HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Quote from: GPO on August 22, 2012, 13:27:14
Flight Of the Phoenix).... ben benieuwd.

Als ik het overleef, dan schrijf ik een reviewtje.

Als dat vliegtuig begint te draaien  :omg: :omg: :omg: :omg: :omg: :omg:

Martijnst1990

Quote from: GPO on August 22, 2012, 13:27:14
Als mijn planning uitkomt dan ga ik deze demo vanavond draaien in mijn kamer.

Een voorproefje die ik zondagavond (op niet al te hoog volume) al heb mogen vernemen vd inhoud vd disc bevestigd mijn vermoeden dat er vanavond ergens in zuidoost-brabant een lokale aardbeving gaat plaatsvinden..... :)

Zitten een aantal bekende scenes in voor mij (oa U571, WoTW), maar ook een aantal minder bekende (oa Pulse, Flight Of the Phoenix).... ben benieuwd.

Als ik het overleef, dan schrijf ik een reviewtje.

GPO
Moet met die set een leuke demo worden 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

GPO

Zojuist het meeste van de disc afgespeeld. Wat een ongelooflijke vette demo-materiaal staat er op!

De meeste scenes zijn erg goed gekozen, alhoewel ik bij een aantal wat vraagtekens heb:

- WoTW : idd zit daar ook veel surround materiaal in, maar dit is voor mij persoonlijk vooral een LFE scene.... :)
- Iron Man : die film zit eigenlijk vol met goede scenes om je systeem te testen, maar de scene op de demo disc begrijp ik niet helemaal....
- Oorlogswinter bij LFE.... die scene deed me verder niet zoveel....

Verder deed bij mij Harry Potter alleen 2.0, omdat LPCM niet over coax geaccepteerd wordt (ik stuur het geluid via coax naar de Marantz), maar dat mocht de pret zeker niet drukken. Voor de grap had ik de dB meter erbij gehaald en de volume op de versterker stond op -25 db (voor mij een goed film-volume).... Bij sommige momenten haalde ik makkelijk 100 dB ... bv bij de Flight of the Phoenix....  :headbanging:

Hele mooie scenes in de picture gedeelte; ik was bv even vergeten hoe ongelooflijk Avatar er ook alweer uitzag....

En de THX Amazing Life demo is gewoon adembenemend.... zoals dat surround geluid om je heen circuleert en die LFE effecten. Ongelooflijk bruut en mooi tegelijk....

Ook prachtig was de Tron Legacy scene; die hele film staat natuurlijk bol van mooie plaatjes en goed geluid, maar in deze scene met de motoren komt dat allemaal goed bij elkaar.

Ja een erg goede disc die ik nog vaak zal laten zien aan deze en gene!

O0

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

frankp

Leuke review GPO!

de disc is samengesteld met behulp van een hoop mensen op dit forum en je moet op een gegeven moment keuzes gaan maken.
Iron man is wel een leuke korte surroundscene (dit ook ivm ruimte op de disc).
Oorlogswinter doet vooral heel veel als je een sub hebt die onder de 20Hz kan komen. (en is volgens mij ook een LPCM stream, dus misschien dat ie daarom niet veel doet bij jou).

Ooit zal er een versie 2.0 komen die waarschijnlijk op een 50Gb blu ray moet gaan passen, dus mocht je ideeen daar voor hebben schrijf ze op en bewaar ze tot de dag dat ik met versie 2.0 begin  ;)

GPO

Quote from: frankp on August 23, 2012, 17:58:16
...
Oorlogswinter doet vooral heel veel als je een sub hebt die onder de 20Hz kan komen. (en is volgens mij ook een LPCM stream, dus misschien dat ie daarom niet veel doet bij jou).
...

Hoi,

Mijn sub loopt in de huiskamer door tot 15 Hz, dus ik heb net ff gekeken; idd speelt Oorlogswinter bij mij als 2.0 af (ivm LPCM).

Dus geen LFE.... vandaar dat er geen aardverschuiving plaatsvond ... :)

Ik houd me aanbevolen bij het nadenken over een deel 2 van deze disc, dan heb ik wel wat ideeen.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

brahimski

Gisteren ook de schijf maar eens bekeken. Helemaal top, erg leuke scenes bij elkaar gezocht! Mijn boxeebox speelde jammer genoeg het menu niet af, dus moest de scenes los bekijken. Maar ook zo, zeker de moeite waard!

Martijnst1990

Quote from: GPO on August 23, 2012, 19:26:40
Hoi,

Mijn sub loopt in de huiskamer door tot 15 Hz, dus ik heb net ff gekeken; idd speelt Oorlogswinter bij mij als 2.0 af (ivm LPCM).

Dus geen LFE.... vandaar dat er geen aardverschuiving plaatsvond ... :)

Ik houd me aanbevolen bij het nadenken over een deel 2 van deze disc, dan heb ik wel wat ideeen.

