HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Matthieu

#1475
Ja FrankP had dit ook al opgemerkt.
Een mooie lijst trouwens FrankP op Page 1.

Ik ben nu ook weer gaan zoeken, naar iets nieuws, maar dat is er nog niet.
De Kleine Dune Smart players zijn erg mooi, daar kan volgens mij ook een Blu-Ray player in.
Ik hoop dat die wel een mooier beeld neerzetten dan de Sidewinder 3, want daar vind ik het beeld niet echt heel schoon van.
Het nadeel is nog steeds, dat de Dune Players niet volledig 3D doen.
Ik wacht dus op een nieuwe release van Dune.
Of PopCorn Hour.
Zijn die beeldtechnisch gelijkwaardig en beter dan zo'n Xtreamer Sidewinder 3?
Voor calibratie en de HSDD voor demo's, is dit wel belangrijk.
Zelfde verhaal qua 3D.

KillerbeeNL

Vandaag even een korte test gedaan.

1 woord... Wauw

Mijn iconbit73D speelt dit perfect af incl. intro movie (ook wauw) en BD menu.

De 2 mappen heb ik na het uitpakken met Nero als een udf iso gebrand nadat ik voor een virtuele recorder heb gekozen.

Daarna de iso naar de externe HD gekopieerd en aangesloten.

Alles werkt alsof het een BD disk is en de eerste indruk is dat de scenes zorgvuldig zijn gekozen evenals de kwaliteit van de totale disk

De geluids demo's heb ik i.v.m tijdsdruk even laten schieten maar die komen morgen overdag aan de beurt ;)

Behalve dat Avatar orgineel fullscreen 16:9 is wordt de rest van widescreen scenes fullscreen afgespeeld waardoor de kwaliteit IETSJE inboet (geen compressie artifacts gezien hoor :)) vergeleken met een BD op volledige resolutie en bitrate.

Geweldig dat je dit hebt gedaan aangezien er nogal wat (eigen vrije) tijd inzit en een mooie disk om na kalibratie te evalueren.

Super bedankt en als je een Paypal rekening bezit wil ik uit principe een kleine donatie storten (PM maar)

Groet,

Danny




Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

frankp

Quote from: Matthieu on October  8, 2012, 12:35:24
Zijn die beeldtechnisch gelijkwaardig en beter dan zo'n Xtreamer Sidewinder 3?

Ik denk dat je ze wel in de categorie beter kan zetten  ;D

@killerbeenl

bedankt voor de lovende woorden! Ook erg attent dat je een bijdrage wil doen, maar dat kan ik echt niet accepteren. Mocht je iets willen doen, doneer dan aan het forum.
Ik snap niet helemaal waarom de scenes op fullscreen worden gespeeld terwijl ze widescreen zijn. De scenes zijn namelijk niet bewerkt en 1 op 1 van de blu ray gehaald en in de HSDD gepropt. Misschien dat de mediaspeler er toch iets mee doet. Meteen nog even getest op de laptop, maar de WS scenes worden toch gewoon als WS afgespeeld. Ik zou toch eens naar de mediaspelerinstellingen kijken.

Matthieu

Ja misschien staat die op auto zoom, of zoiets.
Bij mij doen de Scenes het ook echt in alle maten per film, zowel op Disk als Disc. ;)

KillerbeeNL

Ik zal straks ff kijken...de tv staat op "scannen" even kijken of de player wel goed staat.

Bedankt
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Quote from: Matthieu on October  8, 2012, 23:18:59
Ja misschien staat die op auto zoom, of zoiets.
Bij mij doen de Scenes het ook echt in alle maten per film, zowel op Disk als Disc. ;)

Ik heb er naar gekeken maar er zijn toch een aantal fullscreen en een aantal zijn widescreen.

Geen probleem hoor de disk is fantastisch om je set te showen op zowel audio als visueel gebied :)

Ik "ruik" voor 2013 een nieuwe disk met deze content en test patronen voor kalibratie...een soort alles in een disk :)

Groet

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)


Matthieu

Je zou inderdaad de AVS REC709 Pattern Disk erop kunnen zetten, die neemt haast geen plek in.
Als je die 2 Calibratie gedeeltes die ik altijd gebruik, ook nog van de DVE Disk kan afhalen.
Dit lukte mij niet.
Ik denk dat je voor Calibratie dan net 1 Gb van de Blu-Ray in gebruik neem.
Wel de moeite waard.

Als je dseze Disk wilt lenen om te Rippen, en welke 2 Secties je nodig hebt,... laat me het dan weten.
De link om de Rec709 van AVS te down loaden kan ik je ook wel geven indien je die niet al hebt.

