HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

dan moet ik eerst even mijn setup upgraden naar Atmos  :D
maar dat lijkt mij inderdaad de meeste gangbare knoppen voor de nieuwe disc.
Ik zat gister even door m'n films heen te bladeren, kwam een geweldige LFE scene tegen in Ender's game; gelijk in het begin vliegt er een f16 in een moederschip, de boel begon hier van de planken te vallen  :coffee:



ik zal even opletten naar mooi HDR materiaal en LFE scenes. Atmos en 3d heb ik niet  8)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JJ78

Eindelijk m'n monitor audio Gold systeem compleet? Dat moet getest worden uiteraard ::)! En waar beter mee dan met de Super Demo Disc. En met recht Super :pompom:!

Ik had de disc (BRdisc) in no time in huis, met de complimenten en dank aan FrankP en Master30! De Gx100 (ingezet als rears) waren binnen en zo ingeregeld. Helaas was mn W15 nog niet binnen maar met mn Yamaha sub klok het al veelbelovend, met name de Finding Nemo en de Pulse scenes. Ik kon niet wachten om met mn nieuwe subwoofer te spelen. Op vrijdag niet binnen, potver nog een weekend wachten. Eindelijk kwam maandag de W15 binnen en na wat opstart probleempjes draaiende gekregen. Inregelen was een fluitje van een cent. Eerst de W15 ingeregeld met LEO en daarna mn Denon receiver met Audyssey.

De disc erin en draaien maar! De intro, het menu en de animaties zien er zeer gelikt uit, alsmede de collectie scenes! Gelijk even de Finding Nemo gedraaid en... wat schets mijn verbazing, ik hoor de sub vrijwel niet  :(. Ik naar het volume van de sub gekeken, en alles stond aan, op het juiste volume en goed. Ik voelde de sub ook spelen maar vrijwel niets toevoegen aan het laag. Ik begreep er niets van, deze sub is bijna 2x zo groot en 2x zo zwaar als het Yamaha'tje, what goes wrong? Nogmaals beiden in geregeld en de resultaten waren nagenoeg gelijk. Ik begon al enigszins flink te balen. In alle boekjes gedoken en om een lang verhaal niet nog langer te maken bleek de audio surround instelling op Direct (zonder enige ruimte correctie) te staan en Audyssey eq uit te staan op de BR ingang. Ik moest even zoeken naar de standard instelling (met inschakeling van Audessey) en nogmaals de disc gedraaid.... WOWWWww wat een verschil!! Finding Nemo, Pulse, Cloverfield en Flight of the Phoenix ... we voelen de bas in onze buik, de bank trilt en met een diepte en strakte die echt een nieuwe dimensie geeft aan deze scenes :headbanging:. Ook bij de Matrix scene horen we een enorm verschil, dan met name van de GX100's die als rears een heerlijk crips en open surround effect geven.

Naast dat de Super demo disc een mooie collectie scenes bevat en groot plezier is om naar te kijken en luisteren, heeft de disc mij ook geholpen om toch eens extra goed naar de inregeling en instellingen te kijken en mn nieuwe systeem goed in te regelen, bedankt heren  :clapping:!
** Samsung 46" full HD * Denon Avr 4311ci * Denon BD-1713UD * Synology DS214+ * Nvidia Shield Pro * Logitech Harmony one * Monitor Audio GX200 * Monitor Audio GXC150 * Monitor Audio GX100 * Monitor Audio GXW15 * kabels Audioquest FLX / SLiP 14/4 **

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

frankp


skank1

Dag Frank :)
Gisteren deze nog eens van onder het stof gehaald.
:)
Erg leuk
Op shield speelt hij, maar op mn vero 4K niet, problemen met het menu.
Weet je toevallig nog of deze BD-J menu's heeft?
(indien ja, not supported bij vero omdat je daar java voor nodig hebt)

Komt er ook een versie 2 ?
Met atmos en 4K ?
;D
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Tijdje niet meer gedraaid, zal ik spoedig weer eens doen.

Nieuwe versie zou wel leuk zijn :)

frankp

Leuk om te horen dat de HSDD nog af en toe op wordt gezet, ik doe dat zelf ook nog wel eens.
Ik krijg zelfs soms nog verzoekjes of de HSDD nog te krijgen is.

Het is inmiddels zo lang geleden dat ik niet eens meer weet in welk format het menu is gemaakt. Ik denk eerlijk
gezegd niet in BD-J format, omdat dat volgens mij toen ook al problemen gaf met comptabiliteit.

Of er een versie 2 gaat komen? Ik ben bang van niet. Ik ben inmiddels 2 kinderen en een drukke baan verder, dus het
ontbreekt me goed aan de tijd. En de eerste versie heeft al flink wat uurtjes gekost.
Wie weet als de staatsloterij mij een keer goed gezind is 8)

FOX123

Altijd leuk zo'n demo bluray, is er ergens nog een downloadlink via usenet, of een naam waarop ik kan zoeken?

