil brengen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

Quote from: Wijx wondere wereld on October 27, 2012, 10:26:34
Gisteren met windows 8 zitten spelen, maar het was toch wel echt een tegenvaller. Vooral met de muis was het een drama. Voelde een beetje zoals Android. Zit er mooi uit en zolang je je aan de regels van het program houdt werkt het goed, maar het voelt alsof het nog lang niet af is. Dat gevoel wordt versterkt als je "winodwseigen" programma's opstart en je weer in de bekende windows 7 layout terecht komt.

Snap best dat het vooral gericht is op tablets en touchscreens. Ik had alleen verwacht dat ze voor de zakelijke markt ook een bruikbaar programma zouden maken.


Ik houd het voorlopig bij windows 7 en Linux

Tip: Probeer start8 eens uit. Deze brengt het start menu terug in Windows 7 style, en geeft je de optie direct naar de bestop te booten terug. Hiermee heb je de totale windows 7 feel en productiviteit terug, met als toevoeging de nieuwe Windows 8 interface voor zaken waarmee deze zeer soepel werk (o.a. store apps e.d.).

dennism

Quote from: Erik on October 27, 2012, 13:31:05
DennisM Help me aub even als je wilt want ik raak je hier kwijt.

Ik heb nu 32 bits oem. Stel ik wil naar Windows 8 Pro dan neem ik die licentie voor 30 euro. Ik hoef niet per se up te graden hij mag van mij ook de partitie formateren en daar een nieuwe Win 8 opgooien.
Ik heb niets 64 bits liggen om er eerst overheen te gooien wat moet ik dan doen om van win7 32b naar win 8 64b te komen?


Alvast bedankt

Als iemand in je omgeving een 64bits machine heeft, draai daar de upgrade advisor (het programma waarmee je de download koopt). Deze zal wat checks doen op dat systeem, daar hoef je niet op te letten, na volgende kom je in het koop scherm, voer hier je gegevens in + CC/Paypal gegevens en ga verder, je krijgt nu een key en de optie om te kiezen voor install now en de optie install by creating media (ik heb een engelse versie, nederlands zal iets anders verwoord zijn). Kies voor Install by creating media. Je hebt nu de keuze om een USB stick klaar te laten maken of om een DVD te branden. Kies wat je voorkeur heeft.

Zodra dit gereed is, ga naar het 32 bits systeem dat je wil upgraden, zorg dat deze van USB dan wel DVD kan booten en doe dit. Volg nu de install wizzard zoals altijd. Zorg er wel voor dat je de OS drive formatteerd tijdens het uitvoeren van deze setup. Bij een upgrade van 32 bits naar 64 bits is dit namelijk noodzakelijk, en doe je dit niet zal de upgrade of failen, of je opstart partitie is een compleet rommeltje na de installatie.

Als bovenstaande geen optie is, is de 2de optie om een 64bits Setup DVD te downloaden vanuit een minder legale bron (heb nog geen optie bij MS zelf gezien namelijk) en met deze DVD je installatie te doen.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Wijx wondere wereld

Quote from: Jeroen de Waal on October 27, 2012, 11:03:16
Mijn (korte) ervaring is anders.

Daarstraks mijn Windows 7 laptop geupgrade naar Windows 8 Pro. Upgrade verliep vlekkeloos en redelijk snel.
Nieuwe layout is wel wennen natuurlijk, maar het voelde wel vloeiend aan allemaal. Je werkt niet meer van boven naar beneden met bepaalde overzichten maar van links naar rechts en dat gaat met je muiswiel heel natuurlijk.

Je kan ook gewoon nog naar je bureaublad gaan als je dat nodig vind.

Tot nu toe erg tevreden, en inderdaad voelt het net zoals Android "nu" is. Solide, weldoordacht en handzaam.


Jeroen.
Ik heb geen muiswiel. Wat ik zo suf vind is dat ze geen keuze hebben gemaakt. Of die tegels of de oude interface. Het is nu zo half om half. En de programma werken niet echt goed.

Om een voorbeeld te geven. M$ denkt dat ik in den haag woont. Ben al een half uur aan het zoeken waar ik dan kan aanpassen. En waarom zit er bij de videoplay geen volumeknop. En waarom zit de aan/uit knop zo ver weg?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Jeroen de Waal

Er zijn manieren om rechtstreeks naar de desktop te gaan.