GPO
Bij die scene wil je inderdaad echt wel surround en .1 kanaal hebben ;)

Sinds ik de Oppo heb heb ik de disc eigenlijk nog nooit helemaal gezien. Vanmiddag was er een maat bij me en hebben we vrijwel de hele disc maar gekeken, echt geweldig! Ik blijf het zeggen, maar vooral die verf drums vind ik prachtig :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Bij Jean Sibelius was de premiere van de HSDD ook een groot succes. Door het wisselend bezoek meerdere scenes vaker bekeken en ze verveelden geen moment. Duidelijke favoriet was "Tapping the tank" :o

Mijn persoonlijke favoriet is net zoals Martijn de verfdrums van DTS. Prachtig gewoon. Klinkt bij mij wat vetter, maar nu dus gehoord zoals die moet klinken :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Stefke_toyo

Na het downloaden van de HSDD een paar weken geleden - eindelijk tijd gehad om deze eens op te zetten naast het bekijken van andere films in de HT.

Setup: een harde schijf op de Oppo BDP93 aangesloten met HDMI op een Denon AVR 3312 die naar de Epson TW9000 gaat. Speakers Klipsch RF82 - RS52 - RC62 met een velodyne SPL1200R voor het laag erbij.

eerste indruk: WAUW ! wat een mooie scenes en goede keuzes voor de 3 verschillende delen (LFE-Surround en Beeld)

Demo gegeven aan de ouders die er niet zo voor te vinden zijn (is dat nu écht nodig zo'n installatie :) ?) heb ik ze toch eventjes stil gekregen door te starten met de beeld demo's. Intro van Dark Knight, Quantum of Solace... konden ze echt van genieten. Alsof je er zelf inzit !

Daarna even surround op een rustiger niveau gekeken en was zelf ook onder de indruk van het leuke geluid op de achtergrond. Leuk om te horen dat de versterker, oppo én disc doet wat het moet doen - er middenin zitten !

LFE vind ik zelf niet zo belangrijk, maar de scenes zijn wat mij betreft zeer geschikt voor een demo - de velodyne kan alles aan en het huis trilt !

Dank aan Frank voor het mooie werk en het laten downloaden van een demo als dit van deze kwaliteit. Wat mij betreft mag het zelfs nog meer zijn (meer scenes, 3D erbij misschien?)

zeker een aanrader en "winkelwaardig" zelfs !

Bedankt frank en voor diegenen die twijfelen om het af te halen --> niet doen - meer dan de moeite waard

van een tevreden HT genieter,

Stef

Mistermo

Aangezien ik van de week mijn nieuwe sub heb mogen ontvangen ;D. Ben ik met de HSDD aan de slag gegaan. Wat een prachtige scenes zeg.

Nu maar es op zoek naar de easter egg, waar op waar zit die verstopt.....
Marantz SR7007 - Humax 5200C - Popcorn Hour C-200 - KEF Q900 - KEF IQ10 - SVS PC12Plus - Audio Agile powercord - W&M powercord

frankp

Even tussen het klussen door:

Bedankt allemaal weer voor de leuke reacties en reviews. Toch leuk om te lezen dat op deze manier de niet-HT-liefhebbers, om te krijgen zijn.
Maakt mij weer enthousiast voor een vervolg..... :-X

maxtrash

super mooie disk natuurlijk.
Tapping the tank maakt bij mij niet zoveel indruk als bij vele anderen. Ik vermoed dat mijn sub (XXLS400) te klein is voor de ruimte :-(

HTip

Quote from: maxtrash on September  1, 2012, 11:43:40
super mooie disk natuurlijk.
Tapping the tank maakt bij mij niet zoveel indruk als bij vele anderen. Ik vermoed dat mijn sub (XXLS400) te klein is voor de ruimte :-(
Ligt eraan hoe groot je ruimte is ;) maar nog belangrijker hoe de akoestiek van je ruimte is. Het kan goed zijn dat je op de luisterplek een dip hebt in de laagweergave en dat die net samenvalt met de frequentie van die scene.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp


SV..S

Even een korte reactie van mij.
In de Dune loopt de disc niet echt vlekkeloos.
Dus maar in de oppo 95 gestopt, in 1e instantie kon ik niet door de submenus lopen, nu wel :headbanging:
Ga nu verder proeven ;)
Edit, dat door de menus lopen ligt waarschijnlijk aan mezelf :blush:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Oorlogswinter, in gewoon surround inderdaad geen lfe, als ik de oppo 5.1 analoog uitstuur wel?
Die materie snap ik nog niet helemaal, klinkt trouwens wel vet ;D
Die verfdrums ben ik nog niet tegengekomen...




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

frankp

Quote from: SV..S on September  2, 2012, 22:15:10
Die verfdrums ben ik nog niet tegengekomen...

Dat kan kloppen, die moet je ook goed zoeken aangezien ze verstopt zitten (Easteregg).


Mistermo

Quote from: frankp on September  3, 2012, 08:29:30
Dat kan kloppen, die moet je ook goed zoeken aangezien ze verstopt zitten (Easteregg).