HarrieA

Ik denk dat het de bedoeling is dat je die koopt bij Frank. [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FOX123

Ook geen probleem, mocht die nog te krijgen zijn, kan die dan als ISO verstuurd worden, daar ik geen blu-ray speler heb?

maximus79

Quote from: FOX123 on June 28, 2021, 08:34:09
Altijd leuk zo'n demo bluray, is er ergens nog een downloadlink via usenet, of een naam waarop ik kan zoeken?

Genoeg alternatieven te vinden op het AVSforum, ook met huidige formaten etc.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

FOX123


frankp

Quote from: FOX123 on June 28, 2021, 08:34:09
Altijd leuk zo'n demo bluray, is er ergens nog een downloadlink via usenet, of een naam waarop ik kan zoeken?

Kost niks hoor, stuur me maar even een PM  8)

Quote from: maximus79 on June 28, 2021, 09:28:51
Genoeg alternatieven te vinden op het AVSforum, ook met huidige formaten etc.

Maar niet met z'n mooi fancy HTforum menu erbij  :D :headbanging:

jahtari

Uhm, heb geen apparaat meer waar ik een schijf in kan stoppen.... En nu?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

frankp

Quote from: jahtari on June 28, 2021, 15:27:38
Uhm, heb geen apparaat meer waar ik een schijf in kan stoppen.... En nu?

Een blu-ray speler kopen?  :pompom:  :D

Of anders mij even een PM sturen.

ppeter

Toevallig dit weekend nog eens de demo disc gebruikt om de sub en de algemene surround nog eens te testen.
Blijft een waanzinnige demo disc met een mooie fancy menu!
Nog eens bedankt Frank en we kunnen er nog steeds van genieten! 😉👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

frankp

Goed om te horen ppeter!

Ik zit net een beetje het topic door te lezen en dan begint het toch weer te kriebelen, maar het ontbreekt me echt aan tijd.
Misschien volgend jaar als we het 10 jarig jubileum van de HSDD vieren  :hehe:

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

frankp

Da's een mooie verzameling. Die link gaat even in de bookmarks  >:D

jahtari

Quote from: maximus79 on June 28, 2021, 21:19:51
Weet niet of ik deze link mag plaatsen maar hier staan echt mega veel demo clips.

https://drive.google.com/drive/folders/1CpSew2WSiQpDRE6JIdIJpxUC_DosLlBQ
Wow, wat een lijst....!

Rechtsklikken en dan download. Zijn er wel heel veel.

De AI van chrome mag wel wat beter.  "Wil je gewoon alles downloaden?" zou een mooie menu optie zijn.

EDIT: net even alles binnen gehaald van 4k, is zo'n 600 GB.  :wow:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

skank1

Quote from: frankp on June 28, 2021, 06:34:37
Leuk om te horen dat de HSDD nog af en toe op wordt gezet, ik doe dat zelf ook nog wel eens.
Ik krijg zelfs soms nog verzoekjes of de HSDD nog te krijgen is.

Het is inmiddels zo lang geleden dat ik niet eens meer weet in welk format het menu is gemaakt. Ik denk eerlijk
gezegd niet in BD-J format, omdat dat volgens mij toen ook al problemen gaf met comptabiliteit.

Of er een versie 2 gaat komen? Ik ben bang van niet. Ik ben inmiddels 2 kinderen en een drukke baan verder, dus het
ontbreekt me goed aan de tijd. En de eerste versie heeft al flink wat uurtjes gekost.
Wie weet als de staatsloterij mij een keer goed gezind is 8)

Kan ik dat ergens nagaan in welk formaat het is?
Reden dat ik dit vraag is, dat het menu niet afspeelbaar is via een vero 4K maar wel via een shield...
En mn ht heeft net een Vero 4K :p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: maximus79 on June 28, 2021, 21:19:51
Weet niet of ik deze link mag plaatsen maar hier staan echt mega veel demo clips.

https://drive.google.com/drive/folders/1CpSew2WSiQpDRE6JIdIJpxUC_DosLlBQ
Wauw wat een lijst idd
Maar ik mis een mooi menu :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp


quattronl

Quote from: jahtari on June 29, 2021, 11:01:48
Wow, wat een lijst....!

Rechtsklikken en dan download. Zijn er wel heel veel.

De AI van chrome mag wel wat beter.  "Wil je gewoon alles downloaden?" zou een mooie menu optie zijn.

EDIT: net even alles binnen gehaald van 4k, is zo'n 600 GB.  :wow:
Of gewoon de map 'Demos 4k...' openen. Je ziet dan alle filmpjes. Dan op het pijltje naar beneden rechts van 'Demos 4k...' klikken en kies 'Downloaden'. Hiermee wordt alles in 1 keer gedownload (en ja, dat duurt ff).

edit: alles wordt voorbereid om te gaan downloaden. Pas daarna volgt het lokaal opslaan en het eigenlijke downloaden.
Als je, net als ik, alles geselcteerd hebt dan moet je elk bestand apart opslaan. En dan ben je gruwelijk lang bezig. Afbreken kan niet. Dus ik heb de laptop maar herstart  8)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW