HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM

Started by frankp, February 7, 2012, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

devkon

Ok, die ga ik even na en kom ik op terug.

Ben het nog allemaal aan het bekijken, maar at first glance ziet het er allemaal erg goed uit!  :thumbs-up:
Kan me voorstellen dat er vele uurtjes in zitten.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Willem

Quote from: devkon on June 28, 2012, 10:27:03
Klopt het dat bij het LFE deel, dat Oorlogswinter enkel een 2-channel track bevat? Zit overigens ook niet veel laag in.

Mijn subwoofer is nog niet binnen. Maar met mijn front luidsprekers met een -6db punt bij 32 Hz is het bij deze scene alsof er oorlog is uitgebroken in mijn woonkamer. Echt boze buurman materiaal.

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Matthieu

Bel uitschakelen, gordijnen dicht en doen of je niet thuis bent.
Misschien trappen ze erin. ;D

Ohh ja,... vergeet het bordje aan de deur niet: "Herrie = één deur verder"

devkon

Heb mijn instellingen nagelopen, kan zo niks vinden.

Als het een 5.1 LPCM track is, zou mijn Dune die moeten downmixen, want ik neem aan dat dat niet over SPDIF kan. Vermoedelijk doet hij een downmix naar 2-channel. Althans, dat zegt mijn Lexicon. Of de Lexicon krijgt iets voor de kiezen wat ie niet pikt.

Misschien dat er meer mensen zijn met een Dune en/of non-HD-audio receiver die hier problemen mee hebben...
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

frankp

Ja is bekend.
In de Dune moet je in het setup menu onder audioinstellingen ergens de instelling stereo naar 5.1 zetten.
Weet uit mijn hoofd alleen zo even waar ie precies zit en mijn Dune staat helaas ingepakt...

Willem

Quote from: Matthieu on June 28, 2012, 18:20:07
Bel uitschakelen, gordijnen dicht en doen of je niet thuis bent.
Misschien trappen ze erin. ;D

Ohh ja,... vergeet het bordje aan de deur niet: "Herrie = één deur verder"

Ik woon op de hoek dus jammer genoeg gaat het bordje: herrie = een deur verder, niet lukken.

Als klap op de vuurpijl gaat mijn buurman in de tuin hard op de schutting slaan als hij het teveel herrie vindt. Dan roep ik doe normaal man, je verpest mijn film ''experience'' en By The Way je maakt nog meer herrie als ik.

P.s. Ik had speciaal uit ''burenliefde'' geen subwoofer aangeschaft  :angel:  maar sinds het moment dat hij op de schutting ramt als hij het teveel herrie vindt dacht ik: What The Heck :withstupid:!

Direct een B.K. XXLS 400 besteld, wou ik al een tijdje hebben  :smile:.

Groet Willem.
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

devkon

Quote from: frankp on June 28, 2012, 20:54:33
Ja is bekend.
In de Dune moet je in het setup menu onder audioinstellingen ergens de instelling stereo naar 5.1 zetten.
Weet uit mijn hoofd alleen zo even waar ie precies zit en mijn Dune staat helaas ingepakt...

Ik vraag me af wat ik dan in moet stellen.
Audio decoding is : stereo, 5.1 of 7.1. Dat staat op 5.1.
Ik doe original bitstream, geen hdmi audio, best quality.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Matthieu

#1307
Quote from: Willem on June 28, 2012, 20:59:03
Ik woon op de hoek dus jammer genoeg gaat het bordje: herrie = een deur verder, niet lukken.

Als klap op de vuurpijl gaat mijn buurman in de tuin hard op de schutting slaan als hij het teveel herrie vindt. Dan roep ik doe normaal man, je verpest mijn film ''experience'' en By The Way je maakt nog meer herrie als ik.

P.s. Ik had speciaal uit ''burenliefde'' geen subwoofer aangeschaft  :angel:  maar sinds het moment dat hij op de schutting ramt als hij het teveel herrie vindt dacht ik: What The Heck :withstupid:!

Direct een B.K. XXLS 400 besteld, wou ik al een tijdje hebben  :smile:.

Groet Willem.

Och wat verschrikkelijk zo'n buur.
Ja dan zou ik er ook echt niet mee zitten.