Misschien een kleine hint waar er gezocht moet worden.......
Marantz SR7007 - Humax 5200C - Popcorn Hour C-200 - KEF Q900 - KEF IQ10 - SVS PC12Plus - Audio Agile powercord - W&M powercord

HTip

Quote from: SV..S on September  2, 2012, 22:15:10
Oorlogswinter, in gewoon surround inderdaad geen lfe, als ik de oppo 5.1 analoog uitstuur wel?
Die materie snap ik nog niet helemaal, klinkt trouwens wel vet ;D
Die verfdrums ben ik nog niet tegengekomen...
Is een beperking van de Oppo ben ik onlangs bij Jean Sibelius achter gekomen. De digitale uitgang stuurt alleen PCM 2.0 uit. Met DSP kan je daar 5.0 van maken, maar het LFE-kanaal mis je dan en dus de essentie van die scene ;)

Die verfdrums laat ik je zaterdag wel zien...

EDIT: typefout
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

evilniek

Quote from: SV..S on September  2, 2012, 22:15:10
Oorlogswinter, in gewoon surround inderdaad geen lfe, als ik de oppo 5.1 analoog uitstuur wel?
Die materie snap ik nog niet helemaal, klinkt trouwens wel vet ;D
Die verfdrums ben ik nog niet tegengekomen...

Als je analoog uitstuurt zou je gewoon de normale surround mix, inclusief LFE kanaal moeten kunnen beluisteren.

Quote from: HTip on September  3, 2012, 13:22:57
Is een beperking van de Oppo ben ik onlangs bij Jean Sibelius achter gekomen. De digitale uitgang kan stuurt alleen PCM 2.0 uit. Met DSP kan je daar 5.0 van maken, maar het LFE-kanaal mis je dan en dus de essentie van die scene ;)

Die verfdrums laat ik je zaterdag wel zien...

Wel een beetje merkwaardig dat je alleen stereo PCM uit kunt sturen, het zou natuurlijk ook iets te maken kunnen hebben met de HD-audio codec. Normaal gesproken zou je met DTS HD gewoon een core audio track moeten krijgen, en met Dolby HD, een lossy Dolby Digital track. Als het een multi-channel PCM track is, kan het natuurlijk kloppen dat je alleen stereo PCM uit kunt sturen over de digitale ingang.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HTip

Quote from: evilniek on September  3, 2012, 14:19:12
Als je analoog uitstuurt zou je gewoon de normale surround mix, inclusief LFE kanaal moeten kunnen beluisteren.
Klopt. Analoog is ook geen probleem, los van de vaste x-overfrequentie.

Quote
Wel een beetje merkwaardig dat je alleen stereo PCM uit kunt sturen, het zou natuurlijk ook iets te maken kunnen hebben met de HD-audio codec. Normaal gesproken zou je met DTS HD gewoon een core audio track moeten krijgen, en met Dolby HD, een lossy Dolby Digital track. Als het een multi-channel PCM track is, kan het natuurlijk kloppen dat je alleen stereo PCM uit kunt sturen over de digitale ingang.
Ik had multi-channel SACD's en die werden niet weergegeven over coax digitaal. Alleen het stereospoor werkte. Zelfde gold voor DVD-A. En dat was ook zo bij de scene van Oorlogswinter, maar inderdaad niet bij alle BD's. Dus misschien was mijn conclusie iets te kort door de bocht ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Matthieu

Ik heb mijn Oppo 93EU via HDMI aangesloten.
Mijn SACD's zijn gewoon surround hoor.
Heel goed zelfs.
Ik heb in het menu de keuze voor LPCM of Bitstream op Auto staan,... misschien dat dat het is?

HTip

Via HDMI is er ook geen probleem. Het gaat om de coaxiale/optische digitale uitgang. En afhankelijk van je receiver kan je via HDMI wel of geen DSD (SACD) decoderen. Waarschijnlijk checked de Oppo dat als die op auto staat. Ik heb alles op LPCM staan vanwege mijn oude HDMI versie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Piet342

Eindelijk de kans gehad om deze disc -grotendeels- te bekijken.
Wat een audio-visueel spektakel zeg! Dit is idd een hele mooie disc om mensen kennis te laten maken met surround en HD, maar ook vooral om het verschil dat een SW maakt.

De verfdrums heb ik nog niet gevonden :S
Ik heb de HSDD gewoon als file op de Dune D1 gezet en kon hem probleemloos afspelen.
Het menu vd HSDD ziet er zeer professioneel uit, het is idd of je naar een gekochte BR zit te kijken.
Ik vond alleen de scene uit de Matrix een beetje vlak klinken, maar dat zal zws aan mijn apparatuur liggen aangezien ik verder niemand hierover heb gehoord.

Het wachten is op 2.0 maar tot die tijd vermaak ik mij zeker met deze!

Piet


PS een tip voor 2.0 de openingsdrumscene uit Phil Collins...The First Farewell Tour?
The World Is Yours!

GPO

Ik kan de easter egg (verfdrums) nog niet vinden....

Als iemand wat tips heeft .... ik hou me aanbevolen.

Verder blijft die THX demo bij mij favoriet. Een hele goede geluidstest!
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS