HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

master30

Even ter info,
Ik heb de disk die niet werkte op mijn Oppo BDP-83 getest in mijn nieuwe BDP-103
Werkt perfect nu.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

frankp

De Oppo83 is echt de enige speler die ze niet pakt. Erg raar.
Maar ben blij dat de nieuwe 'm wel pakt. Veel kijkplezier dan maar  ;)

Stinow

Wat een tof idee zo'n disc!

Menu's zien er ook kei strak uit!

:headbanging:

Matthieu

Quote from: frankp on November  7, 2012, 22:20:17
De Oppo83 is echt de enige speler die ze niet pakt. Erg raar.
Maar ben blij dat de nieuwe 'm wel pakt. Veel kijkplezier dan maar  ;)
Nu koopt IEDEREEN masaal de Oppo 103. ;)
Vind wel dat ze jou een percentage moeten geven FrankP.

HTip

Quote from: frankp on November  7, 2012, 22:20:17
De Oppo83 is echt de enige speler die ze niet pakt. Erg raar.
Maar ben blij dat de nieuwe 'm wel pakt. Veel kijkplezier dan maar  ;)
Gelukkig had je voor mij een paar schijfjes van verschillende merken meegenomen. Over 2 weken heb ik 'm weer nodig :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

To do list:
* maak HSDD v2 "Oppo-proof" (of gebruik alleen de schijfjes die ik voor Htip had :-X)

:D

Rob Eric Blank

Inmiddels de eerste demo's thuis gedraaid. Lekker hoor. Kan meteen aan mensen duidelijk maken waarom ik een HT heb staan!

Alleen de PCM Multi channel werkt niet met de Popcorn Hour A300. Jammer, maar dat betekent dat de rest het wel doet en om te smullen is!

frankp

Jammer dat de PCH niet goed met de PCM streams om gaat. Mis je toch wel wat leuke scenes.
Maar verder goed te horen dat ie bevalt!

rower

Ook de demo disk binnen gehaald, wel jammer dat het bestand zo groot is. Ik heb geprobeerd er een avchd van te maken maar helaas niet gelukt ik weet nu wel dat ik binnenkort hier een blu ray brander heb staan scheelt me een hoop kopzorgen. Heb wel wat scenes gezien en gehoord via de pc denk dat die wel wat geweld gaan geven als ik ze op mijn ht systeem afspeel. Voorlopig wacht ik nog even af tot dat ik de juiste apparatuur bezit. Ben wel al bezig met wat losse scenes dus kan ik alvast een idee krijgen maar wil de disk zeker in zijn geheel ziet er erg goed uit bedankt alvast en ik laat nog wat horen als ik hem heb afgespeelt.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

rasman

#1509
Inmiddels ook voorzien van de HSDD. Allereerst complimenten voor de mooie menustructuur en uiteraard de content!

Ben nog het meest onder de indruk van de LFE, als ik Pulse even aanzet, beginnen de dichte deuren hier licht te klapperen. Op mijn Xtreamer Prodigy BK de BR afgespeeld en alles werkte feilloos. Gelijk 2 jaloerse collega's die e.e.a. hebben gehoord en licht audiofiel zijn, maar even gewezen op "ons" mooie HTforum  8) en uiteraard dit topic.

Resume, alle hulde voor FrankP!  :clapping: Dit is echt iets waar je (misschien zelfs onbewust  :tongue2:) naar op zoek bent als je instellingen wil finetunen en van je HT wilt genieten.

Thnx,
Rene
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / Bluesound / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal / 

LittleNinja

#1510
Quote from: frankp on November  7, 2012, 22:20:17
De Oppo83 is echt de enige speler die ze niet pakt. Erg raar.
Maar ben blij dat de nieuwe 'm wel pakt. Veel kijkplezier dan maar  ;)

Dat is niet helemaal waar want mijn Oppo BDP-83 SE pakt hem wel gewoon. Geen enkel probleem! Ook de Oppo BDP-83 van Sonic Circle speelt de disc zonder problemen af.