Ik denk eerder dat mensen gewoon een omslag moeten maken in de manier van gebruiken. Mensen zitten zo vastgeroest aan de "oude" manier.
Je ziet nu ook al bij Linux dat steeds vaker getracht wordt om Windows-gebruikers te lokken door de look-and-feel van gui van Linux zoveel mogelijk op Windows te laten lijken. Slechte zaak vind ik.

De andere punten kan ik niets over zeggen, daar ben ik nog niet mee bezig geweest. Aan/uit zit je zo bij (net zoveel klikken als Windows 7).


Jeroen.

Wijx wondere wereld

Ubuntu leek juist weer steeds minder op Windows. Microsoft probeert nu juist weer op android te lijken.

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Cyrus·

Het lijkt er op dat Microsoft de boot serieus gaat missen op de smartphone- en tabletmarkt en nu als een soort noodsprong het OS (lees: interface) van die apparaten wil brengen naar de desktop. In de hoop dat een bepaalde look-and-feel van de desktop vervolgens kopers zal lokken naar een Windows Tablet of Windows Phone.

Groeten,
Edwin

Erik

Ik denk dat eerder hopen rijk te wordne met hun eigen App store, Apple heeft dat ook veel opgeleverd.

Wat ik wel jammer en vreemd vind dat je nieuwe look hebt en zoals iemand hier al zei je ook andere schermen hebt bv configuratie die weer in de oude stijl zijn.
Doe dan alles maar dan ook in de nieuwe stijl anders snappen je gebruikers er ook niks meer van straks.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Former member 78

Mijn SSD & HDD Caddy zijn binnen gekomen vandaag.
Spul er net ff snel ingezet, en een letter toegewezen aan de SSD.

Straks tijdens mijn nachtdienst Windows 8 dus ff installeren!
Ben heel erg benieuwd :D

dennism

Quote from: CyrusOne on October 27, 2012, 19:59:05
Het lijkt er op dat Microsoft de boot serieus gaat missen op de smartphone- en tabletmarkt en nu als een soort noodsprong het OS (lees: interface) van die apparaten wil brengen naar de desktop. In de hoop dat een bepaalde look-and-feel van de desktop vervolgens kopers zal lokken naar een Windows Tablet of Windows Phone.

Ik denk dat dit wel meevalt, ik zie het eerder gebeuren dat door deze interface het touchscreen gaat doorbreken op normale Pc's voor de standaard consument. HP e.d. had deze al voor Windows 7, echter die interdace was natuurlijk helemaal niet optimaal voor touch. Nu de interface wel geschikt is, en touchscreens steeds betaalbaarder zie ik dit wel een succes worden bij de design lijnen voor consumenten van de grote merken. De normale PC/Desktop verkopen zullen toch allemaal met dit OS uitgeleverd gaan worden daar er nog steeds geen succesvolle concurrentie is (zelfs Apple heeft gewoon op deze markt een te laag marktaandeel om echt een serieuze bedreiging te worden). Waardoor met de tijd de tijd de acceptatie vanzelf zal gaan groeien. Tel daarbij op de zelfs op Tech forums (ook vanwege de lage prijs) vrij positieve ontvangst van Windows 8 en ik denk dat het wel los loopt met de missers, tenzij er nog grote problemen komen (bijvoorbeeld uitblijven van Apps in de store en dat soort zaken).

Verder zie ik op de grotere USA techsites eigenlijk alleen maar zeer positieve reviews over de tabletversie Windows RT waarbij de interface in vergelijking met Apple en Andriod er zeer positief uitkomt. Ook de surface tablets van MS en bijvoorbeeld de Asus variant krijgt zeer goede reviews. Al met al denk dat als Microsoft het Apps shop gedeelte, en de zakelijke functies op de x86/x64 tablets goed uitwerkt ze hier wel eens een winnaar kunnen hebben welke ze weer helemaal terug brengt op de tablet/mobile markt. Vooral zakelijk zie ik namelijk al een ruime tijd een behoefte naar een tablet welke perfect integreerd met bestaande Microsoft infra en active directory beveiligings structuren en managability wat met Windows 8 Pro en Enterprise tablets perfect kan, en juist op dit punt hebben Apple en Andriod de zaken nog niet 100% op orde.