Ikzelf heb van mijn buren eigenlijk totaal geen last.
Ja,... een paar jaar geleden waren ze op vakantie, en toen hadden hun kinderen 2 dagen aan één stuk door gefeest.
Ik begreep ze wel.
Dit had ik wel aangehaald toen ze jaren geleden dan ook eens kwamen klagen.

Mijn vrouw ergert zich wel aan het vele roken van hen, al vanaf dat we hier allemaal zijn komen wonen 13 jaar terug. (Nieuwbouw)
Die rook waait telkens ons huis binnen en dit begint 's ochtend al om 5:30 uur.
De ramen in onze straat gaan van onder open en kantelen naar voren, (foute construktie) dus het waait precies je slaapkamer binnen en zomers de huiskamer.

Ja,... eigenlijk heb ik het zelf altijd wel lekker vinden ruiken.
Een rare kwaal van mij.
Ik ben ermee opgegroeid.

Ik ga het wel aanhalen als ze weer eens komen klagen over de zware bass.
Hoe vaak gebeurt het nou in een film, dat je een explosie hoort?
Het is niet dat dit een paar uur achter elkaar gebeurt, en ook niet dagelijks.

Vaak heb je er pas last van, als je besluit je eraan te irriteren.

apophis

Frank, hartelijk bedankt voor de HSDD! Mij eventjes opgesloten in mijn kamer en ben toch zelf een paar keer geschrokken van de intensiteit  ;D , en het volume toch wat naar beneden gehaald. Ik heb bovendien avatar nog niet gezien, en als ik die beelden zag dan viel ik toch wel bijna uit mijn stoel van de beeldkwaliteit. Gewoonweg schit-ter-end!

frankp

 :clapping:
Graag gedaan!

@devkon
Misschien dan toch je receiver?
Ik heb de dune op 5.1 staan en mijn marantz geeft dan aan dat ie multi channel audio binnen krijgt.

W.Otter

Quote from: Matthieu on June 28, 2012, 23:13:31
Vaak heb je er pas last van, als je besluit je eraan te irriteren.
mooi verwoord!  8)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

devkon

Quote from: Matthieu on June 28, 2012, 23:13:31
Och wat verschrikkelijk zo'n buur.
Ja dan zou ik er ook echt niet mee zitten.

Ikzelf heb van mijn buren eigenlijk totaal geen last.
Ja,... een paar jaar geleden waren ze op vakantie, en toen hadden hun kinderen 2 dagen aan één stuk door gefeest.
Ik begreep ze wel.
Dit had ik wel aangehaald toen ze jaren geleden dan ook eens kwamen klagen.

Mijn vrouw ergert zich wel aan het vele roken van hen, al vanaf dat we hier allemaal zijn komen wonen 13 jaar terug. (Nieuwbouw)
Die rook waait telkens ons huis binnen en dit begint 's ochtend al om 5:30 uur.
De ramen in onze straat gaan van onder open en kantelen naar voren, (foute construktie) dus het waait precies je slaapkamer binnen en zomers de huiskamer.

Ja,... eigenlijk heb ik het zelf altijd wel lekker vinden ruiken.
Een rare kwaal van mij.
Ik ben ermee opgegroeid.

Ik ga het wel aanhalen als ze weer eens komen klagen over de zware bass.
Hoe vaak gebeurt het nou in een film, dat je een explosie hoort?
Het is niet dat dit een paar uur achter elkaar gebeurt, en ook niet dagelijks.

Vaak heb je er pas last van, als je besluit je eraan te irriteren.

Zolang je alles direct bespreekbaar maakt en begrip toont (wederzijds) kom je een heel eind. Zodra je 'zegeltjes gaat sparen' en er na een volle spaarkaart pas uitting aan geeft, dan ben je eigenlijk al te laat. Ik weet uit eigen ervaring dat dat soms moeilijk is, het lukt soms niet.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Willem

Quote from: devkon on June 29, 2012, 09:29:26
Zolang je alles direct bespreekbaar maakt en begrip toont (wederzijds) kom je een heel eind. Zodra je 'zegeltjes gaat sparen' en er na een volle spaarkaart pas uitting aan geeft, dan ben je eigenlijk al te laat. Ik weet uit eigen ervaring dat dat soms moeilijk is, het lukt soms niet.

@ Matthieu en Devkon,

Helemaal gelijk heren, je beslist zelf of je je ergens aan irriteert en communiceren bij irritatie dien je zo snel mogelijk te doen.

