HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Jeetje, heb zojuist de demodisc eens echt even bekeken en dit is toch wel een heel erg mooie collectie met gave, indrukwekkende, over the top scenes. Complimenten, ga m toch eens opzetten bij een volgend bezoek.
Een paar scenes ruik ik gewoon de houtlijm, zo hard waait t bij m'n broekspijpen  :blush:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

frankp


master30

Laatst had ik iemand, die had geen geluid bij sommige tracks.
Helaas nooit vernomen welke tracks dit waren. Hij zei dat zijn disk defect was, dit kan ik me niet voorstellen omdat hij wel beeld had.
Waarschijnlijk zaten daar hd-audio sporen bij en had hij zijn installatie niet goed ingesteld o.i.d. om ze door te geven.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

frankp

Apart verhaal inderdaad. Aan de disc zal het niet liggen.

HTip

Quote from: master30 on November  8, 2016, 10:03:14
Laatst had ik iemand, die had geen geluid bij sommige tracks.
Helaas nooit vernomen welke tracks dit waren. Hij zei dat zijn disk defect was, dit kan ik me niet voorstellen omdat hij wel beeld had.
Waarschijnlijk zaten daar hd-audio sporen bij en had hij zijn installatie niet goed ingesteld o.i.d. om ze door te geven.
Als je bij Oorlogswinter via SP/DIF speelt dan stort het vliegtuig neer, zonder diepe bas. Hebben we toen getest en alleen via PCM of HD-audio werd het weergegeven. Zo zullen er nog wel meer fragmenten kunnen zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

master30

Quote from: frankp on November  8, 2016, 11:28:00
Apart verhaal inderdaad. Aan de disc zal het niet liggen.

Ik weet het ook niet, ik heb namelijk nooit meer een reactie gehad.
Wel vond hij dat ik elke track had moeten controleren.
Als ik de disk in mijn speler doe en ik probeer even snel 2-3 tracks dan is ie wat mij betreft goed.
Als ik weet dat het aan de disk ligt, stuur ik op mijn kosten rustig een nieuwe.
Meer tijd heb ik er ook niet voor, ik doe het voor de mensen op het forum hier om ze ook de kans te geven van de disk te kunnen genieten.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Squashball

Kom er nu pas achter dat de cloverfield demo meerdere scenes bevat  ::)

Perfect om m'n 115sw het stucwerk van het plafond eraf te laten trekken ;D

frankp

Klopt. Cloverfield had een aantal scenes met flink veel laag, vandaar dat ik ze er toen allemaal maar op heb gezet.

Tallguy

Ik heb de disc gisteren ook gebruikt om mijn setup te checken. Zitten erg mooie en herkenbare scenes in (ik geloof dat ik alleen Pulse niet kende als film  :bigsmile:). Cloverfield bevat de meeste scenes als je je LFE setup wil controleren  :P

Anyhow: dankzij de disc heb ik toch besloten ADSY qua DynEQ uit te zetten....m'n Klipsch sub10 (KSW10) stond toch teveel te bulderen en ik wil de buren niet tot last zijn.

Wel gaaf de surround testen te doen...klonk allemaal erg lekker op m'n 7.1 setupje.
Thx Frank!
Denon AVR-X2000 | Dune HD Lite | Dune HD 303d | Panasonic Viera TX-P55VT50 (calibrated door Frank) |  Klipsch Sub-10 | 4x B&W DM560 | 2x B&W V201 | B&W HTM62

frankp


netromsa

Is het mogelijk het bestand opnieuw te uploaden? De download link in de start-post werkt helaas niet meer

Maikel_audionerd

Quote from: netromsa on April 11, 2017, 13:23:48
Is het mogelijk het bestand opnieuw te uploaden? De download link in de start-post werkt helaas niet meer
Je kan beter even een privé bericht naar Frank (frankp) sturen. Check het onderwerp van dit topic.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

netromsa

Quote from: Maikel_audionerd on April 11, 2017, 14:18:52
Je kan beter even een privé bericht naar Frank (frankp) sturen. Check het onderwerp van dit topic.
Overheen gelezen, bedankt!

Verstuurd vanaf mijn E6553 met Tapatalk


Nico111

Het blijft een vette demo disk. Hier heb ik nu al zo veel plezier van gehad.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

frankp

Ik ga 'm hopelijk volgende week zelf ook weer eens bekijken in mijn geüpgrade HT.

Ook nog even het begin van het topic doorgelezen. Leuk om te zien hoe de HSDD 5 jaar (!!!) geleden tot stand is gekomen. Als ik het zo lees allemaal dan begint het toch wel weer te kriebelen, helaas ontbreekt het me volledig aan tijd om een nieuwe te maken. :nopompom:

Ronald75

Na 78 pagina's met goeie recensies was mijn interesse gewekt  :D
Zojuist de disc binnengekregen (bedankt Master30)!
Eerste indruk: WAUW!! Wat gaaf zeg. Dit is genieten van mijn set!

Mooie scenes bij elkaar, grote klasse Frankp!
Bedankt en ik ben al benieuwd naar het vervolg haha...

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

W.Otter

Inerdaad Frank, 5 jaar en nog steeds geen vervolg, hoewel er alweer aardig wat mooie films zijn uitgekomen!
Ik vind dat je er gewoon weer eens tijd voor moet maken  :coffee: iedereen is nog steeds zo enthousiast :worship:

moeten we alvast suggestief inleveren?  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

reza

Gisteren ontvangen en mee gespeeld. Wat een ontzettend goede en mooie stukken zitten er tussen.
Ook ontzettend leuk in elkaar gezet, bedankt Frank voor het leveren.

Gr Reza.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

frankp

Met een kleuter een baby en een vriendin is tijd maken een vrij moeilijke opgave  :P
Maar mocht de tijd weer een keer komen, dan wil ik zeker eens kijken naar een vervolg.

Toch blijft versie 1 nog wel altijd genieten geblazen hoor.  8)

W.Otter

Quote from: frankp on April 23, 2017, 20:21:25
Met een kleuter een baby en een vriendin is tijd maken een vrij moeilijke opgave  :P
Maar mocht de tijd weer een keer komen, dan wil ik zeker eens kijken naar een vervolg.

Toch blijft versie 1 nog wel altijd genieten geblazen hoor.  8)

uiteraard is versie 1 een begrip geworden, maar met de komst van UHD HDR is er een compleet nieuw hoofdstuk aan toe te voegen  :D
dat wordt een nachtje doorhalen vrees ik  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

frankp

Een, als in 1, is wel wat te weinig ben ik bang  :-X

Een nieuwe schijf zou totaal andere hoofdstukken krijgen denk ik, oa:

UHD
3D
Atmos
LFE