FvP


voor een tablet & windoze phone zal het wel een leuke interface zijn
vraag me af of corporate users hier zitten op te wachten ...

dennism

corporate desktops/Workstations: ik verwacht het niet heel snel, zeker niet op "productieve" stations. Verkoop afdelingen e.d. zie ik mogelijk de overstap wel maken mist ze voorzien worden van nieuwe hardware.
Remote workspaces (Server 2012 gebaseerd Terminalserver/Citrix): Zal gaan gebeuren, echter  hoe snel zal eraan liggen hoeveel Metro daar uitgeschakeld kan worden voor een soepele overgang.
corporate tablets/Phones: Hier ben ik wel redelijk zeker van een goede adoptie, vooral gezien de integratie met bestaande Windows/Microsoft Infra en security. Beveiliging begint hier steeds meer een prio te worden en Windows 8 Pro tablets zullen alle beveiligings functies welke op normale desktops werken ook ondersteunen. Tevens heeft windows phone tezamen met Black berry altijd de meest veilige en manageble Exchange integratie voor mobiele E-mail gehad. Microsoft heeft hier echter veel aandeel verloren aan Apple en Andriod, en ik weet uit ervaring dat vooral IT security afdelingen hier niet blij mee zijn vanwege de beperkte policy, remote security management en andere securty opties zonder gebruik te hoeven maken van dure 3rd party software.

Former member 78

Windows vraagt niet naar het station voor de installatie.
Nu staat het op de trage schijf...Zucht

dennism

Quote from: ArjanR1 on October 27, 2012, 23:39:12
Windows vraagt niet naar het station voor de installatie.
Nu staat het op de trage schijf...Zucht

Wel geboot vanaf USB/DVD en via daar de installer gedaan? Dan moet je de keuze krijgen, bij een installatie vanuit een bestaande installatie zal ie dezelfde schijf pakken als waar het huidige OS op staat.

Ghosty J

Ik wacht nog ff tot surfspot met een leuke aanbieding komt. Anders koop ik wel de download.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Jeroen de Waal

Is 30euro van Microsoft zelf dan geen leuke aanbieding?


Jeroen.

Former member 78

Quote from: dennism on October 28, 2012, 00:20:43
Wel geboot vanaf USB/DVD en via daar de installer gedaan? Dan moet je de keuze krijgen, bij een installatie vanuit een bestaande installatie zal ie dezelfde schijf pakken als waar het huidige OS op staat.

Idd niet via de USB/DVD gedaan.

Baal als een stekker, want heb wel een externe HDD bij me, maar geen stick.
Hij vraagt om een flash station.


dennism

Surfspot moet al beschikbaar zijn van wat ik gelezen heb op tweakers, uit mijn hoofd 20 euro, dus nog een 10tje goedkoper.

Ghosty J

Quote from: dennism on October 28, 2012, 02:25:28
Surfspot moet al beschikbaar zijn van wat ik gelezen heb op tweakers, uit mijn hoofd 20 euro, dus nog een 10tje goedkoper.
nog niet voor studenten. moest wel een enquête invullen hoeveel ik er voor wou betalen. ben benieuwd hopelijk betaal ik er ook maar 20 voor inclusief dvd.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Erik

Quote from: ArjanR1 on October 27, 2012, 23:39:12
Windows vraagt niet naar het station voor de installatie.
Nu staat het op de trage schijf...Zucht
:D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Former member 78

Quote from: Erik on October 28, 2012, 03:24:53
:D

Na wat kloten, krijg ik dit.




Het werkte gewoon, nu kan ik NIKS meer met het ding. Pffff...
Gelukkig wel een .ISO gemaakt van Win8, dus thuis ff branden en kijken hoe ver ik ermee kom.

Tube-freak

Ik vraag me inderdaad ook af waarom er een interface voor een smartphone op een desktop zit.
Lijkt mij dus totaal niet handig.  Ik hoop dat windhoos 7 nog een tijdje wordt ondersteunt...  want OSX vind ik ook niks.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Former member 78

Na veel gezoek een lege en krasvrije dvd gevonden.
Ben de. ISO aan het branden, allemaal even duimen voor mij :D