Enige wat ik ervaar is dat het net even langer duurt voordat ik beeld heb ( kan ook door de Octava switch komen ). Dus bij het opstarten van de disc hoor ik wel al de begineffecten, maar kan ik het nog niet zien. Een bulkje vertraging zou wel lekker zijn... ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: rower on November 10, 2012, 16:43:21
Ook de demo disk binnen gehaald, wel jammer dat het bestand zo groot is. Ik heb geprobeerd er een avchd van te maken maar helaas niet gelukt ik weet nu wel dat ik binnenkort hier een blu ray brander heb staan scheelt me een hoop kopzorgen. Heb wel wat scenes gezien en gehoord via de pc denk dat die wel wat geweld gaan geven als ik ze op mijn ht systeem afspeel. Voorlopig wacht ik nog even af tot dat ik de juiste apparatuur bezit. Ben wel al bezig met wat losse scenes dus kan ik alvast een idee krijgen maar wil de disk zeker in zijn geheel ziet er erg goed uit bedankt alvast en ik laat nog wat horen als ik hem heb afgespeelt.

Dat formaat is omdat er de maximale kwaliteit uit gehaald moet worden.. Het dient als referentie disc. Op het moment dat je gaat comprimeren ga je kwaliteit inleveren. Een bewuste keuze dus.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DavidM

Na een PM kon ik vorige week ook de HSDD bemachtigen,

ik moet zeggen, prachtig werk Frank  :worship:

ik ben zeer onder de indruk van hoe je de disc hebt samengesteld.

enige nadeel, nu pas merk ik waar mijn basic ht tekort schiet.
voor mij is er dus nog werk aan de winkel.

LittleNinja

Quote from: DavidM on December 14, 2012, 09:16:51
enige nadeel, nu pas merk ik waar mijn basic ht tekort schiet.
voor mij is er dus nog werk aan de winkel.


Zie het als het begin van een mooie reis... :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

#1515
Ah... het upgradevirus wordt nu verpakt in mooi papiertje en wordt nu "reis" genoemd....  :D

Allereerst wederom dank voor de lovende woorden. Blijft leuk om je werk gewaardeerd te zien worden.
Iedereen veel plezier weer met de HSDD.

@littleninja
De Oppo BDP83 normale versie is degene die de schijfjes niet pakt. Alle andere versies van de 83, zoals de SE, pakken de disc weer wel.

rower

Quote from: LittleNinja on December 14, 2012, 09:12:15
Dat formaat is omdat er de maximale kwaliteit uit gehaald moet worden.. Het dient als referentie disc. Op het moment dat je gaat comprimeren ga je kwaliteit inleveren. Een bewuste keuze dus.

Als je omzet naar avchd hoef je niks in te leveren op kwaliteit van geluid alleen op beeld als je in de geluidsinstellingen untouched aangeeft krijg je hetzelfde geluid.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

frankp

Een test/demo disc met gecomprimeerde zaken erop.....brrr......vloeken in de kerk!!!
Nee, de insteek van de disc was ook de beste beeld- en geluidskwaliteit, want het moet wel een show-off zijn.

Mediasluis

#1518
En een show-off is het zeker.
Ik heb laatst nog een TW9000W verkocht.
We hadden eigenlijk genoeg aan de HSDD Disk met kijken.
Even switchen van de TW9000W naar de TW6000W en dezelfde scenes bekijken werkte lekker snel.
Ik gaf op een gegeven moment de AB aan de klant en het menu spreekt gewoon voor zich.
Die scene van Tron is spectaculair.

Ik moet er niet aan denken dat deze disk gecomprimeerd was naar een mindere kwaliteit.
De referentie kwaliteit is juist wat hem zo mooi maakt.