Tevens moet je in het achterhoofd houden dat we in een ''Samenleving'' wonen. In de meeste gevallen  betekent dit dat je directe buren op minder dan 25 meter afstand van je wonen. Daardoor merk je wel eens iets van elkaar.

Ik ben het type dat zich niet probeert te ergeren om zo de kwaliteit van mijn leven hoog te houden.

Groet Willem en nu weer On Topic ;).
Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Matthieu

@ Devkon, dat van die zegeltjes sparen en de volle kaart inleveren herken ik wel.

Ja Willem, we zijn gauw afgeleid hier, maar dat komt ook wel omdat deze HSDD schijf dat teweeg brengt haha.
Dus eigenlijk ook wel weer On-topic. ;D
Toch zou ik deze disk niet graag middelmatig zien.
De keus hebben in al die POWER is toch wel mooi.
Een beetje eigen inzicht (qua tijdstip) is natuurlijk ook wel handig.
De volume knop ben ik ook wel blij mee. ;D ;D ;D

Maar laten we het over het hoesje hebben.
Is dit the Final?
Ik zie niet wat er nog beter aan zou kunnen.

Als je weer schijfjes gaat branden denk ik dat ik me ook aansluit.
Ik wil deze disk toch wel mee kunnen nemen naar anderen toe.
De meesten kunnen niet van HDD kijken.
Tevens is het ECHT een mooi geheel zo om tastbaar in je collectie te hebben staan.
Ik zou ook wel kunnen wachten op Disk 2, maar dan moeten we jou gaan pushen Frankp, waar ik wel wat in zie haha.
Nahh vooruit,... rustig aan,... stress is slecht voor de botten.

Pinohelmond

Gisteren gezocht naar het Easter Egg en sneller als verwacht gevonden. De moeite waard om even naar te zoeken.  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Martijnst1990

Quote from: Pinohelmond on June 30, 2012, 19:45:30
Gisteren gezocht naar het Easter Egg en sneller als verwacht gevonden. De moeite waard om even naar te zoeken.  :D
Zeker de moeite waard, zeker die met de verf drums 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

Ik durf wel te beweren dat die scene met de verfdrums misschien wel de mooiste scene is van de hele schijf (kijkend naar de combi van beeld en geluid)

skank1

Frankp vergeet je de digitale background niet... aub :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

quattronl

Quote from: MatthieuAls je weer schijfjes gaat branden denk ik dat ik me ook aansluit.
Ik wil deze disk toch wel mee kunnen nemen naar anderen toe.
De meesten kunnen niet van HDD kijken.
Tevens is het ECHT een mooi geheel zo om tastbaar in je collectie te hebben staan.
Ik zou ook wel kunnen wachten op Disk 2, maar dan moeten we jou gaan pushen Frankp, waar ik wel wat in zie haha.
Nahh vooruit,... rustig aan,... stress is slecht voor de botten.
Als je nog een disc zoekt, mijn Verbatim is over (heb een Oppo, dus ook nog een Sony BR van Frank gekocht).
Een collega van me heeft 'm nu te leen. Hij zei al dat ie 'm niet hoefde maar ik ben benieuwd of ie daar na het bekijken dit weekend nog steeds zo over denkt  :headbanging:
Als hij 'm niet hoeft dan is die disc dus weer beschikbaar (hoef je niet te wachten op een eventuele 2e batch).
Het hoesje zit er al uitgeprint en wel in  8)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Pinohelmond

Quote from: frankp on July  1, 2012, 11:25:29
Ik durf wel te beweren dat die scene met de verfdrums misschien wel de mooiste scene is van de hele schijf (kijkend naar de combi van beeld en geluid)

Hij is inderdaad erg vet. Net als Tron trouwens! Superscene.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Matthieu

Stom zeg,... Ik ben gisteren nadat jullie er weer over begonnen pas naar de beruchte Easter Egg gaan zoeken.
WAUWIE!!!
Daar begin ik voortaan mee, als ik iemand de Demo Disk laat zien.
In één klap raak, zowel in beeld als geluid.
Echt een te-gekke beloning, voor het zoeken.
Leuk verstopt trouwens Frankp.

@ Quattronl.
Ik heb zelf ook een Oppo 93EU.
Deze disk gaat het daar dan niet op doen?