Windows 8 komt alweer eind vd maand in public beta wat verwachten we ervan

Started by Erik, February 8, 2012, 22:32:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Former member 78

Het doet het weer!

Alleen, nu werkt mijn product key niet meer...

Wijx wondere wereld

Je hebt een volledige installatie gedaan en een key voor de upgrade?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Former member 78

Heb tijdens de installatie de zelfde key moeten invoeren, nu werkt die niet meer.
Bel er morgen wel even naar toe, want de klapjap werkt wel. Kan alleen niet alles instellen.

En hij is erg vlot nu, met de SSD :D

Former member 78

Het opstarten is echt belachelijk snel!

Druk de knop in, je hoest een keer en je moet je WW al invullen.
Nog een keer kuchen en het is klaar.

Denk nog geen 10sec bij elkaar!

Wijx wondere wereld

meestal als de installatie net nieuw is  :D

Gaat bijna even snel als XBMC die ik een tijd terug gebruikte
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Former member 78

Een schone installatie is idd altijd sneller.
Maar met Vista duurde het met een kleine SSD (64gb) toch nog wel 30sec.

Dit is indrukken en bijna direct werken. Voor mij iig erg cool :D

Jeroen de Waal

Heeft niets te maken met een schone installatie. De opstartprocedure van Windows 8 is drastisch gewijzigd, waardoor het razendsnel gaat.

Systeem voelt steeds prettiger aan. Mooi hoe alles ook met elkaar verbonden is. Ging uit nostalgie even Freecell spelen en kreeg ineens achievements die geactualiseerd werden met mijn Xbox-Live account.


Jeroen.

Former member 78

Quote from: Jeroen de Waal on October 28, 2012, 10:32:50
Heeft niets te maken met een schone installatie. De opstartprocedure van Windows 8 is drastisch gewijzigd, waardoor het razendsnel gaat.

Jeroen.

Heb speciaal voor Windows 8 een HDD Caddy & SSD (128gb) besteld.
Om het lekker vlot te maken. De DVD drive gebruik ik toch nooit.

Heb met deze laptop ongeveer een maand met Windows 7 en een gewone 5400rpm HDD gewerkt.
Zo snel als het nu gaat, is bijna niet te bevatten! Klikken en het staat er direct! :D

Denk dat veel mensen als ze eenmaal een beetje gewend zijn, best happy worden met Windows 8 ;)

squeek

hmm, spreekt me toch ook wel aan. Vooral omdat het maar 30 euro kost.

Vraagje, als je de installatie over win7 zet, behoudt je dan alle media, programma's etc?Of is het in principe een format dat ie doet?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Jeroen de Waal

Je kan kiezen om instellingen, media en programma's te behouden.
De upgradeassistant doet eerst een controle om te kijken of alle programma's geschikt zijn voor de upgrade.
Over het algemeen zijn ze dat wel. Een enkeling moet je na de upgrade herinstalleren, maar zoals gezegd echt maar een enkeling.


Jeroen.

Former member 78

Quote from: squeek on October 28, 2012, 10:59:02
hmm, spreekt me toch ook wel aan. Vooral omdat het maar 30 euro kost.

Vraagje, als je de installatie over win7 zet, behoudt je dan alle media, programma's etc?Of is het in principe een format dat ie doet?

Ik heb er vrij weinig verstand van...
Maar tijdens de installatie kun je kiezen wat je wil behouden.

En er komt een mapje Windows.old oid bij te staan. Daar komen bijvoorbeeld ook jouw downloads en foto's in.

Ik koos voor de optie om niks behouden.
Maar mijn downloads stonden dus in dat mapje.

Jeroen de Waal

Bij behouden plaats hij het op dezelfde logische plek in Windows 8. Bij alles verwijderen word de gehele schijf (program files, windows, enz.) in de map windows.old geplaatst.


Jeroen.

skank1

Ik sta echt niet te popelen om win8 op mn desktop te draaien en helemaal niet zonder touchpad...
Voor tablets ok... Maar niet voor desktop...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Erik

Die 30 euro is trouwens maar tijdelijk, dus het kan slim zijn hem nu vast te bestellen want hij zal ooit wel eens geïnstalleerd moeten worden en dan heb je hem vast tegen een lage prijs.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jeroen de Waal

Quote from: skank1 on October 28, 2012, 11:35:47
Ik sta echt niet te popelen om win8 op mn desktop te draaien en helemaal niet zonder touchpad...
Voor tablets ok... Maar niet voor desktop...

Je hebt het al uitgebreid geprobeerd begrijp ik?


Jeroen.

skank1

Quote from: Jeroen de Waal on October 28, 2012, 12:29:02
Je hebt het al uitgebreid geprobeerd begrijp ik?


Jeroen.

Nee nog niet.. Maar wel al veel gezien/ gelezen

Maar zonder touchpad, kbegin er zelfs niet aan
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jeroen de Waal

Je moet het ervaren en niet alleen naar staren.

Windows 8 gaat wel groot worden denk ik. Kijk maar naar de nieuwste hardware. Design pc's met touchscreen, laptops met multi gesture bediening. En muis en toetsenbord gaat prima.....als je daar handig mee bent.


Jeroen.

Hans47


Interficior

Quote from: Jeroen de Waal on October 28, 2012, 13:40:21
Windows 8 gaat wel groot worden denk ik. Kijk maar naar de nieuwste hardware. Design pc's met touchscreen, laptops met multi gesture bediening. En muis en toetsenbord gaat prima.....als je daar handig mee bent.
Misschien toch nog een grotere markt voor dingen zoals de Filco Neo.
Take it or lease it

skank1

Quote from: Jeroen de Waal on October 28, 2012, 13:40:21
Je moet het ervaren en niet alleen naar staren.

Windows 8 gaat wel groot worden denk ik. Kijk maar naar de nieuwste hardware. Design pc's met touchscreen, laptops met multi gesture bediening. En muis en toetsenbord gaat prima.....als je daar handig mee bent.


Jeroen.

Heb je linkjes?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Wijx wondere wereld

als windows 8 zo handig is:
IE10 (niet de bureaubladversie)
Waar kan ik een httpadres invullen als een webpagina openstaat (en niet eens backspace en dan tikken)
Hoe wissel ik van tabblad

Hoe sluit ik een app af? Ik heb geen alt of f4 toets op mijn dinuvio

Waarom snapt windowsmediaspeler niet meer wat een afspeellijst is?
Waar werken de verwijzingen in de helpfunctie vaak niet?

Het program is gewoon nog niet af
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

sj0er-D