Telkens als ik wat gekalibreerd heb, moet ik het bekijken met wat snel te wisselen scenes op de HSDD. SUPER.

Oh ja,... we hebben wel even Avatar 3D gekeken vanaf de schijf.
We zien uit naar HSDD-Disk 2 met 3D scenes. ;D
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankp

Inderdaad erg dichtbij. Altijd handig om te weten  :D

Mediasluis

Dankjewel.
De site word wel opgeruimd binnenkort.
Hij word meer informatief en de matige projectors gaan er allemaal vanaf.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

rower

Tuurlijk hebben jullie gelijk wat betreft het comprimeren maar ja als je nu eenmaal niet over de apparatuur beschikt zal je wel moeten, en eerlijk gezegt is het verschil erg klein en bijna niet merkbaar. Ik heb stukken via mijn laptop in originele kwaliteit via hdmi afgespeelt op mijn ht en zoals ik al zei geprobeerd een avchd disk te maken nu is dat wel gedeeltelijk gelukt en het verschil is klein erg klein. Nu weet ik wel wat jullie gaan zeggen dus ik geef daarop maar meteen antwoord dat het aande apparatuur ligt waar je het op afspeelt. Ik speel het dus af op een panasonic plasma 50 inch gt50 qua tv is er bijna niet beter te krijgen dus misschien de vt50 dan. Receiver is een HK avr355 met kef speakers nieuwe q serie 500 front 600 center en 100 rears en een bk monolith + dus daar is weinig op aan te merken denk ik zo.
Maar goed dit gaat wel een beetje off topic en het feit is en blijft dat de disc natuurlijk super is om je systeem te testen/showen, en als ik volgend jaar weer een beetje beter bij kas zit ben ik toch wel van plan om een bluray brander te kopen dus kan de disk dan eindelijk in zijn originele vorm branden. Enige waar ik nog een beetje tegen op zie is cinavia nu kan ik cinavia protected disks nog afspelen op me laptop via hdmi met een blu ray word dat wat lastiger omdat mijn laptop geen blu ray speler heeft maar wel avchd ondersteunt.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

LuPo

Ik ga deze ook even volgen. Altijd leuk om een disc te hebben met referentie materiaal. :D

LittleNinja

Je hoeft hem niet te branden... Hij is gewoon als disc verkrijgbaar bij frankp.

Quote from: rower on December 15, 2012, 13:20:28
Tuurlijk hebben jullie gelijk wat betreft het comprimeren maar ja als je nu eenmaal niet over de apparatuur beschikt zal je wel moeten, en eerlijk gezegt is het verschil erg klein en bijna niet merkbaar. Ik heb stukken via mijn laptop in originele kwaliteit via hdmi afgespeelt op mijn ht en zoals ik al zei geprobeerd een avchd disk te maken nu is dat wel gedeeltelijk gelukt en het verschil is klein erg klein. Nu weet ik wel wat jullie gaan zeggen dus ik geef daarop maar meteen antwoord dat het aande apparatuur ligt waar je het op afspeelt. Ik speel het dus af op een panasonic plasma 50 inch gt50 qua tv is er bijna niet beter te krijgen dus misschien de vt50 dan. Receiver is een HK avr355 met kef speakers nieuwe q serie 500 front 600 center en 100 rears en een bk monolith + dus daar is weinig op aan te merken denk ik zo.
Maar goed dit gaat wel een beetje off topic en het feit is en blijft dat de disc natuurlijk super is om je systeem te testen/showen, en als ik volgend jaar weer een beetje beter bij kas zit ben ik toch wel van plan om een bluray brander te kopen dus kan de disk dan eindelijk in zijn originele vorm branden. Enige waar ik nog een beetje tegen op zie is cinavia nu kan ik cinavia protected disks nog afspelen op me laptop via hdmi met een blu ray word dat wat lastiger omdat mijn laptop geen blu ray speler heeft maar wel avchd ondersteunt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"