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Dru

Wat ontzettend mooi gemaakt.
Bedankt!
Werkt goed op de ps3 media is: mediarange

Alleen ironman krijg ik in stereo. Ligt dit aan mij?

frankp

Niet aan jou, wel aan de instelling in je PS3 denk ik. Misschien dat ie 'm automatisch downmixed ofzo.

LittleNinja

#1486
Gisteren werd de HSDD veelvuldig gebruikt voor de demo van de Epson TW9100 en de Sony HW50. Daarin hij toch wel weer erg handig voor. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Exxar

Ik heb gisteren de disc ook eens volledig laten afspelen. De menu's deden het nu min of meer perfect op de mede8er.
En een prachtige beeld- en geluidskwaliteit. Topschijf voor wie zijn zet wil testen en showen  8)

renelma

Quote from: Exxar on October 13, 2012, 16:06:42
Ik heb gisteren de disc ook eens volledig laten afspelen. De menu's deden het nu min of meer perfect op de mede8er.
En een prachtige beeld- en geluidskwaliteit. Topschijf voor wie zijn zet wil testen en showen  8)

Heb ook een Mede8er..(Playon Hd). helaas werkt bij mij het menu niet.
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen?

KillerbeeNL

#1489
Quote from: renelma on October 15, 2012, 21:40:25
Heb ook een Mede8er..(Playon Hd). helaas werkt bij mij het menu niet.
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen?

Als ik zo vrij mag zijn, de ene Mede8er is de andere niet.

Als deze i.d.d. dezelfde hardware heeft als de Playon HD dan kan deze geen BD menu weergeven maar wel de streams appart.

Zelf heb ik de Iconit xds73d en deze kan wel het menu van deze BD weergeven.

Echter bij de meeste commerciële BD's start deze iconbit ook alleen de film op omdat deze menu's worden weergegeven met Java.

Ze komen er wel aan maar er is zover ik weet nog geen media player die BD menu 2.0 (java) ondersteund.

Van de demodisk heb ik de mappen in Nero gesleept en er een BD iso van gemaakt, misschien dat enkele  hier er wat aan hebben.

Groet
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

RonG

Quote from: KillerbeeNL on October 16, 2012, 11:39:43
Ze komen er wel aan maar er is zover ik weet nog geen media player die BD menu 2.0 (java) ondersteund.
Groet

Mijn Dune B1 speelt probleemloos BR menu's, tot nog toe geen gehad welke niet werkte. Zowel met fysieke BR's en als ook Full BR rips :)

KillerbeeNL

Quote from: RonG on October 16, 2012, 11:47:10
Mijn Dune B1 speelt probleemloos BR menu's, tot nog toe geen gehad welke niet werkte. Zowel met fysieke BR's en als ook Full BR rips :)

Dat klopt maar ik heb hem aangeschaft voor 3D BD iso en dan ben ik al blij dat deze de demodisk MET volledig menu afspeeld ;)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

RonG

Quote from: KillerbeeNL on October 16, 2012, 12:19:41
Dat klopt maar ik heb hem aangeschaft voor 3D BD iso en dan ben ik al blij dat deze de demodisk MET volledig menu afspeeld ;)

Mijn buurman heeft dezelfde speler als jou en kan hij idd de disk met menu afdraaien. Volgens mij moet hij de speler wel van BD lite afzetten of zoiets,

KillerbeeNL

Quote from: RonG on October 16, 2012, 12:53:33
Mijn buurman heeft dezelfde speler als jou en kan hij idd de disk met menu afdraaien. Volgens mij moet hij de speler wel van BD lite afzetten of zoiets,

Nee, BD lite juist aanzetten ;)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Witalik

Werkt niet heel fijn dat sendspace, free server is at full capacity. Eerste keer dat ik hem wilde downloaden opende er een movie screen waar ik dan een plugin zou voor moeten downloaden ?

probeer het wel een andere keer.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

frankp

Denk dat je dan op het verkeerde downloadlinkje hebt geklikt (reclame!), hier doet ie het gewoon. En het gaat dan om de cover die je dan download hè!
Je hebt inmiddels een PM terug.

Witalik

Ja apart want na 6 keer klikken op dezelfde link op die pagina kreeg ik hem wel , dus ik denk dat die server gewoon teveel 'free' downloads had waar de bandbreedte niet voor vrij gegeven wordt :D

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Mills

Enige tijd geleden al gedownload maar nog niet kunnen afspelen i.v.m. slapende kinderen. Afgelopen weekend waren ze uit logeren dus heb ik deze even opgezet. De buren zullen vast net zo hebben genoten als ik  ;). Ik vind het menu ook erg mooi gemaakt en leuke effecten zoals b.v. het inzoomen op de sub bij LFE.

:worship:


BernHardN

ik heb hem nou ook maar eens binnen gehaald maar op de Boxee werkt hij niet als BD maar kan wel alle files afspelen, (behalve de DtsHD files want ik heb een oude receiver)

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100